התלבטות בין לוחות אם Z170 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות בין לוחות אם Z170


yuvaletz

Recommended Posts

אהלן,

אני קונה מחשב חדש ואני מתלבט בין הלוחות-אם האלו:

Gigabyte Z170X Gaming 3

ASUS Z170 PRO GAMING

ASUS Z170-A

איזה מביניהם הכי מומלץ מבחינת ביצועים, אמינות ועמידות ?

ולאיזה מביניהם יש הכי הרבה אפשרויות כמו OC יותר טוב, כרטיס קול איכותי יותר, חיבורים איכותיים יותר וכו' ?

מעבד: Intel I7 6700K

זיכרון ראם: Kingston HyperX Fury 2X8GB CL15 2666MHZ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הביצועים בכל הלוחות אמורים להיות דומים עד זהים, שכן כל הבקרים החשובים נמצאים על המעבד. לכן מה שחשוב הוא התכונות שכל לוח מציע

2, מבחינת התכונות - אתה יכול פשוט להיכנס לעמודי הלוחות באתרי היצרנים ולבדוק את התכונות (אתרי הלוחות: ה Z170-A וה Z170 PRO GAMING של Asus וה GA-Z170X-Gaming 3 של Gigabyte). הכנתי לך טבלה שמסכמת את תכונות כל הלוחות הנ"ל:

562b660ba5c2b.png

מבין שלושת הלוחות הלוח של Gigabyte נראה קצת יותר עשיר בתכונות, אולם הבעיה היא שיש לו הכי פחות שלבי ייצוב מתח למעבד. אם אתה מתכנן המהרה (ואתה קונה מעבד i7-6700K, אז המהרה היא בהחלט אפשרות), הייתי שוקל לוח אחר של Gigabyte, אחד עם יותר שלבי ייצוב מתח, כמו ה GA-Z170X- 5 או ה GA-Z170X-UD5.

3. צריך להבין שהלוחות עדיין יחסית חדשים בשוק, אז אין יותר מדיי ביקורות לגביהם ולכן אי אפשר לקבוע עד כמה הם עמידים או שאין איתם "בעיות מובנות". אני מציע לך לחפש ביקורות של אחרי חומרה וכן ביקורות של גולשים שרכשו את הלוחות שבהם אתה מעוניין ולראות האם יש בעיה שחוזרת בלוח מסויים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כמה זה קריטי המתחים ? והאם זה משפיע על ביצועים כלשהם ?

אני הבנתי מאתרים מסויימים שהסתכלתי בהם של GIGABYTE יש כרטיס קול וכרטיס רשת איכותיים יותר מזה של

אבל לעומת זאת ל יש תוכנת BIOS יותר טובה עם כל מיני טוויקים שאין ל GIGABYTE, על ה GIGABYTE אין הרבה סקירות אבל מהמעט שראיתי הן חיוביות ול ראיתי שיש איתו קצת בעיות, עם זיכרון ראם למשל שהוא לא תומך 3000MHZ כפי שמצויין.

מנסיון אישי שלך איזה חברה עדיפה לדעתך ?

לי פשוט היה תמיד ושרד לי מאוד טוב הלוח-אם במחשב הישן, כבר 8 שנים (GA-P35-DS4)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול ככל שיש יותר שלבי ייצוב מתח, כל אחד מהם מספק זרם בתורו ככה הוא עובד פחות כי אם יש 4 כל אחד מספק 1/4 ומתחמם פחות. בגדול המתח גם יותר יציב שזה משמעותי בעיקר למעבדים שמאומצים רציף והמהרה, ז"א שכל שיש יותר שלבי ייצוב מתח צפוי אורך חיים גדול יותר של השלבים ומתח עדיף. אבל זה לא כ"כ פשוט מכיוון שיש כל מיני שיטות ורכיבים בעלי מאפיינים שונים וזה לא תמיד נכון להשוות רק לפי שלבי ייצוב מתח, בעיקר שמשווים בין חברות שונות וצ'יפסטים שונים. אם הייתי צריך לבחור הייתי מתמקד בחברה ועולה בתוך החברה כמה שניתן, סביר ששם התכנון דומה ואם יש יותר שלבי ייצוב מתח אז זה עדיף.

נשאלת עוד שאלה האם דווקא אזור הvrm בדר"כ נהרס ראשון, לא יודע, כי אם לא בהנחה שהמחשב יציב זה לא תורם הרבה. אני מניח שמשפרים את כל תכנון הלוח.

תקרא פה את כל התגובות, (אפילו אם הם טועים העקרון נשאר).

http://www.techpowerup.com/forums/threads/mobo-phase-power-question.203055/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם נשווה רק בין ה Z170 PRO GAMING לבין ה GIGABYTE Z170 GAMING 3 איזה מביניהן הוא המומלץ ?

יש לי פשוט תקציב מסויים שאני לא יכול לחרוג ממנו ואני יכול לשדרג ל PRO בלהוסיף עוד 19 שקל האם זה שווה את זה ? או שלהישאר עם ה 3 ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובכן. נכון לעכשיו בשתי הלוחות האלו לא נתקלתי בבעיות.

אני היילך על אסוס אם אתה קונה מחנות קטנה אבל אם אתה קונה מרשת שגורמת לך לשבור את הראש עם קח את GB השירות לקוחות הרבה יותר טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לדעת מדוע דווקא ?

פשוט כבר הרכיבו לי את המפרט עם הלוח של ג׳יגה בייט אני לא יודע אם אפשרי לחזור בי וכן אני קונה מחנות קטנה בעלת 2 סניפים בכל הארץ RSM מחשבים למי שמכיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי לפני שבוע 6600K עם z170a ומאז יש לי אינספור בעיות אתו:

המישב קרס פעם אחת בגלל בעיית בדרייבר של ה-USB

לחיצה על מצב שינה היתה מכניסה את המחשב למצב שינה לכמה שניות ומייד אח"כ התעוררות עצמאית

בעיות עם התקן הרשת - המחשב מתנתק מהרשת ולא מזהה את הדרייבר/ההתקן.

בחנות שקניתי הפגינו תודעת שירות מצוינת, והיום ינסו לפתור את הבעיות במעבדה שלהם - במידה ולא, אוכל להחליף ללוח אחר (כנראה GB 3 או 5).

אולי זה הלוח הפסציפי שלי שתקול, אבל חיפוש בגוגל מעלה לא מעט תוצאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלוואי והמחירים שמופיעים שם היו גם המחירים בארץ. במקרה כזה (במחיר של 180 דולר, או לאחר מע"מ - כ-800 ש"ח) לא היה ספק שה Z170 Extreme6 של הוא הלוח המשתלם.

בנוגע לבעיות עם הלוחות - כבר ציינתי שמדובר בלוחות דיי חדשים בשוק, יכול להיות שמדובר ב"חבלי לידה" (בעיקר בעיות הקשורות לביוס), אבל גם אי אפשר לשלול על הסף בעיות תכנון. לדוגמא - בחלק מהלוחות של למשל ראיתי משתמשים שמדווחים על בעיות בזיהוי העובד בתדר הגבוה מ 2133MHz העושה שימוש בפרופיל ה XMP. יכול להיות שזו בעיה של ביוס שתיפתר בהמשך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...