כרטיס מסך לא מתאים ללוח אם - הטעיית הצרכן? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כרטיס מסך לא מתאים ללוח אם - הטעיית הצרכן?


n00kie

Recommended Posts

בהמשך לפוסט שלי פה http://hwzone.co.il/community/threads/557208-%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99-%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-%D7%9C%D7%9C%D7%95%D7%97-%D7%90%D7%9D#.VKQug3tup_E

רוב כרטיסי המסך האחרונים פשוט לא נכנסים ללוח.

זה לא כתוב בשום מקום על הקופסא או באתר שלהם, ויש לי צילומים של זה.

אסוס בגדול אומרים לי ללכת לחפש.

האם זו עילה לתביעה? לי זה נראה כמו הטעיית צרכן ברורה, לא לכתוב הגבלה לגודל של כרטיס מסך שקול ללא לכתוב איזו תושבת של מעבד יש על הלוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נראה שיש הצדקה לטענות. כשאתה בוחר לקנות לוח מיקרו, אתה צריך לקחת בחשבון שאין הרבה מקום לרכיבים וצריך להצמיד אותם קצת, וזה יכול לגרום לבעיות כאלה. מן הסתם יש גם כמה וכמה קירורי מעבד מתקדמים שלא יסתדרו עם המיקום של הזיכרונות. אז מה? אילו דברים ידועים, תבדוק לפני שאתה קונה. מה בדיוק הם אמורים לכתוב לך ואיפה?

מה גם שבדרך כלל מי שקונה לוח מיקרו זה בגלל שהוא מתכוון לחסוך במקום, או בכסף. בשני המקרים זה לא בדיוק הפרופיל של מי שקונה מתקדמים בגודל מלא. קשה לצפות מהם לקחת בחשבון כזו צורת שימוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך לבדוק? לחפש את המקרא בתמונה של הלוח אם ולחשב מילי מטרים?

אין את המידע הזה בשום מקום.

חוץ מזה, גם הלוח הקודם שלי מיקרו (של אסוס) וגם רוב הלוחות עד 500 שקל, ולא נתקלתי בעוד לוח שמתוכנן בצורה כ"כ גרועה שאי אפשר להכניס בו כרטיס מסך של 1K שקל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרטיסי מסך כאלה גם לא נכנסים לכל מארז. מה אתה חושב שעושים? מחפשים על הקופסה של המארז את הכיתוב "לא מתאים לכרטיסי מסך גדולים"?

אם כשקנית את הלוח ידעת שאתה הולך לשים עליו כרטיס מסך גדול ושיכולה להיות בעיה, אז כן, תבדוק באיזה אמצעים שעולים בדעתך. ואם לא ידעת, ממילא לא היית מחפש את המידע הזה באתר או בכל מקום אחר שהוא אמור להיות כתוב, ולא היית יודע עד אחרי הקנייה. אז מה היה עוזר לך גם אם היו כותבים?

ועוד משהו: מי אמר שזו אשמתם של יצרני הלוחות? יותר הגיוני להאשים את יצרני כרטיסי המסך והקירורים המפלצתיים שלהם שגדלים משנה לשנה. אתה באמת מצפה שלא ישימו כלום על הלוח במרחק שניים וחצי סלוטים מכרטיס המסך שמא זה יפריע לאיזה קירור ענק? ועוד בלוח שממש לא צפוי שישימו עליו כרטיס כזה. לא הייתי קורא לזה תכנון גרוע. כאמור זה לא שונה לדעתי מהמקרה של קירורי אוויר גדולים וזכרונות, שגם זה לא כתוב בשום מקום באתר הלוח - וגם לא צריך להיות, אלא יצרני הקירור אמורים להזהיר אותך מזה (או שתקרא ביקורות).

וזה שאתה טוען ש"רוב כרטיסי המסך האחרונים" לא נכנסים שם, ויש לך תמונות - אבל עד עכשיו הצגת תמונה בודדת של כרטיס מסך אחד שבה נראה שכן יש רווח ואנחנו צריכים להאמין לך שאין. כמה ניסית? עד כמה זה באמת מפריע? האם יש לך שבהן אכן רואים את הבעיה ולא צריך להאמין לך שהיא קיימת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, אני לא צריך לקנות 8 כדי להוכיח לך שהם לא נכנסים שם, אתה יכול לראות שיש מהלהב של המאוורר 1-2 מ"מ לחיבורים ובאתר של ספייר לראות שהכרטיס הוא 35 מ"מ גובה, מה שאומר שכל כרטיס שהוא מעל 35 לא נכנס שם.

וכן בדקתי בכל אמצעי שעולה בדעתי ולא מצאתי כלום.

על שני המארזים האחרונים שקניתי כן כתוב מה גודל הכרטיס מסך המקסימלי שנכנס, וגם גובה למעבד.

זה כן תכנון גרוע כי כמו שכבר ציינתי, בלוח מיקרו מלפני 8 שנים המיקום של הפינים הוא בתחתית הלוח ואין את הבעיה הזאת אם אף כרטיס, אולי חוץ מכרטיסים ברמה של 295X2.

בגדול אני פשוט חושב שמגוחך לחפש בנרות אם יש איזו הגבלה ללוח בלי למצוא, ועל זה מדבר חוק הגנת הצרכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרטיסי מסך כאלה גם לא נכנסים לכל מארז. מה אתה חושב שעושים? מחפשים על הקופסה של המארז את הכיתוב "לא מתאים לכרטיסי מסך גדולים"?

למעשה מחפשים את המידע הזה באתר של המארז - בד"כ כתוב שם מהו אורך כרטיס המסך המקסימלי המתאים למארז. אני מניח שהמידע הזה מופיע גם בחוברת/דף מידע שמקבלים עם המארז (על הקופסא של המארז אני לא בטוח שמידע זה תמיד מופיע).

בקשר לנושא עצמו - אני חייב להסכים עם מה שנאמר קודם - לא סביר שמי שקונה כרטיס מסך יקר לא יקנה גם לוח בגודל ATX לפחות, ולו רק בגלל עניין החום (כרטיס מסך חזק יותר מייצר יותר חום וזה לא הכי טוב להתקין אותו במארז שבו כל הרכיבים צפופים). במקרה של פותח הדיון אולי הפתרון העדיף יהיה למכור את הלוח הקיים ופשוט לקנות לוח גדול יותר, ורצוי אחד שלא מבוסס על ערכת השבבים H81 - לא בגלל שיש משהו לא בסדר בערכת השבבים עצמה, אלא בגלל שרוב הלוחות בעלי ערכת השבבים הזו הם קטנים או "חסכוניים", דבר שהוא לא אידאלי למחשב שבו אמור להיות כרטיס מסך "רציני" (ובהתאם, גם מעבד i5 ומעלה). לחילופין - אפשר להחליף את כרטיס המסך לאחד רחב פחות. נכון, אלה לא פתרונות שימצא חן בעיני רוב האנשים עם בעיה דומה, אבל יצרני הלוחות וכרטיסי המסך כנראה לא יעזרו כאן - לוח כמו ה H81M-K לא ממש תוכנן לכרטיסי מסך גדולים ואני בספק אם מגמה זו תשתנה בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראית את כרטיס המסך GTX970 ITX? הנה http://ksp.co.il/?uin=25308

לוחות ITX לא מתוכננים לשבת במערכת יקרה עתירת חיבורים ובטח שלא כרטיסים מפלצתיים. (נסה לדחוף 2 דיסקים קשיחים של 4TB ו32GB ראם וSSD וכרטיס קול וכרטיס אלחוטי) תקנה לוח ATX ותסגור את הפינה הזו. באמת שאני לא מבין אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עוד פעם אזכיר שהיה לי לוח מיקרו שבזמנו עלה אפילו פחות (G41) שעד היום כל כרטיס ישב בו בלי להתנגש בשום דבר.

בנוסף לזה, לתקציב מצומצם לזרוק לוח של 300 שקל ולקנות חדש זה לא ריאלי.

הכוונה היא ה280X המשומשים בכל מקרה, ככה שה970 לא רלוונטי.

בכל מקרה פניתי למועצה לצרכנות, נקווה שיעזרו.

ביינתים כנראה שאאלץ להתשמש בדגמים מאוד מסוימים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שהיה לך במקרה לוח אחד שלא הפריע בו שום דבר, לא מוכיח שהוא היה "מתוכנן היטב", יותר הגיוני שסתם במקרה לא מפריע שום דבר מאשר שהם חשבו במיוחד על כרטיסי מסך כאלה גדולים.

היות שהטענות שלך לא באמת יכולות להיות מופנות לאסוס (שהם בסך הכל נותני שירות, ואין להם שליטה על העניין) אלא רק לאסוס העולמית שאחראית גם על תכנון ויצור הלוח וגם על האתר, אז אני לא רואה איך המועצה לצרכנות יכולה לעשות משהו בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכיוון שאסוס ישראל הם הגוף הרלוונטי למוצרי בארץ, עליהם האחריות "להתאים" את המוצרים לארץ, וכמו שהם מדביקים את מדבקת הכסת"ח מוצר חשמלי על הלוח, היו צריכים גם לכתוב עליו דברים נוספים המחייבים לפי החוק הישראלי.

לא הייתה לי כשקניתי להוציא עוד 150 שקל על לוח, פשוט לא ראיתי סיבה..

בכל מקרה מדובר בלוח של 300 וכרטיס של 750, לדעתי הבדל לגיטימי לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי היית צודק אם ישראל היו אלה שמייבאים את המוצר לארץ. רק שעד כמה שידוע לי זה לא המצב. התפקיד של הוא לתת שירות/תמיכה לאחר הקנייה בלבד, המוצר מגיע לארץ ע"י היבואנים השונים ומעולם לא עבר אצלם לפני שהגיע אליך כדי שיוכלו לשים מדבקה כזו או אחרת.

וזה לא בדיוק הגיוני לקרוא לכרטיס "של 750" רק כי זה המחיר שקנית אותו ביד שניה. בעניין הזה שייך להתייחס אך ורק למחיר שאפשר להשיג אותו חדש, או לחלופין להשוות למחיר הלוח ביד שניה. ובעצם באותו היגיון באמת היה אפשר לשלוח אותך פשוט לקנות לוח ביד שניה, כי למה כרטיס אפשר משומש ולוח לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכיוון שאסוס ישראל הם הגוף הרלוונטי למוצרי בארץ, עליהם האחריות "להתאים" את המוצרים לארץ, וכמו שהם מדביקים את מדבקת הכסת"ח מוצר חשמלי על הלוח, היו צריכים גם לכתוב עליו דברים נוספים המחייבים לפי החוק הישראלי.
בחור, אתה חופר ומנסה למצוץ דברים מהאצבע.

אין שום חוק בישראל שמחייב מישהו שמוכר מוצר כלשהו לפרט בצורה מלאה את כל רשימת המוצרים הנלווים שעשויים להיות תואמים ולא תואמים.

ולא, זה לא שקול לזה שלא יציינו באיזו תושבת מדובר.

יש דברים שמוגדרים בצורה קשיחה ע"י התקן (גודל הלוח, מיקום הברגים, הסלוטים עצמם וכו'). זה המינימום שמגדיר תאימות ואת זה חייבים לציין, ומציינים.

במצבים שבהם התקן לא מגדיר בצורה מוחלטת חלק מהפרמטרים (כמו אורך / עובי כרטיס מסך, אורך / עובי המארז, מיקומי החיבורים שעל הלוח וכו') - יש מרחב אפשרויות רב, וכל יצרן בכל מוצר בוחר מה שנוח לו / מה שנראה לו נכון באותו הרגע. תמיד יכולה להיות קומבינציה שלא עובדת טוב, וזה באחריות הצרכן לוודא את זה. אגב, תמיד כאשר מוכרים לך רכיב חומרה שנועד להתחבר לרכיב חומרה אחר, יציינו איפשהו משהו בסגנון "באחריות הלקוח לוודא תאימות עם רכיבים אחרים". וככה זה לא רק בישראל, אלא בכל העולם.

לא הייתה לי כשקניתי להוציא עוד 150 שקל על לוח, פשוט לא ראיתי סיבה.
אז עכשיו אתה רואה סיבה אפשרית להשקיע בלוח. בעבר היה לך מזל ונפלת על לוחות זולים שהיו כנראה מתוכננים בצורה יותר טובה, או שבמקרה התכנון שלהם התאים לחומרה האחרת שלך. הפעם - איתרע מזלך. התסכול שלך מובן, אך אל תנסה לפרוק אותו באמצעות נסיונות מטופשים להאשים מישהו אחר בהפרת חוקים מוזרים שקיימים רק בראש שלך.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שלכם בתור אנשי חומרה נראה הגיוני שלוח ב300 לא מכיל כרטיס ב1300, לי לא נראה הגיוני ואני עדיין בטוח שאם אבדוק רוב הH81 כן יעבדו עם הכרטיס של 45 מ"מ גובה.

החוק המוזר שקיים בראש שלי הוא זה "לא יעשה עוסק דבר – במעשה או

במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה –

העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); בלי לגרוע מכלליות

האמור יראו ענינים אלה כמהותיים בעסקה: (2) -

המידה, המשקל, הצורה והמרכיבים של נכס".

וזה בהחלט מצדיק לפחות פנייה לדעתי, גם אם לא יצא מזה כלום.

אני לא חושב שצרכן צריך לנחש דברים כאלה ויכול להיות שזה מה שמקובל.

בכל מקרה אני עם הלוח הזה וזו הרי עובדה שלא תשתנה, אבל לי באופן אישי זה עדיין נראה שקול לזה שבדף של באינטרנט רשום הגבלות גודל לכרטיסי מסך, קירורים וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

אני מצטער להגיד לך ש-

א' זה נראה בסדר גמור ואלו המרווחים שבד"כ יתקבלו לך עם לוחות האם מהסוגים הללו בתוספת חזקים+.

ב' חבל שקנית אם לא היה לך כסף. אם אין לך כסף תחכה, תחסוך ואז תקנה מה שאתה צריך בלי לחסוך כאן או שם ואז לבכות על זה שלא קנית מה שרצית כי... ולחפש אשמים- אתה אשם (הישראלי היפה!).

ג' התגובה שלך היא תגובה של הישראלי היפה!, זה שקונה מיני למשפחה ברוכת ילדים ואז מתלונן על כך ליבואן, זה שמתלונן שאין לו כסף לאכול שהוא גר בשכונה שנראית כמו עזה אבל יש לו פלאפון ב4 אלף שקל (לו ולכל 5 ילדיו) ונוסע על של חצי מליון שקל(!) שכל הרכב שייך לבנק/ כל גוף אחר ובנוסף לכל הוא בטח נתמך ביטוח לאומי וכל זה ע"ח משלם המיסים. (שורה קשה אבל זה רק לזעזע אותך שתבין איך אתה נראה מהצד)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...