רוצה להתחיל ללמוד שפה אבל לא יודע איזה :O - עמוד 3 - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רוצה להתחיל ללמוד שפה אבל לא יודע איזה :O


shay33

Recommended Posts

  • תגובות 36
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לגבי המתמטיקה:

גרפיקה תלת מימדית (מהסוג שמתעסקים בו ב-PC) היא דווקא אחד הנושאים שהמתמטיקה שבו היא ברמה נמוכה יחסית. האלגברה הרלוונטית היא לא מסובכת מדי.

בשביל להתחיל ולעשות כמה דברים מגניבים תלת מימדיים לא ממש חייבים רמה מאוד גבוהה במתמטיקה. רמה של תיכון בהחלט מספיקה, בשביל דברים בסיסיים אך נחמדים. אבל זה נכון שכדי להתקדם לדברים המורכבים יותר, צריך להתעמק קצת מעבר לרמה תיכונית.

מה שיותר חשוב הוא שבשביל להתעסק בגרפיקה אתה צריך לדעת לתכנת ברמה סבירה, ולהיות מוכן לכתוב הרבה קוד ולדבג אותו במשך הרבה זמן. מצד שני את התוצאות שלך אתה רואה על המסך מיד, וזה כיף :)

לגבי שפת תכנות:

אפשר C, אפשר C++, אפשר C#. בכולם אתה יכול לבנות דברים רציניים יחסית. ב-C# זה יהיה יותר קל, אבל הביצועים (לפחות כרגע) כנראה נופלים עדיין ממה שאפשר להשיג בשפות האחרות.

אבל בשביל להתחיל עם אתה יכול עקרונית בכל שפה. אפילו VB או פסקל.

לגבי יישום מתמטיקה בקוד:

קודם אתה צריך ללמוד איזו מתמטיקה ליישם.

אחרי אתה צריך ללמוד איך ליישם אותה בקוד.

יש הרבה מדריכים ברשת, לדוגמא NEHE (שמשתמש ב-OpenGL מה שיחסוך לך המון עבודה).

אופציה אחרת היא ללמוד את היסודות של גרפיקה ממוחשבת מספר ואז לממש בעצמך. בשלב זה אני ממליץ לך לא לעשות את זה, כי נראה לי שאין לך נסיון תכנותי מתאים ללכת בדרך הזאת.

תודה על ההסבר המורחב :)

אתה צודק כרגע אני עדיין לא מוכן ללכת למים העמוקים.. אני מעדיף להשתפשף קצת יותר בשפה ואז אולי בעתיד (קרוב\רחוק) אני אכנס למים העמוקים.

וכשזה יקרה (נקווה) באיזה דרך אתה ממליץ ללמוד את היסודות של הגרפיקה הממוחשבת? ... ספר\אינטרנט\קורסים ?

אשמח אם תוכלו להביא אתרים בנושא היישום של המתמטיקה בקוד (שמתחילים ברמה כמה שיותר בסיסית) בבקשה.

*מישהו יכול לחלוק את החוויה שלו\דרך העבודה שלו כשהוא כתב\כותב קוד עם שימוש במתמטיקה לצורך פרוייקט כזה או אחר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעוד שאני כנראה אתחרט על העצה הזו -

אני לא הייתי ממליץ לקפוץ ישר למים עמוקים עם OPENGL, זה יוציא לך את הרוח מהמפרשים מהר מאוד.

במקום אמליץ דווקא לקבל תחושה באמצעות מנועים מוכנים לדוגמת DarkBasic, שמאפשר יחסית פשוט יחד עם C++, וכך יאפשר לך להתעסק עם הדברים המורכבים והמעניינים יותר, במקום להילחם עם OpenGL.

זה לא ילמד אותך איך גרפיקה תלת-מימדית עובדת מאחורי הקלעים, אבל זה ילמד אותך איך לעבוד עם הקונספטים של עבודה עם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...