דיון טרגדיית החללית קולומביה ,מותם של צוות החללית ובפרט אילן רמון ז"ל - עמוד 7 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון טרגדיית החללית קולומביה ,מותם של צוות החללית ובפרט אילן רמון ז"ל


Sting

Recommended Posts

תיקון קטנטן לאחת התגובות פה בת'רד:

היו יותר מ-107 טיסות (113 אם אני לא טועה, אני לא בטוח...)

הסיבה שמספר הטיסה של הקולומביה היה 107 היא בגלל שהקולומביה שמרה על המספר טיסה שהיא הייתה אמורה לטוס איתו, בפעם הראשונה שהיא הייתה אמורה להמריא. מאז, כידוע, ההמראה נדחתה מספר פעמים, אך שמרה על המספר שנקבע לה בהמראה המיועדת הראשונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 158
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בעת שיגור צ'לנג'ר היה קשר ישיר בין האסון לבין מזג האוויר.

ביום השיגור הטמפרטורה הייתה נמוכה מאוד, ואחד השסתומים שאחראיים על ויסות זרימת הדלק פשוט נסדק כתוצאה מהקור ואז קרה מה שקרה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם הם נטשו בזמן הם נשרפו באטמוספירה עם החליפות בגלל המהירות האדירה של נפילה חופשית מגובה כזה. המעבורת התפוצצה בגובה של 63 קילומטר. תוך נפילה חופשית של 2.5 קילומטר בערך אפשר לשבור את מהירות הקול עם הגוף אז בנפילה חופשית מגובה כזה מגיעים למהירות עצומה שאין סיכוי לשרוד אותה.

החליפות והמצנחים מיועדים למהירות נמוכה יותר וגם לגובה נמוך יותר, משהו כמו מהירות וגובה של מטוס קרב ככה שהחליפות לא יצילו אותם.

למעשה זה לא נכון... המהירות שניתן לצבור בנפילה חופשית בכדור הארץ היא קבועה והיא משהו כמו 180 קשר אם זכרוני אינו מטעה אותי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם הם נטשו בזמן הם נשרפו באטמוספירה עם החליפות בגלל המהירות האדירה של נפילה חופשית מגובה כזה. המעבורת התפוצצה בגובה של 63 קילומטר. תוך נפילה חופשית של 2.5 קילומטר בערך אפשר לשבור את מהירות הקול עם הגוף אז בנפילה חופשית מגובה כזה מגיעים למהירות עצומה שאין סיכוי לשרוד אותה.

החליפות והמצנחים מיועדים למהירות נמוכה יותר וגם לגובה נמוך יותר, משהו כמו מהירות וגובה של מטוס קרב ככה שהחליפות לא יצילו אותם.

למעשה זה לא נכון... המהירות שניתן לצבור בנפילה חופשית בכדור הארץ היא קבועה והיא משהו כמו 180 קשר אם זכרוני אינו מטעה אותי...

כל הקטע הוא שזה לא קרה ממש בכדור הארץ או לפחות בחלקים היותר קיצוניים של כדור הארץ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצ'אלנג'ר התפוצצה כתוצאה ישירה ממזג האוויר שהקפיא את גומיות האיטום של המיכלים שבאותם ימים היו עשויות גומי (סיליקון היום).

היו הרבה אזהרות גם מתוך נאסא וגם מרוקוול שמייצרת את הטיל לגבי הסיכון אבל בירוקרטים העדיפו לא להתייחס.

הקישור בין התתפוצצות לכשל בטבעות האיטום מיוחס לד"ר ריצ'ארד פיינמן ז"ל (למי שמכיר) שהיה בצוות החקירה החיצוני.

צניחה מגובה 30 ק"מ אורכת בערך 4 דקות ולא ימים.

אפילו במהירות של 250 קמ"ש שהיא נמוכה בהרבה מהמהירות הממצועת האמיתית של צניחה כזו זה היה לוקח 7:15 דקות (לשלוף מחשבונים כולם).

כתבה של מדע פופולרי

למרבה האירוניה הכתבה מדברת על תוכנית צרפתית לבדיקת יכולת הנטישה מגובה רב בעקבות אסון הצ'אלנג'ר.

מדובר שם על צניחה מגובה 40 ק"מ תוך 5 דקות ללא חליפת אטומה (חליפת לחץ אבל לא חלל).

מהירות של צנחן בגובה מקובל של עד 10,000 רגל היא כ 280 קמ"ש אבל כשצונחים מגובה רב המהירות בשלבים הראשונים גבוהה בהרבה ואפילו יכולה לעבור את מהירות הקול בגלל צפיפות האוויר הנמוכה.

בתוך חליפת ניתן לשרוד צניחה מגובה של 70 ק"מ, אבל לא במהירות התחלתית של 18,000 קמ"ש.

המהירות היא הגורם הקטלני המיידי, לא הגובה.

סטטיסטיקה במספרים קטנים היא ענין מסוכן מאוד. אין שום טעם לחשב את אחוזי ההצלחה של השיגורים מהסיבה הפשוטה שהיו מעט מדי.

עד ההתרסקות המפורסמת של הקונקורד הוא היה המטוס האזרחי הבטוח ביותר בעולם עם אפס התרסקויות, אחרי ההתרסקות הוא הפך למטוס האזרחי בעל הרקורד הגרוע ביותר בעולם עם התרסקות אחת (מתוך צי של כ 12 מטוסים).

ובכלל, מי שחי באשליה שלשבת על 2500 טון דלק טילים זה בטיחותי צריך בדיקה פסיכיאטרית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאומרים עכשיו נאס"א ידעה על הבעיה כשהחללית היתה בכלל וכעת הם תוענים כי הם לא ניתחו את הנזק מספיק

אך לפי מה שאמרו היום דוברים מנאס"א לא היה ניתן לתקן את החללית בחלל

אז האם זה אפשרי שנאס"א ידעו את חשיבות הבעיה אבל החליטו "להמר" בגלל שלא היה סיכוי לתקן את החללית בכול מקרה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם היו יכולים להנחית אותם בחלל ולשלוח מעבורת אחרת שתקח אותם בחזרה לכדור הארץ. (להזכירכם, ישנם 4 אסטרונאוטים שמחכים בתחנת החלל הבין לאומית כדי לחזור לכאן, אבל דחו את חזרתם עד לחודש יוני).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעבורת קולמביה הייתה ישנה מידי בכדי להישאר תקופות ארוכות בחלל והיא לא יכלה להתחבר לתחנת .

לא הייתה שום אופציה אחרת

ובכל מקרה ל"הזניק" מעבורת לוקח הרבה יותר מידי זמן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא היה להם מספיק דלק להגיע לתחנת החלל הבינ"ל, היא נמצאת במסלול הרבה יותר גבוה מסביב לכדוה"א וכדי להתגבר על כח המשיכה ולשנות את המסלול יש צורך בכמויות עצומות של דלק, שאין על מעבורת .

חוץ מזה, בתחנת החלל אין כל כך הרבה מקום כדי שלאכסן 10 אנשים + הכנה של מעבורת אחרת לשיגור לוקחת חודשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...