מכוניות המונעות על-ידי מימן - איך ולמה - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכוניות המונעות על-ידי מימן - איך ולמה


KMA12

Recommended Posts

שלום אז על השאלה למה לא צריך לענות כי כל מפגר אם חצי שכל יודע.........

אבל איך...???!!!

הרבה אנשים שדיברתי איתם תמיד חשבו שזה פשוט אומר שאתה בונה מנוע שפועל על מימן מה ז"א : שהמימן נכנס נשרף..וכו' כמו מנוע רגיל רק אם מימן אבל...... זה לא נכון!!!!!!!!! מנוע מכונית המונע על ידי מימן ז"א שבעצם לקחו מכשיר (שכבר קיים 160 שנה.......) שבעצם מפרק את האטומים של המימן לפרוטונים ולאלקטרונים בכך שקורה שהם מעבירים את הפרוטונים לטע שם הם "מחכים" לאלקטרונים להגיע וכך גם נגרם שהאלקטרונים עוברים במעבר אחר במכשיר ובעצם כך זה יוצר חשמל (כי לאלקטרונים יש מטען חשמלי....) זה לא יוצר חשמל זה לוקח את החשמל שכבר קיים........ואחרי שלקחו את החשמל האלקטרונים בעצם חוזרים לפרוטונים ומוסיפים חמצן......ויוצרים מים..... טהורים ונקיים.....לא ממש משתמשים מים.......

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש שני סוגי מנועים כאלו, זה שאתה תיארת נקרא תא דלק.

אין שום מניעה גם לשרוף מימן כדלק למנוע בעירה פנימי רגיל - רק שזה דורש החזקת המימן במצב טהור שיכול להיות די מסוכן ברכב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך ולמה הכותרת שלך מרובת נקודות...... ::)

אנא שנה אותה למשהו כמו "מכוניות המונעות על-ידי מימן - איך ולמה" ללא ריבוי נקודות וסימני שאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מפרק את האטומים של המימן לפרוטונים ולאלקטרונים

לא ניראה לי הגיוני כי רק הפעולה הזאת לוקחת יותר אנרגיה ממה שאתה תקבל

עד כמה שאני יודע לוקחים את המימן ומחברים לו חמצן מהאוויר וע"י כך יוצרים מים ומתקבלת בפעולה המון אנרגיה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני לא טועה אז המנועים שיעבדו על מימן יהיו מנועי בעירה. זתומרת שהמימן נשרף ובתגובה כימית עם החמצן יוצר מים. הפירוק של המימן והחמצן ליצירת מים זה תהליך אקסותרמי (פולט חום) והוא ישמש להנעת בוכנות המנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה אכן טועה..

http://www.hynet.info/hydrogen_e/fuelcells/main_08.html

התוצר הוא חשמל ולא חום המניע בוכנות.

זהו מנוע ללא חלקים נעים.

לא דיברתי על סוג המנוע הזה ::)

כבר היום קיימים מנועי בעירה פנימית המופעלים על ידי מימן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא דיברתי על סוג המנוע הזה  ::)

כבר היום קיימים מנועי בעירה פנימית המופעלים על ידי מימן.

לא מימן אלא גפ"מ, כלומר גז בישול רגיל...

זה כבר נכנס לאט לאט לישראל, והשדרוג לגפ"מ הוא בין הקלים ביותר שיש וכל אוטו יכול לעבור אותו, והדלק "החדש" מכיל רק יתרונות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדי לסדר עניינים.

לא! מימן לא יכול לשמש כדרלק במנוע בעירה פנימית.

מימן עם חמצן (חומרהבעירה) יוצר מים ולא "פיצוץ" כמו מנוע בעירה פנימית.

במימן ישתמשו כמו במתנול, כתא דלק.

כולם מכירים את תהליך האלקטרוליזה.

ובכן בכימיה יש חוק, לכל תהליך יש את ההופכי, אם חשמל הופך מים למימן וחמצן אז מימן וחמצן יצרו מים וחשמל.

ובכך בעזרת תא מימן והחמצן באוויר ניצור חמשל ומנוע חשמלי יהפוך אותו לתנועה.

פשוט. ישנה רק בעיה אחת, מימן הינו חומר דליק ונפיץ. וע"כ אחסנתו מאוד יקרה. לכן קמו לו מחליפים, מתנול לדוגמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמעו, אני לא מבין גדול, אבל לא עדיף לעשות מכוניות שעובדות על בטריות, שכל פעם שאתה בא לתחנת תדלוק, אתה פשוט מחבר את המכונית לתקע החשמל והיא ניטענת. ואז פשוט לעשות תחנות חשמל שלא מזהמות.

או שאז צריך בטריות ממש גדולות במכונית? או שצריך יהיה לחכות הרבה זמן להטענה של האוטו? או שיש בעיות אחרות בזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש שתי בעיות עיקריות- אחת צריך המון בטריות וגם אז הטווח של המכונית נמוך והמיהרות נמוכה

שתיים העולם מנסה להמנע עכשיו מבטריות על בסיס מתכת-חומצה כי קשה מאד להפטר מהם אחרי שסיימת להשתמש בהם

והרבה אנשים זורקים אותם למזבלות רגילות-מה שגורם לנזק סביבתי אדיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בטח שאם כבר חשמל אז לא בטריות אלא מצבר אחד ענק.

עכשיו... לך תטעין כזה מצבר ! זה יקח לך כמה שעות טובות בתחנת "דלק".

ועוד בעיה... התחנות דלק החדשות יצטרכו לייצר חשמל בשביל המכונית, חשמל שעושים מ... פחם או נפט ובעצם חזרנו להתחלה ובמקום שהמכונית ישתמשו בנפט עכשיו יהיו עוד תחנות כוח שייצרו חשמל למכוניות ויצרכו עוד נפט ועוד פחם להתהליך היצור והיצור הכללי יגרום לביזבוז גדול יותר ולזיהום גדול יותר.

מנוע חשמלי - טוב, חשמל כדלק - לא טוב (לפחות לא בטכנולוגיה של היום).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

תא דלק שבנוי ממימן הוא .

פשוט בנוי מחומרים אחרים.

גם אצלו צהליך החמצון חיזור הוא שיומר תנועת אלטרונים ומתח ובכך חשמל.

פשוא במקום חומצה ומתכת כבסיס משתמשים במימן וחמצן.

וכך במקום הטענה (לוקחת זמן רב) יחליפו את הנוזלים (חמצן יגיע מהאטמוספירה). ובכך התנועה תהיה רציפה.

דרך אגב, חברה ישראלית היא המובילה בתחום בעולם.

אני לא זוכר את שמה, אך שווה לתת שם השקעה של כמה דולרים.

אם זה יתפוס, אולי נהיה שייחים סעודים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...