איך אני בונה מארז FULL TOWER שלם מפרספקס? וזה קשה? (עמ' 2). - עמוד 5 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך אני בונה מארז FULL TOWER שלם מפרספקס? וזה קשה? (עמ' 2).


blackman10

Recommended Posts

בפרוייקט שנתת אליו לינק, השאירו את הפאנל הקדמי. לדעתי, אם אתה רוצה לעשות משהו מיוחד יותר, וקרוב כמה שיותר למארז שכולות מפרספקס, אל תשתמש בפאנל הקדמי, תיצור אחד לבד! כמון כן תנסר את כל המתחת שמאחורי הפאנל (חוץ מהשלדה) כדי שהמארז יהיה כמה שיותר שקוף..

זה יכול לצאת מדליק מארז מפרספקס שהשלדה שלו ממתכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אוי אוי אוי! בסה"כ הלכתי לעבודה לכמה שעות...

נתחיל עם מנהלות :

1. תגובות כגון אלו

בעעעעעע איזה שאלות טיפשיות יש לך , ילדות קשה או מה ?
ובכלל הגישה האלימה והמתנשאת הזו - לא מתקבלת בפורום. על כן דן הורחק לשבועיים. ראו זאת כאזהרה, לא מקובלת עליי ולעולם לא תהיה התנהגות שלילית מכל סוג שהוא. הסיבה היחידה שבגללה הת'ראד לא ננעל ולמרות תגובותיו של פותח הת'ראד -
שרק מוכיחה שאתה ילד קטן ומסכן, בטח מכוער שאין לו חברים ויושב כל היום מול המחשב ומשחק אותה עבריין מקלדת.
, היא כי מדובר במשתמש חדש יחסית וברור כי מדובר בתגובה לפרובוקציה. אך ראה הוזהרת - זו הפעם האחרונה שאנחנו "מחליקים" תפקידינו (מנהלי הפורומים) לטפל ב"אירועים" מסוג זה ויש לנו את הכלים המתאימים לעשות זאת. להבא אם תיגרר ל"ריב" מטופש כעין זה - הת'ראד יינעל!

2. אבל, אני דורש כי תמחוק את תגובותיך המיותרות (לחלוטין) אם לא תעשה זאת, אז אאלץ לנעול את הת'ראד. הוא אינפורמטיבי ביותר ויש לו מקום בפורום - אבל לא עם תגובות כאלו.

ומכאן לעניין - אתחיל ב"off topic" קצר...

1. ניסיון הוא דבר נרכש - אם לא תנסה לא תרכוש נסיון, אין פרוייקט שאפתני מידי, יש אנשים חסרי מעוף. קח לדוגמא את פרוייקט orac3 עליו פורסם היום בחדשות - מדובר בפרוייקט הראשון של הבחור ולדעתי יצא לא רע... הוא למד ממנו המון, כשם שאתה תלמד משלך. כמובן שהתוצאה הסופית חשובה, אבל תמיד תוכל להחליט שאתה ממשיך בהזדמנות אחרת...

או כאשר תצבור יותר נסיון...

אגב - עדיף אמנם לסיים עבודה על חלק אחד ואז לעבור לאחר, אבל מי אמר שמסך lcd, תאורה, מים ואלוהים יודע מה עוד לא יכולים להיות חלק מאותו פרוייקט? אני אשמח אם תראו לי מודר אחד רציני בפרוייקט אחד רציני שסיים לחלוטין חלק אחד לפני שעבר לשני. גם בפרוייקטים שבניתי ואני עדיין בונה - אני עושה כל פעם חלק ממשהו אחר - קצת מהחלון, קצת מהריאובאס, קצת spidersense, קצת שליטה במסך, קצת עבודת 3D ועוד ועוד, אמנם לוקח יותר זמן לסיים כל חלק אבל אתה בהחלט לומד ומסיים דברים שלמדת באחד החלקים בחלק אחר לחלוטין...

בקיצור - תתחיל לעבוד ןלמד תוך כדי, זה מצויין שאבא שלך מנוסה אבל - סביר להניח שלא תהנה אם הוא יעשה הכל - למד ממנו, הקשב לו היטב ושאל כשאתה לא בטוח, אבל נסה בעצמך - זה כל הכיף... השיעורים הטובים ביותר בחיים נלמדים מכשלונות...

הפורום פה ע"מ לענות ולעודד ולא להיפך, אל תתבייש לשאול, אל תפחד לשאול והכי חשוב - אל תפחד לנסות. כבר ציטטתי פעם (אבל לא יכולתי להתאפק שוב...), אבל אחד המשפטים המוצלחים יותר של אינשטיין היה לדעתי - "אין כזה דבר שאלה מטומטמת, אבל כבר שמעתי כמה תשובות מאוד לא מוצלחות"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

(לצערי ההודעה הייתה ארוכה - אז נאלצתי לחלק ל-2 חלקים - אחרת המערכת החדשה לא נותנת לפרסם...)

ולעניין המעשי יותר :

1. לוח פרספקס של מטר על מטר עולה כ60ש"ח לכם וכ"כ הרבה פחות לבעל העסק... מי שמעוניין יכול לבדוק אותי לדוגמא בבית הפלסטיק בירושלים אליו שלחתי לא אחד...

2. דבק - לא ממש מומלץ למארזים - ואם כן אז רק דבק מיוחד לפלסטיק כפי שדוסקס באחד הת'ראדים - אותו תחפש ותקרא...

3. מידות - אל תתעסק עם תיאוריה יותר מדי - אחת הסיבות שמודים רבים נכשלים היא תאוריה רבה מדי ופחות מדי מעשי, מספיק תכנון כללי של צורה. קח מארז מידי atx קיים, מדוד אותו, החלט מה אתה רוצה לשפר (אם כבר בונים חדש אז למה לא לשפר) ושרטט לעצמך מודל - זה החלק החשוב!

במהלך הבנייה השרטוט והתכנון הם ידידיך הטובים ביותר (בניגוד לשלב התכנון בו מספיקים rough sketches), לפני כל חיתוך מדוד ובדוק פעמיים את התכנון כי אם לא תאלץ לבזבז חומר רב ולחתוך כל דבר כמה פעמים...

הרעיון של אבא שלך לגבי השלד הוא מצויין, התחל מבניית מארז על השלד ואח"כ בנה את השלד בעצמך. יקל עליך ויפרק לך את הפרוייקט לשלבים ברורים יותר.

החלק הכי חשוב של הוא קריאה! קח כמה ימי חופש מפרסום שאלות ולך וקרא קצת בפורום - ת'ראדים ישנים שעוסקים בבניית מארז מפרספקס (ויש, כל מה שאתה צריך זה לחפש...) וגם באתרים גדולים יותר. במהלך השיטוט והקריאה כתוב לעצמך שאלות על דברים לא ברורים וחפש להם תשובות בעצמך, זהו התהליך הטוב ביותר ללמידה. מה שלא תצליח למצוא לו תשובה - שאל כאן (בשביל זה הפורום קיים), אבל אין תחליף להבנה והראייה שלך את הדברים.

בדוק באילו שיטות אנשים השתמשו לקידוח, חיתוך וכיפוף הפרספקס. בחר שיטות המתאימות לכלים שברשותך, נסיון תרכוש תוך כדי עבודה. נסה להשיג חתיכות של "זבל פלסטיק" עליהן תוכל להתאמן - ללא אימון, אין סיכוי שלא תהרוס כלום לאורך פרוייקט שלם (ואפילו עם אימון...)

בקיצור - אני חושב ש-3 הדברים החשובים שאתה צריך לקחת איתך מהיום (והת'ראד הזה) הם:

1. שוב, אין פרוייקט שאפתני מדי אלא אנשים חסרי מעוף! נסיון זה דבר נרכש - גם מפרוייקט שאפתני...

2. ע"מ ללמוד צריך קודם לקרוא המון (ובעיקר להביט בתמונות של התהליך) ורק אח"כ לשאול על מה שלא הבנת.

3. אם לא תמחק את ההודעות המיותרות שלך הת'ראד יינעל!

המון בהצלחה... ומקווה שזו הפעם האחרונה שאנחנו רואים "כזה חוסר פירגון, שיואו" :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכוון שאין לי מושג באיזה עמוד התחלת לדבר על מארז פרספרקט,

את הפרוייקט הזה, ראית?

http://www.hwzone.co.il/community/index.php?topic=45862.0

בהחלט אחד המושקעים כאן, ואני בטוח שכשאריק יהיה בבית הוא יוכל לתת לך טיפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי הויכוחים פה בת'ראד היו מיותרים לגמרי ואני שמח שתום הבהיר את זה.

ההודעה הזו באה לשלב את שתי הגישות המאוד קיצוניות שהיו בתראד הזה:

אתה יכול לבנות מארז מפרספקס, ואפילו בהצלחה רבה

אבל זה מצריך יכולת תכנון טובה ונסיון רב בכלים מסוג דרמל, מקדחות וכד'

מארז מפרספקס הוא אינו פרוייקט קל, ואינו מותאם למתחילים (אני לא רומז ולא מנסה לזלזל)

פרספקס הוא חומר יקר יחסית, בין 50-70 שקל ללוח של מטר על מטר

בשביל מארז שלם תצטרך בסביבות השלושה עד ארבע לוחות כאלו (כמובן להחשיב טעויות בתכנון שלכולנו יש, ודברים שלא חשבנו עליהם בשעת התכנון הראשוני)

אבל מצד שני:

אם יש לך רצון ויכולת (ואני מאמין שכן) תוכל לבנות מארז מפרספקס בפשטות, רק הכי חשוב שתעבוד לאט, תשאל אותנו שאלות ואנחנו נשמח לעזור, אך אל תשאל שאלות מובנות מאליהן, כגון השאלה ששאלת אם אתה צריך לחתוך חורים לחצירי ה- PCI/AGP. אם תרצה שהמארז יוכל לשרת אותך נאמנה כמובן שתצטרך לחתוך אותם.

הדבר החשוב ביותר הוא התכנון - כמו שאליאנין הציע, קח לעצמך חופש משאלות, עיין בפרוייקטים קודמים ותתכנן את הפרויקט שלך עד לפרטים הקטנים, כולל מידות, וכד'. לאחר התיכנון תוכל לדעת מה תצטרך לקנות וכמה. חבל שתקנה יותר מדי פרספקס ועוד יותר חבל אם תקנה פחות...

תמיד נשמח לעוד פרוייקט בגלריה  ;)

שיהיה בהצלחה

נדב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה אחי.

ובנוגע לשאלה ששאלתי אתם פשוט לא הבנתם אותה נכון.

אני לא התכוונתי לפתחים במלבניים של חריצי ה-PCI/AGP, פשוט ליד כל החריצים האלה יש מלבן אחד גדול שקצה הכרטיסים נכנס אליו (אני יודע עכשיו שאותו אני צריך לעשות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוב קופץ מנושא לנושא התרד הזה בא לעזור לך בבניית מארז מפרספקט איך פתאום הגעת למה עדיף פרויקט או היסטינג 54 מעלות זה בסדר גמור קיץ עכשיו חם תתחיל להתעסק בבפוריקט שלך ועזוב אותך משטויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוב קופץ מנושא לנושא התרד הזה בא לעזור לך בבניית מארז מפרספקט איך פתאום הגעת למה עדיף פרויקט או היסטינג 54 מעלות זה בסדר גמור קיץ עכשיו חם תתחיל להתעסק בבפוריקט שלך ועזוב אותך משטויות.

על מה אתה מדבר?

BLACKMAN לפני שאתה קופץ לקנות לוחות פרספקס תילך קודם לזגגים ונגריות ותשאל אותם אם אולי יש להם כמה חתיכות מיותרות בשבילך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...