השירות של TMS, כבר לא כמו פעם, נקנתה ע"י WellCom, סיכום בע"מ 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

השירות של TMS, כבר לא כמו פעם, נקנתה ע"י WellCom, סיכום בע"מ 6


LazyCat

Recommended Posts

סיפור שלי שעכשיו עוד בעיצומו.

יש ברשותי לוח אם שהתקלקל, בזמן האחריות (הלוח בן 2+ שנים ואחריות היא 3 שנים) היות ואני עבדתי בתור (גם משתמש Novice היה מבחין בזה), זיהיתי את מקור התקלה (רכיב שרוף).

פניתי לחנות ממנה רכשתי את הלוח, והם ביצעו בדיקות לאיתור התקלה (למרות שכבר אמרתי להם את מקורה), תחילה הם אמרו לי שכנראה התקלה מקורה בכרטיס המסך, אמרתי להם שלא נראה לי כי כך המצב (אבל יתכן שהוא ניזוק מהתקלה בלוח), אח"כ הם חזרו בהם והודיעו לי שהתקלה היא בספק כוח , קיבלתי זאת במחשבה שייתכן והספק כוח שרף את הרכיב בלוח אם, הוצעו לי מספר אלטרנטיבות להחלפת הספק, בסוף בחרתי בספק טוב יותר ושילמתי את ההפרש הכספי. עד כאן הכל "בסדר".

התקשרו אלי וביקשו שאבוא לקחת את המחשב, היות ואחרי החלפת הספק - הוא תקין, עמדתי על זה שהלוח אם גם תקול, אני עצמי ראיתי זאת, אך לא הצלחתי לשכנעם. לקחתי את המחשב. בפעם הראשונה שהדלקתי אותו הוא "נפל". החזרתי להם את המחשב, הפעם צילמתי להם את התקלה עם שמות הרכיבים השרופים וכל הפרטים הקטנים כדי שיבחינו בכך שהתקלה בלוח. אחרי בדיקות נוספות שלהם, הם הצדיקו אותי והכריזו על הלוח כ"טוטאל-לוסט".

בחנות הציעו לי אלטרנטיבות ללוח אם, אבל מה, אלטרנטיבות נחותות משמעותית. לי היה HIGH-END בשווי כ- 1,000ש"ח, והציעו לי לוחות שלא עולים על 500ש"ח~ עם המון פונקציות ותכונות שלא קיימות ויאלצו אותי לוותר על שימוש בציוד יקר שהותאם ללוח.

סירבתי לקבל את הצעתם, והפנתי אותם לחוק הגנת הצרכן, שם מצוין כי אני צריך לקבל לוח שווה ערך או החזר כספי. מכאן החלה התכתבות מייגעת ומתישה עם מנהל החנות (גיא), בה הוא מנסה לשכנע אותי לקחת את אחד מהלוחות הנחותים שהציעו לי בהתחלה, ובמקביל הוא "בודק" אלטרנטיבות להשיג לי לוח שווה ערך (כדברו לא קיים במלאי אצל שום יבואן), לבסוף התייאשתי, וביקשתי החזר כספי שווה ערך ללוח התקול (כ- 1000ש"ח), נעניתי בשלילה, והסבר שהיבואן לא נותן 3 שנים אחריות מלאות, ומגיע לי בשלב זה 50% מערך הלוח התקול. אני הזמנתי את החלק הזה באינטרנט, ובחשבונית שקיבלתי אין כל סייגים לאחריות, כתוב במפורש 3 שנים אחריות ללא כוכביות והפניות. בדקתי גם במסמכים של הלוח אם, אין כל אזכור לאחריות מוגבלת, כנ"ל גם לכתוב באתר. הפנתי שוב את המנהל לחוק הגנת הצרכן, שם מצוין כי בהעדר ידוע הקונה לפני הקניה ע"י מסמך כלשהו לגבי אחריות מורחבת מוגבלת, האחריות היא כשנה הראשונה (מלאה).

מנהל החנות אמר שיבדוק את עניין ויחזור אלי, בשלב זה עבר המון זמן והמחשב שלי משמש אותי ללימודי (סטודנט בזמן מבחנים), התחלתי לבדוק לבדי לגבי זמינות החלק במקומות שונים, מצאתי כי חלק מתאים וזול (כ- 600ש"ח), קיים במספר חנויות, הפניתי לתשומת ליבו של מנהל החנות (גיא) והוא אמר כי יבדוק זאת... אחרי כמה ימים חזר אלי ושוב אמר כי ישנם רק האלטרנטיבות שהוצעו בתחילת הסיפור. כאן נמאס לי כבר, הלכתי ורכשתי את החלק לבד בכ- 600ש"ח, ניגשתי שוב לחנות לקחתי את המחשב והגשתי להם את הקבלה על הרכישה. דרשתי כי יתנו לי החזר כספי מול הקבלה (כבר לא ביקשתי את שווי הלוח המקורי, כ- 1,000ש"ח, אלא רק כ- 600ש"ח). מנהל החנות אמר שוב כי יבדוק מה הוא יכול לעשות, אחרי כמה ימים הוא חזר אלי שוב עם תשובה שלילית והיה מוכן לתת לי רק זיכוי לקניה מחנותו בשווי 50% מהלוח המקורי.

אני סטודנט וחשוב לי כל שקל במצבי, ההצעה שלו שווה מבחינתי לכלום, אין לי שום צורך ורצון בקניית מוצרים מחנותו, בייחוד אחרי מה שהם העבירו אותי.

פניתי לקבלת עזרה מהמועצה לצרכנות, הסיפור גם בטיפולם, אך המליצו לי לתבוע את TMS בתביעות קטנות (כרגע יש פגרה בבהמ"ש, תגמר בחודש הבא).

אגב,

אציין שבשנתיים וחצי האחרונות קניתי לי ולקרובי, כ- 5 מחשבים וציוד חומרה שונה מ- TMS, וגם מ- WellCom עצמם קניתי חלקים יקרים (למשל המסך שבמפרט שלי), אין לי מושג למה הם החליטו להעביר אותי "שבעת מדורי גיהינום".

אשמח לתגובות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

יש רק בעיה אחת...

אתה רוצה לקבל חדש לפני השווי של הלוח אם שלך.

הבעיה שהלוח אם שלך נקנה לפני שנתיים במחיר של 1000 שקל.

והיום כל המפרט המקורי מלפני שנתיים לא שווה 1000 שקל.

שלא נדבר על הלוח אם בנפרד.

מה שכן אתה יכול לדרוש , עם אותם פ'צרים כמו שלך +- 10%.

אם היית דורש את זה אני בטוח שהיית מקבל מענה הוגן.

אני לא חושב שהשופט יהיה לטובתך פה...

אבל בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי או שלא קראת הכל או שלא הבנת...

אומנם ציינתי שלפי החוק מגיע לי לוח באותו שווי כספי, אך הבקשה שלי הייתה לוח אם באותו שווי פונקציונלי. מצאתי והצעתי לוח כזה ב- 600ש"ח, נענתי בסירוב, אז אפילו הייתי מוכן לקחת 50% מערך הלוח התקול מזומן, אך גם בקשה זו זכתה גם כן לסירוב. הדבר היחיד שהם נכונו לתת לי זהו זיכוי לקניה בחנותם של 50% מערך הלוח.

אגב,

המפרט שאתה מדבר עליו, זהו המפרט מימין (היה עם ספק HX520). עכשיו יש גם HD4890.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התנהלות דומה לכל שאר חנויות המחשבים.

אני בעצמי חוויתי משהו דומה מחנות, שאת שמה לא אציין פה.

קניתי 9800GTX בזמן שהוא היה חדש. עלה לי לא מעט כסף. בסופו של דבר הכרטיס נשרף ושלחתי לחנות לתיקון. החנות החליפו לי את הכרטיס בכרטיס שערכו נמוך בכ-700 ש"ח מהערך המקורי של הכרטיס שלי, כרטיס LOW END גרוע. הייתי בהלם שהם שמו לי אותו. לבסוף, אחרי וויכוח קצר והפניה לזכויות הצרכן, החליפו לי את הכרטיס ב250GTS שווה ביצועים.

אבל ההתעקשות של TMS מפתיעה אותי. הם עושים משהו נגד החוק וממשיכים להתעקש עליו גם אחרי שהם הבינו שזו טעות.

ביזארי :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם צריכים לשמוע את ההקלטות שלי מדבר עם עובדי החנות (כן, יש ברשותי הקלטות והתכתבויות עם מנהלי ועובדי החנות , נתניה וחיפה), הם עצמם לא מבינים את ההתעקשות של ההנהלה, ומצדיקים אותי. את "אי הנוחות" בקולם ניתן לשמוע היטב, בכל פעם שחזרו אלי עם תשובה שלילית לגבי הצעה (פשרה נוספת) שלי שתסיים את הסיפור הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו לא לגמרי נשמע לי בחוק הזה. האם הוא מדבר על שווי כספי זהה או על ביצועים/תמורה?

אם למשל לפני שנתיים וחצי קניתי 8600GT בעל אחריות לשלוש שנים, והוא התקלקל. האם אני יכול להחזיר אותו לחנות לטובת כרטיס שעולה ברגע ההחלפה 650 ש"ח, או שמא אם יש כרטיס שנותן ביצועים דומים שעולה 150 ש"ח, ניתן לתת לי אותו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו לא לגמרי נשמע לי בחוק הזה. האם הוא מדבר על שווי כספי זהה או על ביצועים/תמורה?

אם למשל לפני שנתיים וחצי קניתי 8600GT בעל אחריות לשלוש שנים, והוא התקלקל. האם אני יכול להחזיר אותו לחנות לטובת כרטיס שעולה ברגע ההחלפה 650 ש"ח, או שמא אם יש כרטיס שנותן ביצועים דומים שעולה 150 ש"ח, ניתן לתת לי אותו?

האופציה השנייה היא הנכונה, אך במקרה שהיבואן לא מסוגל לעשות זאת עליו להחזיר את כל הכסף ששולם חזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו לא לגמרי נשמע לי בחוק הזה. האם הוא מדבר על שווי כספי זהה או על ביצועים/תמורה?

אם למשל לפני שנתיים וחצי קניתי 8600GT בעל אחריות לשלוש שנים, והוא התקלקל. האם אני יכול להחזיר אותו לחנות לטובת כרטיס שעולה ברגע ההחלפה 650 ש"ח, או שמא אם יש כרטיס שנותן ביצועים דומים שעולה 150 ש"ח, ניתן לתת לי אותו?

אני אסביר יותר טוב את החוק (נאלצתי להחשף אליו בעקבות הסיפור שלי).

שנה ראשונה, אחריות מלאה כלומר מוצר בשווי זהה או החזר כספי מלא כפי ששולם (במקרה ואי אפשר לספק מוצר בשווי זהה. נתון לבחירת בית העסק/יבואן אם לספק חלק זהה או החזר כספי).

מעבר לשנה ראשונה, אם האחריות לא מלאה, חובה על מי שאתה קונה ממנו לידע אותך שהאחריות אינה מלאה, וכן את התוכן המלא שלה (תעודת אחריות מורחבת עם כל הפרטים במעמד הקניה). אם הוא לא עושה זאת אז הוא מסכים שדין האחריות המורחבת כדין האחריות לשנה הראשונה.

החוק אומנם לטובתי, אך אני הייתי מוכן לוותר על כל זה (אני לא עקשן, ואדם הגיוני), ולקבל רק את מה ששילמתי על הלוח החילופי, כלומר 600ש"ח, הם סרבו, אז עשיתי עוד ויתור וביקשתי רק החזר של 50% משווי הלוח התקול, גם זה הם סירבו, והציעו לי לקחת זיכוי כספי של 50% משווי הלוח התקול לקניה בחנותם בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנסיון אישי במקרה דומה (לוח אם שהיה לי באחריות והייתי צריך לקבל שירות להחליפו)

1.תמיד לפנות ליבואן בארץ הרשמי במייל ולתאר את המקרה ולבקש זיכוי כספי מלא או מוצר שווה ערך-כמובן שהמייל צריך להיות חריף וביקורתי על השירות העגום.

2. לפנות ליצרן בחול חובה! דרך מייל -תהליך קצת מייגע אבל שווה בסופו של דבר כי היצרן בחול פונה ליבואן בארץ או לחנות ואז החנות לא יכולה להתנער מאחריות.

כדאי לפנות ליצרן בחול כי בארץ נושא האחריות קצת בעייתי יש פחת למוצר על כל שנה שעברה במסגרת האחריות,וזה טריק ידוע שהחנויות מנצלות לרעה מול הלקוח,

לי לקח שלושה חודשים של תכתובות מייל שקבלתי מהייצרן והפנתי לחנות וליבואן ולבסוף קבלתי זיכוי כספי לרכישת לוח עפ בחירתי.

מקווה שעזרתי למישהו למקרים עתידיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שזה מצב מתסכל ואפילו מקומם...,בשביל זה רצוי ללכת ישירות ליצרן וליבואן ואז להתמודד עם החנות...

אני הייתי במצב שלך תאמן לי אני יודע מזה להדפק בגלל מדניות אחריות....

בשביל זה צריך לא לוותר ולא להתייאש במקרים כאלה עד כמה שאפשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממתי גיא לא עובד שם ?

עברו בערך שבועיים+ מהתגובה האחרונה שלו במקרה שלי. ואח"כ בטלפון הייתי מול קיריל (מנהל סניף נתניה).

"אני לא יודע למה", אבל יש לי הרגשה כי הם מתכוונים להשתמש במוניטין של TMS במקביל לזה לא לכבד התחייבויות קודמות ללקוחות שלה. קיבלתי רמיזה כזו לגבי המקרה שלי מקיריל מנהל סניף נתניה (מוקלטת).

WellCom שייכת ל- CD-LOG ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...