למה לקבלים בלוח שלי יש נטייה להתנפח? - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה לקבלים בלוח שלי יש נטייה להתנפח?


smalul

Recommended Posts

להלן החלק הרלוונטי של קורות החיים של המחשב שלי לבעיה שבכותרת:

12/2002 - קנייה לוח GA-7VAX (לוח מס' 1), זיכרון 256MB 266MHz, מעבד AXP 2000.

6/2003 - קניית UPS מסוג ADVICE PR750.

7/2003 - הלוח התקלקל והוחלף באחריות (לוח מס' 2). באותה הזדמנות גם קניתי את כרטיס המסך הנוכחי MX440.

חלק אולי מכירים אותי מהסיפור שלי עם כרטיס המסך (המחשב נתקע באקראיות והמסך עובר ל Stand-by).

10/2003 - הזיכרון נבדק (בגלל הבעיה של המחשב) ונמצא תקול, והוחלף באחר - דגם של 400MHz (כמובן שהבעיה לא נפתרה). אני מניח שהוא נדפק כאשר הלוח נדפק.

3/2004 - קניית ספק כוח Ever-Power 300W (שוב בגלל אותה בעיה, ושוב הבעיה לא נפתרה).

לפני בערך חודש וחצי - בשלב הזה כבר הייתי דיי מיואש (בגלל הבעיה) ולכן ביקשתי שיחליפו לי את הלוח במסגרת האחריות, הלוח הוחלף (לוח מס' 3), אך הבעיה לא נפתרה. לפיכך, נתנו לי בחנות FX5200 לבדיקה, ואיתו לא הייתה שום בעיה במחשב, ולכן הוחלט לשלוח את כרטיס המסך להחלפה - נשלח, הוחלף, לא פתר.

דבר מעניין שהיה בלוח הזה (מס' 3) - חלק מהקבלים שלו היו רופפים, כאילו לא הלחימו אותם טוב, אבל מכיוון שהמחשב עבד טוב (עד כמה שניתן לקרוא לזה טוב), לא היה ניתן לעשות משהו בנדון.

30/5/2004 - ראיתי שאחר הקבלים בלוח, שהיה מורכב רק בערך שבועיים במחשב, נפוח ויש עליו חומר צהוב-חום. שוב לקחתי את המחשב לתיקון, ואחרי שבוע בערך הוחלף הלוח (זה היה בערך לפני שבועיים, לוח מס' 4).

מאז שהמחשב חזר התחלתי לקבל מסכים כחולים ב XP. חשבתי שנדפק משהו ב Windows במעבדה, ושלשום פרמטתי והתקנתי מחדש, אך 2 הבעיות לא נפתרו (גם המסכים הכחולים וגם הבעיה של כרטיס המסך).

בקשר לכרטיס מסך - הזמנתי את ה Radeon 9000 Pro 128MB מתוצרת (אמור להגיע בשבוע הבא) - פשוט הגעתי למסקנה שהדגם הזה של כרטיס המסך (PalitDaytona GeForce4 MX440) והדגם הזה של הלוח (Gigabyte GA-7VAX) לא מסתדרים (ניסיתי מס' כרטיסים אחרים, והם עובדים טוב). בנוסף בחנות אמרו שיזכו אותי ב 150 ש"ח על הכרטיס הנוכחי (בקשתי שהם יזמינו את ה 9000PRO, אבל הם לא יכולים, בעיה של ספקים/יבואנים).

היום - החלטתי לפתוח את המחשב ולשים אותו מולי, ולהפתעתי גיליתי ששוב אחד הקבלים נפוח ויש עליו חומר צהוב-חום. לא מדובר באותו קבל שהתפוצץ לפני כ-3 שבועות (לא באותו מיקום, אבל שניהם הם מהקבלים שמקיפים את המעבד). אני מניח שזו הסיבה למסכים הכחולים.

עכשיו תורכם - למה זה קורה לי ??? (ורק לי - בחנות טוענים שאני היחיד שיש לו בעיות עם הלוח הזה ועם כרטיס המסך הזה)?

מה אני יכול עוד יכול לעשות למחשב כדי שהוא יתנהג אלי יפה ויפסיק להתקלקל? האם פשוט יש לי מזל רע?

האם יכול להיות שיש רכיב פגום במחשב שהוא המקור לבעיות ופשוט לא עליתי עליו? האם יכול להיות ששתי הבעיות קשורות?

נראה לי שבשבוע הבא (אחרי שהכרטיס מסך יגיע ואני אוודא שהוא תקין), אני אקח את המחשב לחנות, ואדרוש שיחליפו לי לוח, מעבד וספק כוח (למרות שלא נראה לי שהם יסכימו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אני מניח שלא ציפית שהם יאמרו לך שלכל מי שקנה את הלוח הזה היו בעיות נכון?? אני מניח שאת זה לפחות אתה מבין.

דבר שני לא נראה לי שלוח אם וכרטיס מסך יכולים לגרום לתקלה... אלא אם כן הכרטיס מסך הוא ממש ממש ישן.

שאלה: הספק שלך הוא ג'נרי ?? לא ממש הבנתי את זה מהמפרט שנתת.

בקשר לקבל זה נשמע לי מאוד חמור ומוזר ביחד. מה זאת אומרת מתנפח? קבלים לא מתנפחים אלא אם כן אתה ממש רוצה לפוצץ אותם... :)

לי נראה שהלוח אם שלך הוא מסוג ממש דפוק או שהספק שלך לא מספיק חזק.

לי גם היו בעיות מוזרות ב ואני מכיר את המסך הכחול הזה טוב מאוד... ;) החלפתי ספק ו וואללה ! לא ראיתי את המסך הכחול הזה מאז.

מאיפה קנית את המחשב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קבלים שמתנפחים הם תופעה מוכרת בלוחות בטווח גילים מסויים (משהו כמו 1999-2002) שבהם הופצו כמויות של קבלים זולים וגרועים במיוחד.

אין חברה שלא השתמשה בהם והפתרון היחידי אם הלוח לא באחריות זה להחליף אותם (בחנות לתיקון טלויזיות אם אתה לא יודע בעצמך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הספק כח הוא לא ג'נרי - הספק המקורי היה ג'נרי והחלפתי אותו כי חשבתי שזה מה שיפתור לי את הבעיה של המחשב. החברה (Ever-Power) אולי לא מוכרת, אבל הספק בהחלט לא נראה ג'נרי (יש לוח חיבור חשמל של SATA, מאוורר בתוך המחשב ולא רק מאחורה והמארז שלו עשוי מחומר איכותי).

2. הלוח שיש לי כרגע  הוחלף לפני כשבועיים, אני מניח שהוא הגיע חדש (אבל לך תדע כמה זמן הוא שכב במחסן).

3. הבעיות של המסכים הכחולים התחילו רק לאחר שהלוח הקודם הוחלף (שגם הוא אצלי בערך שבועיים עד שהתנפח לו קבל) - רק בלוח הנוכחי יש את הבעיה של מסכים כחולים.

4. הבעיה של המחשב שנתקע והמסך שעובר ל stand-by התחילה מייד לאחר שהלוח המקורי הוחלף ובאותו יום קניתי גם את ה MX440. דיי שללתי את האפשרות שהבעיה הזו מקורה בלוח, כ. מסך, , ספק UPS או החיבור לאינטרנט. השילוב הספציפי הזה של הלוח וכרטיס המסך הם ככל הנראה הגורמים לבעיה.

5. אני מניח שהמסכים הכחולים נגרמים בעקבות הקבל המנופח.

6. אני דיי בטוח שבחנות לא עובדים עליי - אני מכיר את המקום שנים והם עשו הרבה יותר ממה שהם צריכים כדי לעזור לי לפתור תקלה שהם אפילו לא ראו (נתנו לי לבדוק 2 כרטיסי מסך אחרים, החליפו לי , החליפו לוח). זה היתרון בקנייה מחנות פיזית שקרובה לבית ולא דרך האינטרנט.

7. אחריות יש על הלוח, מעבד, ספק וכ. מסך (ובכל זאת הזמנתי אחר ממקום אחר). ברור לי שאני פשוט הולך ושם את המחשב בחנות שייתקנו, אבל אני רוצה לדעת מה הגורם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממליץ לקחת את המחשב לאיזה חבר ולעבוד שם קצת נראה לי יותר בעייה של חברת החשמל או ספק

קבלים מתנפחים זה בעיקר קבלים סוג ב או מתח שמשתנה בקיצוניות

ממליץ לעבוד עם מחשב בבית אחר

תעדכן אותנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האפשרות שהקבלים הם סוג ב' היא האפשרות הסבירה יותר, מכיוון שיש לי גם UPS וגם ספק כוח לא ג'נרי, ולכן גם אם יש בעית מתחים בבית, לא צריכה להיות בעיה לדעתי. בנוסף יש לי מחשב אחר בבית (AMD 450MHz בחדר אחר) ואיתו אין בעיות בכלל, וכאשר המחשב שלי היה בתיקון (בגלל הלוח הקודם עם הקבל) חיברתי אותו לעמדה שלי ולא היו שום בעיות.

אם מישהו מעוניין לדעת, לשקע בחדר מחוברים: טלויזיה, מדפסת, מנורה, 2 זוגות רמקולים, מודם כבלים (לאינטרנט) וה UPS, שאליו מוברים המחשב והמסך. עם שום דבר אחר, פרט למחשב עצמו, לא הייתה בעיה.

אני לא יודע אם בחנות יסכימו, אבל אני אבקש לוח אחר של (החנות עובדת בעיקר עם ו Asus), כנראה אחד מדגמי ה 7N400 עם כרטיסי קול ורשת מובנים - הם גם ככה מתכוונים לזכות אותי על הכרטיס מסך (ה-MX440) ב-150 ש"ח (כבר הזמנתי את ה 9000PRO), אז אולי הם יסכימו לזכות אותי גם על הלוח ואז אני אוסיף משהו ככה שאני אצא עם לוח חדש.

נראה מה יגידו לי ביום בראשון, ואם הם יסכימו, אני אבקש המלצות לדגם ספציפי (לא יקר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נפילות מתח, מעניין...

כבר כתבתי שלמחשב שלי יש נטייה להתקע (המחשב נתקע לגמרי והמסך עובר ל Stand-by ורק reset מצליח "להעיר" אותו), יכול להיות שבגלל כל הכיבויים וההדלקות האלו הקבלים נדפקים?

והמחשב שלי לא ב OC בכלל (צריך מחשב תקין כדי לעשות לו OC, לא?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בפעם הראשונה שקיבלתי את הלוח(ASUS K8V DELUXE) הקבלים התנפחו אמרו לי שזה מנפילת כוח אבל עכשיו אני כבר לא בטוח יכול להיות שהמחשב בOC?

תקן אותם, מדובר בבעיה ספציפית עם השחרורים הראשונים של הלוח הזה... ככל הנראה שאתה זכית באחד כזה, אם זה שוב קורה לך, אל תהסס לגשת אליהם עם שני העמודים הבאים מודפסים.

http://www.warp2search.net/modules.php?name=News&file=article&sid=16003&mode=&order=0&thold=0

http://www.asus.com/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=85257&SLanguage=en-us

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהה לדעתי תחליף ללוח אם אחר (תוסיף קצת כסף מה יש.. :) )  ותראה מה קורה...  אם זה עובד תדווח

בקשר לבעיה של המחשב שנתקע, אני דיי בטוח שכרטיס מסך אחר (שכבר הזמנתי - 9000 PRO) יפתור את זה.

בקשר לקבלים שמתנפחים (2 קבלים, ב-2 לוחות תוך בערך חודש), כמו שאמרתי - אני אבקש לוח מדגם אחר (ואין ממש ברירה אלא להוסיף כסף), כנראה ה GA-7N400-L של (אבל כרגע כלום לא בטוח). אם הקבלים יתנפחו גם בלוח החדש - רק הזמן יגיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון:

1. יש לי אפשרות לקחת את ה (7N400 Pro http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_Spec_GA-7N400%20Pro.htm) במקום הלוח הנוכחי (7VAX) תמורת תוספת מחיר (שאני עדיין לא יודע מהי) . האם זה משתלם/כדאי? אם כן - כמה תיחשב תוספת סבירה?

אם אפשר בבקשה תגובה מהירה (כן/לא, למה וכמה  ;D) - זה דיי דחוף.

2. קיבלתי היום את ה 9000 PRO ועכשיו יש איתו קצת בעיות - הדרייבר המקורי שהגיע איתו נראה שעובד, אך בבדיקה שהרצתי ב Aquamark כבר בהתחלה התגלו באגים בתצוגה (חסרים מעיין משולשים בתצוגה). ניסיתי את הדרייברים המעודכנים מהאתר של ATI, אך עם הפעלת המחשב אני מקבל מסך כחול עם הודעת שגיאה:

(0x0000008e (0xC0000005, 0x00000000 וכו'. לא רשומה סיבה. הקוד השלישי שבסוגריים משתנה - פעם הוא היה 0xb634e620 ופעם 0xb632ebb0. הקוד הרביעי כולו אפסים. זה קרה בכל כניסה ל (Windows (XP. במצב של תצוגת VGA בלבד, המחשב לא קורס.

הורדתי את הדרייבר הנוכחי והתקנתי את ה Omega Drivers, אבל גם בהם קרתה אותה בעיה.

כרגע אני משתמש ב MX440, שאני אמור להזדכות עליו.

להזכירכם, יש לי קבל אחד מפוצץ בלוח וגיליתי שיש עוד אחד בדרך (התחיל להתנפח).

עוד דבר - אתמול עבדתי ב 2000 עם ה MX440, ושוב קרתה הנפילה. הפעם הנפילה הזו כנראה גרמה למחיקת קובצי מערכת הפעלה קריטייים, כך שהמקלדת לא עובדת בכלל (גם לא ב Safe Mode). כתוצאה מכך אי אפשר להיכנס ל הזה (חייב סיסמה ואי אפשר להכניס בלי המקלדת).

האם מקור הבעיה בכרטיס החדש, בלוח או בכלל ב (כמו שקרה ב 2000)?

תודה על התגובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או שאתה הבנאדם הכי חסר מזל בעולם שכל מה שנוגע בו מתקלקל או ש...

תראה, הדבר היחיד שקבוע (שלא החלפת עדיין) פה שיכול לגרום בעיות כפי שאמר פה מישהו זה זה החשמל.

אז נכון ששללת את זה ע"י איזכור הUPS אבל אולי הUPS הוא הבעיה.

בנוסף UPS סטנדרטי אינו מתפקד כרשת חשמל נוספת, עליות מתחים עוברות ישירות למחשב (שעם ספק טוב לא צריך להוות בעיה)

אני ממליץ להחליף את הלוח ולנסות לעבוד זמן מה בלי הUPS

בהצלחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...