מחירי הדלק מתעדכנים פעמיים בסוף השבוע. - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק מתעדכנים פעמיים בסוף השבוע.


אורח Si-Nom

Recommended Posts

  • תגובות 102
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא רק עשירים נוסעים במכוניות רוב המעמד הבינוני גם נוסע ומיסים אפשר לתת גם לדיברי יוקרה והרבה מהאנשים צריכים מכונית לעבודה כי אתה לא יכול ליגרור ציוד עבודה באוטובוס

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, אני מסכים איתך, למעשה במחיר שהדלק היום, ובמס יחסית לאירופה המחיר סביר.

אבל, המס צריך לחזור במלואו לשיפור תשתיות, ולא חצי או רבע...

אם זה היה ככה, ממש לא היתה לי בעיה עם המס הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה הפסד? המדינה עושה קופה ענקית על מכירות של דלק לציבור הרחב.

שיורידו את המיסוי על הדלק!

ואז מאיפה יהיה כסף לכל הפגזים שאתה רוצה לירות על עזה?

אתה לא יכול לדרוש מהמדינה שירותים ברמה גבוה ולא לירצות לשלם על זה...

אתה לא יכול לאכול את העוגה (למשל להשאיר בעזה כמות היסטרית של שעולה המון) וגם להשאיר אותה שלמה (לדרוש הורדת מיסים).

כמו שכבר אמרו פה, מס על דלק הוא מס נכון. כמו מס על סיגריות, על אלכוהול ועל רווחי הון (למרות שאני והמשפחה שלי בהחלט סובלים מזה לשמחתי). בכל מקרה זה תמיד עדיף על העלאת מחיר מוצרי היסוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היא מה הגבול למיסוי - לא יכול להיות שמשפחות עניות יצטרכו ללכת ברגל כאשר בני עשירים נוסעים לאן שבא להם. כמו כן המיסוי כמעט ולא חוזר אלינו (וראינו זאת על ידי הקיצוצים בחינוך וברווחה למשל שקרו למרות הרווחים העצומים והגדלים מהבלו או עליית מחירי החלב ומוצרי היסוד) ולכן רובו מיותר. המיסוי שכן צריך להיות הוא על דלקים מזהמים למשל או על מכוניות מזהמות ו/או לא בטיחותיות אך זו פנטזיה במדינת .

אם באמת רוצים לעשות שינוי אז צריך להשאיר על כנם את המסים על רוב הדלקים אם לא כולם לפחות לעשר שנים וכך יגבר המעבר לשימוש במכוניות היברדיות או מבוססות גז. כמו כן חייבים לעשות רפורמה ולדאוג שאחוז מסויים מהמס על הדלק יועבר לאוכלוסיות חלשות ולדברים כמו חינוך וסבסוד מוצרי יסוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מס על דלק הוא מס נכון כל עוד לא לוקחים 140 אחוז מס על המכונית עצמה !! ::)

כמו שאמרת מור, אי-אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה...

מה שהמדינה עושה מקביל למישהו שנכנס לקפיטריה, אוכל עשרות עוגות שונות - פרוסה אחת מכל עוגה - ואז משלם על פרוסה אחת, כי "זה מה שהוא אכל - פרוסה".

המדינה לוקחת 140 אחוז מס על המכונית, מס על הדלק, כ-50 אחוז מס הכנסה, נותנת לשוטרי התנועה הוראות ברורות לעמוד במקומות שמכניסים כסף מדוחות מהירות לא רלוונטיים במקום במקומות מסוכנים באמת - ואפילו לא טורחת לבנות תשתיות נורמליות. כשאתה רואה פניות עם זוית הפוכה, זה נראה כאילו המהנדסים במע"צ לא יודעים פיזיקה פשוטה, או שהם סתם לא שמים זין..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עזוב אותך פניות - יש כפר שבו תקוע עמוד חשמל בנתיב הימני. לא בשוליים של הנתיב הימני אלא בנתיב עצמו! לדעתי הדרך הנכונה להטיל מס על מכוניות היא על פי רמת הזיהום שלהן (ככל שרמת הזיהום נמוכה יותר כך המס נמוך יותר), צריכת הדלק שלהן (לפי בדיקות שייערכו על ידי מדענים ולא על ידי החברה עצמה...) וגודלן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נותנת לשוטרי התנועה הוראות ברורות לעמוד במקומות שמכניסים כסף מדוחות מהירות לא רלוונטיים במקום במקומות מסוכנים באמת

קצת לא קשור לנושא אבל מסכים פה ב100 אחוז!

לדוגמא פה בחיפה, יש מספר מקומות במרכז הכרמל, ששוטרים תמיד מחכים בהם, תמרור עצור מיותר לגמרי, ואיזה מקום שמסתובבים בו אבל יש שם קו לבן, אבל זה לא העניין,

ו100 מטר משם ערסים מאיימים על אנשים בסכין וגונבים להם פלאפונים :kopfpatsch:

פשוט צחוק מה שהולך במדינה הזו :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי אמר שהבלו הוא אחוז קבוע ממחיר הדלק? הוא לא. המס על ליטר בנזין הוא כ- 2.2 ש"ח כבר מתחילת 1999.

מס הבלו הוא אמנם 2.2 ש"ח לליטר, אבל על המס הזה אתה משלם גם מס נוסף (מע"מ) המהווה אחוז קבוע ממחיר הדלק, כך שהמדינה בעצם מרוויחה מעליית מחירי הדלק.

מכאן, ניתן להסיק כי הודת המיסוי על הדלק לא תפגע בהכנסות המדינה.

דרך אגב, איך הגעת למסקנה שהעשירים ירוויחו מירידת מחירי הדלק? לעשירים לא ממש איכפת לשלם יותר כסף על דלק, הם בקושי מרגישים את זה אם בכלל. מי שירוויח מירידת מחירי הדלק זה המעמד הבינוני, והעניים שבקושי יש להם כסף לאוטובוסים.

ואז מאיפה יהיה כסף לכל הפגזים שאתה רוצה לירות על עזה?

תאמין לי שאם ירצו אז ימצאו כסף. כרגע חיל האוויר משתמש ברצועת עזה בפצצות חכמות שהן די יקרות. אם תחליף אותן בפגזים "טיפשים", אז זה יעלה הרבה פחות.

מלבד זאת, הפחתת המס על הדלק לא תפגע בהכנסות המדינה. פשוט, במקום שהמדינה תרוויח יותר, אז היא תרוויח את מה שהיא הרוויחה לפני עליית מחירי הדלק.

מס על דלק הוא מס נכון כל עוד לא לוקחים 140 אחוז מס על המכונית עצמה !! ::)

אני מסכים בהחלט, אבל אין שום הצדקה לשלם מע"מ בנוסף לבלו.

לדעתי הדרך הנכונה להטיל מס על מכוניות היא על פי רמת הזיהום שלהן (ככל שרמת הזיהום נמוכה יותר כך המס נמוך יותר), צריכת הדלק שלהן (לפי בדיקות שייערכו על ידי מדענים ולא על ידי החברה עצמה...) וגודלן.

אם כך, אז אתה בעצם ממסה את המעמד הבינוני-נמוך שאין להם כסף לקנות מכונית חדשה, ומוריד את המס מהעשירים שכל שנה-שנתיים קונים מכונית חדשה.

מה שהמדינה צריכה לעשות זה לסבסד חלק ניכר מההמרה של מכוניות קיימות להנעה באמצעות גפ"ם (העלות היא כ-8000-10,000 ש"ח למכונית), ולעודד הקמת תחנות דלק רבות בפריסה רחבה בכל רחבי הארץ המספקות גפ"ם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מס על דלק הוא מס נכון כל עוד לא לוקחים 140 אחוז מס על המכונית עצמה !! ::)

כמו שאמרת מור, אי-אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה...

מה שהמדינה עושה מקביל למישהו שנכנס לקפיטריה, אוכל עשרות עוגות שונות - פרוסה אחת מכל עוגה - ואז משלם על פרוסה אחת, כי "זה מה שהוא אכל - פרוסה".

המדינה לוקחת 140 אחוז מס על המכונית, מס על הדלק, כ-50 אחוז מס הכנסה, נותנת לשוטרי התנועה הוראות ברורות לעמוד במקומות שמכניסים כסף מדוחות מהירות לא רלוונטיים במקום במקומות מסוכנים באמת - ואפילו לא טורחת לבנות תשתיות נורמליות. כשאתה רואה פניות עם זוית הפוכה, זה נראה כאילו המהנדסים במע"צ לא יודעים פיזיקה פשוטה, או שהם סתם לא שמים זין..

אלה לא דיבורים רציניים

למדינה יש תקציב ועד כמה שזה נשמע מוזר, מקסימום רווחה מתקבלת ע"י מימון התקציב ממיסים

קיצוץ בתקציב זה לא דבר קל, במיוחד במדינה שלנו.

דווקא מיסוי על מכוניות הוא יותר חברתי כי הוא נופל בעיקר על אלה שיכולים הרשות לעצמם.

יש לך דרך אחרת לממן את תקציב המדינה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלה לא דיבורים רציניים

למדינה יש תקציב ועד כמה שזה נשמע מוזר, מקסימום רווחה מתקבלת ע"י מימון התקציב ממיסים

קיצוץ בתקציב זה לא דבר קל, במיוחד במדינה שלנו.

דווקא מיסוי על מכוניות הוא יותר חברתי כי הוא נופל בעיקר על אלה שיכולים הרשות לעצמם.

יש לך דרך אחרת לממן את תקציב המדינה?

"מקסימום רווחה"? :-\

מיסוי על מכוניות ודלק גורם לכך שרק עשירים יכולים להרשות לעצמם להחזיק .

הדבר פוגע בייחוד במעמד הבינוני ולא בעשירים.

אפשר לממן את תקציב המדינה באמצעות מס גבוה על מכוניות יוקרה, ומס מופחת באופן משמעותי על מכוניות עממיות, מכוניות חסכניות בדלק, ובייחוד על מכוניות שמשתמשות בדלק חלופי זול וידידותי לסביבה.

כמו-כן, ניתן להעלות את המס על הכנסות של מעל 50,000 ש"ח בחודש, ולקבוע מדרגות מס נוספות על הכנסות של מאות אלפי ש"ח בחודש ומעל מליון ש"ח בחודש (יש כאלה), ובמקביל להוריד את המס שמוטל על המעמד הבינוני, ולקבוע מס שלילי על הכנסות נמוכות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המס על המכוניות בהחלט יצא מכלל שליטה.

מכונית חדשה סבירה תעלה 100 אלף שקלים.

אתה יכול לקנות גרוטאה ביותר מ20 אלף שקלים.

בארצות הברית ב2000 שקל אפשר לקנות גרוטאה מתפקדת עם מזגן, אצלנו אפשר לקנות את ההגה.

והמס על הדלק עוד יותר גרוע. האנשים שכבר יש להם מכונית ושלא יכולים לעבור לתחבורה ציבורית צריך לשלם יותר כל חודש,

מה שיגרום להם לעשות קיצוצים אחרים שבטח כבר יגיעו מאוחר מדי ויכניסו אותם למינוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המדינה לוקחת 140 אחוז מס על המכונית,

בדיוק הכריזו על תוכנית להוריד את המיסוי על כלי הרכב. ותנחש מה? "החשודים הרגילים" מיהרו לבקר את הממשלה על שהיא שוב דואגת רק לעשירים...

בכל מקרה, מה הבעיה? דלק הוא מוצר אחד ורכב הוא מוצר אחר. אין שום סיבה למסות אחד מהם ולא למסות את האחר.

מס על הדלק, כ-50 אחוז מס הכנסה,

אין 50% של מס הכנסה בארץ. שיעור המס השולי המקסימלי היום הוא 49%, וגם זה רק מהכנסה של 34,500 ש"ח (בלי להביא בחשבון נקודות זיכוי). לא משנה כמה תרוויח - 35,000 ש"ח, 350,000 ש"ח, 3,500,000 ש"ח בחודש - בכל מקרה שיעור המס שתשלם יהיה נמוך מ- 50%. ורוב העובדים משלמים הרבה פחות. מי שמרוויח את השכר הממוצע במשק, כ- 7,100 ש"ח בחודש, ישלם רק כ- 1,100 ש"ח בחודש למס הכנסה (שוב, בלי להביא בחשבון נקודות זיכוי שמורידות את המס עוד יותר) שהם כ- 15% בלבד.

מס הבלו הוא אמנם 2.2 ש"ח לליטר, אבל על המס הזה אתה משלם גם מס נוסף (מע"מ) המהווה אחוז קבוע ממחיר הדלק, כך שהמדינה בעצם מרוויחה מעליית מחירי הדלק.

מכאן, ניתן להסיק כי הודת המיסוי על הדלק לא תפגע בהכנסות המדינה.

זה חשבון של בית ספר יסודי: אם ליטר בנזין עולה 6 ש"ח וכולל 16.5% מע"מ (בהנחה שמשלמים מע"מ גם על הבלו), הרי שללא המע"מ, מחיר ליטר בנזין היה 5 ש"ח.

בינואר 2004, ליטר בנזין עלה 4.5 ש"ח. כלומר המחיר עלה ב- 1.5 ש"ח מאז. כלומר גם אם נוריד את המע"מ לאפס, הבנזין עדיין יהיה יקר יותר. ולמה בעצם להוריד את המע"מ על הדלק? זה לא המוצר היחיד עליו משלמים גם מע"מ וגם מיסים אחרים.

דרך אגב, איך הגעת למסקנה שהעשירים ירוויחו מירידת מחירי הדלק? לעשירים לא ממש איכפת לשלם יותר כסף על דלק, הם בקושי מרגישים את זה אם בכלל. מי שירוויח מירידת מחירי הדלק זה המעמד הבינוני, והעניים שבקושי יש להם כסף לאוטובוסים.

מה, זה ברור. מי מחזיק את רוב המכוניות זוללות הדלק, כלומר מכוניות מנהלים ורכבי שטח? העשירים או המעמד הבינוני? מי שמתדלק הרבה ירוויח יותר מירידת מחירי הדלק מאשר מי שמתדלק פחות. אז מי ירוויח יותר מירידת מחיר הדלק, העשירים או המעמד הבינוני?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...