מחירי הדלק מתעדכנים פעמיים בסוף השבוע. - עמוד 7 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק מתעדכנים פעמיים בסוף השבוע.


אורח Si-Nom

Recommended Posts

הרבה תוכניות יש לך

אבל מאיפה הכסף?

אם כולם יעברו לגפ"ם (במימון הממשלה כמובן), מאיפה תחזיר את הפסד ההכנסות מהבלו דלק?

מאיפה תוציא את הכסף למימון ההמרה?

וגם אם היה כסף, עדיף להשקיע אותו בדברים חשובים יותר כמו חינוך או בריאות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הדלק היום הוא אנרגיה יחסית נקיה (יחסית לבנזין של לפני 10-20 שנים)

במקרה השבוע היתה על זה כתבה באחד העיתונים.

מכוניות שמשתמשות בגז מזהמות לא פחות(לפחות לא במידה ניכרת), גם מכוניות על חשמל (ממה מיצרים חשמל? מפרחים? )

ולהעלות את המסים על הסגריות זה לא פתרון, נתחיל מזה שהמחיר שלהם גם ככה גבוה, חוץ מזה מעשנים לא אמורים לממן כל בעיה שנוצרת.

מה בכלל ההגיון בלהטיל מס על ציבור כדי לממן פעילות של ציבור אחר?

למה לא להעלות את האגרת טלוויזיה?

או להעלות את מס הבולים?

נכון שאין?

דרך אגב, המחיר של הגפ"ם עולה בחודש הבא ב30%

וכנראה שאם זה באמת "יתפוס"

סופו יהיה כמו של הסולר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עמרי, אתה צודק שהיום המכווניות הנוסעות על הבנזין נקיות יחסית,

אבל גז מזהם עוד פחות (הרבה פחות... זאת עובדה), וסוללות (מצברים לרכב) תמיד אפשר לייצר מחומרים פחות מזהמים (מה עוד שהסוללות נטענות)

בנסיעה על בטריות יש בעיות אחרות, כמו הקרינה האלקטרומגנטית החזקה.

בורג

המדינה לא ממש מעוניינת להשקיע בדבר שייתן לה פחות כסף....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם חשמל צריך לייצר איפשהו ואיכשהו, והתהליך יוצר לא פחות (אם לא יותר) זיהום מאשר שריפת דלק. ז"א לפחות כאן בארץ, כי פה רוב החשמל מיוצר משריפת גז או פחם. לייצור מימן יש צורך להשקיע אנרגיה, בדרך כלל בצורת חשמל. כך בין אם נרצה או לא כרגע אנחנו מאוד תלויים בנפט ובדלק.

הרבה פה מתלוננים על הממשלה הרעה שלוקחת מיסים אבל מחיר הנפט ימשיך לעלות ללא קשר לפוליטיקה שלנו כאן, לפחות בעתיד הקרוב (ולדעתי לא נראה ירידת מחירים לרמות של לפני 5-4 שנים אף פעם) וגם למשלה שלנו יש אינטרס שהמחיר לא יעלה יותר מדי. משום שלמחיר של כמעט כל דבר יש קשר ישיר או עקיף למחירי הדלק, וככל שמחירי הדלק עולים הכל יתחיל להתייקר. לדעתי הפתרון שצריך לחפש הוא פתרון לטווח הארוך. צריך להשקיע יותר במחקר לחיפוש אחר מקורות דלק חלופיים כדי להשתחרר מהנפט. זה לאו דווקא משהו שהממשלה שלנו צריך לעשות אלא באופן כללי כל המדינות המפותחות, ז"א אם הן רוצות להשאר כאלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבאתי את האפשרות של העלאת המס על הסיגריות בתור אפשרות אחת מני רבות.

אין ממש בעיה של הכסף, השאלה היא איך מחלקים אותו.

לטווח הזמן הבינוני, נראה לי שהנעה באמצעות שריפת מימן היא הפתרון האידיאלי.

דרך אגב, מה דעתכם על היתוך קר? פעם הצלחתי לעשות את זה, אבל לא הצלחתי לשחזר את התהליך. :P

מחירי הדלק ימשיכו לעלות בעתיד הקרוב, וכאשר הם יגיעו למחיר של 10-15 ש"ח לליטר, אז אנשים באמת יפסיקו לנסוע ברכב, וכתוצאה מכך המדינה תפסיד הרבה מאוד כסף מאובדן הכנסה ממסים. לכן, עדיף למדינה להשקיע בדלק חלופי עבור ציבור הנהגים, כדי שאנשים ימשיכו לנסוע בכלי פרטיים ולשלם מס על גפ"ם או מימן.

המחקר במציאת דלק חלופי כבר בוצע, עכשיו הגיע הזמן ליישם אותו בשטח.

הידעתם שמישהו המציא מנוע בעירה פנימית המבוסס על בנזין עם בוכנות מעגליות (במקום בוכנות שעולות ויורדות) המנצל קרוב ל-100% מהאנרגיה המופקת מהדלק, אבל חברות הנפט קנו את ההמצאה וגנזו אותה כדי שאנשים יצרכו יותר דלק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הידעתם שמישהו המציא מנוע בעירה פנימית המבוסס על בנזין עם בוכנות מעגליות (במקום בוכנות שעולות ויורדות) המנצל קרוב ל-100% מהאנרגיה המופקת מהדלק, אבל חברות הנפט קנו את ההמצאה וגנזו אותה כדי שאנשים יצרכו יותר דלק?

למה, למה אנשים לא בודקים לפני שהם כותבים? מה, גוגל מת?

המנוע עליו אתה מדבר הוא מנוע וונקל. יופי של המצאה. בגלל שהוא מפיק תנועה סיבובית ישירות (וכך חוסך את הביזבוז של גל הארכובה) ובגלל שכל "צילינדר" מפיק כח כל הזמן (ולא רק רבע מהזמן כמו מנוע ארבע פעימות), מנוע וונקל מפיק הרבה יותר כח מאשר מנוע ארבע פעימות באותו נפח. דוד שלי מספר שפעם ראה אאודי 80 עם מנוע וונקל, עם באגאז' מאחורה ובאגאז' מקדימה - המנוע בקושי תפס מקום.

מנוע וונקל אמנם חסכוני יותר, אבל נא לא להגזים: אף מנוע חומני לא יכול להתקרב לניצולת של 100%. אתה לא רוצה להתווכח שוב על תרמודינמיקה, נכון? חפש "מעגל קרנו" בגוגל. אני לא זוכר מספרים מדוייקים, אבל נדמה לי ששום מנוע חומני לא יכול לעבוד בניצולת של יותר מ- 78%.

אחרון חביב, אף חברת נפט לא גנזה את ההמצאה. מה פתאום? כאמור היו וישנן מכוניות עם מנועי וונקל. עוד פרטים על המנוע והסיבות בגללן אין הרבה מכוניות שמשתמשות בו תמצא כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאודי בחיים לא היה מנוע וונקל, אולי לאחותה הקטנה NSU (חברת בת של אודי שפשטה רגל בגלל הרפתקעת מנוע הוונקל).

NSU הוציאו רכב לשוק בשם RIO80ב באמצע שנות ה70, הרכב התהדר במנוע וונקל ובאיבזור רב לתקופתו, הRIO נחל כישלון חרוץ בגלל אמינותו הידוע לשימצה של מנוע וונקל, ובעקבות כישלון הדגם הזה באה פשיטת הרגל של חברת NSU.

מזדה גם יצרה מנועי וונקל בשנות ה70, אבל מנוע הוונקל היה עדיין מחיתוליו, וסבל מבעיות אמינות רבות (מי היה מאמין רכב יפני וחוסר אמינות), וגם מזדה ירדה מהר מאוד מרעיון הוונקל.

היו גם נסיונות של יצרניות אירופאיות אחרות לפתח מנוע וונקל בשנות ה70 בעקבות משבר הדלק הקשה בשנות ה70, אבל חוץ ממכונית קונספט, לא עלה שום רכב לפס היצור.

לפי דעתי בעקבות התייקרות הדלק, ניראה ריבוי רב של מכוניות חסכוניות סטייל לופו של VW, הרכב של הונדה שכבר מיובא לארץ ההידרו קאר.

ניראה מגמה של סירוס נפח וגודל על חשבון הסטייל, פחות רכבי SUV מפלצתיים, ופחות רכבי עתירי נפח במנוע ובגודל.

בדומה למשבר הנפט בשנות ה70, היצרניות הרכב האמרקאיות נכנסו לפניקה, כל רכבי השרירים (Muscel cars) נזנחו לטובת רכבים "חסכוניים", כל מנועי /4/5/6 ליטר נזנחו, לטובת מנועים חסכוניים מוקטני נפח, כמובן שבאותה תקופה נכנסו הרכבים היפנים לשוק האמריקאי וגנבו את הבכורה לרכב האמריקאי שעיבד את קיסמו עם סירוסו.

לא מן הנמנע שאותה מהלך האמריקאים יחזרו עליו בשנים הקרובות, אנשים ימכרו את הSUV (מצריך תחנת דלק בחצר) שלהם מתוצרת אמריקאית, וירכשו לעצמם רכב יפני משפחתי חסכוני, ולכן ליצרניות האמריקאיות לא תהיה בררה להוריד חלקית מפס היצור רכבים זוללי דלק, לפנות דרך לדגמים מוקטני נפח, משעממות, "חסכוניות".

אגב 2% מהרכבים באירופה נוסעים על דיזל תחליפי שמופק משמנים אורגנים (קנולה,חמניות סויה) ממוחזרים.

ולפי התחזית של עד 2020 יותר מ18% מריכבי מדינות האיחוד ינועו על ידי דלק תחליפי, שלא מזהם, ומקורו לא מהנפט.

ובשביל לעבוד בתחזיות האלו, המדינות מפשירות קרקעות חקלאיים לגידול גידולים שמפיקים שמנים כגון סויה, חמניות, וכו..

אבל עדיין לדעתי זה פיתרון חלקי ולא יעיל, כיוון שלא יהיה מספיק קרקעות להפיק תצרוכת כל כך גדולה של הBIO DISEL.

אני לא רואה ב10 שנים הקרובות שינויים דרסטים במעבר מנפט כמקור אנרגיה עיקרי, לתחליף זול יותר ומזהם פחות, מהסיבה הפשוטה אינטרסיים כלכליים תאורים, לאמריקה יש מקורות נפט רבים ברכבי המדינה שלה, וגם מכרות נפט מולעמים במדינות ערב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תדאג, זה לא יגיע למחירים כאלו

אופ"ק ושות' הם לא טיפשים

אם איראן תחליט להפסיק לייצא נפט לתקופה מסויימת, אז המחירים יכולים להגיע לרמות כאלה וגם יותר מכך.

דרך אגב, אפילו עכשיו תפוקת הנפט במקומות רבים היא ביכולת ייצור מירבית.

המנוע עליו אתה מדבר הוא מנוע וונקל. יופי של המצאה. בגלל שהוא מפיק תנועה סיבובית ישירות (וכך חוסך את הביזבוז של גל הארכובה) ובגלל שכל "צילינדר" מפיק כח כל הזמן (ולא רק רבע מהזמן כמו מנוע ארבע פעימות), מנוע וונקל מפיק הרבה יותר כח מאשר מנוע ארבע פעימות באותו נפח. דוד שלי מספר שפעם ראה אאודי 80 עם מנוע וונקל, עם באגאז' מאחורה ובאגאז' מקדימה - המנוע בקושי תפס מקום.

תודה על העידכון. שמעתי על המנוע הזה לפני הרבה שנים.

לגבי הנצילות שלו, אז זה לא מגיע לקרוב ל-100%, אבל זה עדיין הרבה יותר יעיל ממנוע בוכנות רגיל.

בנוגע לחברות הנפט, זה מה ששמעתי (אולי הטעו אותי). טוב שיש את מי להאשים, לא? :P

ETB,

אגב דיזל תחליפי, מישהו בצפון עושה ניסוי בתדלוק דיזל בשמן סויה ואומר שהתוצאות מצויינות, אבל משרד התחבורה משום מה לא ממליץ על כך. הם טוענים שזה עשוי לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע, אבל אני חושד שהם פשוט לא רוצים להפסיד את המס על הסולר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם איראן תחליט להפסיק לייצא נפט לתקופה מסויימת, אז המחירים יכולים להגיע לרמות כאלה וגם יותר מכך.

דרך אגב, אפילו עכשיו תפוקת הנפט במקומות רבים היא ביכולת ייצור מירבית.

או לפחות מה שהם אומרים

אבל יש להם גם אינטרס להגיד את זה

התחזיות השחורות מדברות על מחיר של 100$ לחבית בעתיד

גם במחיר כזה לא יגיעו ל10-15 ש"ח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סעודיה למשל העלתה את תפוקת הנפט שלה ליכולת ייצור מירבית בלחץ ארה"ב, אבל היא צריכה להשקיע הרבה כסף בבניית מגדלי קידוח חדשים כדי להעלות את התפוקה.

בארץ מדברים על אפשרות של 8 ש"ח לליטר עד סוף השנה, שזה גם הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...