למה צריך להשקיע בכרטיס קול איכותי ??? - עמוד 5 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה צריך להשקיע בכרטיס קול איכותי ???


joe2010

Recommended Posts

  • תגובות 113
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לייב ווליו זה לא כרטיס טוב במיוחד או משתלב במיוחד... אולי יחסית לכרטיסי OB ישנים, אבל לא יחסית לכרטיסים מהשנה\ שנה וחצי האחרונות...

וזה גם תלוי במערכת שלך...

בכול אופן, אני לא חושב שמישהוענה פה על השאלה העיקרית של הת'ראד (שגם אותי די מעניינת :)):

מה ההבדל הגדול בין כרטיסי הOB והכרטיסים החיצוניים שגורם להבדל בסאונד?

אני מבין שבכרטיסים החזקים יותר יש מעבד נפרד שמתרגם בצורה יעילה יותר את האות, אבל גם בכרטיסים בלי מעבד נפרד יש שיפור די משמעותי- למה? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לייב ווליו זה לא כרטיס טוב במיוחד או משתלב במיוחד... אולי יחסית לכרטיסי OB ישנים, אבל לא יחסית לכרטיסים מהשנה\ שנה וחצי האחרונות...

וזה גם תלוי במערכת שלך...

נכון, אבל זה גם מדד כלשהו, קניתי אותו כשהוא היה ממש חדש בארץ

אולי עצם העובדה שבכרטיס נפרד מהלוח יש יותר מקום לממירים,טרנזיסטורים,צ'יפים למינהם וכו' עושה את ההבדל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היום פורסם באתר -

עוד עובדה מוזרה במקצת - הכרטיס החדש יכלול בתוכו יכולות עיבוד סאונד. מדובר על יחידת עיבוד הנמצאת שם על מנת לפענח אודיו עבור וידיאו HD בנפרד מהכרטיס המשולב במערכת. כנראה שהחברה תכלול בחבילת הדריברים שלה דריבר מיוחד עבור יכולות עיבוד הסאונד.

http://hwzone.co.il/news/1176477860/84310/

מעניין מאוד מה יתפתח מיזה

יכול להיות שבעתיד ניקנה כרטיס מסך שיכלול גם לפיזיקה וגם לסאונד

ולא ניצתרך כרטיס קול יעודי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה - יש לי מסקנות ביניים.

לא חייב להיות הבדל בין כרטיסים חיצוניים ל OB.

זה תלוי מה יש לך OB.

אפשר לדעת לפי המפרט.

רזולוציה - ככל שיש יותר ביטים (עכשיו מאוד פופולרי 24 ביט) אז הכרטיס יכול להפריד

בין תחום רחב יותר של ערכים (דומה לכרטיס ומספר ביטים לפיקסל).

כל תדר משודר (או מוקלט) בערך מסוים, וככל שיש תחום ערכים רחב יותר,

אפשר להגיע יותר קרוב לצליל המקורי.

תחום תדרים - ברור שככל שיותר רחב, ניתן להשמיע (או להקליט) יותר צלילים. כדאי לזכור שמעבר

לערך מסוים בני אדם גם ככה לא שומעים, אז אין מה להשקיע אלא אם כן אתם רוצים

להשמיע מוסיקה שרק חומי הכלב שלכם ישמע.

תדר דגימה - ככל שיותר גדול, ניתן להשמיע (או להקליט) שינויי צליל חדים יותר.

תדר דגימה צריך להיות לפחות פי 2 כדי להקליט (ולהשמיע) את התדר המקורי.

SNR - יחס אות לרעש - ככל שיותר גדול נשמע צליל יותר נקי (לפחות 100DB היום).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק, בעולם המוסיקה יש מושג שלא ניתן לכימות בערכים הנדסיים והוא "חום".

עד היום לאף אחד אין הסבר למה מגבר מנורות נשמע יותר טוב ממגבר מבוסס טרנזיסטורים,

וזאת למרות שמנורות זה פרימיטיבית בת 50.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פרמיטיבית?!

פשוטה וגאונית!

גם זיקוק של מתכות בתנורים זה פרמיטיבית (בכיוון של 5000 שנה... בהגזמה, אבל יש לזה כבר כמה אלפי שנים...), והיום יש שיטות זיקוק אחרות, ועדיין משתמשים בתנורים ומקבלים תוצאות לא פחות טובות ויחסית בזול...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בגלל שצריך "לשחק" איתם יותר ממגברים רגילים... להתאים נורות וכו'...

וגם כנראה בגלל שהם יקרים יותר וגדולים יותר ממגברים ברמה שלהם... לא סגור על זה :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא אני אסביר לך למה זה פרימיטיבית.

היום ב CPU ממוצע יש 150 מ ל י ו ן טרנזיסטורים.

אתה יודע באיזה גודל צריך להיות טרנזיסטור כדי שיהיה אפשר להכניס 150 מליון

כאלה לתוך חמישה סנטימטרים מרובעים ?

טיפ: זה כ"כ קטן שאתה לא יכול לראות את זה.

לעומת זאת טרנזיסטור מנורות אחד הוא בגודל של CPU. לפחות.

בגלל זה במחשב הראשון (בו היו רק 18 אלף מנורות) היה בגודל של חדר. איזה חדר, קומה.

זה כבר כן נשמע לך קצת פרימיטיבי ?

העובדה שזה פשוט נשמע יותר טוב במגברים היא.. לא ממש מוסברת. אבל זה עובדה.

בגלל זה ז'אקו-מן צודק כשהוא אומר שאם כל הכבוד למפרט טכני - צריך לשמוע...

[הסיבה שלא כולם קונים מגבר מנורות היום זה: א. יקר. ישנה שלא מיוצרת בכמויות,

כמו פטיפונים ותקליטים, היא יקרה. ב. זה גדול. פיזית.

אגב זה קצת מצחיק, אבל לפני שאפשר לעבוד עם המגברים האלה, צריך לחמם אותם. ממש

ככה - מדליקים ומחכים. תאר לך שתצטרך לחמם את המחשב. :)]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...