ניסוי המרה מ- MP3 ל OGG איזה תוצאות!! :) - עמוד 3 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ניסוי המרה מ- MP3 ל OGG איזה תוצאות!! :)


orlevi_85

Recommended Posts

  • תגובות 50
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אולי תעשה מהדיסק extract ב-wav בלי שום דחיסה וזהו? ככה כל דיסק יתפוס לך 700 מגה, ולא תאבד שום איכות בדרך :kopfpatsch:

תשמע, מנסיון של שנים אני יכול להגיד לך שבלי ציוד של אודיופילים בעשרות אלפי דולרים (וכמובן אוזניים סופר רגישות) אתה לא תשמע הבדל בין דיסק שקודד עם LAME ב-VBR ובביטרייט ממוצע של 220-240 לבין FLAC או דיסק רגיל (wav לא דחוס)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצחיק העניין הזה

מתישהו כשהייתי בן 15 החלטתי ללכת על איכות ולקדד את כל אוסף המוזיקה שהיה לי מ- 128 ל-320... כמה שמחתי על כך שעכשיו אני מאזין למוזיקה כמו שצריך :silly:

בקיצור, לבעלי הציוד הממוצע, אין צורך ביותר מקידוד ב-MP3/AAC 320 (אני אישית מקדד ב-AAC 320 דרך iTunes) וזאת מכיוון שלא תרגישו בהבדל. בהבדל תרגישו רק כשיהייה לכם ציוד איכותי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדל בין לפורמט raw מטשטש ב320kbps.

אגב אני שמעתי טענות ש aac+ ב40kbps שווה לmp3 ב128kbps

הטישטוש תלוי בבן אדם , כשמדובר בדחיסה הכי איכותית של (בפרמטרים ועם הדוחס שציינתי) השקיפות אצל רוב רובם של האנשים נע סביב ה 200-220 קצב ממוצע.

לגבי הAAC+ הוא ממש לא שווה ל ב128 (שוב - אחד שנידחס בLAME חדיש , JOIT STEREO ו VBR).

AAC+ או בשמו המיקצועי HE AAC V1 הוא ניגזרת של התקן AAC שגורמת לסאונד לאבד לחלוטין את הזהות למקור , בשיטה זו הסאונד בודאות ניפגע ולא משנה באיזה קצב תישתמש. אבל מה - השיטה הזו מאפשרת להשיג סאונד שנשמע ממש לא רע בקצבי ביט מזעריים , סאונד שאף דוחס אחר לא יוכל להשיג בקצבים כאלו , אבל בקצבים גבוהים הוא גרוע. יש גם V2 שמאפשר עוד יותר דחיסה , אבל הוא עוד יותר לא נאמן למקור ופוגע קשות בתמונת הסטיראו. סביב ה 40 50 KBPS עדיף כבר להישתמש ב V1 , מעל 60 KBPS לא מישתמשים בAAC+ עקב חוסר הנאמנות למקור ומישתמשים ב AAC LC הרגיל.

השימושים של ה HE AAC בם פלאפונייה ואינטרנט. העליתי כאן קובץ של HE AAC V1 בקצב 48 , נישמע לא רע , יותר טוב מ AAC רגיל. הקובץ נחלקח ממבחן האזנה גדול של 19 קטעים שדחוסים במיספר דוחסים בקצב 48 , כולל FLAC ו בקצב גבוה לצורך השוואה.

הוא לא ישמע הבדל גם עם אוזניים ביוניות עם CX300.

דווקא הCX300 רגישות מאוד , אפילו רגישות מדי לכל עיוות של דוחס , לכן אם הדחיסה היא ב 192 אבל לא איכותית , ההבדל יורגש אם הוא יחפש אותו. הרמות שאותן כמו ה CX300 מגבילות הן גם ככה רמות שכבר מוגבלות ע"י הנגן.

ובקשר לשאר השאלות פה לגבי "אם מעלים את הקצב אז האיכות עולה" - כל מי ששואל זאת פשוט לא קרא את התרד , ציינתי מפורשות את הכללים הבסיסיים בדחיסה, וכמו שתמונה לא תצא טובה יותר אם מצלמים אותה (לאחר שכבר צולמה) עם טובה יותר ככה גם קובץ לא יכול להעלות את האיכות שלו ולא משנה איך תידחסו אותו.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הcx -300 רגישות ?? לא נראה לי .

"וכמו שתמונה לא תצא טובה יותר אם מצלמים אותה (לאחר שכבר צולמה) עם טובה יותר" ice מציע לך לא לכתוב אנלוגיות ב4 בבוקר :silly:

מעניין אותי הקובץ שצירפתה ,היה ממש קקה האיכות ,אתה יכול אולי לצרף כמה גרסאות נוספות יותר איכותיות שכולנו נוכל להשוות, וזה יכול להוות מבחן לכולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ice מציע לך לא לכתוב אנלוגיות ב4 בבוקר

כן , כבר 5.. חבל, עוד כמה שעות יש שיעור באלגברה ליניארית.

אבל רשמתי טוב - ציינתי את הסוגריים כי חלקנו , כשאנו אומרים תמונה מתכוונים לשוט , קומפוזיציה - התוכן שמצולם ולא התמונה שצולמה - לכן ציינתי שהכוונה לתמונה שכבר צולמה ולא לצילום של אותה התמונה מחדש.

ולגבי רגישות התכוונתי לרגישות לדחיסה , כשאיכות מתחלקת ל1)פרטים 2)עיוותים של הסאונד. כאן הכוונה היתה ל 2.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער אולי השעה מאוחרת אבל לא ממש הבנתי את התגובה שלך :kopfpatsch:

לא הבנתי לגבי המצלמה אתה מדבר על סיטואציה שבא אותו התמונה(שוט) מוצלמת ע"י שתי מצלמות שונות?

ומדוע שאוזניה תהיה רגישה לעיוותים אך לא לפרטים?מה שרגיש רגיש לא?,תאמין לי בזמן שאני כותב הודעה הזו אני מאזין לציוד רגיש ,והוא רגיש להכל!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-CX300 ממש לא רגישות לעיוותים. הן מוסיפות הרבה עיוותים אולי, אבל לא יותר מזה.

כמובן שמדובר פה גם על מה אתה מגדיר בתור רגיש לעיוותים, אבל מבחינת ה-CX300 היא אוזנייה לא מפורטת ולא מדויקת בכלל. היא מעוותת את הצליל המון בלי שום קשר איזה קובץ תנגן, לכן האיכות של הקובץ המקורי לא תשנה הרבה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-CX300 ממש לא רגישות לעיוותים. הן מוסיפות הרבה עיוותים אולי, אבל לא יותר מזה.

כמובן שמדובר פה גם על מה אתה מגדיר בתור רגיש לעיוותים, אבל מבחינת ה-CX300 היא אוזנייה לא מפורטת ולא מדויקת בכלל. היא מעוותת את הצליל המון בלי שום קשר איזה קובץ תנגן, לכן האיכות של הקובץ המקורי לא תשנה הרבה.

Anatoli.

מצטער אבל אני ממש לא מסכים עם התשובה שלך וזה ביגלל שהיא בכלל לא עונה על העיניין אלא גולשת לנושא אחר. נראה כאילו המטרה בתשובתך היתה לקטול את האוזניות בעזרת לינק לנושא מאשר לענות על הנושא , ואתה ממשיך עם זה בעזרת פירושים שונים לדברי.

זה נכון שקובץ לא יכול לתקן מן הסתם מיגבלות של הציוד כמו הרמקולים או הנגן - אבל מה הקשר ל"אם ישמעו הבדלים בין דחיסות שונות". אמנם הכושר יורד עם השנים אבל אני מסוגל (או לפחות בעבר) לזהות עם איזה דוחס דחסו קטע מסויים ועוד חלק מהפרמטרים בהם הישתמשו. לזהות עיוותים אני מסוגל בקלות ויש עיוותים של דוחסים גרועים ששומעים גם על רמקולים זולים של 50 שקל , אז אל תגיד לנו בבקשה שזה לא משנה, מה שמובן מדבריך שזה לא משנה איזו איכות תשקיע בדחיסה שלך כי למי שיש כאלו זה "לא משנה הרבה" , זה לא נכון. בייחוד שעיוותים זה תחום כזה רחב - ולהגיד "היא מעוותת את הצליל המון בלי שום קשר איזה קובץ תנגן..." כתגובה לעיוותי דחיסה עליהם אני מדבר (כשעיוות יכול להיות גם איבוד תמונת הסטיראו למשל) זו תשובה מגמתית ... גם אם תשים את הרמקולים שלך במיקום לא נכון יפגע הסאונד - זה אומר עכשיו שדחיסה נמוכה יותר או גבוה יותר לא תשנה במיקרה כזה ? אין קשר בין הדברים , וכך גם בין הסאונד שהאוזניות מוציאות לבין הדחיסה - עולם ענק שאין קשר ישיר בין כל הדברים שבו.

המסקנה היחידה שהקורא קיבל מדבריך היא שמעכשיו לא אמור להיות אכפת לו מהדחיסה כי האזוניות שלו גם ככה הורסות הכל - וזו הבעייה שלי בתגובתך.

לאודיופילים יש נטייה לצאת מהפרספקטיבה של המציאות (כולנו צריכים להודות בזה) - וצריך להזהר עם זה כשעוזרים לאנשים. (בקצב הזה עוד ישלחו אנשים למוסכים סוג ז' כי במכוניות שלהם אין מנוע עם הזרקה אורטונורמאלית אז זה לא משנה איזה טיפול יתנו לו - הוא גם ככה גרוע.).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מסכים איתך. עם ציוד חרא אין צורך להשקיע בקבצים טובים. אני לא חושב ששווה להשקיע בקובץ שיתפוס פי 10 יותר מקום רק בשביל להתלהב. עם CX-300 לא תשמע בחיים שום הבדל בין FLAC ל- שהומר נכון.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ניסיתי איתן. אבל אני לא חושב. אם אתה מקודד ברמה סבירה בצורה נכונה (נגיד על 220kbps ב-vbr עם ממיר טוב) אז אתה תקבל את אותה האיכות בדיוק כמו FLAC (ואם הפלאק הומר בצורה לא נכונה אז הוא יישמע פחות טוב כבר שמעתי פלאקים שנשמעו זוועה).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...