מחירי הדלק מתעדכנים פעמיים בסוף השבוע. - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק מתעדכנים פעמיים בסוף השבוע.


אורח Si-Nom

Recommended Posts

התוכנית דיברה על הורדת המס מכלל כלי-הרכב, ולא רק מכלי- חסכוניים וכלי- המשתמשים בדלק חלופי. את המס על מכוניות היוקרה אפשר דווקא להעלות.

לגבי ה-49% מס שולי, איפה ההגיון שאדם שמרוויח 50,000 ש"ח מס ישלם אותו אחוז מס כמו אדם שמרוויח מליון ש"ח בחודש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כמו-כן, ניתן להעלות את המס על הכנסות של מעל 50,000 ש"ח בחודש, ולקבוע מדרגות מס נוספות על הכנסות של מאות אלפי ש"ח בחודש ומעל מליון ש"ח בחודש (יש כאלה), ובמקביל להוריד את המס שמוטל על המעמד הבינוני, ולקבוע מס שלילי על הכנסות נמוכות.

רואים שלא למדת כלכלה :-) .

Been there, done that. לפני כמה שנים ביטלו את תקרת המס על ביטוח לאומי, שעד אותו יום עמדה על 30,000 ש"ח (כלומר מי שהרוויח 30,000 ש"ח בחודש שילם את אותו הסכום לביטוח לאומי כמו מי שהרוויח 300,000 ש"ח בחודש). בכמה לדעתך עלו הכנסות הביטוח הלאומי כתוצאה מהצעד הזה?

התשובה הנכונה היא שהן לא עלו. להיפך, הן ירדו! אופס. כי כשאתה מנסה לקחת הרבה כסף מאנשים, הם מוצאים דרכים להתחמק. בסופו של דבר לא היתה ברירה אלא להחזיר את תקרת המס, אבל הנזק כבר נעשה.

ודוגמה הפוכה: בשנים האחרונות, מדינת רק מורידה את שיעורי מס ההכנסה. ומה קורה? הכנסות המדינה מגביית מיסים רק עולות והגיעו השנה לשיא. ככה זה בחיים.

לידיעתך, האחוזון העליון, אחוז אחד בלבד, משלם רבע מכלל המיסים! כמה עוד אתה חושב שתוכל לסחוט מהם לפני שימאס להם והם ילכו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיברתי על מס הכנסה ולא על ביטוח לאומי.

לביטוח לאומי באמת אין הצדקה לשלם יותר, מכיוון שבמידה ואדם שמרוויח 100,000 ש"ח בחודש מפוטר מהעבודה, אז הוא זכאי לדמי אבטלה נמוכים בהרבה (לפי אחוזים) מאדם שהרוויח 10,000 ש"ח בחודש.

ידוע שהכלכלה מורה כי ככל שהמסים יותר נמוכים, ההכנסות ממיסים נוטות לעלות. אבל, יש לחלק את מרווחי מדרגות המס בצורה יותר הוגנת.

עם זאת, בנושא הנדון אני מדבר בעיקר על המס על כלי- ודלק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחייאת. אחוז אחד מעובדים משלם עשרים וחמישה אחוז מסך כל המיסים וזה עדיין לא מספיק הוגן בשבילך? מס שולי של 49% (בעברית: על כל שקל שהעשירים מרוויחים, המדינה לוקחת כמעט חצי, וזה רק מס הכנסה) שלא השתנה כשכל שאר מדרגות המס ירדו, זה לא מספיק הוגן בשבילך?

מה יקרה אם תוריד את מחירי כלי הרכב והדלק? אנשים יקנו יותר כלי . אנשים יסעו יותר. יהיה יותר זיהום אוויר. יהיו יותר פקקים. יהיו יותר תאונות. בדיוק מה שאנחנו צריכים עכשיו.

ומה ההבדל בין מס הכנסה לביטוח לאומי? ממילא אנשים מתייחסים לביטוח לאומי כאל "מס הכנסה ב" ובצדק - זהו מס שמוטל על ההכנסה. אתה מנסה לקוח מאנשים יותר ועשוי לגלות שקיבלת פחות, וכאן אנחנו מדברים על האנשים שמשלמים את רוב המס במדינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואי, איזה גאון! הרגע מצאת פיתרון לבעיות הזיהום ותאונות הדרכים !!

בואו ניקח מיסים מטורפים וחסרי פרופורציות על הרכבים והדלק, ואז אנשים לא יסעו - ואז לא יהיה לא זיהום ולא תאונות!

גאון !

::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא בלגינא,

עזוב את מס ההכנסה, זה לא העניין.

הדיון עכשיו הוא על המס על המכוניות והדלק.

לא הצעתי בהכרח להוריד את מחירי כלי הרכב והדלק באופן גורף (גם כך, אנשים לא יסעו יותר, אלא ימשיכו לנסוע כמו שהם נוסעים עכשיו במקום לנסוע פחות).

הצעתי לייקר את המס על מכוניות היוקרה, ובמקביל להוזיל באופן משמעותי את המס על מכוניות חסכוניות בדלק, ומכוניות שמשתמשות בדלק חלופי זול שלא מזהם את הסביבה, ובנוסף לכך גם לממן לציבור הרחב חלק ניכר מהתשלום הנדרש להסבת כלי- להנעה באמצעות גפ"ם, ולעודד הקמת מספר גדול של תחנות דלק לאספקת גפ"ם בכל רחבי הארץ בפריסה רחבה.

לא נראה לי שאתה יכול להתווכח עם זה.

בעצם, אתה יכול להתווכח. ;)

אתה יכול להגיד שאז אמנם יהיה פחות זיהום אוויר, אבל יהיו יותר פקקים ויותר תאונות. התשובה לכך היא השקעה בשיפור תשתית הכבישים, סלילת כבישים חדשים ורחבים יותר, והוזלת ואף השתתפות במימון אמצעי מיגון שונים לרכב שמגיעים כברירת-מחדל ברכבי יוקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתה מציע יעבוד בעולם אוטופי.

אתה מציע להקטין את הכנסות הממשלה (לעודד אזרחים לעבור לדלק שאין עליו מיסים ולא לקחת עליו מיסים גם בעתיד) ובמקביל להגדיל את הוצאות הממשלה בהרבה (אתה רוצה תשתית של מחלקה ראשונה בלי לשלם על מחלקה ראשונה במיסים).

איך תעשה את זה? מאיפה הכסף לזה? מהחיסכון של שרון בפגזים על עזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה קצת מגזים.

אני לא מציע שלא להטיל כלל מס על גפ"ם, אלא להטיל עליו מס נמוך.

לאחר מעבר שיעור משמעותי של הציבור לשימוש בגפ"ם במקום בדלק במימון של רוב ההשקעה בהמרה ע"י הממשלה, אני מציע להעלות את המס על הדלק ועל מזהמים אחרים.

במקביל, אני מציע גם להעלות את המס על רכבי יוקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא בלגינא,

לא הצעתי בהכרח להוריד את מחירי כלי הרכב והדלק באופן גורף (גם כך, אנשים לא יסעו יותר, אלא ימשיכו לנסוע כמו שהם נוסעים עכשיו במקום לנסוע פחות).

זה מה שאתה חושב. כשמחירי הדלק עולים, אנשים נוסעים פחות.

הצעתי לייקר את המס על מכוניות היוקרה, ובמקביל להוזיל באופן משמעותי את המס על מכוניות חסכוניות בדלק, ומכוניות שמשתמשות בדלק חלופי זול שלא מזהם את הסביבה,

מקובל עלי. אבל רק הערה אחת: מאחר שמחירי מכוניות היוקרה גבוהים בצורה משמעותית ממחירי מכוניות זולות, גם המס עליהן גבוה בצורה משמעותית. לא באחוזים אלא בשקלים. וזה בעצם מה שחשוב, לא?

ובנוסף לכך גם לממן לציבור הרחב חלק ניכר מהתשלום הנדרש להסבת כלי- להנעה באמצעות גפ"ם, ולעודד הקמת מספר גדול של תחנות דלק לאספקת גפ"ם בכל רחבי הארץ בפריסה רחבה.

דווקא גפ"מ? איכס. מימן עדיף. כשאתה שורף מימן, אתה מקבל... מים! מכוניות שמונעות במימן לא גורמות לזיהום בכלל.

אתה יודע שמחירו של הגפ"מ עלה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, במקביל לעליית מחיר הנפט? הגיוני, בסה"כ גפ"מ הוא תוצר לוואי של זיקוק נפט.

אגב, מי בכלל מיצר מכוניות שמונעות בגפ"מ?

התשובה לכך היא השקעה בשיפור תשתית הכבישים, סלילת כבישים חדשים ורחבים יותר,

מה שאנחנו באמת צריכים זה להשקיע בתחבורה ציבורית. רכבות, רכבות קלות/תחתיות, אוטובוסים - עדיף להשקיע שם מאשר בתחבורה פרטית. זול יותר, בטוח יותר, נקי יותר, יעיל יותר.

והוזלת ואף השתתפות במימון אמצעי מיגון שונים לרכב שמגיעים כברירת-מחדל ברכבי יוקרה.

כבר עושים את זה. אמצעי מיגון מקנים זיכוי במס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה שאני גם לא אוהב את עליית המחירים המטורפת הזאת אין שום קשר למדינה!

המיסים המחורבנים שקיימים על הדלק הם מאז ומעולם ושום דבר לא השתנה בזמן האחרון, מחירי הדלק בעולם עולים בקצב מטורף בלי קשר לישראל אבל אני אומר שזה כמו משבר שנות ה70 כאשר היה מצב כמו היום שהמדינות שמפיקות את הדלק יצרו חוסר! אין חוסר של דלק בעולם!!! החוסר נוצר מהמלחמה בעיקר שמפריעה לדלק להשאב ולהיות מובל בשקט, דרום אמריקה שמנסה לעשות שרירים מול המערב, הערבים שנמצאים בקונפליקט מול העם שלהם או המערב כמובן שהם עושים הרבה כסף על כל זה.

בסופו של דבר מחירי הדלק הם פוליטיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה יש לך נגד רכבי יוקרה?

אתה יודע, יש גם אנשים שמוכרים רכבי יוקרה מה איתם?

אין לי שום דבר נגד רכבי יוקרה, פשוט אנשים שיכולים להרשות לעצמם רכבים כאלה יכולים גם להרשות לעצמם לשלם עליהם מס יותר גבוה מהמס המוטל על מכוניות עממיות.

איסתרא בלגינא,

דווקא הפעם חשבתי שלא תתווכח איתי. :-\

איך אתה מצליח להתווכח איתי על נושאים שאתה בעצם מסכים איתי מבחינה עקרונית? :nixweiss:

מה אתה רוצה לעשות, להעלות את מחירי הדלק כדי שאנשים יסעו פחות ויזהמו פחות? לא יותר עדיף לעודד אנשים לעבור לדלק חלופי כמו גפ"ם ומימן באמצעות הוזלות מחירים ומיסים והשתתפות בעלות ההמרה?

מימן עדיף מאשר גפ"ם, אבל אני לא יודע עד כמה הטכנולוגיה הזו בשלה. לכל הפחות, מעבר לגפ"ם מתבקש בתור צעד ביניים בדרך למימן.

המחיר של הגפ"ם אמנם עלה במידה ניכרת בשנים האחרונות, אבל עדיין ליטר גפ"ם עולה רק 2.5 ש"ח לעומת 6-7 ש"ח לליטר (בקרוב, 20 ש"ח לליטר) בנזין.

יש הרבה חברות שמייצרות כלי- היברידיים (בנזין וגפ"ם), אבל הם לא מייבאים אותם לארץ. למיטב ידיעתי מיובא לארץ רק דגם היברידי של טויוטה ואולי גם עוד חברה אחרת. עם זאת, אפשר להמיר כל כלי- להנעה באמצעות גפ"ם במוסכים תמורת 8,000-10,000 ש"ח. במידה והמדינה תשתתף בחלק ניכר מהעלות הזו, אז אנשים רבים יעברו לגפ"ם.

צריך להשקיע הרבה בתחבורה הציבורית במקביל להשקעה בכבישים. מה שווה כל ההשקעה בתחבורה ציבורית אם היא מושבתת בשישי-שבת בגלל הדתיים (אל תדבר על חוק יום מנוחה, אפשר גם יום אחר מלבד שבת)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...