איך מיקרו-בקר יכול לדעת אם מכשיר חשמלי(220v) עובד כרגע? - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך מיקרו-בקר יכול לדעת אם מכשיר חשמלי(220v) עובד כרגע?


card

Recommended Posts

תודה

יש לי 2 אפשרויות כרגע:

אחת מצריכה חיבור אל הכבל:

Current Sensor Module

$_12.JPG

http://www.ebay.com/itm/1Pcs-New-ACS712-5A-range-Current-Sensor-Module-for-Arduino-New-design-C-/261542570490

2$

והשנייה לא צרכיה חיבור אל הכבל, אלא רק להיות מסביבו:

Non-invasive AC Current Sensor

$_12.JPG

http://www.ebay.com/itm/SCT-013-000-0-100A-Non-invasive-AC-current-sensor-Split-Core-Current-gi-/360965107092

6.5$

השאלה שלי:

האם יש משהו יותר קטן אפילו?

למשל לקחת Hall Sensor ולהצמיד אותו לכבל?

hall.png

משהו שיכול לעזור כאן:

אני צריך לדעת אם יש זרם או אין זרם,

אבל אני לא ממש צריך לדעת אם זה 0.5A או 2A - החלק הזה לא מעניין.

כל מה שאני צריך לדעת, הוא אם המכשיר פועל או לא..

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי בצריכת זרם של המכשיר יכול להיות שתצליח גם עם החיישן אפקט הול הפשוט לזהות זרם.

כזכור לי יש לך מספר חײשנים כאלה, לא ניראה לי מסובך מידי לבדוק.

אם אין לך בעיה עם בדיקה "פולשנית" אתה יכול לחבר מבודד אופטי אחרי מפסק של המכשיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי בצריכת זרם של המכשיר יכול להיות שתצליח גם עם החיישן אפקט הול הפשוט לזהות זרם.

כזכור לי יש לך מספר חײשנים כאלה, לא ניראה לי מסובך מידי לבדוק.

אוקיי נעשה ניסוי עם 3 הסוגים שיש לי..

אם אין לך בעיה עם בדיקה "פולשנית" אתה יכול לחבר מבודד אופטי אחרי מפסק של המכשיר.

וכדי להוריד את המתח, השיטה תהיה להוסיף לפני המבודד מחלק מתח? או משהו אחר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסוג הראשון לא נראה מבודד בין הצדדים, אם כך הוא לא אופציה

הסבוג הני לא מתלבש על כל הכבל אלא על חוט 1 מתוכו, כך שהוא עדיין פולשני, ואם כבר אז תשתמש במבודד אופטי

מבודד אופטי הוא LED, על מנת לחבר אותו ל 240V בחלק המתח הגבוה תצתרך להשתמש בנגד מתאים למתח ה peak ודיודה שעומדת במקביל למבודד והפוך ממנו על מנת להעביר את הכיוון השני של ה AC

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסוג הראשון לא נראה מבודד בין הצדדים, אם כך הוא לא אופציה

הסוג הראשון מבוסס על ACS712

על פי המפרט שלו, הוא מספק

2.1kVRMS minimum isolation voltage from pins 1-4 to pins 5-8

הוא בנוי בצורה מאד דומה למבודד אופטי..

רק שהוא לא אופטי, אלא מגנטי

http://www.mpja.com/download/ACS712.pdf

הסוג הני לא מתלבש על כל הכבל אלא על חוט 1 מתוכו

טוב שאתה אומר..

חבל שהם לא כתבו את זה בעמוד :)

כך שהוא עדיין פולשני, ואם כבר אז תשתמש במבודד אופטי

מבודד אופטי הוא LED, על מנת לחבר אותו ל 240V בחלק המתח הגבוה תצתרך להשתמש בנגד מתאים למתח ה peak ודיודה שעומדת במקביל למבודד והפוך ממנו על מנת להעביר את הכיוון השני של ה AC

האמת שלהתחיל לבנות מעגלים ב-AC במתח גבוה, נשמע לי יותר בעייתי..

אפילו שהמעגל פשוט מאד..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מתח הבידוד המקס' אומר מה המתח המקס' של קפיצת מתח מקרית שהמבודד יכול לבודד בלי להיפרץ. הבדיקה מחייבת אותו לעמוד במתח הזה 60 שניות, לא "לתמיד". במתחים שקרובים למתח הפריצה של חומרי בידוד אבל עדיין לא בדיוק שם, יכולים לקרות תהליכי פירוק איטיים במבודד - אם להשאיר אותו מחובר ל 2100V, יתכן שאחריי זמן ארוך יותר הוא כן ייפרץ

מתח הבידוד היחיד (class I) אומר מה המתח שהבידוד יכול להחזיק "לתמיד", כש "האחריות" עליו היא רק לשמור על רכיבי המערכת. מערכת סגורה בתוך מארז ולמשתמש אין גישה פנימה

מתח הבידוד הכפול (class II) אומר מה המתח שהבידוד יכול להחזיק "לתמיד", כש "האחריות" עליו היא למנוע התחשמלות של מי שנוגע בחלק המתח הנמוך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה ידע מדהים.

תודה

אוקיי אם כך, אפשר להגיד שאם משתמשים בחיישן הזרם הנ"ל, אז כשצריכים לבצע שינויים במעגל, כדאי לנתק אותו מהחשמל,

או לנתק את המתג הראשי של הבית/מבנה.

דרך אגב

עבור החיישן השני(ה-Non-Invasive) כתוב שהוא ל-AC.

החיישן הראשון מתאים גם ל-AC וגם ל-DC?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה בונה מערכת שעובדת על 240V, ויש לה גם יציאות מתח נמוך מאוד - 5V שהמשתמש יכול להגיע אליהן - של הבקר וכדומה. בתוך המערכת, חייב להיות גבול מוחלט בין 2 התחומים - זה שמחובר ל 240V וזה שמחובר ליציאות שנמצאות בידי המשתמש, והמשתמש אמור להיות מוגן מאפשרות שיגיעו 240V לדברים כמו חיבור מתכתי שהוא יכול לגעת בו

מגבול כזה נדרשת רמת אמינות גבוהה, שבכללי נקראת בתקנים class II

לבידוד כזה נדרשים רכיבים שעומדים בדרישות הבידוד בכל מקום שבו הבקר מתקשר אם מעגל ה 240V : ממסרים, מבודדים אופטיים, current sense שיש בו בידוד מלא (כמו זה שמתלבש על החוט), שנאים, קבל Y, ורק דברים כאלה

נניח שאתה משתמש במודול הזה על מנת להראות תצוגה על מסך LCD קטן, שנמצא כולו בתוך המארז הסגור, המשתמש רואה אותו דרך חלון ואל יכול לגעת בו או במוליכים שלו. כאן אתה יכול להסתפק בבידוד פשוט. חיבור של המארז לאדמה הוא כל מה שנדרש על מנת להגן על המשתמש, והבידוד הפנימי של כל הרכיבים יכול להיות פשוט - הוא לא ייפרץ במצב תקין, אבל אם קרתה תקלה והוא נפרץ, האדמה על המארז לא תאפשר לו לעמוד במתח 240V ולחשמל

כאן יש לך כמה אפשרויות :

1

אם אתה מחבר את הבקר למארז מבפנים (נניח בבקר שלך יש מוספט גדול במארז TO220, שהברגת אותו לנקודה על המארז בתור קירור), אתה צריך בידוד בינו למוליכי ה 240V פשוט על מנת שה 240V לא ילכו למארז דרך המוספט הזה (אחרת המערכת שלך פשוט תקצר כל הזמן). הבידוד צריך להחזיק 240V בצורה אמינה אבל אין עליו "אחריות כבדה" כמו על בידוד class II

הבידוד הפשוט + החובה לחבר אדמה למארז להשלמת ההגנה כשמשתמשים בבידוד פשוט, ביחד נקראים class I

2

הגבול המבודד לא חייב להיות בין ה 240V והבקר, הוא יכול להיות מסביב למערכת ה 240V והבקר ביחד, בינם לבין המארז. מבחוץ, כלומר מבחינת הגנה על המשתמש, אם הבקר מחובר למארז דרך מבודדים פשוטים (נניח ברגים ב 4 הפינות של ה PCB, כשיש מרחק מינימלי כלשהוא ביניהם לקווים במעגל), אתה כבר מקיים את הדרישות של class I ומספיק שתחבר אדמה למארז. אם אתה מבודד את המעגל יותר - נניח מכניס את כל הבקר לתוך קופסה מפלסטיק בתוך המארז החיצוני שמבודדת אותו מכל הצדדים, אם העובי של הפלסטיק מספיק וכו' אתה מקים את הדרישות של class II ואז לא נדרש יותר כלום

כשאתה בוחר לשים את הבקר ביחד אם ה 240V ולבודד בינו למארז, אתה לא צריך בכלל הפרדה בין ה 240V והבקר, וכך אתה יכול לפשט בהרבה את המבנה של המערכת שלך - לכן זה דיי נפוץ בהרבה מכשירי חשמל שיש בהם בקר אלקטרוני פנימי בלי יציאות חיצוניות :

המתח שממנו הבקר עובד - על ידיי מחלק מתח מה 240V. בהרבה מקרים משתמשים במחלק מתח הכי פשוט על קבל פוליאסטר, מיישר ודיודת זנר, במקום ממותג

בדיקה אם יש 240V על מוליך כלשהוא - בלי מבודד אופטי, פשוט נגד להורדת המתח ישר מהפאזה לרגל של הבקר, אם דיודה שלא יגיע מתח שלילי בחצי הגל של ה AC ודיודת זנר להגבלת המתח. אפילו לא צריך ליישר את המתח, ניתן לממש את זה בתוכנה על הבקר

שליטה על 240V מהבקר - כנל, היציאה של הבקר כמעט ישירות ל gate של טריאק שעומד על 240V

אם זאת, במקרים האלה הבקר הרבה יותר חשוף לפגיעה מקפיצות מתח וכו' ולכן מערכות שבהן עומד מעגל כזה, אם הוא לא מוגן טוב על ידיי דיודות זנר בכל מקום וכו', פחות אמין ממעגל שמבודד מה 240V

חיישן ה hall מתאים ל AC ו DC. שנאי זרם בכללי ל AC

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי

אם כך נשאר לי רק לעשותא ת הניסוי עם ה-Hall Sensor הקטן(3 רגליים) לראות אם אני משיג משהו.

דרך אגב

אם כבר אנחנו בתחום, אז אני אשאל גם על מדידת מתח:

יש כאן מודול שזה נראה שכל מה שיש שם הוא מחלק מתח:

image.png

http://www.ebay.com/itm/1pc-Standard-Voltage-Sensor-Module-For-Robot-Arduino-Good-New-/181264851574

המודול כל כך פשוט, שאין הצדקה לקנות אותו, אפשר לעשות את זה עם 2 נגדים.

המודול הזה תומך במתח של 0-25v, ורק ב-DC..

איך אפשר למדוד מתח עד 240v, וגם ב-AC?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם הוא אמור לעמוד צמוד למוליך יחיד. אם תצמיד אותו לכבל לבן יכול להיות שהוא יזהה משהוא (כי הוא קרוב יותר ל 1 מהחוטים שבתוכו) אבל לא הייתי בונה על זה לזיהוי אמין

תשתמש במבודד אופטי אם יש לך גישה לחבר משהוא אחריי המפסק, או חיישן הזרם שמתלבש על החוט אם לא

מחלק מתח יעבוד בכל מתח - תחשב אותו בהתאם ואם נגדים בהספק/מתח המתאימים. אבל הוא לא מבודד - בין המעגל שממנו אתה מקבל את המתח והמעגל אליו אתה לוקח את המתח המוקטן יש נקודה משותפת, לכן הוא מתאים לשימוש אם 240V ובקר רק במקרה שכל הבקר נמצא בחלק ה 240V. לכניסה לבקר ניתן ורצוי להוסיף גם דיודת זנר שתגביל את המתח של ה "1" לוגי ללא יותר ממתח העבודה של הבקר עצמו

עוש משהוא : ב AC גם הגל שיוצא ממחלק המתח יהיה AC. אתה לא יכול להכניס לבקר מתח שלילי, לכן תצתרך ליישר את המתח על ידיי 4 דיודות או לחתוך את החלק השלילי על ידיי דיודה, ובכך תקבל גל שעובר בין 1 ו 0 לוגי 100 או 50 פעמים בשניה. אם אתה רוצה שהבקר יגיב אליו כמו אל 1 לוגי קבוע (כל זמן שיש AC), תוסיף קבל אחריי המיישר לייצוב ל DC, או תממש בתוכנה של הבקר שתהיה השהיה במצב של 1 לזמן של חצי גל / גל שלם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה

לגבי זה:

עוד משהוא : ב AC גם הגל שיוצא ממחלק המתח יהיה AC. אתה לא יכול להכניס לבקר מתח שלילי, לכן תצתרך ליישר את המתח על ידיי 4 דיודות או לחתוך את החלק השלילי על ידיי דיודה, ובכך תקבל גל שעובר בין 1 ו 0 לוגי 100 או 50 פעמים בשניה. אם אתה רוצה שהבקר יגיב אליו כמו אל 1 לוגי קבוע (כל זמן שיש AC), תוסיף קבל אחריי המיישר לייצוב ל DC, או תממש בתוכנה של הבקר שתהיה השהיה במצב של 1 לזמן של חצי גל / גל שלם

אני מאמין שקיים איזה שנותן מדידת מתח..

אנסה לחפש אחד כזה - היתרון בו הוא שהוא עושה לך את כל העבודה, וחוסך את כל הרכיבים מסביב..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...