מספר שאלות כלליות - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מספר שאלות כלליות


PeaS

Recommended Posts

תכננתי לעבור\להתנסות בלינוקס כבר מזמן, ועכשיו התפנה לי קצת זמן, אז אני לא דוחה יותר. אשמח אם תענו על כמה שאלות שלי בנוגע ללינוקס והסביבה שלה.

ד"א - קראתי הרבה מאמרים וFAQ's (כולל ה"אולטימטיבי" באתר הפינגווין ), אז אנא אל תפנו אותי לאחד מהם .

ולשאלות:

BSD בהשוואה ללינוקס

קראתי רק מאמר אחד לא ממש אובייקטיבי (לטובת הBSD), ולא הבנתי כמה דברים - מה מטרותיה? מה ההבדלים המאד כלליים שלה מלינוקס? האם אני צודק שאני מתעניין או שהיא לא ממש תחסר לי בשלב זה?

ההפצה

ההמלצות למתחילים הן רד-הט (או בשמה הנוכחי פדורה אם הבנתי נכון) ומנדרייק. הבנתי שייחודן הוא שהן יותר "יוזר-פרינדלי", אבל זה על חשבון המהירות והאפשרויות.

אני מתכוון להשקיע קצת זמן, אז אני אוותר על היוזר-פרינדליות קצת, ואני מניח שאסתדר גם עם יותר שורת הפקודה ועם פחות "נוחות".

אני גם לא מחפש מערכת עם המון תוכניות שאני לא צריך, אלא מי שקרובה יותר לקרנל, כלומר שגם תתפוס פחות שטח בהארד-דיסק ומשאבי מערכת. את התוכנות שאני צריך אני כבר אמצא.

על איזו תמליצו?

ועוד דבר, לא הבנתי מהי "מערכת חבילות".

מחיצות, מערכות קבצים ורשתות

באיזה File System לינוקס משתמשת? אני כרגע עובד עם Win וNTFS, האם הקבצים יהיו נגישים גם מלינוקס?

בנוסף, הבנתי שאני צריך ליצור מחיצה חדשה ללינוקס, היא יכולה להיות על אותו הארד-דיסק של ווינדווס? כמה זכרון דורשת הפצה ממוצעת, בלי יותר מדי תוכנות מההתקנה?

אני גולש ברשת ביתית עם עוד 2 מחשבים דרך אלקטל משודרג, אין איזושהן בעיות עם זה, כן? האם אפשר יהיה ליצור רשת בין הלינוקס לשאר המחשבים (גם הם Win -NTFS)?

היו לי עוד כמה שאלות, אם אני אזכר בהן אוסיף, בינתיים זה נראה לי מספיק .

תודה מראש לכל המגיבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, לגבי מאמרים ו-FAQs, תנסה גם את זה: http://whatsup.org.il/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index

לגבי מערכת חבילות:

http://whatsup.org.il/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7286

לגבי מנדרייק/פדורה - אלה הפצות שמוגדרות "ביתיות", כלומר למשתמשים ביתיים שצריכים כלים גרפיים, זיהוי חומרה וכו'. את מה שאפשר לעשות במנדרייק אפשר לעשות גם בכל הפצה אחרת (כמובן שזה ידרוש מאמץ מסוים). מה שנכון הוא שלאחר התקנה סטנדרטית של מנדרייק/פדורה (וגם SUSE) אתה מקבל יותר מדי שירותים ותוכניות שאתה לא בהכרח צריך.

הפצות למשתמשים מתקדמים יותר - אני מכיר 2 :

* ג'נטו - הדגש כאן הוא על התאמה כמעט מלאה למחשב שלך - אתה בונה את המערכת ומחליט מה יכלל בה. כל המערכת נבנית (ומקומפלת) מהיסוד, ואתה יכול לשלוט על התאמה לחומרה שלך (למשל לקמפל עם התאמה למעבדי AMD). אין לג'נטו את החסרונות של המעקב אחרי תוכנות שמותקנות מקוד מקור, בגלל שיש בה מערכת בשם portage שדואגת לניהול התוכנות (אם אני רוצה להתקין KDE, אני מפעיל emrege kde, המערכת תדאג לשאר). החסרון - כל תוכנה מותקנת מקוד מקור (יש חריגים), וזה לוקח הרבה זמן.

* דביאן - הפצה חופשית לחלוטין (אין מאחוריה גורמים מסחריים. גם ג'נטו כזו), היא מתאפיינת במערכת מצוינת לניהול חבילות (APT, קיים גם בפדורה) ובמאגר חבילות ענק. גם בה אפשר לשלוט על התקנת המערכת. אין בה כלי הגדרות למשתמשים ביתיים, לפחות לא במובן של פדורה/מנדרייק, אבל יש כלי הגדרות שעושים את החיים קלים אם לא מפחדים משורת פקודה. על גבי דביאן בנו מספר גדול של הפצות, למשל Knoppix, mepis, bonzai

אני משתמש בדביאן כ-dekstop כבר כמה חודשים (unstable) ומרוצה.

עריכה: פספסתי כמה שאלות :)

לגבי מערכת קבצים, אפשר להשתמש במספר גדול של מערכות קבצים - ext2, ext3, reiserfs, fat16, fat32 ועוד. בדר"כ נהוג להשתמש ב-ext3. אפשר לקרוא מחיצות NTFS מתוך בלי בעיה, הכתיבה אליהן עדיין קצת בעייתית עד כמה שהבנתי (NTFS הוא פורמט סגור של מיקרוסופט).

אפשר להתקין על אותו הכונן ולינוקס, אתה תצטרך לפחות 2 מחיצות - swap ומחיצת "שורש" (/), תקרא בתשובות ל-thread של DXT.

לגבי - אפשרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...