למה צריך להשקיע בכרטיס קול איכותי ??? - עמוד 6 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה צריך להשקיע בכרטיס קול איכותי ???


joe2010

Recommended Posts

[הסיבה שלא כולם קונים מגבר מנורות היום זה: א. יקר. ישנה שלא מיוצרת בכמויות,

כמו פטיפונים ותקליטים, היא יקרה. ב. זה גדול. פיזית.

אגב זה קצת מצחיק, אבל לפני שאפשר לעבוד עם המגברים האלה, צריך לחמם אותם. ממש

ככה - מדליקים ומחכים. תאר לך שתצטרך לחמם את המחשב. :)]

א. יקר? זה יחסי. מגברי מנורות עלומי שם\עבודה מקומית נמכרים כיום בארץ החל מ-2000 ש"ח. ה-branded מה שנקרא מתחילים באזור ה-6K. למי שיש תקציב דומה או מעל אז מגברי מנורות הם בהחלט אופציה ריאלית.

ב. נכון ולא נכון. כלומר, מגבר טרנזיסטורי אפשר בהחלט לתכנן בשאיפה למיזעור אבל לרוב זה לא קורה בעיקר בגלל שאודיופילים דווקא מעוניינים בקופסא גדולה או לפחות "מעל לממוצע", בנויה היטב ועם faceplate עבה ומוברש. לפיכך אין הבדל משמעותי בגדלים ובמחיר של 6K מוצע בארץ דגם קטן למדי מבחינת גודל פיזי. במשקל לרוב כן יש הבדל ברמות המחיר הנמוכות - השנאים של מגברי מנורות כבדים ובמקרה הזה משקל רב יותר של השנאים לרוב מעיד על איכות גבוהה יותר (של השנאים בלבד, לא של המגבר ככללותו ובטח שאין זה מעיד על איכות השמע).

ג. באשר לחימום, לא תמיד נכון. יש מגברים בהם טרח היצרן להתקין טיימר (מדובר על זמן קצוב של כמה דקות ספורות) ובאחרים אפשר להתחיל לשמוע מוסיקה מיד. אם כי הימצאותו של טיימר כזה כמו גם נכונותו של המאזין להמתין מעט יביאו להארכת חיי המנורות. מובן שככל שעובר יותר זמן מרגע ההדלקה, התוצאות טובות יותר ושמיעות לכל אוזן (aka "burn-in" time)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 113
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש לי כרטיס AUDIGY ZS , שומעים יותר טוב מהO\B HD של הלוח אם שלי, וזה שינוי בולט

אבל נכון להיום יש בעיות רציניות ביותר עם הכרטיסים הללו והVISTA , יותר מחצי מהפונקציות לא עובדות , ועל EAX בכלל אפשר לשכוח, הMIXER וBALANCE לא עובדים כראוי . ולצערי אני לא רואה פיתרון באופק.

בקשר למגבר מנורות הסיבה לסאונד הטוב הוא דווקא השנאי שלו, ש"עוטף" את הסאונד עם תדר הרמוני שנישמע לאוזן שלנו ובצדק כצליל יותר חם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קישקוש.

למה במגברים רגילים אין שנאי ?

טרנזיסטור קלאסי (BJT) זה (בצורה מופשטת) מגבר. הוא מקבל זרם ברגל אחת (אות כניסה)

ומוציא את מה שקיבל כפול קבוע מסוים (נגיד כפול 100) ברגל אחרת

(יש לו עוד רגל אבל לא נכנס לכל הפונקציות של טרנזיסטור כי הן רבות).

פעם מימשו את זה עם מנורה. ממש טיובה עם שלוש רגליים.

בשנות השבעים מצאו שאפשר לממש את אותה פונקציה בעזרת מבנה מיניאטורי בחומר מוליך למחצה.

מאז גודל הטרנזיסטורים צנח בצורה דרסטית, וממשיך לצנוח עד היום.

במגבר מנורות פשוט משתמשים בטיובות כאלה, במקום בטרנזיסטורים.

זה ההבדל.

ולמה הצליל נשמע יותר "חם" ?

אללא איסטור.

אין תמימות דעים, אבל זו עובדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ג. באשר לחימום, לא תמיד נכון. יש מגברים בהם טרח היצרן להתקין טיימר (מדובר על זמן קצוב של כמה דקות ספורות) ובאחרים אפשר להתחיל לשמוע מוסיקה מיד. אם כי הימצאותו של טיימר כזה כמו גם נכונותו של המאזין להמתין מעט יביאו להארכת חיי המנורות. מובן שככל שעובר יותר זמן מרגע ההדלקה, התוצאות טובות יותר ושמיעות לכל אוזן (aka "burn-in" time)

חחח למה מה קונים תנור או מגבר?

עזבו אותכם שטויות אין כמו מגבר עם איזה 7000 צ'יפים

יש לי כרטיס AUDIGY ZS , שומעים יותר טוב מהO\B HD של הלוח אם שלי, וזה שינוי בולט

אבל נכון להיום יש בעיות רציניות ביותר עם הכרטיסים הללו והVISTA , יותר מחצי מהפונקציות לא עובדות , ועל EAX בכלל אפשר לשכוח, הMIXER וBALANCE לא עובדים כראוי . ולצערי אני לא רואה פיתרון באופק.

נכון,

על זה דיברתי יותר מוקדם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחח למה מה קונים תנור או מגבר?

עזבו אותכם שטויות אין כמו מגבר עם איזה 7000 צ'יפים

החכמתי מההסבר. ::) תתפלא, אבל יש מי שמוכן לסבול מה"חסרונות" הללו בתמורה לתוצאה טובה יותר, במקרים מסוים טובה הרבה יותר. שכל אחד יעשה את השיקולים שלו ויבחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...