האינטרנט של Unlimited הושק רשמית בבאר שבע - עמוד 8 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האינטרנט של Unlimited הושק רשמית בבאר שבע


eladeldad

Recommended Posts

סתם מתוך עניין - במה בדיוק כביש 6 עדיף בתור כביש פרטי על פני ממשלתי?

בגלל שיזם פרטי בנה אותו (דרך ארץ) ותקופת הזכיון שלו מוגבלת בזמן (אחר כך הכביש עובר למדינה ו יהיה בחינם) - כל יום שהכביש לא מכניס לא כסף, הוא מפסיד הכנסות (שיקול שמדינה לא עושה כשהיא בונה תשתיות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 181
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
אם רק זה היה המקרה, לא היתה לנו בעיה.

אין לנו שלושה חברות שמקימות תשתית שמטרתה זהה.

יש לנו שתי חברות שמקימות תשתית לצורך שליטה מלאה עליה, שנוח להם להישאר במודל העסקי הקיים במקום להיות חלק מוביל או פעיל באבולוציה טכנולוגית שאיתה מגיעות גם קונספציות חברתיות של זרימת מידע חופשי וללא הגבלה.

קונספציות שמאיימות למוטט את הרווחים הקלים הישירים והעקיפים שתי חברות אלו עושות מהתשתיות שלהם.

ויש לנו חברה חדשה שבאה לכאורה לא רק להתחרות בהן כחברת תשתית, אלה לעשות זאת בדרך של שוק סיטונאי פתוח וללא ניגוד אינטרסים עם הציבור.

דרך בה שתי החברות הקיימות לא רוצות ללכת מרצון.

עכשיו OMRIJ ואחרים חושבים ששלושה חברות מתחרות יותר טובות מאחת מונופוליסטית.

ואני אומר שחברה אחת עם הקונספט הנכון, תחת רגולציה ממשלתית, וללא אינטרסים נוספים העלולים(או שאפילו בוודאות) לייצר ניגוד אינטרסים עם הציבור והשוק החופשי האמור להתקיים על גבי התשתית,

עדיפה על חברה אחת כזאת + שתי חברות פושעות ששמו להם למטרה להיות שודדים רכובי חמורים שהוכיחו שהן מזיקות לאינטרס הציבורי בתחום ביותר מדרך אחת לאורך שנים על גבי שנים.

כי אלו אינן תורמות לתהליך, הן רק מזיקות לו.

אבל שוב אתה מדבר שטויות

שוק סיטונאי

מחר תקים ספק, תקנה רוחב פס במחיר זול ותספק אינטרנט/טלפוניה/IPTV

אתה חי בקונספירציה...

השוק הסיטונאי יחול על כל התשתיות.

החברות האלו כבר תחת רגולציה ממשלתית, איפה היתרון בחברה אחת כשיכולות להיות פה 10 עוד שנתיים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבר מדברים על זה שהזיכיון יוארך בתום התקופה. אני שואל שוב - במה זה מתבטא ביום יום? מילא בנתיב המהיר קבעו מהירות מינימום שמחייבת אותו להשקיע, מה מזרז את היזם של כביש 6?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מונופול בהולכה כמו בחשמל. כמו במים. כמו בביוב, כמו בגז. שום רע לא יוצא מזה.

אני רוצה לחזק ולהרחיב ולהבהיר את מה שאתה אומר.

השיטה היא הדבר החשוב כדי שחברת תשתית יחידה(ובכלל, כי גם שלוש מקולקלים אינם טובים) תוכל להיות יעילה וטובה לציבור.

מונופול תשתית בבעלות חברה גדולה העושה בה שימוש לשלוט על דרך השימוש בה, מטבע הדברים(ומהנסיון ההיסטורי של האנושות) יהיה לזה תוצאות רעות לציבור.

מונופול תשתית בבעלות חברה שאינה עושה בה שימוש לשלוט על דרך השימוש בה, אלה אך ורק מספקת לחברות אחרות(תחת רגולציה) תחרות על גבי התשתית, זה מונופול תשתית שקל לרגולטור לכוון וליצור דרכו תחרות חופשית אמיתית עם מחירים ריאלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יוארך, ייכנס הרבה כסף למדינה - אבל יש עוד זמן עד שיגמרו 30 השנים.

היתרון הוא ביעילות - מנהרות הכרמל היו מסתיימות ב2099 אם זה היה פרוייקט ממשלתי :)

אני מסכים שיכנס כסף למדינה אבל זה לא אומר כלום על התועלת מול בניה ממשלתית מלבד בצע כסף. פעם הייתי מסכים איתך לגבי היעילות אבל אחרי שראיתי את קצב בניית התשתיות בצפון, דרום ובכניסה לירושלים אני חושב שמשרד התחבורה עושה עבודה מצויינת גם בהשוואה לכל יזם פרטי שהוא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקרה פרטי לא מעיד על חוסר היעילות המשוועת של המדינה בבניית תשתיות, כבישי במצב רחוק ממזהיר. אגב, אני גם מסכים לשיטה שלא כל המדינה צריכה לסבסד כביש אלא רק מי שמשתמש בו (למה שתושב אילת יממן כביש שאולי לא ייסע בו בחייו?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה לחזק ולהרחיב ולהבהיר את מה שאתה אומר.

השיטה היא הדבר החשוב כדי שחברת תשתית יחידה(ובכלל, כי גם שלוש מקולקלים אינם טובים) תוכל להיות יעילה וטובה לציבור.

מונופול תשתית בבעלות חברה גדולה העושה בה שימוש לשלוט על דרך השימוש בה, מטבע הדברים(ומהנסיון ההיסטורי של האנושות) יהיה לזה תוצאות רעות לציבור.

מונופול תשתית בבעלות חברה שאינה עושה בה שימוש לשלוט על דרך השימוש בה, אלה אך ורק מספקת לחברות אחרות(תחת רגולציה) תחרות על גבי התשתית, זה מונופול תשתית שקל לרגולטור לכוון וליצור דרכו תחרות חופשית אמיתית עם מחירים ריאלים.

צודק

תשתיות החשמל פה מדהימות (סע לאירופה ותחפש שם עמודי חשמל, הכל מתחת לאדמה ולא קורס בסופה הראשונה) שלא לדבר על ההוצאות המנופחות של החברה הממשלתית הזאת.

ביוב ומים - פרוייקט המוביל הארצי אכן היה גדול, אבל מאז רק התדרדרו. תשתיות הביוב בארץ הם לא משהו להתגאות בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל שוב אתה מדבר שטויות

שוק סיטונאי

מחר תקים ספק, תקנה רוחב פס במחיר זול ותספק אינטרנט/טלפוניה/IPTV

אתה חי בקונספירציה...

השוק הסיטונאי יחול על כל התשתיות.

החברות האלו כבר תחת רגולציה ממשלתית, איפה היתרון בחברה אחת כשיכולות להיות פה 10 עוד שנתיים?

שתי חברות התשתית ובזק עושות את המוות למשרד התקשורת.

הם עסקים גדולים עם מגוון שירותים על גבי התשתית.

יש להם אינטרסים מנוגדים לרעיון השוק הסיטונאי כי הם בעצם מספקים שירותי תקשורת עליו, וכך היה עשרות שנים.

לדבר זה יש השלכות מאוד לא פשוטות על היכולת של משרד התקשורת לכוון אותם כדי להועיל לציבור.

לכל היותר אתה תכריח אותם לפעול בדרך מקבילה לIBC אחרי שאלו יהוו תחרות אקטיבית באיזורים בהם ובזק יתחילו או יחששו לאבד שליטה.

אך מי אמר שהם חייבים לתת חבילות סימטריות?

ומה לגבי TRAFFIC SHAPING?

משרד התקשורת יכריח אותם?

למה הוא לא הכריח אותם עד עכשיו?

משרד התקשורת לא יכול לנהל את החברות, הוא רק יכול לומר להם שוק התקשורת עובר מהפך, בו תשתיות התקשורת כולן יהיו פתוחות כשוק סיטונאי לספקי שירות ותוכן על גבי התשתיות.

אתה תמים אם אתה חושב שהוט ובזק פתאום!!!!!!!!!! יהיו ילדים טובים ויתנהגו כמו IBC.

כל העובדות, כל הנתונים שיש לנו עד עכשיו, מצביעים בדיוק על ההיפך.

אולי גם נעשה שלום עם הפלסטינים על הדרך?

חמורים ישארו חמורים.

שוק התקשורת צריך סוסים מנצחים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי חברות התשתית ובזק עושות את המוות למשרד התקשורת.

הם עסקים גדולים עם מגוון שירותים על גבי התשתית.

יש להם אינטרסים מנוגדים לרעיון השוק הסיטונאי כי הם בעצם מספקים שירותי תקשורת עליו, וכך היה עשרות שנים.

לדבר זה יש השלכות מאוד לא פשוטות על היכולת של משרד התקשורת לכוון אותם כדי להועיל לציבור.

לכל היותר אתה תכריח אותם לפעול בדרך מקבילה לIBC אחרי שאלו יהוו תחרות אקטיבית באיזורים בהם ובזק יתחילו או יחששו לאבד שליטה.

אך מי אמר שהם חייבים לתת חבילות סימטריות?

ומה לגבי TRAFFIC SHAPING?

משרד התקשורת יכריח אותם?

למה הוא לא הכריח אותם עד עכשיו?

משרד התקשורת לא יכול לנהל את החברות, הוא רק יכול לומר להם שוק התקשורת עובר מהפך, בו תשתיות התקשורת כולן יהיו פתוחות כשוק סיטונאי לספקי שירות ותוכן על גבי התשתיות.

אתה תמים אם אתה חושב שהוט ובזק פתאום!!!!!!!!!! יהיו ילדים טובים ויתנהגו כמו IBC.

כל העובדות, כל הנתונים שיש לנו עד עכשיו, מצביעים בדיוק על ההיפך.

אולי גם נעשה שלום עם הפלסטינים על הדרך?

אתה מצחיק

לחברות הקיימות יש אינטרסים ולחברה החדשה שתקים לא יהיו אינטרסים?

באיזה עולם אתה חי?

אם יש רגולטור, אז הוא צריך לעמוד בלחץ - שוב, בדיוק כמו בסלולר.

אין שום השלכות, כל דבר יכול לעבור בזכות חקיקה מתאימה.

משרד התקשורת יכול להכריח אותם לתת גישה מלאה לתשתית (שבפועל היא לא ממש מוגבלת בשימושים בקיימים היום)

סביר להניח שזה גם יקרה.

זה לא משנה אם והוט יהיו ילדים טובים או לא, לסלקום/פרטנר ופלאפון זה לא ממש עזר, נכון?

לאור העריכות החוזרות והנשנות שלך

ולאור הטיפשות והעקשנות שאתה ממשיך להפגין (שלא לדבר על תסביך רדיפה)

נראה לי שאיתך את הדיון סיימתי.

- - - תגובה אוחדה: - - -

קוראים לזה כביש לעשירים. בקשר לתשתיות החשמל אתה מוזמן להודות לירוקים.

לא מסכים

גם מי שלא נוסע בו נהנה מהלחץ שירד בכבישים מקבילים.

תשתיות החשמל גרועות, אבל לא בגלל הירוקים.

אם הירוקים היו כ״כ חזקים - לא היו תחנות פים בארץ :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החברה החדשה פועלת בקונספט אחר בו היא אינה לוקחת חלק פעיל בסוגי השירותים הניתנים על גבי התשתית.

לכן האינטרס שלה הוא שיהיה לה כמה שיותר לקוחות.

כבר יש כמה חברות ישראליות התעצבנו שהטריקים הישנים של המונופולים לא עובדים.

היא סרבה לתת להם מחירים מיוחדים.

סוחרת רק במחירים אחידים.

ככה שוברים מונופולים ומעודדים תחרותיות ויזמות בשוק התקשורת.

זאת הנוסחה להצלחה.

וזה מה שלמדנו משוודיה.

IBC = .

הוט = פלאפון.

בזק = .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה משנה מה האינטרס של בזק/הוט?

אם הם חייבים להשכיר את התשתית שלהם במחיר עלות+x% שיקבע ע״י רגולטור?

חברות הסלולר רודפות אחרי מפעילים וירטואליים ״שיירכבו עליהם״

גם והוט יעשו את זה בשלב כלשהו.

נקפיץ את הדיון הזה עוד שנתיים - תכין כובע טעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נחיה ונראה.

אתה חי באשליה אם אתה חושב שהוט ובזק מועילים לשוק.

הם בטח יצאו בחבילות אסימטריות זולות כדי לשבור את UNLIMITED, ויספקו אותם במחירים נמוכים לשוק הסיטונאי, ובכך ידפקו את IBC בשלב כשלהוא לפני שאלו יתחילו לגדול יותר מדי.

ואז כמובן הממשלה תצטרך להתערב, לסבסד את IBC, להתחיל להילחם עם הוט ובזק מצד אחד, להתמודד עם העובדה שפתאום יש תשתית מהירה(אסימטרית בת קונספציה זנותית) בזול, ושזה לכאורה טובה לציבור.

חכה חכה, הסיפור עוד לא התחיל.

הקונספציה עוד לא נשברה.

עצם קיומם של ובזק מאיים על שוק התקשורת ועל הקידמה אותה אנחנו מחפשים להביא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...