מה הצורך בשימוש בweb service - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הצורך בשימוש בweb service


bdoron

Recommended Posts

אני יודע מה זה web service ואני יודע איך להשתמש בו, אבל פתאום שאלתי את עצמי למה אני צריך את זה בכלל?

מתי בכלל אני צריך לעשות web service מתי יהיה לי הצורך?

אחרי שקראתי קצת באינטרנט הבנתי שאם אני רוצה לפנות לאיזה שרת אני פונה באמצעות web service , אז ככה יש לי קצת בלגן בדברים.

למדתי asp.net ולפי מה שהבנתי הצד של השרת זה כל הצד של הc# כאשר אני רושם כתובת זה עושה פעולת get או post הולך לשרת ומביא לי את הדף הרצוי, אז הינה אני הלקוח פניתי לשרת וקבלתי מהשרת את הדף שרציתי, לדוגמא אם אני רוצה לשלוף נתונים לטבלה ואני משתמש בado.net לצורך השליפה מהDB אז מקסימום אני ארשום את כל הקוד במחלקה של אותו form

מצד שני אני יכול לשלוף את הנתונים מהDB בערת web service, בשניהם אני יפנה לDB ואקבל את הנתונים שאני צריך לטבלה, אז למה אני צריך בכלל web service

למה לא לעשות בעצם פונקציה שיושבת בcode behind במקום לרשום web service

חוץ מהיתרון הדי ברור שאם אני רוצה לחשוף איזה web service לאתרים חיצוניים שלא בדומיין שלי

ראיתי אנשים שמשתמשים בweb service לאתר שלהם, לא מבין מדוע..

סורי אם רשמתי הכל בבלגן, אבל נראה לי שהבנתם את הבילבול שלי, אני יודע מה זה web service אבל אין לי שמץ של מושג למה אני צריך אותו בכלל.. כל דבר שאני רושם בweb service יכול להרשם ב code behind אלא אם כן אני רוצה שאתרים אחרים ימשכו ממני איזה מידע או יעבדו עם איזה שרות שאני מציע, פונקציה שאני רוצה לפתוח לעולם החיצון

מעבר לזה אני לא מבין למה אני צריך את זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחשוב נניח שאתה רוצה לכתוב איזו תוכנה שבה המשתמש מזין שאילתת חיפוש כלשהי והתוכנה מציגה לו תוצאות חיפוש מ-, איך היית מממש את זה?

אתה יכול נניח לשלוח בקשת POST/GET ל-url החיפוש שלyoutube ולקבל חזרה את ה-HTML של העמודה ואז להתחיל לנתח אותו כדי להציג את התוצאות בצורה נורמלית, וזה מורכב מאד.

אז במקום שתעשה את זה, מספקים לך API נוח שדרכו אתה שולח את הפרמטרים ומקבל חזרה את הפרמטרים בפורמט נוח לפרסור (לרוב json/xml) וככה תוכל לעשות עם הנתונים מה שאתה רוצה.

כיום אגב, עוברים יותר ויותר לממש את ה-api-ים האלה לא באמצעות web service קלאסי עם soap וכל העסק, אלא בעזרת REST api.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם צריך לנסח את זה בפשטות אז soap נבנה במחשבה על תקשורת בין שרתים ו-rest api מתאים גם לתקשורת בין לקוח לשרת.

הסיבה לפופולריות של rest היא המעבר מפיתוח אתרי מידע בסיסיים שמכילים דפי html סטטיים פחות או יותר (כמו שבונים ב-wordpress לדוגמה) לאפליקציות (ומובייל) שדורשות הרבה אינטראקציה עם המשתמש וכוללות ממשק מורכב ודרישה שהכל יגיב חלק ומהר. למעשה התאור שלך שבו השרת מחזיר לדפדפן דף html מלא עם כל המידע בתוכו לא כל כך מתאים לפיתוח ממשק עם הרבה אינטראקציה של המשתמש, הרבה מהאתרים שאתה מכיר היום בנויים ככה שהשרת מחזיר לדפדפן דף html מאוד מינימלי, רק מעטפת html בסיסית שבתוכה קוד javascript והוא זה שאחראי לנהל את כל מה שקורה בדף. לקוד בדפדפן הרבה יותר קל ויעיל לתקשר ב-json מלנסות לפענח ולבנות xml כמו שדורש soap, את חלק מהדברים המורכבים יותר ב-soap כמו פרוטוקול האבטחה אי אפשר בכלל לעשות בדפדפן.

בתכלס בדרך כלל פחות יצא לך לבנות שרות כזה אלא יותר לפנות לשרות שמישהו אחר מספק ולכך הבחירה לא תהיה בידיים שלך, לפייסבוק לדוגמה אין שרות soap אלא רק rest, אם תרצה לתקשר איתם יש לך רק אפשרות אחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

בלי להיכנס לעומק, אני ארשום לך תשובה פשוטה:

למה web-service?

- אתה רשמת אפליקצית/תוכנה + WebService וכו' (לא משנה מאיזה סוג) בשפה מסויימת, לדוגמה- מימוש בעזרת טכנולוגית , לדוגמה asp.net.

- מישהו אחר רשם אפליקצית/תוכנה וכו' בטכנולוגיה של sun, לדוגמה Java.

- עוד מישהו בא ורשם אפליקצית/תוכנה וכו' בשפת כלשהי, לא משנה איזו.

כולם, יוכלו להשתמש ב web-service שרשמת(רשמת אותו בעזרת asp.net)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...