למה הרוב בנים? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה הרוב בנים?


JekylHyde

Recommended Posts

להלן דוגמא למה הרוב בנים... בגלל שבנים כמו MINIMIZER מבריחים מפה בנות עם התגובות שלהם...

 

https://hwzone.co.il/community/topic/567684-בעלת-תואר-שני-בתחום-הביוטכנולוגיה-שמעוניינת-להשתלב-בתחום-ההיטק/#comment-5003701

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"נשים לא לומדות מקצועות טכנולוגיים - ומאיישות רק רבע מהמשרות בהיי־טק"

לפי סקירה שפירסם האוצר, שיעור הנערות שלומדות מתמטיקה ברמת 5 יחידות דומה לשיעור הנערים - אך הן לא ממשיכות ללימודים בתחומי ההיי־טק ■ "מיעוט הנשים בתחום פוגע ביכולת המשק למצות את פוטנציאל הצמיחה"

ענבל אורפז

06.03.2016 עודכן ב- 22:05 06.03.2016

   14

רק רבע ממשרות הליבה בהיי־טק מאויישות על ידי נשים, בעיקר משום שנשים נוטות ללמוד פחות את התחומים הרלוונטיים לתעסוקה בענף - כך עולה מהסקירה השבועית שפירסם אתמול משרד האוצר.

בסקירה שמתפרסמת השבוע, לרגל יום האשה שחל ביום שלישי, מתמקדים באוצר בכך שמצב זה מגדיל את פערי השכר המגדריים, ומצביעים על כך שהוא פוגע ברמת החדשנות והיצירתיות בענף. זו הפעם השנייה בתוך חודש שהמשרד מקדיש את הסקירה השבועית שלו לתעשיית ההיי־טק.

צילום: בלומברג

עוד כותרות בנושא

לאן נעלמות הנשים בדרך להיי-טק?

נשים במיעוט: למה כמעט ואין יזמיות היי-טק?

"למיעוט הנשים בתעשיית ההיי־טק יש השפעה לא מבוטלת על האי־שוויון בשכר בין נשים לגברים וכן על פריון העבודה וצמיחת המשק, והדבר פוגע ביכולתו של המשק למצות את פוטנציאל הצמיחה", כותבים באוצר.

"מעבר להשפעה על פערי השכר בין גברים לנשים, מיעוט הנשים בתחום כרוך בהפסד החדשנות והיצירתיות שנשים מוכשרות היו יכולות לתרום . משמעות הפסד זה מתעצמת נוכח ההיצע המוגבל של כוח אדם מיומן הדרוש לתעשיית ההיי־טק הישראלית, שעליו הצביעה בין היתר הוועדה הבין־משרדית בנושא. מכאן כי הרחבת השתתפותן של נשים בתעשייה היא צעד מתבקש", נכתב בסקירת האוצר.

פרסומת

המלצת האוצר היא לחפש כלי מדיניות אפקטיביים לצמצום הבידול בבחירת מקצועות הלימוד במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה, אם כי הם לא ממליצים על כלים מסויימים למעט עידוד רישום נשים לתחומי הלימוד הרלוונטיים.

100 אלף נשים ישראליות הועסקו כשכירות בהיי־טק ב–2014 - כ-35% מהשכירים בענף, כך לפי נתוני הלמ"ס המובאים בסקירה. באוצר מציינים כי שיעור זה לא השתנה בשנים האחרונות. מבין הנשים המועסקות בהיי־טק, הרוב (64%) מועסקות בתפקידים לא טכנולוגיים, כלומר לא בתפקידי הליבה שמאופיינים בשכר גבוה.

כנס מפתחים I/O בסן פרנסיסקוצילום: רויטרס

נשים מהוות 26% בלבד מהשכירים בתפקידי הליבה בענף. "מבין השכירות שכן עובדות בענפי ההיי־טק, רבות עובדות במשרות אדמיניסטרציה ובתחום משאבי האנוש, ולא בתחומי הליבה כמו תוכנה וחומרה", נכתב בסקירה.

הפערים מתחילים כבר בבתי הספר התיכוניים

לפי האוצר, הסיבה המרכזית למיעוט נשים המועסקות בהיי־טק היא מספר הנשים הנמוך שבוחרות ללמוד מקצועות מדעיים הרלוונטיים להשתלבות בתעשייה: מדעי המחשב, מתמטיקה, הנדסה ופיזיקה.

באוצר מדגישים כי הפערים מתחילים כבר בבתי הספר התיכוניים, אך מתגברים במסגרות ההשכלה הגבוהה. "הבחירות נעשות על אף העובדה שהשכר של בוגר לימודי הנדסה, מדעי המחשב ומתמטיקה גבוה בהרבה מהשכר של בוגר תחומים אחרים", כותבים באוצר.

במהלך לימודיהן בתיכון, שיעור הנערות שלומדות מתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד דומה לשיעור הנערים - 47%. אך במקביל, נערות נוטות לבחור פחות במקצועות מדעיים שקשורים לתעשיית ההיי־טק: נערות מהוות 37% מלומדי 5 יחידות לימוד בפיזיקה ו–31% מתלמידי 5 יחידות מדעי המחשב. לעומת זאת, מציינים באוצר, במקצועות ביולוגיה וכימיה הרוב המכריע הן נערות.

"אין הבדל משמעותי במספר הנערות שלומדות מתמטיקה ומקצוע מדעי מוגבר נוסף בתיכון, ההבדל הוא בבחירת המקצועות - ביולוגיה וכימיה לעומת פיזיקה ומחשבים", כותבים באוצר. תופעה מעניינת שמאירים באוצר היא שהנערות הערביות בוחרות להגביר לימודי מתמטיקה ומדעים יותר מנערות יהודיות, ובצורה מובהקת יותר מנערים ערבים.

הפער המגדרי מחריף בשלב רכישת ההשכלה הגבוהה, שמשפיעה בהמשך על ההשתלבות בשוק העבודה. נשים מהוות 56% מהסטודנטים לתואר ראשון - אך 25% בלבד מהסטודנטים בפקולטות להנדסה. לעומת זאת, הן מהוות כ–80% מהלומדים לתואר בחינוך והוראה ובמקצועות עזר רפואיים. במלים אחרות, נשים בוחרות ללמוד מקצועות שמאופיינים בשכר נמוך יחסית לזה שהיו משתכרות בהיי־טק, שבו השכר הממוצע כפול מזה של המשק.

באוצר מצביעים על כך שגם נשים בעלות פוטנציאל להיי־טק, שהשלימו 5 יחידות לימוד במתמטיקה, בוחרות בכיוונים אחרים. כלומר, הפער אינו נובע מהיעדר יכולות מתמטיות גבוהות של הנשים: מבין הסטודנטים שהתחילו את לימודיהם בשנת תשע"ג והיתה להם בגרות ברמת 5 יחידות לימוד במתמטיקה, שני שלישים למדו פיזיקה, הנדסה, מתמטיקה ומדעי המחשבים באוניברסיטה. לעומת זאת, בקרב הנשים 36% בלבד מהסטודנטיות בעלות בגרות 5 יחידות במתמטיקה נרשמו ללימודי מקצועות אלה.

"הקוטביות המגדרית בבחירת מקצועות הלימוד לתואר ראשון אינה תופעה ייחודית לישראל. שיעור הנשים הלומדות את התחומים הרלוונטיים ברמת תואר ראשון בישראל דומה לממוצע מדינות OECD. עם זאת, השיעור הנמוך של נשים במקצועות הללו אינו גזירת גורל. בעבר היה קיים רוב גברי ברוב תחומי הלימוד באוניברסיטה, כאשר בעשורים האחרונים המצב התהפך, וכיום נשים מהוות רוב בקרב כלל הסטודנטים בכל רמות הלימוד. בתוך כך, גם תחומי לימוד שנחשבו בעבר ל'גבריים', כמו משפטים ורפואה, עברו מהפכה, וכיום נשים הן כמחצית מכלל הסטודנטים בתחום", כותבים באוצר.

האוצר מציין בסקירה שפירסם כי על אף העלייה בעשורים האחרונים של השתתפות נשים בשוק העבודה, עדיין קיימים פערי שכר משמעותיים בין נשים לגברים במשק. לפי האוצר, פער השכר המגדרי ב–2014 היה 3,650 שקל בחודש. שליש מפער השכר מוסבר בנטייה של נשים לעבוד במקצועות ובענפי משק שבהם השכר נמוך יחסית.

Sent from my -D802 using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפער בשכר הוא מעין פיקציה.

הוא מוסבר חלקית על ידי זה שנשים בוחרות מקצועות פחות ריווחיים, וחלקית על ידי זה שנשים לרוב משקיעות פחות שעות בעבודה בגלל שחלקן בוחרות להיות אלה שמגדלות את הילדים.

בחברות היי טק גדולות כמו יש קריטריונים ברורים איזה שכר משלמים לכל בעל מקצוע על פי הניסיון שלו... אם הם יפלו מישהי על בסיס מגדר בשכר תהיה סנסציה.

אגב, למה לא מביאים אף דוגמא תכלס של מישהי שמרוויחה פחות באותה חברה, באותו תפקיד? דוגמא אחת...

 

דבר נוסף, האוצר לא מבין שלהיות היי טקיסט זה לא פיסגת השאיפות בחיים. השכר יחסית טוב(אבל זניח לעומת מה שהמנהלים ואנשי עסקים מרוויחים) אבל זה לא תמיד שווה את ההקרבה לעבוד בסביבת עבודה תובענית וקשה.

כמובן שהאוצר מעוניין שיהיו כמה שיותר אנשים בהיי טק כי זה משפר את הכלכלה, אבל הוא יסלח לאנשים אם הם חושבים יותר על מה יעשה אותם מאושרים מאשר מה יכניס יותר כסף לקופת האוצר.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Sargon

להלן דוגמא למה הרוב בנים... בגלל שבנים כמו MINIMIZER מבריחים מפה בנות עם התגובות שלהם...

 

https://hwzone.co.il/community/topic/567684-בעלת-תואר-שני-בתחום-הביוטכנולוגיה-שמעוניינת-להשתלב-בתחום-ההיטק/#comment-5003701

היכן הדוגמה כאן? מה בדיוק מופלה בתגובה של MINIMIZER?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא לא מפלה...

אבל כשמישהי באה ושאולת "איך אני יכולה לעשות X במחשבים?"

ושני אנשים עונים לה "לא כדאי לך לעשות X, תעשי Y" אז רוב הסיכויים שהיא לא תשאר.

כמובן שזה יכול גם להיות אותה תגובה לבחור, אבל עדיין זה דוגמא לאיך מבריחים אנשים מפה...

לא בטוח אם עושים את זה יותר לבנות פה מבנים, אבל בכל זאת...

 

עריכה: אפילו לא זה, זה היה יותר בסיגנון של "למה את בכלל רוצה לעשות X? בשביל מה?"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום קשר למגדר... יכול להיות...

אבל יש קשר לזה שהתגובה שלך ככל הנראה הבריחה אותה.

אז אם השאלה היא למה אין בנות... הבאתי את התגובה שלך כדוגמא...

זה גם מסביר למה יש פחות אנשים בפורום הזה באופן כללי אבל בפרט בנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך בדיוק זה "בפרט בנות"? אני מניח שהוא ניסה "להפחיד" אותה בעצם העובדה שאנשים שעושים קורסים של קיצורי דרך, הרבה הרבה יותר קשה להם להתחרות בכל מסיימי התארים הרלוונטים והמפרכים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היא עשתה תואר שני. זה לא שאין לה שום תואר. אני מניח שהיא למדה מספיק מתמטיקה בשביל להיות תחרותית.

בתואר הדבר החשוב יותר זה המתמטיקה, השאר גם חשוב אבל אפשרי להשלים לבד.

אגב... גם מסיימי תארים צעירים בימנו באים בלי ניסיון מעשי בתיכנות בשפות שיותר קרובות לברזלים ורק מתכנתים בשפות כמו JAVA אז גם הם מהווים פחות תחרות למי שיש לו ניסיון בC++ למשל.

וחוץ מזה מי אמר שהיא רוצה להיות התכנתת הכי טובה בעולם? יש מקום לתכנתים "פחות טובים" לכאורה. אבל אתם באים ואומרים לה שלא כדאי לה להיות תכנתת בכלל.

לצורך העיניין הרבה מקומות עבודה יעדיפו תכנת עם תואר במתמטיקה מאשר תואר במדעי המחשב, סתם דוגמא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך קשיים בתפיסה?

אין לה ניסיון, היא יכולה לצבור את הניסיון הזה.

הטיעון שלכם היה שבלי תואר במדעי המחשב אין לה טעם בכלל למצוא עבודה גם אם היא צברה נסיון מעשי בזמנה החופשי.

כאילו בלי תואר במדעי המחשב אי אפשר להיות תכנת מצליח, טוב ומבוקש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אם אתה מדבר על הפורום אז שים לב שפורומים באופן כללי הם עם אחוז גבוה הרבה יותר של בנים.

גם בנות לא משנה איך תהפוך את זה לא אוהבות וכל הרעיון כמו בנים... אתה רואה את זה גם ביום יום.

 

לגבי הייטק, יש המון משרות שהם תובעניות ונשים הם ברוב הבתים לא המפרנס העיקרי - הגבר עובד עד מאוחר אבל מישהו חייב לטפל בילדים, אישה לא יכולה לחזור הביתה בשעה 6 וגם בעלה בשעה 6. 

ובלי קשר ליכולת, אם ניקח מקרה אישי של מהנדסת מצטיינת שאני מכיר והחליטה לעזוב את העבודה בגלל שרצתה לגדל את הילדים מתוך בחירה אישית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...