איזה לוח אם מתאים למעבד i7 4790K...? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה לוח אם מתאים למעבד i7 4790K...?


1987_EC_HWzone

Recommended Posts

שלום,

אני בקרוב מתכוון לקנות את המעבד i7 4790K ויש לי לוח אם ישן למדי P5Q pro של , האם הלוח אם הנוכחי שיש לי יתמוך במעבד הזה או שחייב יהיה לקנות גם מתאים, אם כן איזה מומלץ לקנות למעבד הזה? (כ700 ש"ח גג)

תודה מראש לעוזרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא, הלוח הנוכחי ממש לא מתאים לסוקט המעבד.

הסוקט של המעבד הזה הוא 1150. כל לוח שתומך בסוקט הזה יתאים.

אך לגרסאת הK של המעבד הזה יש מכפלה פתוחה לטובת .

על מנת למצות יכולת זו (וכמובן בהתאמה לתקציב שלך), כל לוח מסדרת Z97 יתאים בהחלט.

*קח בחשבון שהזיכרונות הנוכחיים שלך הם בתקן DDRII ולכן לא יתאימו ללוח החדש.

על כן יש להחליף שילוש באופן מלא - צעד שלרוב כלל לא משתלם ולכן אני ממליץ לבדוק אופציה לרכישת מחשב חדש לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה,

באסה, ידעתי שבעצם הזכרון ראם שיש לי בטח גם לא יתאים ללוח אם החדש...מבאס, העניין הוא שאז אכלתי אותה כי הכרטיס קול קרוב לוודאי שגם לא יתאים ללוח אם הזה החדש נכון?

אז כל הרכיבים הישנים שמותקנים על הלוח אם בעצם לא יהיו מתאימים ללוח אם הזה שאתה ממליץ עליו, תכננתי לקנות רק כרטיס ומעבד חדשים ב4000 ש"ח אבל זה גורר את ההשקעה להרבה יותר...אני בעצם נאלץ לקנות כמעט מחשב שלם חדש בגלל חוסר ההתאמה של הלוח אם, זה דופק הכל.

עריכה : למעשה הדברים היחידים שאצטרך לקנות הם : כרטיס, מעבד, ראם, ולוח אם...?

(אני חושש שגם הכרטיס קול הישן והאיכותי שיש לי לצערי לא יתאים, אולי גם כרטיס קול).

ומה לגבי הדיסק קשיח...? הוא גם לא יתאים ללוח אם החדש, אם הוא ישן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרטיס קול מובנה בלוח אם.. תצטרך לוח אם שיתאום למעבד שאתה רוצה לקנות (Socket 1150), ובגלל שאתה צריך לוח אם חדש אתה גם צריך חדשים (RAM) שיתאימו ללוח אם..

עכשיו אמרת שאתה גם רוצה לקנות כ.מסך + אתה קונה את המעבד עם מכפלה פתוחה ככה שלדעתי גם תצטרך.. עם כל החלקים החדשים האלה כנראה גם תצטרך ספק חדש שיוכל לעמוד בעומס..

מציע לך לעשות חושבים עם עצמך, אם תעקוב אחרי מה שיצא פה - יש פה את כל החלקים שצריך כדי להרכיב מחשב חוץ מהארד דיסק ומארז.. לא עדיף כבר לקנות מחשב חדש וזהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אצטרך לחשוב על זה עוד לא מעט לפני שאשדרג.

העניין הוא שיש לי כבר מאוורר (תוספת מיוחדת) לקירור על גבי המעבד הישן...לא אוכל להשתמש בו על המעבד החדש?

והספק TX 750W שיש לי הוא לא יספיק לכל הרכיבים החדשים? (האם צריך 1000W או יותר? אני לא בטוח)

העדיפות שלי היא לא להתקין הכל מהתחלה מ0 כלומר את הוינדוס והכל כדי לחסוך כאב ראש מיותר וכמה שניתן להשאיר את מה שקיים לי במארז איך שהוא, אז לכן אני לא מעוניין לקנות הארד דיסק חדש...בנוסף אחסוך גם על המארז את ה500 ש"ח שהשקעתי בו פלוס את מחיר ההארד דיסק, הערכה גסה שלי היא שבמקום השקעה של 4000 שקל (כרטיס+מעבד) אהיה חייב להשקיע כ5500 אולי אפילו 6000 שקל ביחד עם כל הרכיבים הנוספים.

אגב גם לא כדאי שאקנה מחשב חדש כי למשל יש לי כבר מן הסתם :

מסך, עכבר, מקלדת, צורב/קורא דיסקים , רמקולים ודיסק קשיח+ אולי אפילו את המאוורר למעבד וספק 750W שיכול להיות שהוא מספיק לשדרוג..וכל זה אמור לחסוך ביחד לא מעט כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@1987_EC_HWzone

1. איך בדיוק אנחנו אמורים לדעת איזו חומרה ניתן להעביר למחשב הבא אם אתה לא רושם איזו חומרה יש לך כרגע? נא לפרט בדיוק את הדגמים של כל הרכיבים במחשב הנוכחי, כולל הדגמים של התקני האיחסון (דיסקים קשיחים וכוננים אופטיים - אולי חלקם הם בעלי חיבור IDE ולא ניתן להעבירם כלל למחשב הבא), של כרטיס הקול שלך ושל המארז (ניתן להסיק שהוא תומך בלוחות בגודל ATXת אבל אולי הוא לא מספיק מאוורר). מבחינת ספק הכח רצוי לציין גם את הגיל שלו (כמה שנים הוא אצלך) בנוסף לדגם המדוייק שלו.

2. אתה בוודאות לא יכול להעביר את לוח האם וגם לא אתה הזיכרון למחשב מודרני.

3. כרטיסי הקול המובנים בלוחות אם מודרניים הם דיי טובים, כך שמאד לא סביר להניח שתצטרך כרטיס קול נפרד, אלא אם כן יש לך דרישות מיוחדות מכרטיס הקול.

4. שים לב שאנחנו נמצאים בתקופת מעבר ממעבדי הדור הרביעי של אינטל (ה Haswell) למעבדי הדור השישי (ה Skylake). נכון להיום ניתן לקנות רק לוחות האם והמעבדים הכי "חזקים" (לוחות המבוססים על ערכת השבבים Z170 ומעבדי i5 ו i7 בעלי מכפלה פתוחה), אבל בקרוב יצטרפו אליהם גם לוחות אם ומעבדים "פשוטים" יותר (אני מניח שלוחות האם יהיו מבוססים על ערכת השבבים H170 ומבחינת המעבדים יהיה מדובר על מעבדי i5 בעלי מכפלה נעולה). זה אומר שאם אתה יכול להמתין קצת עם קניית המחשב (עד שהחומרה ה"פשוטה" והזולה יותר תשוחרר לשוק ועד שהמחירים יתייצבו), עדיף יהיה לך לקנות מחשב המבוסס על מעבד מהדור השישי ולא מהדור הרביעי. מצד שני, אם אתה חייב לקנות מחשב בימים הקרובים, אין מניעה שתקנה אחד המבוסס על מעבד מהדור הרביעי של , פשוט כי ההבדל בביצועים בין הדורות הוא דיי קטן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@1987_EC_HWzone

1. איך בדיוק אנחנו אמורים לדעת איזו חומרה ניתן להעביר למחשב הבא אם אתה לא רושם איזו חומרה יש לך כרגע? נא לפרט בדיוק את הדגמים של כל הרכיבים במחשב הנוכחי, כולל הדגמים של התקני האיחסון (דיסקים קשיחים וכוננים אופטיים - אולי חלקם הם בעלי חיבור IDE ולא ניתן להעבירם כלל למחשב הבא), של כרטיס הקול שלך ושל המארז (ניתן להסיק שהוא תומך בלוחות בגודל ATXת אבל אולי הוא לא מספיק מאוורר). מבחינת ספק הכח רצוי לציין גם את הגיל שלו (כמה שנים הוא אצלך) בנוסף לדגם המדוייק שלו.

2. אתה בוודאות לא יכול להעביר את לוח האם וגם לא אתה הזיכרון למחשב מודרני.

3. כרטיסי הקול המובנים בלוחות אם מודרניים הם דיי טובים, כך שמאד לא סביר להניח שתצטרך כרטיס קול נפרד, אלא אם כן יש לך דרישות מיוחדות מכרטיס הקול.

4. שים לב שאנחנו נמצאים בתקופת מעבר ממעבדי הדור הרביעי של אינטל (ה Haswell) למעבדי הדור השישי (ה Skylake). נכון להיום ניתן לקנות רק לוחות האם והמעבדים הכי "חזקים" (לוחות המבוססים על ערכת השבבים Z170 ומעבדי Core i5 ו Core i7 בעלי מכפלה פתוחה), אבל בקרוב יצטרפו אליהם גם לוחות אם ומעבדים "פשוטים" יותר (אני מניח שלוחות האם יהיו מבוססים על ערכת השבבים H170 ומבחינת המעבדים יהיה מדובר על מעבדי Core i5 בעלי מכפלה נעולה). זה אומר שאם אתה יכול להמתין קצת עם קניית המחשב (עד שהחומרה ה"פשוטה" והזולה יותר תשוחרר לשוק ועד שהמחירים יתייצבו), עדיף יהיה לך לקנות מחשב המבוסס על מעבד מהדור השישי ולא מהדור הרביעי. מצד שני, אם אתה חייב לקנות מחשב בימים הקרובים, אין מניעה שתקנה אחד המבוסס על מעבד מהדור הרביעי של אינטל, פשוט כי ההבדל בביצועים בין הדורות הוא דיי קטן.

קודם כל תודה, מעריך את העזרה...

צודק, אז אפרט כמה דברים שיהיה יותר ברור באמת מה הכיוון שלי ואיזה חלקים יש לי בדיוק כרגע במערכת הישנה :

* אז את המחשב המשודרג אני מתכוון לקנות בקרוב כי אם אין הבדל משמעותי אז אני מעדיף לשדרג אותו כבר בהתאם לדור ה4 מאשר להמשיך לחכות, ואשאר עם השדרוג למשך כ5 שנים+- עד השדרוג/קניית מחשב הבאה..

* חומרת המחשב הישנה שלי כולה היא בת כ-6 וחצי שנים (המחשב נקנה בסוף 2008..)

* הכונן DVD צורב/קורא דיסקים הוא יחסית חדש ופחות ישן מהמחשב כולו ולפי מה שרשום בdevice manager הוא ATA..האם זה יתאים למחשב המשודרג?

* תוספות כמו העכבר והמקלדת שהם לדוגמא חדשים יותר, אין לי צורך לקנות אותם.

* אני מעדיף להמנע מהתקנה שלמה מאפס של וינדוס ולהשאיר את הדיסק קשיח איך שהוא אם אפשרי וגם לחסוך כאב ראש וכסף כמה שניתן ולהשתמש בחלקים שכן יתאימו לשדרוג..

עדכון : אוקיי לאחר בדיקה נוספת מצאתי שהמעבד החדש של אינטל i7 6700k הוא חזק יותר בכ-10% יותר מi7 4790k והם בעלי אותו מחיר כמעט בדיוק...אז כדאי שאקנה אותו במקום...? אבל השאלה היא בכמה הלוח אם המומלץ בשבילו ושאר החלקים הנלווים אליו ייקרו את כל העסקה.

-------------------------------------רכיבים ישנים ------------------------------------------------------שדרוג---------------------------------------------------------

[TABLE=class: grid, width: 850, align: right]

[TR]

[TD]מעבד :[/TD]

[TD]Intel Core 2 Quad Q9550[/TD]

[TD]Intel Core i7 4790K או Intel Core i7 6700K ?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]לוח אם :[/TD]

[TD]P5Q Pro[/TD]

[TD]Asus Z97-A או Z170 PRO GAMING ?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]כרטיס :[/TD]

[TD]ATI HD 5850[/TD]

[TD] GTX970 TURBO OC 4GB GDDR5 2XDVI[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]זכרון ראם :[/TD]

[TD](כפול 2, 8 ג'יגה) Dominator 2X2GB TwinX DDR 2 1066Mhz CL5[/TD]

[TD]Corsair Value 8GB DDR3 1600Mhz CL11 או Vengeance LPX 8GB 2400Mhz CL14[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]דיסק קשיח :[/TD]

[TD]WD5000AAKS - WD Caviar 500GB 16MB 7200 RPM Sata II[/TD]

[TD]יתאים איך שהוא? (רשום לי בdevice manager שהוא ATA device אבל בשם שלו מופיע גם SATA2.. אז אני לא בטוח)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ספק כוח :[/TD]

[TD]Corsair TX 750W series Active PFC 12cm Fan[/TD]

[TD]יהיה צורך ביותר מ750W ? (בן כ- 6 וחצי שנים)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]מארז :[/TD]

[TD]Antec 900 ATX Mid Tower Ultimate Gamer[/TD]

[TD] המארז הישן יתאים לשדרוג ?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]כרטיס קול :[/TD]

[TD]Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatality Professional[/TD]

[TD] הלוח אם Z97-A יתמוך בו ?

(אם לא אז אסתפק בכרטיס קול המובנה שיש ללוח אם..)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]רמקולים :[/TD]

[TD]Creative Inspire 2600 2.1[/TD]

[TD] יתאימו לחומרה החדשה ?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]מאוורר למעבד :[/TD]

[TD]Thermaltake TMG i1 CPU Heatpipe Cooler For LGA775[/TD]

[TD] יתאים למעבד i7 4790K ?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל נתחיל מזה שיש לך מחשב דיי סביר - מעבד מרובע ליבות, לוח אם דיי טוב (הוא נראה אחד מהטובים יחסית לתקופתו) , זיכרון בנפח של 8GB וכרטיס מסך סביר, אם כי דיי ישן. למעשה יש לך מחשב טוב יותר מהמחשב שלי (ראה מפרט בצד), שאני משתמש בו כבר מעל ל-8 שנים, ולכן לא הייתי ממהר להחליף אותו ובטח שלא לפרק אותו לצורך העברת חלקים למחשב אחר (כל עוד הוא תקין, אני הייתי מעדיף לשמור אותו כמחשב שני).

בנוגע לכרטיס המסך - מכיוון שיש תאימות קדימה ואחורה בין גירסאות ה PCI Express, ואם אין לך תקציב גם לכרטיס מסך חדש וגם לשילוש חדש יש לך 2 אפשרויות:

א. אתה יכול להעביר את כרטיס המסך שלך (ה HD5850) למחשב החדש ולהשתמש בו בשלב זה, ובעתיד להוסיף כרטיס מסך חזק יותר.

ב. אם אתה מרגיש שכרטיס המסך הנוכחי מגביל אותך יותר מהמעבד, אתה יכול לקנות כרטיס מסך חזק (כמו ה GTX970) עכשו ולהתקין אותו במחשב הנוכחי. בעתיד, כאשר תקנה מחשב טוב יותר, תוכל פשוט להעביר את כרטיס המסך אליו.

בנוגע לדיסק הקשיח - כפי שרשמת, הדיסק WD5000AAKS הוא בעל חיבור SATA2, כך שאין בעיה להעבירו למחשב הבא מכיוון שבכל מחשב מודרני יש חיבורי SATA ויש תאימות קדימה ואחורה בין התקנים. אני אישית הייתי שוקל להוסיף כונן SSD למחשב ולהתקין עליו את מערכת ההפעלה (זה ישפר את זמן טעינת מערכת ההפעלה וייתן תחושה של מחשב "מהיר" יותר) ואולי גם לקנות דיסק קשיח חדש (אחרי הכל, הדיסק הקשיח שלך הוא בן 6 שנים וחצי ולא בטוח שהוא יחזיק מעמד עוד זמן רב).

מבחינת ספק הכח - ה Corsair TX 750W נראה ספק כח טוב עם כל החיבורים שמחשב מודרני יכול להזדקק להם, הוא בעל תקן +80, והספק של 750W הוא מעל ומעבר לכל מחשב בעל כרטיס מסך בודד. העניין כאן הוא הגיל של ספק הכח - אם הוא אכן בן 6 שנים וחצי לא בטוח שהוא יחזיק מעמד עוד זמן רב. מצד שני, באתר של Corsair כתוב שה MTBF של הספק הזה הוא 100,000 שעות, שזה בערך 11.5 שנות עבודה. אני אישית הייתי נשאר עם ספק הכח הזה כל עוד הוא תקין.

מבחינת המארז - ה Antec 900 נראה כמו מארז סביר - ספק הכח ממוקם בחלקו התחתון, יש פתח איוורור בחלקו העליון, בכל פתח איוורור ניתן להתקין מאווררים בגודל של לפחות 120 מ"מ (סה"כ 6 מאווררים), הוא תומך בלוחות בגודל ATX ויש לו 2 חיבורי USB 3.0 קידמיים. מצד שני אין לו חתך למעבד (CPU Cutout) באיזור לוח האם ואני לא יכול להעיד על איכות החומרים ממנו הוא עשוי, אבל לדעתי אלו הם לא שיקולים שמחייבים להחליף אותו (אלא אם כן אתה חייב חתך למעבד מתחת ללוח האם במידה ואתה משתמש בקירור "רציני" למעבד).

בנוגע לכרטיס הקול Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatality Professional - קשה למצוא מידע לגביו באתר של Creative, אבל לפי התמונות וביקורות ברשת אני מבין שמדובר בכרטיס בעל ממשק PCI. זה אומר שאם אתה קונה לוח אם מודרני ואתה מעוניין להשתמש בכרטיס הקול הזה, אתה צריך לדאוג שהוא יהיה בעל חריצי הרחבה מסוג PCI (ברוב לוחות האם כיום יש רק חיבורי PCI Express).

בנוגע לקירור למעבד - נראה שה Thermaltake TMG i1 מתאים לתושבת 775 בלבד (באתר של Thermaltake לא כתוב לאיזו תושבת הקירור מיועד, אבל לפי אתרים באחרים באינטרנט אני מסיק שהוא מיועד רק לתושבת 775), כך שלא סביר שתוכל להעבירו למחשב מודרני.

בנוגע לרמקולים - כל עוד הם מתחברים למחשב בעזרת חיבור 3.5 מ"מ סטנדרטי לא צריכה להיות בעיה.

בקיצור:

1. אתה יכול להעביר למחשב הבא את הרכיבים הבאים: דיסק קשיח, ספק כח, כרטיס מסך, מארז ובסבירות גדולה מאד גם את הרמקולים.

רכיבים שאתה לא יכול להעביר למחשב הבא: לוח אם, מעבד, זיכרון, בסבירות גדולה מאד - הקירור למעבד, בסבירות בינונית (תלוי אם בלוח האם החדש יהיו חריצי הרחבה מסוג PCI) - את כרטיס הקול.

2. לדעתי יש לך מחשב דיי טוב עכשו, למרות שהוא דיי ישן, ולכן לדעתי אפשר להמתין עוד קצת עד שמחירי המעבדים, לוחות האם וזיכרון ה DDR4 המתאימים למעבדי הדור השישי של אינטל (ה Skylake) יירדו קצת ורק אז לקנות מחשב חדש המבוסס על תושבת 1151.

הערה: רק שיהיה ברור - מחשבים בעלי תושבת 1150 עושים שימוש בזיכרון . מחשבים בעלי תושבת 1151 עושים שימוש בעיקר בזיכרון DDR4, אם כי יש לוחות בעלי תושבת 1151 המאפשרים התקנת זיכרון .

3. לדעתי כדאי לך לקנות כונן ולהתקינו על המחשב הנוכחי (רצוי עם התקנה נקייה של מערכת ההפעלה), וכאשר תקנה מחשב חדש תוכל להעבירו אליו.

4. אם אתה מרגיש שהביצועים הגרפיים של כרטיס המסך שלך לא מספיקים, אתה יכול לקנות כרטיס מסך חדש, להתקינו במחשב הנוכחי ולהעבירו למחשב הבא, כאשר תקנה אחד.

5. לי אישית יהיה מאד חבל לראות מחשב כמו שלך מפורק לחלקים רק בכדי להעביר חלק מהם למחשב חדש. אם אתה בכל זאת מתכנן לעשות זאת, אני ממליץ שלא תזרוק את החלקים שלא תשתמש בהם אלא תנסה למכור אותם (במיוחד את לוח האם, המעבד והזיכרון) - אולי מישהו יהיה מוכן לקנות אותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל נתחיל מזה שיש לך מחשב דיי סביר - מעבד מרובע ליבות, לוח אם דיי טוב (הוא נראה אחד מהטובים יחסית לתקופתו) , זיכרון בנפח של 8GB וכרטיס מסך סביר, אם כי דיי ישן. למעשה יש לך מחשב טוב יותר מהמחשב שלי (ראה מפרט בצד), שאני משתמש בו כבר מעל ל-8 שנים, ולכן לא הייתי ממהר להחליף אותו ובטח שלא לפרק אותו לצורך העברת חלקים למחשב אחר (כל עוד הוא תקין, אני הייתי מעדיף לשמור אותו כמחשב שני).

בנוגע לכרטיס המסך - מכיוון שיש תאימות קדימה ואחורה בין גירסאות ה PCI Express, ואם אין לך תקציב גם לכרטיס מסך חדש וגם לשילוש חדש יש לך 2 אפשרויות:

א. אתה יכול להעביר את כרטיס המסך שלך (ה HD5850) למחשב החדש ולהשתמש בו בשלב זה, ובעתיד להוסיף כרטיס מסך חזק יותר.

ב. אם אתה מרגיש שכרטיס המסך הנוכחי מגביל אותך יותר מהמעבד, אתה יכול לקנות כרטיס מסך חזק (כמו ה GTX970) עכשו ולהתקין אותו במחשב הנוכחי. בעתיד, כאשר תקנה מחשב טוב יותר, תוכל פשוט להעביר את כרטיס המסך אליו.

בנוגע לדיסק הקשיח - כפי שרשמת, הדיסק WD5000AAKS הוא בעל חיבור SATA2, כך שאין בעיה להעבירו למחשב הבא מכיוון שבכל מחשב מודרני יש חיבורי SATA ויש תאימות קדימה ואחורה בין התקנים. אני אישית הייתי שוקל להוסיף כונן SSD למחשב ולהתקין עליו את מערכת ההפעלה (זה ישפר את זמן טעינת מערכת ההפעלה וייתן תחושה של מחשב "מהיר" יותר) ואולי גם לקנות דיסק קשיח חדש (אחרי הכל, הדיסק הקשיח שלך הוא בן 6 שנים וחצי ולא בטוח שהוא יחזיק מעמד עוד זמן רב).

מבחינת ספק הכח - ה Corsair TX 750W נראה ספק כח טוב עם כל החיבורים שמחשב מודרני יכול להזדקק להם, הוא בעל תקן +80, והספק של 750W הוא מעל ומעבר לכל מחשב בעל כרטיס מסך בודד. העניין כאן הוא הגיל של ספק הכח - אם הוא אכן בן 6 שנים וחצי לא בטוח שהוא יחזיק מעמד עוד זמן רב. מצד שני, באתר של Corsair כתוב שה MTBF של הספק הזה הוא 100,000 שעות, שזה בערך 11.5 שנות עבודה. אני אישית הייתי נשאר עם ספק הכח הזה כל עוד הוא תקין.

מבחינת המארז - ה Antec 900 נראה כמו מארז סביר - ספק הכח ממוקם בחלקו התחתון, יש פתח איוורור בחלקו העליון, בכל פתח איוורור ניתן להתקין מאווררים בגודל של לפחות 120 מ"מ (סה"כ 6 מאווררים), הוא תומך בלוחות בגודל ATX ויש לו 2 חיבורי USB 3.0 קידמיים. מצד שני אין לו חתך למעבד (CPU Cutout) באיזור לוח האם ואני לא יכול להעיד על איכות החומרים ממנו הוא עשוי, אבל לדעתי אלו הם לא שיקולים שמחייבים להחליף אותו (אלא אם כן אתה חייב חתך למעבד מתחת ללוח האם במידה ואתה משתמש בקירור "רציני" למעבד).

בנוגע לכרטיס הקול Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatality Professional - קשה למצוא מידע לגביו באתר של Creative, אבל לפי התמונות וביקורות ברשת אני מבין שמדובר בכרטיס בעל ממשק PCI. זה אומר שאם אתה קונה לוח אם מודרני ואתה מעוניין להשתמש בכרטיס הקול הזה, אתה צריך לדאוג שהוא יהיה בעל חריצי הרחבה מסוג PCI (ברוב לוחות האם כיום יש רק חיבורי PCI Express).

בנוגע לקירור למעבד - נראה שה Thermaltake TMG i1 מתאים לתושבת 775 בלבד (באתר של Thermaltake לא כתוב לאיזו תושבת הקירור מיועד, אבל לפי אתרים באחרים באינטרנט אני מסיק שהוא מיועד רק לתושבת 775), כך שלא סביר שתוכל להעבירו למחשב מודרני.

בנוגע לרמקולים - כל עוד הם מתחברים למחשב בעזרת חיבור 3.5 מ"מ סטנדרטי לא צריכה להיות בעיה.

בקיצור:

1. אתה יכול להעביר למחשב הבא את הרכיבים הבאים: דיסק קשיח, ספק כח, כרטיס מסך, מארז ובסבירות גדולה מאד גם את הרמקולים.

רכיבים שאתה לא יכול להעביר למחשב הבא: לוח אם, מעבד, זיכרון, בסבירות גדולה מאד - הקירור למעבד, בסבירות בינונית (תלוי אם בלוח האם החדש יהיו חריצי הרחבה מסוג PCI) - את כרטיס הקול.

2. לדעתי יש לך מחשב דיי טוב עכשו, למרות שהוא דיי ישן, ולכן לדעתי אפשר להמתין עוד קצת עד שמחירי המעבדים, לוחות האם וזיכרון ה DDR4 המתאימים למעבדי הדור השישי של אינטל (ה Skylake) יירדו קצת ורק אז לקנות מחשב חדש המבוסס על תושבת 1151.

הערה: רק שיהיה ברור - מחשבים בעלי תושבת 1150 עושים שימוש בזיכרון DDR3. מחשבים בעלי תושבת 1151 עושים שימוש בעיקר בזיכרון DDR4, אם כי יש לוחות בעלי תושבת 1151 המאפשרים התקנת זיכרון DDR3.

3. לדעתי כדאי לך לקנות כונן SSD ולהתקינו על המחשב הנוכחי (רצוי עם התקנה נקייה של מערכת ההפעלה), וכאשר תקנה מחשב חדש תוכל להעבירו אליו.

4. אם אתה מרגיש שהביצועים הגרפיים של כרטיס המסך שלך לא מספיקים, אתה יכול לקנות כרטיס מסך חדש, להתקינו במחשב הנוכחי ולהעבירו למחשב הבא, כאשר תקנה אחד.

5. לי אישית יהיה מאד חבל לראות מחשב כמו שלך מפורק לחלקים רק בכדי להעביר חלק מהם למחשב חדש. אם אתה בכל זאת מתכנן לעשות זאת, אני ממליץ שלא תזרוק את החלקים שלא תשתמש בהם אלא תנסה למכור אותם (במיוחד את לוח האם, המעבד והזיכרון) - אולי מישהו יהיה מוכן לקנות אותם.

אני רואה שאתה ממש מבין בתחום באמת, כל הכבוד על ההשקעה והחיפוש..אז שוב תודה רבה על העזרה ממש כי עזרת לי להבין את הכיוון הנכון לשדרוג טוב וגם אני שמח לגלות שלפחות את המארז, הספק והארד דיסק אוכל לשמור למחשב המשודרג...(במקום להוסיף עוד כסף וכאב ראש)

אכן המחשב לא רע (לזמנו..) אבל הוא לא "סוחב" יותר ממש מה שנקרא, למשל בGTA V על הגרפיקה הכי נמוכה ועל רז' נמוכה מהרז' של המסך (המסך שלי הוא בעל רז' של 1080P) זה בקושי מריץ את המשחק על 30+-FPS והמשחק מקרטע מדי פעם, ואני גיימר שמשתמש במחשב כל יום די הרבה שעות, גם בתלת מימד אני עוסק מדי פעם, זה התחום שלי, אז ככה שאני בהחלט זקוק לשיפור משמעותי, הגיע הזמן שאשדרג בקרוב, אחרי 6.5 שנים המשחקים החדשים כבר לא רצים משהו...

כדי לשמר את כרטיס הקול הישן האיכותי (שעלה 515 ש"ח) אאלץ בסוף למעשה לקנות את לוח האם Z97-A שיש לו 2 סלוטים של PCI לפי העמוד הזה של האתר הרשמי של אסוס...

http://www.asus.com/us/site/motherboards/Z97/comparison/

ובלוח אם Z170 איך שהבנתי אין לו שום PCI רק PCI express...

עריכה : דווקא מצאתי עמוד אינטרנט שרשום בו שיש גם ללוח אם Z170 סלוט 1 של PCI : אז אני שוב לא בטוח כל כך איזה לוח אם/מעבד כדאי שאקנה...

http://www.expertreviews.co.uk/pcs/motherboards/1403689/asus-z170-a-review

אז כנראה שאקנה בסוף את המעבד i7 4790k...ולא i7 6700k גם כי הבנתי שאין לו שיפור עצום במיוחד בביצועים ביחס ל4790K..

זה אומר שאקנה ראם של כמובן בהתאם, ומאוורר למעבד הבנתי שאהיה חייב לקנות לפי מה שרשמת, על פי בירור שעשיתי באינטרנט אנשים ממליצים על המאוורר של Noctua NH D15, אקנה אותו, הוא עולה 380 ש"ח וזה חשוב למעבד, אז לא כדאי שאחסוך במאוורר.

האם כדאי יהיה לי גם להוסיף למארז מאוורר/ים נוספים לקירור? או שה4 מאווררים שיש לי כרגע מספיקים? (כי יש אפשרות אופציונלית למארז הזה להוספת מאווררים נוספים אני חושב)

לדעתי לחכות לחומרה יותר טובה תמיד אפשר...אז ככה שאין לזה סוף ומבחינתי זה הזמן הנכון לשדרוג כללי איפה שחייב, לכן נראה לי שלא אמשיך לחכות ואשדרג בקרוב.

את החלקים הישנים אמכור כנראה, לא ארוויח מזה הרבה אם בכלל אבל זה עדיין משהו.

לגבי הצורב הוא יעבוד במחשב המשודרג...?

הוא נחשב לATA ולא SATA..

* מאחר שאין הרבה הבדל בין 4790K ל 6700K כנראה שאלך על האופציה היותר בטוחה שהיא ה4790K...כי זה מעבד יותר בשל והרבה אנשים ממליצים עליו, ומרוצים ממנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער, אם אתה הולך על מעבדי ה I7 אני לא רואה סיבה הגיונית לקנות את הדור הקודם. הסיכוי שיש איזשהו באג קריטי בסדרת נמוך. כאשר באחת הסדרות הקודמות היה באג בלוחות פשוט החליפו אותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער, אם אתה הולך על מעבדי ה I7 אני לא רואה סיבה הגיונית לקנות את הדור הקודם. הסיכוי שיש איזשהו באג קריטי בסדרת נמוך. כאשר באחת הסדרות הקודמות היה באג בלוחות פשוט החליפו אותם.

אני צריך עוד זמן לחשוב מה כדאי לי באמת לקנות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. יש לוחות לתושבת 1151 המבוססים על ערכת השבבים Z170 (שהיא היחידה כרגע בשוק למעבדי ה Skylake) שיש בהם חריצי הרחבה מסוג PCI, לדוגמא:

ל Asus יש את הלוחות Z170-P D3 (שעושה שימוש בזיכרון DDR3 ה"מיושן"), Z170-P, Z170-K וה .Z170-A.

ל Gigabyte יש את הלוחות GA-Z170-HD3 DDR3 (שוב זיכרון DDR3, כנראה לא הבחירה האידאלית), GA-Z170-HD3, GA-Z170M-D3H וה GA-Z170-D3H.

ל MSI יש את הלוחות Z170A PC MATE, Z170A KRAIT GAMING וה Z170A GAMING PRO.

הערה: בדקתי את כל הלוחות האלו בשבוע האחרון, ואלא אם כן המידע באתרים של היצרנים השתנה, לכל הלוחות הנ"ל אמור להיות לפחות חריץ הרחבה אחד מסוג PCI.

2. קירור כמו ה D15 של Noctua מיועד להמהרה כבדה. אם אתה לא מתכנן המהרה כלל אתה בהחלט יכול להסתפק בקירור הרבה יותר זול. למטרות המהרה קלה עד בינונית אני מניח שאפשר למצוא קירורים זולים יותר (במקרה כזה אתה יכול להתייעץ בפורום קירור).

3. אם אתה חייב מחשב חדש עכשו, אז הבחירה המשתלמת יותר מבחינת יחס העלות לביצועים יהיה מחשב המבוסס על תושבת 1150. לדעתי אתה יכול להמתין קצת ואז לקנות מחשב המבוסס על תושבת 1151 כאשר המחירים של רכיבי השילוש יירדו עוד קצת.

4. לגבי הקירור בתוך המארז - אתה יכול להתייעץ בפורום קירור. בעיקרון אתה צריך לדאוג שבמארז תהיה זרימת אוויר תקינה, מה שבד"כ אומר מאוורר קידמי שמכניס אוויר קר, מאוורר אחורי ומאוורר עילי שמוציאים אוויר חם ורצוי שהחום מספק הכח ייפלט החוצה מהמארז ולא "ייזרום" לכיוון המעבד וכרטיס המסך.

5. בנוגע לכונן האופטי - פשוט תסתכל אם הוא מחובר בכבל IDE ללוח האם (כבל עבה של 40 פינים) או בכבל SATA. אם מדובר בכבל IDE, אז אי אפשר להעבירו למחשב הבא, פשוט כי בכל לוחות האם שיוצרו בשנים האחרונות פשוט אין בקר IDE.

הערה: הכוונה ב IDE כאן היא לממשק PATA, שהוא חיבור של התקני איחסון בעל 40 פינים והוא עושה שימוש בתקשורת מקבילית. SATA הוא גם כן ממשק חיבור להתקני איחסון, אך הוא עושה שימוש בכבל הרבה יותר דק (אם אני לא טועה, יש בו רק 7 פינים) והוא עושה שימוש בתקשורת טורית. טכנית גם התקני PATA וגם התקני SATA הם נחשבים התקני IDE ו ATA (התקן שכולל את SATA ו PATA הוא ATA ו IDE הוא ראשי תיבות של אלקטרוניקת כונן משולבת, ובה התקן ממומש).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...