A64 והבעייתיות המסויימת הכרוכה במעבר ל-DDR2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

A64 והבעייתיות המסויימת הכרוכה במעבר ל-DDR2


americium

Recommended Posts

חפשתי באתר כולו טופיק שמתייחס לשאלה שלי אבל לא מצאתי, מעניין שאף אחד לא חשב על השאלה שלי או שכנראה זה עדיין לא מעניין אף אחד.

לפני יומיים קראתי את הכתבה http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=2006 לגבי והמעבר לזכרונות DDR2:

The onboard memory controller for Athlon 64 enhances performance more so than any other feature on the new chips (although, the 64-bit addressing is pretty nice too). Since each individual processor revision dictates the memory clock, is free release its next generation A64 with a 533MHz memory bus if they wish. Intel, on the other hand, relies on upgrading the FSB clock on its CPUs and the memory controller in order to achieve a higher memory clock. DDR2 will be very easy for and its partners to incorporate. upgrades the memory controller on the processor, and the motherboard manufacturers replace the 184pin DDR1 DIMM with the 240pin DIMM needed for DDR2 - no new Northbridge.

מה שאני מבין מהפסקה הזו זה שבגלל שהבקר זכרון מובנה לתוך המעבד A64 לכש-DDR2 יהיה שיקול רציני יהיה ל-AMD קל מאוד לעבור ל-DDR2 מאחר ואין צורך לשנות שום דבר בגשר הצפוני (לעומת אינטל) אלא רק לעדכן את הבקר המובנה במעבד ולמכור מעבדים חדשים עם תמיכה ב-DD2. בתקווה שהלוח אם שיש לאותו קונה פוטנציאלי יוצר עם נאמר 2 חריצים של ו-2 חריצים של DDR2 הרי שכל שנותר לו לעשות כעת זה שני דברים: 1) לקנות מעבד A64 עם בקר זכרון שעובד עם DDR2 (ולנסות למצוא קונה למעבד הישן כמובן), 2) לקנות זכרונות DDR2 (ושוב לנסות למצוא קונה לזכרונות הישנים כמובן).

בעצם יוצא שצריך לרכוש גם מעבד חדש וגם זכרונות חדשים, תסלחו לי על התמיהה אבל זה לא נשמע לכם יקר לפחות באותה המידה אם לא יותר מאשר במקרה של אינטל ששם צריך לקנות לוח אם חדש וזכרונות חדשים?

אני לא רואה פה שם ייתרון מהבחינה של התאימות אלא אם כן AMD יספרו לנו עוד כמה חודשים שהם הכינו לנו הפתעה קטנה ומעבדי A64 שיוצרו עד כה מכילים בקר שיכול לעבוד גם עם וגם עם .

לא מצאתי עדות לכך באינטרנט, וזה בהחלט נשמע כמו נושא מעניין. לפחות למי מבינינו שיישקול מעבר ל-A64 בחודשים הקרובים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה קשה להבין?

אף אחד לא דיבר על הצד של הלקוח....

סה"כ אמרו שהמעבר ל-DDR2 יהיה קל יותר ל- (החברה, ולא לקוחות שמשתמשים במעבדים שלה) ולפרטנריות שלה, כי כל מה שצריך לעשות זה להחליף את הבקר שעל המעבד ולהוסיף SLOT מתאים לזכרון בעוד ש- צריכים לתכנן NORTH BRIDGE חדש....

הבנת הנקרא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קפטיין מערות יקר, אין צורך שתזלזל בהבנת הנקרא שלי. להיפך, אולי להבא כדאי שתקרא שוב לפני שאתה קופץ ולוחץ על כפתור התגובה.

הבנתי טוב מאוד שקלות המעבר תהיה מצד היצרן ולא מצד הלקוח. מאחר ואתה סתם פזיז לא קראת את השורה האחרונה, שבה אני מעלה תמיהה איפה ההתחשבות בצרכן. הרי מוכרת כחברה שמתחשבת בקהל הלקוחות שלה, זו הסיבה שהרבה מאוד אנשים מעריצים אותה (גם המחיר והביצועים כמובן).

עוד משהו, לאינטל כבר יש גשר צפוני שעובד עם (ע"ע מ-CEBIT), התכנון כבר נעשה.

לאנשי HWZONE, אנשים כמו קפטן המערות הם דוגמה טובה למשתמש שמוריד מערכו של הדיון ושל הפורום שלכם. כמה חבל :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש אפשרות לא זניחה שבשביל לתמוך ב DDR2 יצטרכו להחליף את הסוקט במקרה של .

לוחות עם סלוטים ל ו הם מצב לא כל כך סביר, אני מאמין שתצטרך זיכרון+לוח+מעבד.

גם במקרה של אינטל זה ככה כי ממילא הם דואגים שמעבדים ישנים לא יפעלו על הלוות החדשים גם אם הסוקט תואם, אבל הם עוברים ל LGA775 בלוחות שתומכים ב אז נשארת עם זיכרון+לוח+מעבד גם פה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מעלה תמיהה איפה ההתחשבות בצרכן. הרי AMD מוכרת כחברה שמתחשבת בקהל הלקוחות שלה, זו הסיבה שהרבה מאוד אנשים מעריצים אותה (גם המחיר והביצועים כמובן).

דבר ראשון, אינטל כרגיל הולכת אחרי AMD ומשלבת את בקר הזכרון במעבדים שלה, לפחות לפי דיבורים ראשוניים.

דבר שני, כמו שcaveman אמר, אף אחד לא דיבר כאן על ההתחשבות בלקוח, ואני מבין את התמיהה שלך.

AMD, מוערצת ככל שתהיה, היא עדיין חברה שנמצאת כרגע בשוק תחרותי, וכל מיני אינטרסים משפיעים על ההחלטות שלה.

לצערנו, הלקוחות, אחד האינטרסים החשובים יותר לחברה הזאת הוא האינטרס הכלכלי - להכריח את הלקוח להחליף ממעבד A64 כמו שמייצרים כרגע, למעבד בעל בקר שתומך בDDR2. הם סומכים על העובדה שהנזק התדמיתי יהיה יחסית מינימלי, במסווה כלשהו של "אין ברירה, אנחנו מנסים לתת ללקוח את האמינות הטובה ביותר, ככה שהוא לא יהיה חייב להסתמך על בקרים בצ'יפסט שלא נמצאים בשליטתנו".

יש אפשרות לא זניחה שבשביל לתמוך ב DDR2 יצטרכו להחליף את הסוקט במקרה של .

לוחות עם סלוטים ל DDR ו DDR2 הם מצב לא כל כך סביר, אני מאמין שתצטרך זיכרון+לוח+מעבד.

גם במקרה של אינטל זה ככה כי ממילא הם דואגים שמעבדים ישנים לא יפעלו על הלוות החדשים גם אם הסוקט תואם, אבל הם עוברים ל LGA775 בלוחות שתומכים ב DDR2 אז נשארת עם זיכרון+לוח+מעבד גם פה.

בכל מקרה מעבירים את סדרת הA64 וסדרת ה FX לסוקט 939 נכון? אז אני מניח שהם יתאמו את זה עם המעבר לDDR2.

ובצד של אינטל - אני מניח שלהם יש רצון לגרום ללקוח להחליף לא רק את המעבד - אלא גם את לוח האם שיושב עליו צ'יפסט שלהם, לכן אני מניח שהמצב ישאר זהה מבחינת המחירים - אינטל תישאר זו שפחות משתלמת למשתמש\הגיימר הממוצע, בגלל ההפרש לרעתה במחירי המעבדים והנחיתות היחסית לAMD במשחקים. אבל, אינטל תמשיך להרוויח יותר - מאלה שלא מבינים בכלל במחשבים וקונים אינטל בגלל השם, מהשוק העסקי, שבד"כ מעדיף את המעבדים שלה, וכמובן המעצבים הגרפיים ועורכי הוידאו למיניהם שייקחו אינטל בגלל שבתחום הזה יש לה יתרון ביצועים ברור (באותה הזדמנות - מישהו מוכן להסביר איך אפילו עם מעבדי ה64 לא מצליחה להתקרב אפילו לאינטל בתחום הזה?).

בכל מקרה, את ההשוואות הגדולות נצטרך לעשות בערך ב2006, כשאינטל יבינו שהם צריכים לשחרר מעבד ביתי עם 64 ביט...

ובלי קשר - המעבר של ל775 מתוכנן רק לעוד שנה-שנתיים לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעבר לסוקט 939 יקרה הרבה לפני התמיכה ב .

התחשבות בצרכן ? אל תצחיקו אותי. החברות עושות מה שיאפשר להן להרויח יותר כסף. יש גם שיקולים טכניים, עם כל הרצון הטוב אי אפשר לעשות משהו שתומך 3 דורות אחורה ואפילו לא דור אחד אחורה בהרבה מקרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובלי קשר - המעבר של אינטל ל775 מתוכנן רק לעוד שנה-שנתיים לא?

המעבר מתוכנן ל-Q2 2004, איפשהו בין מאי ליוני, כשאינטל תכריז על ה'ציפסטים החדשים grantsdale ו-alderwood.

יש אפשרות לא זניחה שבשביל לתמוך ב DDR2 יצטרכו להחליף את הסוקט במקרה של .

לוחות עם סלוטים ל DDR ו DDR2 הם מצב לא כל כך סביר, אני מאמין שתצטרך זיכרון+לוח+מעבד.

גם במקרה של אינטל זה ככה כי ממילא הם דואגים שמעבדים ישנים לא יפעלו על הלוות החדשים גם אם הסוקט תואם, אבל הם עוברים ל LGA775 בלוחות שתומכים ב DDR2 אז נשארת עם זיכרון+לוח+מעבד גם פה.

amiram, אם אתה מתכוון לסוקט של הזכרון אז זו הסיבה שבפוסט הקודם שלי כתבתי שבהנחה שללוח יהיו שני סוקטים של DDR ושניים של DDR2.

במקרה של אינטל הבנתי שלוחות מבוססים על grantsdale הוא יתמוך גם ב-DDR וגם ב-DDR2 כך שליצרניות לוחות האם תהיה האפשרות לבחור בתמיכה מלאה ב-DDR2 או תמיכה חלקית ב-DDR וב-DDR2. לגבי alderwood, מכיוון שהוא מכוון ל-high end אינטל החליטו שהוא יתמוך ב-DDR2 בלבד. מפה הגעתי לסמקנה או אולי יותר נכון לומר לציפייה שלוחות מבוססי grantsdale יגיעו עם שני הסוקטים.

במקרה של לא אמורה להיות בכלל בעיה מאחר והבקר מובנה למעבד כך שהכל תלוי בעצם ביצרניות לוחות האם.

לגבי התחשבות בלקוח, בתור בן אדם שעד היום היה לקוח של אינטל בלבד ברור לי על עקשנותה של החברה וחוסר התחשבותה ברצום הציבור. הם מחליטים לנו. לגבי , רק ממה שקראתי כל השנים הללו הבנתי שהיא מאוד קשובה לציבור הלקוחות שלה וגם זה קל לה יותר מאחר וציבור הלקוחות שלה מהווה אחוז קטן יותר באשר לאינטל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיברתי על הסוקט של המעבד ולא הסלוט של הזיכרון.

גם אם זה ישאר סוקט 939 זה לא חייב להיות תואם לסוקט 939 הקיים (המעבד ייכנס, אבל לא יפעל עם DDR).

לפי מה שהבנתי ה i915 תומך גם ב DDR וגם ב DDR2, אבל ב 2 גרסאות שונות של הצ'יפסט ככה שלוח שתומך בשני הזכרונות לא צפויי עם הצ'יפסט הזה ככל הנראה. אולי SIS או VIA יעשו משהו כזה.

הסיבה שעשה רושם ש מתחשבת בלקוחות היא פשוט שלא היה לה צורך להחליף את הסוקט, היא לא עושה לאף אחד טובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...