maximum shared memory - מוגבל בלוחות אם חדשים - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

maximum shared memory - מוגבל בלוחות אם חדשים


Ovid

Recommended Posts

קצת לעשות סדר בבלאגן, ההגדרה הזו בביוס היא די הגדרה "יבשה" ופשוט אומרת לביוס כמה מערכת "לשמור" לכרטיס מסך, אך מהצד השני סדרת הHD4XXX משתמשת בהקצה משתנה (Dynamic Video Memory Technology) ובפועל הכרטיס יכול להגיע לניצול של עד 1.7GB במערכת הפעלה, הכל תלוי בזיכרון הפנוי ובמאמץ הכרטיס, יש לוחות אם שמאפשרים ספציפית הגדרה של ה DVMT, אם אתה רוצה לקרוא עוד קצת יש לך כאן הסברים ומידע מעבר:

http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-029090.htm

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת לעשות סדר בבלאגן, ההגדרה הזו בביוס היא די הגדרה "יבשה" ופשוט אומרת לביוס כמה זיכרון מערכת "לשמור" לכרטיס מסך, אך מהצד השני סדרת הHD4XXX משתמשת בהקצה זיכרון משתנה (Dynamic Video Memory Technology) ובפועל הכרטיס יכול להגיע לניצול של עד 1.7GB במערכת הפעלה, הכל תלוי בזיכרון הפנוי ובמאמץ הכרטיס, יש לוחות אם שמאפשרים ספציפית הגדרה של ה DVMT, אם אתה רוצה לקרוא עוד קצת יש לך כאן הסברים ומידע מעבר:

http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-029090.htm

:xyxthumbs:

כל זה נכון, אבל עדיין לוחות H97/Z97 של asus/gigabyte/msi מוגבלים לנצל רק עד 512MB מתוך ה-1.7GB זיכרון אפשרי עבור המעבד הגרפי האינטגרלי. כנראה שזה מהלך מתואם ונבזי של החברות הנ"ל כדי להגביל את היכולות והביצועים של המעבד הגרפי של אינטל. מה שאולי לדעתם יביא לעליה בביקוש לכרטיסי מסך, שבמקרה הם גם מייצרים. עובדה ש- לא מגבילים בכלל ותומכים עד 1.7GB, מן הסתם הם לא מייצרים .

מצטרף לשאלות של Ovid, עד כמה ההגבלה תשפיע? מתי זה יורגש?

האם מהסיבה הזו עדיף לוח B85? או פשוט להעדיף לוח , ואז להנות מH97 ללא ההגבלה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לפי מה שאני רואה (מבדיקה מדגמית של כמה לוחות), בלוחות המבוססים על ערכות השבבים מסדרה 8 (B85, H87, Z97, H81), החברות הנ"ל מגבילות את כמות הזיכרון שהליבה הגרפית המובנית במעבד יכולה לדרוש ל 1GB, ובלוחות המבוססים על סידרה 9 (H97, Z97) ההגבלה היא ל 512MB. אני רואה ש אכן לא מגבילה את כמות הזיכרון מצידה (היא מאפשרת שימוש בעד 1792MB, כאשר המגבלה מצד היא בסביבות ה 1.7GB).

2. לא ברור אם מדובר פה ב"תוכנית זדונית" של החברות הנ"ל לגרום לביצועים מופחתים של הליבה הגרפית, אבל צריך לזכור מספר דברים:

א. מי שמתכוון להשתמש בליבה הגרפית המובנית במעבד כנראה לא מתכוון לשחק משחקים כבדים ולא צריך ביצועים גרפיים "חזקים".

ב. מי שמתכוון להשתמש בליבה הגרפית המובנית במעבד בד"כ קונה מחשב תקציבי, מה שלעיתים אומר שבמחשב יהיה בנפח 4GB בלבד.

ג. הזיכרון לליבה הגרפית המובנית במעבד נלקח מהזיכרון הראשי - ככל שהליבה הגרפית דורשת יותר , כך יהיה פחות לשאר היישומים.

אולי אפשר להסיק מכך שהחברות הנ"ל פשוט רוצות לעזור למשתמש ולאו דווקא לפגוע בביצועים הגרפיים.

עכשו השאלה היא - מה מטרת המחשב? אם אכן יש צורך בשימוש בליבה הגרפית המובנית במעבד עם גרפי גדול ככל האפשר, האפשרויות הן לבחור לוח מתאים שלא מגביל את כמות הזיכרון הגרפי או לקנות כרטיס מסך נפרד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שי, תודה על התשובה המפורטת.

לגבי סעיף 2, למרות שאני מבין את הכוונה שלך לחלוטין, אני מתקשה להסכים.

עם הזמן כמות הזיכרון במחשבים הולכת וגדלה בגלל ירידת מחירי הזיכרון במקביל להתפתחות המדיה הדיגיטלית שדורשת יותר משאבים. אם לפני שנה הגבילו ל1GB, אז בהתאם למציאות המשתנה היו צריכים בדור החדש להרחיב את ההגבלה ולא לצמצם אותה (או במקרה הגרוע להשאיר אותה על 1GB).

אתה גם למעשה נכנס להנחות שגויות בסגנון של דעות קדומות. לא כולם קונים מחשב תקציבי או מסתפקים ב-4GB, ולא לכולם כסף מיותר להוציא על כרטיסי מסך שהם לא צריכים. העולם לא רק שחור ולבן. גם מי שלא מעוניין במשחקים כבדים עדיין עשוי להזדקק לביצועים קצת יותר טובים. למשל אני. לא אבל משתמש בפוטושופ ושם חשוב לי של לפחות 1GB. בשביל זה אני לא צריך לקנות כרטיס מסך כי האינטגרלי מספיק טוב. מה גם שההגבלה היא גם בZ97, כך שהיא כוללת לא רק את "מי שקונה מחשב תקציבי".

אם טובת הלקוח באמת מעניינת את החברות האלו (ולא חיפוש אחר דרכים נלוזות להעמיק את כיסיהן), הן לא היו צריכות לבצע הגבלה באופן כזה טוטלי וגורף. הBIOS היה יכול לבצע את ההגבלה במצב אוטומטי (כברירת מחדל) לפי כמות הזיכרון שהוא מזהה. למשל 512GB הגבלה = אם יש 4GB . 1GB אם יש 8GB , 1.7GB אם יש 16GB, וכן האלה. ותוספת של מצב ידני, בו יש אפשרות לקבוע לבד. ודרך אגב, הפרמטרים האלו כבר קיימים בBIOS. בדור 8 יש אפשרות לבחור בין 512GB, 256GB, ומקסימום (1GB או 1.7GB, בהתאם להגבלה המקסימלית).

אולי אפשר להסיק מכך שהחברות הנ"ל פשוט רוצות לעזור למשתמש ולאו דווקא לפגוע בביצועים הגרפיים.

מתנצל מראש על ההשוואה הקצת מוגזמת, אבל אתה נשמע כמו אחד שמנסה להצדיק שלטון דיכוי רודני ונוקשה נוסח קים ג'ונג און כי זה ממש לטובת העם... ;) ;) ;)

בכל מקרה מוטב לחברות מסחריות לא להתערב בצורה קיצונית בשיקולם של לקוחותיהן, להגביל אותם בפתאומיות או לקבוע להם איך להתנהל.

השאלה שהייתי שמח לקבל עליה תשובה, באיזה מצבים חוץ ממשחקים ותוכנות גרפיות, או באיזה סביבות עבודה, יש יתרון לזיכרון גרפי של מעל ל-512MB?

אני חייב לרכוש לוח אם בהקדם והייתי בכיף הולך על Asus H97M-Plus. אבל בגלל ההגבלה וחוסר הוודאות לגבי ההשלכות שלה, בינתיים אעדיף לוח B85 או שפשוט לוח H97 של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@zoro9

1. אני לא יודע מדוע החברות שהזכרת מגבילות את כמות הזיכרון שבה הליבה הגרפית המובנית יכולה לעשות שימוש. יכול להיות שזה מסיבות זדוניות כפי שציינת ויכול להיות שזה נובע מסיבה אחרת. בכל מקרה אין מה לעשות נגד זה.

2. אני מסכים שעדיף שלא תהיה הגבלה על הזיכרון המשותף שהליבה הגרפית במובנית יכולה לקחת מהזיכרון הראשי.

3. הסתכלתי על הלוח Asus H97M-Plus - הוא עולה בסביבות ה-500 ש"ח בחנויות בארץ. בטווח המחירים הזה יש לוחות של בעלי תכונות דומות (למעט חיבור ה M.2) שלא יגבילו אותך מבחינת הזיכרון לליבה הגרפית (עד להגבלה של 1.7GB).

בקשר לשאלה היכן ההגבלה הזו באמת מגבילה את המשתמש - אני לא בטוח שהיא תורגש כאשר לא נעשה במשחקים או בתוכנות גרפיות. אני יודע שיש צורך בזיכרון גרפי לצורך יצירת הפריימים המוצגים על המסך לפי החישוב הבא:

Number of bits per frame = resolution * color depth.

כאשר:

Number of bits per frame - מספר הביטים הדרושים לכל פריים/תמונה (בכדי לקבל את מספר הבתים הדרושים לכל פריים יש לחלק ב-8).

color depth - מספר הביטים המתארים צבע בפיקסל אחד (בד"כ 16 ביט, 24 ביט או 32 ביט).

resolution - הרזולוציה - מכפלת שני המספרים נותנת את מספר הפיקסלים בפריים

לדוגמא: ברזולוציה של 640X480 יש 307200 פיקסלים. אם נעשה שימוש ב-32 ביטים לכל פיקסל, אז לכל פריים נדרשים כ 1.2MB של גרפי. אם מדובר על רזולוציה של 1920X1080 ועומק צבעים של 32 ביט, אז יש צורך בכ 8MB לכל פריים.

כמובן שאם יש צורך להכין מראש מספר פריימים לפני שליחתם למסך יש להכפיל את הגודל של כל פריים במספר הפריימים הדרוש.

בנוסף הזיכרון הגרפי משמש גם לאיחסון מידע נוסף הדרוש לצורך העיבוד הגרפי (ערכי משתנים וכד').

לאור זאת אני לא חושב שההגבלה של 512MB לזיכרון הגרפי הזמין לשימוש תורגש אם לא נעשה שימוש במשחקים או בתוכנות גרפיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...