עבור לתוכן

מוצרי AMD חדשים מבוססי 7nm

Featured Replies

פורסם
ציטוט של omertgm

אם על פי זה הם מנסים לשכנע זה עולב גדול במיוחד..
שיפור מינוי ביחס לעלות החלפת מערכת במעת מלא.
אם היה מדובר על שיפור של פי 2.5 מילא אבל זה ממש ממש לא קרוב לשם.

פשוט פטתי

 

אם לשפוט לפי המצגת ,אז תלוי.

לגימניג כן אתה צודק אבל למי שצריך ביצועים לעבודה מקצועית MULTI-CORE אז הם טוענים לביצועים של כמעט פי 2.5

 

  • תגובות 887
  • צפיות 251.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

ה- פי שתיים וחצי ב- multi (בבנץ סיננטי) זה מתחיל לדגדג צורך (במקרים מסוימים, לא בכולם).

ושוב, כמות האנשים שצריכים את זה ב PC ביתי היא אפסית לעומת כלל המשתמשים מסוג זה. 

 

מנגד אם המצגת נועדה עבור workstations אז כן, פי 2.5 ביצועים יכול להיות שימושי.

אלא שאז המצגת שלהם נועדה כמובן למשתמשי workstaions למקומות עבודה בעיקר, ולא לבתים.

**מקום עבודה יכול גם להיות משרד של פרי לנסר כגון גראפיקאי מקצועי, עורך וידאו מקצועי,

אדרכיל, מהנדס עם כלי CAD שעובד מהבית, וכדומה...

 

מה כן:

התרומה המשמעותית ביותר שמביאים לנו כל הריזנים האלו עם 8 עד 16 ליבות, היא בהנגשת

כח עיבוד חזק **לשרתים קטנים**. שאם בעבר נאלצו להסתפק ב- 4 ליבות (בשל תקצוב מוגבל),

נהנים עכשיו מפי 2 עד פי 4 ליבות ויכולים לבצע כל מני עבודת שרתים נחוצה במגזר העסקי,

החל משרתי exchange, שרתי FW, שרתי SQL, ודומיהם. שפעם עלו הון בשביל להיות חזקים,

ועתה יכולים להיות זולים מאד.

או להריץ מכונה אחת חזקה, נגיד 16 ליבות אך עם וירטולאיזציה, ולבצע קונסולידציה של מכונות

מרובות לאחת אחודה שתריץ את כולם ביחד. חסכון בחשמל, תחזוקה, תפעול, שטח/נפח אכסון בחוות שרתים.

פורסם
ציטוט של lompy

 

אם לשפוט לפי המצגת ,אז תלוי.

לגימניג כן אתה צודק אבל למי שצריך ביצועים לעבודה מקצועית MULTI-Core אז הם טוענים לביצועים של כמעט פי 2.5

 

וכשהם לא נותנים תמונה שווה למה אפשר לקנות באותו מחיר אצל המתחרה כיום הם מאבדים את כל הרלוונטיות שגם ככה היית להם מעט מבחינתי.
ניסיון זול ל-PR ברמה נמוכה

פורסם

לא הבנתי מה יש למתחרה. אין לאינטל שום דבר שיכול להתחרות בהם בכל רמת מחיר שרק תבחר.

פורסם

מה הבלבולי שכל שלהם שהם משווים לדורות אחורה, הם באותה מידה יכלו להשוות את ה  2600 שלהם, ל i7 2600

פשוט חבל יש להם מוצרים טובים אך כל הטריקים האלה וכל הסכמת השמות העלובה שלהם (למעבדים ולוחות אם) גורמת למוצרים שלהם להיראות נחותים.

פורסם

עוד אנו דנים בשפור שמציגה סדרת המעבדים החדשה ועבור מי רלוונטי לשדרג אליה (אם בכלל - תלוי יותר בצרכים

שלו כמשתמש למען האמת),

 

הנה לנו סטיב מ- hardware unboxed מנסה להרחיב את זוית ראייתנו אודות כמות הליבות לעומת תדר עבודה.

מה למעשה קרה בנתיים - שנתיים אחרי שריזן דור ראשון יצא לשוק עם 8 ליבות, לעומת המעבד הכי חזק שהיה

אז לאינטל הלא הוא ה- 7700k מתחרהו הישיר דאז.

 

תשכילו ביחד איתו:

 

 

פורסם
ציטוט של k534d

מה הבלבולי שכל שלהם שהם משווים לדורות אחורה, הם באותה מידה יכלו להשוות את ה  2600 שלהם, ל i7 2600

פשוט חבל יש להם מוצרים טובים אך כל הטריקים האלה וכל הסכמת השמות העלובה שלהם (למעבדים ולוחות אם) גורמת למוצרים שלהם להיראות נחותים.

כן , לא בדיוק ברורה הבחירה ב 6700K בשביל השוואה , אני מניח שהם חיפשו מעבד ישן שלא הייתה שום סיבה להחליף עד עכשיו שיצדיק את המשפט "זה הזמן לשדרג"

פורסם
  • מחבר

כולם פה נתפסים לאחוזים ומפספסים דבר אחד מרכזי - העלייה המטאורית בכמות הליבות. אם רייזן לא היה יוצא, 4 ליבות היה המיינסטרים עד היום. רק כשרייזן יצא אינטל התעוררו והואילו בטובם להכניס 6 ליבות ב I5. אם AMD לא הייתה מגיעה לשוק עם מעבדי 6/12 ליבות (12/24 ב HT), אינטל הייתה ממשיכה לדחוף לנו לגרון מעבדי 2/4/8 ליבות (I3/I5/I7) במחירי עתק. השיפור בדורות האחרונים (והבאים) ינבע מהעובדה ש AMD הפכה מעבדים מרובי ליבות באמת למיינסטרים, מה שיגרום למפתחים להשכיל ולנצל היטב מעבדים אלו ושימוש בליבות אלו. כבר כיום יש לא מעט משחקים בהם 4 ליבות הוא צוואר בקבוק ובזכות הדחיפה של AMD להעלאת כמות הליבות ב 2-3 השנים האחרונות נראה מפתחים שמכוונים כבר ל 8 ליבות ומעלה ומבצעים אופטימיזציה לתוכנות/משחקים שלהם למעבדים אלו, ולדעתי ב 2-3 שנים הקרובות נראה שאפילו 6 ליבות יהווה צוואר בקבוק.

 

זו התרומה של AMD ורייזן לשוק הביתי ולא עוד 15 IPC. המינוח "ביצועים פר ליבה" הוא מונח שאינטל דוחפת לנו בגרון כבר שנים בגלל חוסר רצון שלה באמת להתקדם ולהגדיל את מספר הליבות, מה שבאמת יביא שיפור אמיתי בביצועים.

 

תוסיפו לזה את העובדה שה PS5 ומתחרהו יגיעו גם עם מעבדים מדור הרייזן 2 8/16 ליבות - שוק שאליו מפתחי המשחקים מבצעים הכי הרבה אופטימיזציה - ותבינו ש AMD שינו את המפה בתחום המחשוב בשבילנו. זה מה שמשמח אותי ושם העתיד, ולא הביצועים פר ליבה או העלאת התדר במגהרץ.

פורסם
ציטוט של huber

זו התרומה של AMD ורייזן לשוק הביתי ולא עוד 15 IPC. המינוח "ביצועים פר ליבה" הוא מונח שאינטל דוחפת לנו בגרון כבר שנים בגלל חוסר רצון שלה באמת להתקדם ולהגדיל את מספר הליבות, מה שבאמת יביא שיפור אמיתי בביצועים.

תתפלא אבל...  "ביצועים פר ליבה" עדיין יותר חשוב ממספר הליבות, למה?

כי רוב התכנות המקצועיות עדיין לא מנצלות כמו שצריך את ריבוי הליבות במיוחד ADOBE.

AMD הגדילה את מספר הליבות כי לא היה לה תשובה לביצועים של מעבדי אינטל, אז אל תמכור לי את השטויות של חטיבת השיווק של AMD.

שלא תבין אותי לא נכון, אני מאוד רוצה לתת צ'אנס לAMD אבל זה מאוד תלוי במחן התוצאה של הרייזנים החדשים.

אני קודם כל רוצה לראות תוצאות בתכנות של ADOBE מול מעבדי אינטל, לא רק משחקים.

ודבר נוסף, אני לא רואה שיש תשובה לAMD לטכנולוגית Quick Sync של אינטל, טכנולוגיה מאוד חשובה לעורכי וידאו.

שורה תחתונה: 7 ננומטר לא מעניין אותי בכלל מבחן התוצאה הוא זה שקובע של מי היד על העליונה.

ואגב מה PS5 הקונסולה קשורה לפה ואיזה חידוש היא מביאה בכלל? AMD הודיעו רשמית שאין להם תשובה לטכנולוגית הRT של NV.

פורסם
  • מחבר

urib - שכחתי שאתה מגיב גם פה. מכיר אותך מהפורום השני ולמדתי איתך לא להיכנס לדיונים.

פורסם
ציטוט של huber

זו התרומה של AMD ורייזן לשוק הביתי ולא עוד 15 IPC. המינוח "ביצועים פר ליבה" הוא מונח שאינטל דוחפת לנו בגרון כבר שנים בגלל חוסר רצון שלה באמת להתקדם ולהגדיל את מספר הליבות, מה שבאמת יביא שיפור אמיתי בביצועים.

 

תוסיפו לזה את העובדה שה PS5 ומתחרהו יגיעו גם עם מעבדים מדור הרייזן 2 8/16 ליבות - שוק שאליו מפתחי המשחקים מבצעים הכי הרבה אופטימיזציה - ותבינו ש AMD שינו את המפה בתחום המחשוב בשבילנו. זה מה שמשמח אותי ושם העתיד, ולא הביצועים פר ליבה או העלאת התדר במגהרץ.

כל זה נכון וטוב שקרה וזה בזכות AMD.
מה שמעניין אם זה באמת יתרום ל-AMD עצמה משהו או שפוט יאפשר לאינטל להוציא ליין מוצרים שכולם ילכו לשדרג אליו אחרי עשור של סטגנציה ו-AMD תישאר עם הצ'יפים ביד..
רק אן המוצר שלהם באמת יהיה אטרקטיבי זה יקרה וזה עוד רחוק ממימוש.

פורסם

נו מה דעתכם על סידרת הEPYC החדשה? 64ליבות ב200~225W שככל הניראה  תעלה אפילו פחות מXEON 8280?

 

פורסם
ציטוט של urib

תתפלא אבל...  "ביצועים פר ליבה" עדיין יותר חשוב ממספר הליבות, למה? 

כי רוב התכנות המקצועיות עדיין לא מנצלות כמו שצריך את ריבוי הליבות במיוחד ADOBE.

זה ממש לא הוגן להגיד דבר כזה , זה מאד תלוי למה. אז ל ADOBE עד היום לא היה משתלם לעבור ל AMD

אבל בשביל תוכניות מיקצועיות אחרות כן היה שווה בגלל ריבוי הליבות.

 

ציטוט של urib

AMD הגדילה את מספר הליבות כי לא היה לה תשובה לביצועים של מעבדי אינטל, אז אל תמכור לי את השטויות של חטיבת השיווק של AMD.

המעבר לריבוי ליבות היא החלטה אסטרטגית לא שיווקית. אני הייתי נותן ל AMD את הקרדיט שהם הבינו שהעתיד הוא בריבוי ליבות.

על פניו נראה שהם צדקו.

 

ציטוט של urib

אני קודם כל רוצה לראות תוצאות בתכנות של ADOBE מול מעבדי אינטל, לא רק משחקים.

לפי מה שאנחנו יודעים ביצועי ליבה בודדת של AMD השתפרה מאד ככה שיש סיכוי טוב שהפערים פה נסגרו אבל עוד נראה.

 

ציטוט של urib

אני לא רואה שיש תשובה לAMD לטכנולוגית Quick Sync של אינטל, טכנולוגיה מאוד חשובה לעורכי וידאו.

בעייתי למי שצריך אבל לא על זה יקום ויפול ה RYZEN. מי שתלוי ב Quick Sync כנראה ימשיך עם אינטל כרגע.

 

ציטוט של urib

ואגב מה PS5 הקונסולה קשורה לפה ואיזה חידוש היא מביאה בכלל? AMD הודיעו רשמית שאין להם תשובה לטכנולוגית הRT של NV.

מאד קשור למי שמתעניין בגמינג , זה השוק שמוביל את תעשית הגימניג כלומר ליבוי ליבות הולך להיות יותר ויותר משמעותי לגימניג ואילו RT שלא הולך להיתמך בשוק הקונסולות בשנים בקרובות יהיה כנראה דבר נישתי בשוק ה PC.

 

 

פורסם
ציטוט של huber

urib - שכחתי שאתה מגיב גם פה. מכיר אותך מהפורום השני ולמדתי איתך לא להיכנס לדיונים.

זה בסדר אני לא נושך.

ציטוט של lompy

זה ממש לא הוגן להגיד דבר כזה , זה מאד תלוי למה. אז ל ADOBE עד היום לא היה משתלם לעבור ל AMD

אבל בשביל תוכניות מיקצועיות אחרות כן היה שווה בגלל ריבוי הליבות.

 

המעבר לריבוי ליבות היא החלטה אסטרטגית לא שיווקית. אני הייתי נותן ל AMD את הקרדיט שהם הבינו שהעתיד הוא בריבוי ליבות.

על פניו נראה שהם צדקו.

 

לפי מה שאנחנו יודעים ביצועי ליבה בודדת של AMD השתפרה מאד ככה שיש סיכוי טוב שהפערים פה נסגרו אבל עוד נראה.

 

בעייתי למי שצריך אבל לא על זה יקום ויפול ה RYZEN. מי שתלוי ב Quick Sync כנראה ימשיך עם אינטל כרגע.

 

מאד קשור למי שמתעניין בגמינג , זה השוק שמוביל את תעשית הגימניג כלומר ליבוי ליבות הולך להיות יותר ויותר משמעותי לגימניג ואילו RT שלא הולך להיתמך בשוק הקונסולות בשנים בקרובות יהיה כנראה דבר נישתי בשוק ה PC.

 

 

בקצרה, לפי הסעיפים שלך:

א. למה לא הוגן? אם אני רוכש מעבד של AMD אני מצפה שייתן מענה בכל התכנות של X86+משחקים.

ב. גם וגם, אבל מה קשור לתת קרדיט? אנחנו לא בעלי אינטרס ולא מקבלים פרמיה מ-AMD ולא מאינטל, מצידי שחברת Cyrix תחזור לייצר מעבדי X86.

ג. מסכים בהחלט, זאת הסיבה שאני מחכה לשדרוג.

ד. תעשיית הmotion graphics מאוד גדולה ומתפתחת, AMD נדרשת לתת מענה לאינטל לא רק ב-3D.

ה. קונסולות אף פעם לא הובילו את תעשיית הגיימינג, בדיוק הפוך כל הפיתוחים הגיעו מ-PC, כולל RayTracing זאת עובדה.

   ככול שיצאו משחקי AAA תומכים בRT, סוני ומיקרוסופט לא יתנו לליסה סו לישון בלילה, מבטיח לך.

פורסם
ציטוט של urib

למה לא הוגן? אם אני רוכש מעבד של AMD אני מצפה שייתן מענה בכל התכנות של X86+משחקים. 

צודק , מה שהייתי צריך להגיד שזה פשוט לא נכון. להגיד שביצועי ליבה בודדת חשובים מריבוי ליבות זה פשוט לא נכון.

זה אולי היה נכון לגבי תוכנות של ADOBE אבל זה בהחלט לא נכון למי שמרנדד בבלדנר , למי שמתכנת וצריך להרים כמה מכונות VM או להריץ שרת SQL

ואפשר למצוא עוד המון שימושים מקצועים חוץ מ ADOBE שבהם ריבוי ליבות חשוב בהרבה מביצועי ליבה בודדת.

 

ציטוט של urib

גם וגם, אבל מה קשור לתת קרדיט? אנחנו לא בעלי אינטרס ולא מקבלים פרמיה מ-AMD ולא מאינטל, מצידי שחברת Cyrix תחזור לייצר מעבדי x86.

אתה אמרת שהם הלכו לריבוי ליבות כי לא הייתה להם אופציה אחרת וזה פשוט לא נכון.

הם הלכו לריבוי ליבות כי הם הגיעו להבנה שריבוי ליבות זה העתיד.הם השכילו להבין שנים לפני אינטל שתוספת הביצועים שאפשר לקבל מהוספת עוד ועוד ליבות תיהיה גדולה משמעותית מתוספת הביצועים שאפשר לקבל משיפור הביצועים של ליבה בודדת שגם ככה נעשת יותר ויותר קשה להשגה.

כבר עכשיו אפשר לראות שמעבדים של מרובי ליבות של AMD שהתחרו בזמנו מול אינטל המרובע ליבות הרבה יותר רלונטים היום למגוון שימושים וגם ימשכו להיות רלונטים הרבה אחריו.

 

ציטוט של urib

תעשיית הmotion graphics מאוד גדולה ומתפתחת, AMD נדרשת לתת מענה לאינטל לא רק ב-3D.

היא תיתן מענה כשיהיה לה מספיק חשוב לתת לזה מענה , כמו שאמרתי לא על זה יקום ויפול הריזן.

 

ציטוט של urib

קונסולות אף פעם לא הובילו את תעשיית הגיימינג, בדיוק הפוך כל הפיתוחים הגיעו מ-PC, כולל RayTracing זאת עובדה.

   ככול שיצאו משחקי AAA תומכים בRT, סוני ומיקרוסופט לא יתנו לליסה סו לישון בלילה, מבטיח לך.

הכוונה לא הייתה שהוא מוביל טכנולגית אלא מובילה מבחינת החשיבות שלו. כל המשחקים הגדולים יוצאים קודם לקונסולות ורק אחר כך ל PC.

חברות המשחקים חושבות קודם על הקונסולות ורק אחר על ה PC. חברות המשחקים יעשו אופטמזציה לריבוי ליבות הרבה לפני שהם יתחילו לחשוב על RT.

במקרה הזה הפור כבר נפל, גם מיקרוסופט וגם סוני הלכו עם AMD ולא תיהיה להם תמיכה ב RT בשנים הקרובות וזה עובדה ולכן החשיבות של זה תיהיה כנראה די מוגבלת בשנים הקרובות.

 

 

 

 

 

 

 

 

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים