שדרוג המחשב לגיימינג - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שדרוג המחשב לגיימינג


popmart

Recommended Posts

שלום לכולם.

אני מעוניין לרכוש לוח אם, מעבד וזכרונות.

הלוח שאני מעוניין בו הוא של אבל אני מתלבט בין דגם GA-Z97X-Gaming 7 לדגם GA-Z97X-Gaming GT. מעבד וזכרונות אני כבר אדע להתאים לעצמי ברגע שאבחר את הלוח.

מישהו מכיר את הדגמים האלה ויכול להמליץ?

תודה רבה.

[h=1][/h]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אין מפרט מלא.

בסה"כ רוצה להחליף , מעבד וזכרונות.(כל השאר כבר יש לי כולל מארז גיימינג ענק).

אם אני מחליף אז ברור שגם המעבד והזכרונות משתנים (המחשב שלי מאוד ישן, עוד משנת 2009).

לכן כרגע מה שחשוב לי זה הלוח אם וזאת ההתלבטות העיקרית שלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת התכונות, הלוחות GA-Z97X-Gaming 7 (קישור) ו GA-Z97X-Gaming GT (קישור) הם דיי דומים, כאשר ההבדלים בינהם שאני רואה הם:

א. בלוח GA-Z97X-Gaming 7 יש חיבור M.2 בעוד שב GA-Z97X-Gaming GT אין.

ב. ב GA-Z97X-Gaming GT יש 6 יציאות אודיו בעוד שב GA-Z97X-Gaming 7 יש רק 5.

ג. בשני הלוחות יש 8 חיבורי USB בפאנל האחורי, כאשר ב GA-Z97X-Gaming GT יש 6 חיבורי USB 3.0 (וסה"כ 8) ו-2 חיבורי USB 2.0 בפאנל האחורי בעוד שב GA-Z97X-Gaming 7 יש 4 חיבורי USB 3.0 (וסה"כ 6) ו-4 חיבורי USB 2.0.

ד. ב GA-Z97X-Gaming GT יש יציאה גרפית מסוג (זה פחות רלוונטי אם נעשה שימוש בכרטיס מסך נפרד).

ה. הלוח GA-Z97X-Gaming GT תומך במערך של עד 4 כרטיסי מסך - גם מסוג וגם מסוג CrossFire בעוד שה GA-Z97X-Gaming 7 תומך במערך של 2 כרטיסים ומערך CrossFire של עד 3 .

ו. ב GA-Z97X-Gaming GT יש 7 חיבורי 4-פינים למאווררים בעוד שב GA-Z97X-Gaming 7 יש 5 חיבורי 4-פינים ועוד חיבורי אחד של 3 פינים.

בקיצור, החיסרון היחיד, מבחינת התכונות, של ה GA-Z97X-Gaming 7 הוא החוסר בחיבור M.2. אם אין לך צורך בחיבור כזה ומחירי הלוחות דומים, אז ה GA-Z97X-Gaming 7 נראה לי עדיף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. חיבור M.2 הוא ממשק לחיבור כונן בעזרת חריץ הרחבה מיוחד הבנוי על לוח האם. תקן ה M.2 (בדיוק כמו ה SATA Express) בד"כ עושה שימוש ב-2 ערוצי PCI Express 2.0, דבר שנותן רוחב פס של 10Gbp/s (רוחב פס מעשי של 1000MB/s), אבל אפשר לממש אותו גם עם 4 ערוצי PCI Express (ואולי אפילו יותר) כאשר ניתן להשתמש בערוצי PCI Express 3.0 (זה כבר תלוי במימוש של היצרן). לשם השוואה - כונן בחיבור SATA3 סטנדרטי הוא בעל רוחב פס של 6Gb/s (רוחב פס מעשי של 600MB/s), ולכן בכדי לאפשר שימוש בכונני מהירים יותר היה צורך בפיתוח ממשק חיבור חדש עבורם.

2. לגבי הזיכרון - כל עוד אתה קונה זיכרון של חברה מוכרת עם אחריות ארוכה (בד"כ לכל החיים) ואתה לא מתכנן לבצע המהרה לזיכרון, והיות שההבדל בביצועים בין תדרי העבודה או התיזמונים הוא יחסית קטן, אז סביר להניח שכל זיכרון שעובד בתדר של 1600MHz שתבחר יתאים לך.

לגבי קניית זיכרון יקר יותר - זה כבר תלוי במחיר. לדוגמא - בפלונטר יש כנראה את אחד מזכרונות ה DDR3 הזולים והמשתלמים ביותר - מודול זיכרון של Zeppelin בנפח 8GB העובד בתדר של 1600MHz ועם תיזמון CL של 11 ב-299 ש"ח (קישור). במחיר של 318 ש"ח (תוספת של 19 ש"ח) יש את ה Kingston HyperX Fury בנפח של 8GB העובד בתדר של 1600MHz עם תיזמון CL של 10, והוא מגיע עם גוף קירור (קישור). ב-329 ש"ח (שזה 30 ש"ח יותר מהזיכרון של Zeppelin) יש זיכרון בנפח של 8GB העובד בתדר של 1866MHz עם תיזמון CL של 10 (קישור). כל הזיכרונות הנ"ל הם בעלי אחריות לכל החיים.

לרוב האנשים אין ממש טעם לשלם תוספת, אפילו של כמה שקלים, בשביל לקבל קצת יותר מהיר, כי תוספת הביצועים ברוב המוחלט של המקרים לא תורגש כלל. מצד שני זה לא יהיה נכון לומר שלא יהיה הבדל כלל, ואם אתה מאלו שמוכנים לשלם בשביל לקבל תוספת של חצי FPS במשחק, אז אולי כן ישתלם לך להוסיף 30 ש"ח בשביל לקבל שעובד בתדר של 1866MHz במקום 1600MHz. קישור לכתבה (קצת ישנה) שבדקה את הנושא:

http://www.anandtech.com/show/7364/memory-scaling-on-haswell/7

והנה סירטון של LinusTech בנושא:

הערה: המחירים בחנויות אחרות יהיו כמובן שונים, אז יש לבדוק את הנושא לפני הקנייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה עם הזיכרון של היא עם גופי הקירור שלהם - אם קנית עם גופי עם "שיניים" הדבר יכול להיות בעייתי אם אתה קונה גם גוף גדול, שכן יכולה להיות בעיה בהתקנת הזיכרון בחריץ ההרחבה לזיכרון הראשון (הקרוב ביותר למעבד) ואולי גם בשני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@popmart

צריך לדעת באיזה דגם של זיכרון מדובר ובאיזה גוף קירור למעבד תשתמש בכדי שיהיה אפשר לומר לך האם תהיה בעיה או לא, וכן יהיה נחמד לדעת מהו ההפרש במחיר בין הזיכרון שבחרת לבין הזיכרון של Kingston (לא ציינת מהיכן אתה קונה) בכדי שיהיה אפשר לומר לך האם זה בכלל משתלם.

@guylederer0

למה אתה מתכוון? לבחירה בלוח האם? לכך שהוא הגביל את עצמו רק לשני לוחות האם שצויינו בהודעה הראשונה? לבחירת הזיכרון? להחלפת הזיכרון בדגם יקר יותר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזיכרון שבחרתי בהתחלה הוא cursair עם צלעות קירור והוא עולה 700 שח 8gbx2.הדגם השני הוא קינגסטון עם צלעות קירור והוא עולה 950 שח. אני מתכוון להשתמש בקירור האורגינל של המעבד.אני קונה בחנות פרטית לייד הבית.לוח האם כאמור הוא z97 gaming 5

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. 700 ש"ח לזיכרון בנפח 16GB זה עוד בגבולות הסביר. 950 ש"ח זה כבר מוגזם, במיוחד אם אתה לא מתכנן המהרה (ואתה לא, אחרת היית קונה קירור צד שלישי למעבד). אין שום סיבה בעולם שתקנה זיכרון DDR3 בנפח של 16GB העובד בתדר של 1600MHz או אפילו 1866MHz במחיר של 950 ש"ח. אני חושב שישתלם לך להזמין את הזיכרון שקישרתי אליו מפלונטר (אפילו את זה שעולה 329 ש"ח למודול של 8GB) מאשר לשלם סכום כזה - מדובר פה בהפרש של 300 ש"ח!.

בכל מקרה, אם אתה מתכנן להשתמש בקירור הסטוק של אינטל, סביר להניח שלא יהיו בעיות עם אף זיכרון, כולל הזיכרון של Corsair עם ה"שיניים" הגבוהות.

2. מה המחיר שאתה מתכווןן לשלם עבור לוח האם? האם אתה צריך מלוח האם תכונות מיוחדות שיש ב GA-Z97X-Gaming 5 (קישור) ואין בלוחות אחרים?

היות ואתה לא מתכוון לבצע , לוח המבוסס על ערכת השבבים H97 כנראה יהיה זול יותר עבורך, ולמעשה אולי אפילו תרצה לקנות המבוסס על ערכת שבבים ישנה יותר (Z87 או H87) בהנחה שלוח כזה ייתן לך תכונות דומות אך הוא יהיה זול יותר משמעותית.

הערה: אני לא רואה דגם כזה Z97-Gaming 5 אלא רק Z97X-Gaming 5.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על המידע. לגבי זיכרון יש גם את ה ב 720.הלוח עולה 800 שקל.וכן זה הלוח שרשמת.אני טעיתי.זה אכן

Z97X-Gaming 5.ההפרש הסך הכולל של כל הפריטים בין ק.ס.פי לבין החנות הפרטית הוא 200 שקל לטובת ק.ס.פי.אבל בחנות הפרטית יש מוכר מקצועי ולא סתם פקיד מכירות כמו ב ק.ס.פי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...