בחירת שרת DNS - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בחירת שרת DNS


יואב שניר

Recommended Posts

לשרת DNS אין שום השפעה על הביצועים. שרת DNS מתרגם כתובות URL לכתובות IP ותו לא. תעבורת האינטרנט שלך לא עוברת דרך השרת הזה.

שרת DNS צד-שלישי עשוי לבצע את התרגום הזה מהר יותר, אבל אנחנו מדברים כאן על חלקיקי שנייה וממילא אחרי הבקשה הראשונה האתר נמצא כבר ב-Cache של המחשב.

סיבות נוספות לעבור לשרת DNS צד-שלישי הן יציבות וזמינות (אבל הספקיות בארץ הן בגדול בסדר גמור מהבחינה הזאת) ופרטיות/אבטחה (אנח פחות סומך על הספקיות, אבלצבארץ המצב הרבה יותר טוב מבארה"ב לדוגמה). חלק משרתי ה-DNS מסננים אתרים/שרתים זדוניים וחלקם שומר לוג של היסטוריית הגלישה שלך רק ל-24 שעות. בעתיד יותר שרתי DNS צד-שלישי יטמיעו פרוטוקול DNS על גבי SSL ככה שהבקשות יוצפנו וזה אמור בתיאוריה לשפר עוד יותר את הפרטיות.

אני אישית משתמש בשרת ה-DNS החדש יחסית של Cloudflare (כתובת 1.1.1.1) עם שרת משני כגיבוי של Quad9 (כתובת 9.9.9.9). אפשר גם להפך, מניסיוני אין שום הבדל מורגש במהירות תרגום הבקשות. אני עושה את זה מטעמי פרטיות/אבטחה אבל זה עניין סובייקטיבי לגמרי וכאמור אין לזה קשר לביצועים.

מבחינת זמינות, שרת ה-DNS הציבורי של (כתובת 8.8.8.8) הוא מצוין והוא גם די ברירת המחדל שלי לבדיקת בעיות אפשריות עם מנגנון ה-DNS – אבל היא לא הצד החזק שלו. אני משתמש בו כשרת השלישי למקרה (הלא סביר) שהשניים שלעיל לא יהיו זמינים.

 

OpenDNS הוא לא שירות מוצלח במיוחד לדעתיי והייתי מעדיף על פניו את השרת של הספקית (כל עוד הוא מהימן מבחינת זמינות) או את זה הציבורי של .

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא טענתי ששרת DNS הוא לא מהותי, רק שהוא לא מאיץ את הגלישה, לא משפיע על הפינגים לשרתי משחק ועוד שלל מיתוסים נפוצים בנושא. הוא כן יכול לקצר את זמן הטעינה הראשונה של אתר בגלל שהתרגום לכתובת IP נעשה מהר יותר בהשוואה לשרת אחר (כאן המקום לציין שהרבה ספקיות משתמשות ב-Cache מקומי כך שהתרגום של שרת ה-DNS שלהן עובד מספיק מהר בהשוואה לכל אמת מידה) אבל גם יכול להעשות לאט יותר. הכל תלוי בשרת. בכל מקרה ההבדלים לא מהותיים. חדי עין הרגישים לנושא עשויים להרגיש הבדל מה בגישה לאתרים עמוסי פרסומות או תוכן אחר משרתי צד-שלישי, אבל זה לא עניין של דקות אלא שניות ספורות במקרים קיצוניים ולרוב מדובר בחלקיקי שנייה בהשוואה בין שרת סביר לעומת המהיר ביותר.

החלק המהותי יותר לדעתי הוא נושא הפרטיות/אבטחה ולאחריהן הזמינות. אלה היתרונות שאני רואה בשימוש בשרת DNS צד-שלישי. רק שצריך לקחת בחשבון שהשוק הזה דינמי ומעורבים בו לא אחת שיקולים מסחריים ומי שהיום נחשב לאלוף ומשרתם של חובבי המהירות והחרדים לפרטיותם יכול מחר לשנות את עורו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...