האם שנאי יכול לשמש כמטען - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם שנאי יכול לשמש כמטען


T-boon

Recommended Posts

שלום,

יש לי פנס ראש בעל 3 סוללות AAA נטענות אשר מחוברות בטור, וזה די מציק להוציא אותם כל פעם כאשר צריך לטעון אותם, אז חשבתי להוציא מהמארז של הסוללות בפנס פלג קטן אשר יתן לי גישה מהירה לטעינה.

הבעיה היא שהם יושבות בטור ויוצרות יחד 4V, ומטענים אוניברסלים פשוטים מתוכננים להטעין אחת.

אז מה שחשבתי זה לחבר לפלג המהיר מטען של פלאפון ישן אשר מוציא 4.2V 500ma וכך להטעין את הפנס. או למשל שנאי בעל V משתנה...

האם זה יעבוד?

לא ממש משנה לי אם לאורך זמן זה יפגע במספר מחזורי טעינה מקסימאלי כתוצאה מטעינה לא מבוקרת...

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך שלוש AAA נותנות 4V?

בגדול כן, אפשר. תוסיף דיודה או שתיים בטור כדי להגיע למתח שצריך.

1.2V X 3 יוצא 3.6V כמובן (על הנייר)

אך בפועל הרב מודד מראה 4V

למה צריך דיודות?

האם הם מנחיתות את הוולט או האמפר?

וגם לפי מה שראיתי, נראה כאילו הוולט במטען צריך להיות קצת יותר מהוולט של הסוללה, זה על סמך מה שמדדתי במטען אוניברסלי סטנדארטי, כאשר הוא מטעין הוא נותן 1.37 וולט במקום 1.2 שמוצהר על הסוללה.

תודה.

עריכה:

האא, לאחר קריאה על דיודות בוויקיפדיה, נזכרתי שזה רכיב אשר מתנהג כשסתום חד כיווני, ואני מבין את הרעיון מאחורי הצורך בדיודה כאשר בונים מטען: כדי שהזרם ינותב מהמטען לסוללה ולא להיפך.

אז למה התכוונת ב-"להגיע למתח הרצוי"

הדיודה משמשת כשסתום, אז איך היא יכולה לשנות מתח?

וגם, איפה אני אמור להניח אותה, על הכבל השלילי או החיובי?

לפי ההיגיון, המעגל נע מכיוון של הכבל החיובי אל השלילי לכן יש להניח את הדיודה על הכבל החיובי. אך אני לא באמת יודע.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה לדיודות היא אחרת :

כשאתה מטעין סולולת NIMh, בהתחלה המתח שלה עולה, אחריי זה הוא מתיישר על מתח המקס' - כ 1.3V - אבל עדיין נכנסת אנרגיה לסוללה. כשבאמת נפח הסוללה מלא, ממשיכה להיכנס אנרגיה לסוללה רק שהיא הופכת לחום

אתה רוצה להגביל את הזרם שמגיע לסוללה לקראת הסוף. בפרט, אתה לא רוצה לתת לסוללה מתח שהוא הרבה יותר מידי ממה שצריך

על דיודה נופל משהוא כמו 0.6V..0.7V כשעובר בה זרם משמעותי (אם כי זה רק קירוב, הפונקציה באמת היא אקספוננציאלית), לכן על ידי שורה של דיודות בטור אתה יכול להוריד את מה שהמטען מוציא (אל תאמין למה שכתבו, תמדוד) למתח שאתה רוצה שיהיה המקס' על הסוללות

תוסיף גם נגד בטור בשביל להבטיח שכשאתה מטעין ממתח של ריקות (נניח 2.5V..3V ביחד), לא יעבור בהתחלה זרם שהוא מעל מה שהסוללות בנויות לספוג או הספק שלך בנוי להוציא

ואל תדליק את הפנס בזמן הטעינה, המתח של הסוללות כשהן על המטען יכול להיות גבוה מספיק בשביל להעיף את הלדים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההסבר,

על השנאי כתוב 4.2V 500mA אך המודד מראה שבפועל הוא מוציא 5.4V

כאשר אני מחבר את השנאי לשלושת הסוללות זה מודד לי 4.3V

נראה כאילו הסוללות והשנאי "גוררות" אחד את השני, הסוללות מנמיכות את מתח המטען, והמטען מגביר את מתח הסוללות, והתוצאה היא 4.3V בזמן טעינה.

אז במידה ושלושת הסוללות בפועל נותנות 4V , אז אני אמור להוסיף בטור דיודות על השנאי בכדי לקבל 4V זהה למתח הסוללות?

ואיך למדוד את זה, כאשר השנאי מטעין או כשלא מטעין?

את ה-mA אני לא בטוח שאני יכול למדוד, יש לי רב מודד די פשוט, האם הוא יכול בכלל למדוד אמפר, או רק וולט והתנגדות?

קישור לרב מודד:

http://www.zap.co.il/compmodels.aspx?modelid=800903

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. כאשר לשנאי לא מחובר עומס (במקרה שלנו, לא מחוברות אליו בטריות) המתח שתראה ברב מודד יהיה גבוה יותר.

ב. אתה יכול למדוד עם שלך זרם - פשוט להעביר למצב A ("שעה" 6-8 עם החוגה). על פי מה שכתוב עליו אתה יכול למדוד זרם של עד 200mA עם השקע האמצעי. כך שתחבר את הפרובים לשני השקעים החיצוניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככל שהטעינה מתקרבת לסיום הזרם יורד והסוללות "מושכות" את השנאי פחות. אתבה רוצה שהמצב אליו זה ישאף הוא מתח של קצת יותר מסוללות טעונות (נניח 1.4/סוללה) - אז את ה 1.4V "המיותרים" שהשנאי מוציא ללא עומס תצתרך להוריד על 2 דיודות בטור למשל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום ותודה על התגובות,

שיחקתי קצת עם איזה דיודה שמצאתי וזה נראה טוב, אבל האמת היא שאין לי ממש גישה לרכיבים אלקטרוניים וגם אין באזור שלי חנות כזו עד כמה שידוע לי (ליד קרית שמונה)

אבל חיפושים נוספים ברשת נתנו לי רעיון פשוט יותר, לקנות מעגל מוכן אשר יוכל לשמש אותי גם לדברים נוספים.

אני מבקש לדעת האם מעגל כזה באמת שווה משהוא או שזה סתם לזרוק כסף (אפילו שזה זול מאד)

http://www.ebay.com/itm/DC-DC-LM2596-Step-down-Adjustable-CC-CV-Power-Supply-Module-LED-driver/321545868067?_trksid=p2047675.c100010.m2109&_trkparms=aid%3D555012%26algo%3DPW.MBE%26ao%3D1%26asc%3D27538%26meid%3D0abb819cf16b4adb8a280a9cdd1433a9%26pid%3D100010%26prg%3D11353%26rk%3D1%26rkt%3D24%26mehot%3Dpp%26sd%3D140715260022

תודה רבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן שאפשר עם DC TO DC, אבל זה אוברקיל מטורף. פשוט תקנה ספק מתאים בכמה שקלים וזהו...

השאלה היא האם הכרטיס הזה שווה משהו, כי הוא גם זול (8 ש"ח)

אני בספק אם אפשר למצוא ספק מתאים בשמונה שקלים LOL

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ספק מחשב גנרי ישן. תוודא שאין קבלים מנופחים או סימנם לכך שהוא הולך לעוף בקרוב ויכול לעלות מתחים, תמדוד כמה הוא מוציא ב 5V. בדרך כלל הם דיי מדוייקים

חוצמזה בכל ספק גנרי יש ישר על כניסת המתח 4 דיודות (או מיישר שניתן להשתמש בו כ 1 או 2 דיודות בטור), והם בדרך כלל שלמים גם בספק שרוף - תפרק ותשתמש. לפעמים יש גם נגדים בערכים "שימושיים" כמו 1/4W..1/2W והתנגדות פחות מ 100 ohm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שאם ספק יש אפילו אפשרויות יותר מעניינות :

יש ספקים שיש להם משוב עצמאי קטן על ה 3.3V. חוט שיוצא מפין כתום הקונקטור וחוזר לתוך הספק לרגל של איזה שהוא טרנזיסטור או ציפ

על ידי חיבור החוט הזה במחלק מתח מהפין אליו הוא היה מחובר, ניתן לכוון במדוייק את ה 3.3V.... ואולי להגיע בדיוק גבוה לכל מתח רצוי כמו 3.7V וכו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פתחתי את הספק, מצאתי 4 דיודות ואני גם רואה את החוט הכתום שחוזר מהקונקטור הגדול של הלוח אם אל תוך הספק לנקודה שכתוב עליה 3.3V

לא הבנתי איך אתה מציע לנסות לשחק עם החוט הזה, לנתק מהנקודה בתוך הספק ולחבר במחלק? מה זה המחלק?

כמו כן, איזה צבעים עלי לקצר כדי להניע את הספק, הרי שהוא לא מחובר ללוח אם ואין לי כפתור של POWER

תודה,

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחלק מתח הוא מעגל מ 2 נגדים, אתה מחבר מתח ל 2 הנגדים בטור ומודד מתח על 1 מהם, שהוא חלק מהמתח שחיברת (פרופורציוני לערך הנגד)

תצלם באיכות גבוהה מ 2 צדדים את האזור במעגל אליו מגיע המשוב מחוט ה 3.3V

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...