עזרה בבחירת מסך שיתאים לתכנות במשך שעות רבות ביום + מעט gaming - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בבחירת מסך שיתאים לתכנות במשך שעות רבות ביום + מעט gaming


shayfroid

Recommended Posts

אולה...

לאחרונה התחלתי לחפש מסך לצרכים כפי שפורטו בכותרת. מבחינת חומרה רלוונטית: כ. מסך evga gtx 780 וארצה מסך שיכול להביא ליידי ביטוי את יכולות הכרטיס.

ראיתי כמה וכמה שרשורים בנושא פה בפורום אך ברובם יש משהו שמתנגש לי עם ההבנה (הלא ממש מרשימה) שהצלחתי לצבור בנושא ואשמח למעט הבהרות.

מבחינת משחקים, אני לא משחק כל יום כל היום (אולי בגלל שהמחשב הישן שלי בעל כוח עיבוד של ביז'ו מהמכולת עם סט בדידים חלקי) אבל אני בהחלט שם להבדלי איכות מבחינת צבעים, רזולוציה וכו ולכן גם מוכן לשלם עליה.

מבחינת הז'אנרים, מדובר בעיקר FPS אך גם אסטרטגיה. מעבר לכך אני מבלה שעות רבות ביום בתכנות, כך שנדל"ן מסך לא יזיק לי בכלל, והמסך הנדרש צריך להיות כזה שלא מעייף את העיניים אחרי מספר שעות מועט מולו.

מה לא הסתדר לי בשרשורים שראיתי:

1. בהרבה מקומות הודגשה החשיבות של זמן תגובה נמוך עבור משחקים (וספציפית FPS), כאשר המסכים שמככבים בהמלצות רבות הם בעלי זמן תגובה של 8ms וצפונה.

2. רזולוציה זו לא מילה גסה, ומתקשרת אצלי גם לגודל פיקסלים (עבור שטח מסך נתון, רזולוציה גבוהה יותר מחייבת גודל פיקסלים קטן יותר), ובכל זאת קראתי באחד השרשורים שדווקא גודל פיקסלים קטן מתקשר לתחושת עייפות וטשטוש אחרי זמן צפייה ממושך (כאשר לי דווקא נשמע שרזולוציה גבוהה משמע טקסט "חד" יותר ופחות תחושת עייפות).

3. פאנלי ips מקושרים לקצב רענון מקסימלי של 60Hz כאשר לרוב כאשר דורשים "ביצועים" מכרטיס המסך מדברים על fps קצת יותר גבוה מזה, ובכל זאת המון המלצות מכוונות לכיוון הפאנלים הללו.

מה הבנתי לא נכון? והאם לאחר שפיכת האור על הנושא, ישנו מסך בגדלים 24-27 שנראה מתאים ביותר לצרכים שלי? ניתן לקחת בחשבון שכנראה בהמשך ארכוש מסך נוסף שכרגע מיועד לצורך נדלני בלבד, אך אם ישנו שילוב של 2 מסכים שכ"א בנפרד מתאים לאחת הדרישות (תכנות, משחקים), ייעודו יכול להשתנות למלא אחת מהן, כך שניתן להתחשב בכך בהמלצות.

המון תודה.

תוספת: נתקלתי במסך הבא: samsung s27c650d http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=869261

ונראה כאילו הוא כן מצליח להינות מכל העולמות. לא מצאתי סקירה עניינית לגביו אז אשמח לשמוע חוות דעת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אם לוקחים מסך FHD, אז שיהיה מקסימום "24. לשים רזוזלוציה כזו למסך "27 זה רע.

אני עובד עם מסך "27 רזולוציה 2560X1440 גם בעבודה וגם בבית כבר כשנתיים וחצי ואין לי שום טשטוש או עייפות עיניים. אין לי משקפיים.

אז אפשר לומר שאני כל יום מול מסך כזה בערך 16 שעות ביום, אולי יותר אם נשארתי שעות נוספות בעבודה.

ואני מתכנת,שכחתי לציין.

אתה יכול לקרוא תגובה שלי כאן לגבי מסך כזה עבור תכנות:

http://hwzone.co.il/community/threads/549423-בחירת-זוג-מסכים-עבור-תיכנות-וקצת-גיימינג/page3?p=4933370&viewfull=1#post4933370

אגב, לא ראיתי שציינת תקציב לרכישת המסך. די חשוב לציין את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי התקציב- לא ציינתי כי אפשרויות ההצעה, מעבר לדגם המסך, הן רבות. עבור צמד מסכים שיענו לדרישות אני מניח ש 3000 ש"ח זה סביר. אפשר מעט יותר. במקרה כזה אני מניח שמדובר בשני מסכי 24. אם ההמלצה המרכזית תהיה עבור מסך 27 שיכול לבצע את 2 המשימות באופן מרשים מספיק אז 2000-2500 ש"ח אני בהחלט מוכן להשקיע ובהמשך (האולי מעט רחוק) ארכוש מסך נוסף לצרכי תכנות בלי התחשבות יתרה בפרמטרים שיכולים להיות קריטיים רק למשחקים.

מתשובתך אני מבין שבכלליות עבור משחקים כבדים מסך 27" לא מומלץ? אתה ממליץ על 24"? ואם כן איזה פאנל? האם קצב הרענון באמת כזה קריטי (בהתחשב ביכולות כ. המסך שלי) או ש על כל 60 ה Hz שלו יספק את האיכות הנדרשת?

ושאלה אחרונה- כאחד שעובד מול 2 מסכי 27, אתה חושב שהאחידות בגודל המסכים קריטית? 24 צמוד ל 27 יהיה פחות נוח?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פה בפורום אך ברובם יש משהו שמתנגש לי עם ההבנה (הלא ממש מרשימה) שהצלחתי לצבור בנושא ואשמח למעט הבהרות.
אשתדל לענות לך ולעשות סדר בדברים. :)
1. בהרבה מקומות הודגשה החשיבות של זמן תגובה נמוך עבור משחקים (וספציפית FPS), כאשר המסכים שמככבים בהמלצות רבות הם בעלי זמן תגובה של 8ms וצפונה.
ייתכן שקראת מידע ישן או כזה שהתבסס על מידע ישן בלי לטרוח להתעדכן. במציאות של היום כל המסכים בלי יוצא מן הכלל מספקים זמן תגובה מספיק נמוך, גם למשחקים. לא תמצא היום מסך עם יותר מ8MS זמן תגובה מוצהר, ובכל מקרה גם שיטות המדידה של זמן התגובה לא סטנדרטיות, כך שלאו דווקא יש קשר בין המספר שמפרסמים למה שקורה בפועל. מעשית, זה גורם לכך שזמן התגובה של מסך מודרני הוא פרמטר חסר משמעות שלא ניתן להסיק ממנו דבר, ולכן יש להתעלם ממנו באופן מוחלט.
2. רזולוציה זו לא מילה גסה, ומתקשרת אצלי גם לגודל פיקסלים (עבור שטח מסך נתון, רזולוציה גבוהה יותר מחייבת גודל פיקסלים קטן יותר), ובכל זאת קראתי באחד השרשורים שדווקא גודל פיקסלים קטן מתקשר לתחושת עייפות וטשטוש אחרי זמן צפייה ממושך (כאשר לי דווקא נשמע שרזולוציה גבוהה משמע טקסט "חד" יותר ופחות תחושת עייפות).
יש להבדיל בין שתי שיטות של רנדור אלמנטים של תצוגה. שיטה אחת משתמשת בגודל אבסולוטי - כלומר "העצם הזה יתפוס 100% מהמסך / 50% מהמסך / 10% מהמסך. בשיטה הזו, בהנחה שגודל המסך וגודל העצמים זהה - רזולוציה גבוהה יותר אכן תגרום לתצוגה חדה יותר ולכן נעימה יותר לעין / פחות מעייפת.

דוגמה לדברים שמתדרנדרים ככה הם מסמכי , PDFים ודומיהם. כשאתה קורה כאלה - אין שום חסרון לרזולוציה גבוהה, רק יתרונות.

שיטה שנייה מרנדרת לפי פיקסלים - כלומר "העצם הזה יהיה בגודל של 10 פיקסלים". ופה - ככל שהרזולוציה יותר גבוהה, והפיקסלים יותר קטנים, העצם על המסך יהיה קטן יותר. אם מדובר בטקסט - זה עלול להפוך אותו לפחות קריא / יותר מעייף לקריאה.

דוגמה לדברים שמתרנדרים ככה הם דפי , תפריטים ברוב התוכנות של , כל דבר שהוא טקסט טהור (עורכי טקסט וכן IDE של כתיבת קוד) , אייקונים על שולחן העבודה, וכו'.

אבל גם זה לא קריטי. כי כמעט תמיד אפשר להגדיל את הגופנים. כל מודרני וכל IDE מודרני מאפשר לעשות ZOOM בצורה מאוד נוחה ופשוטה שמאפשרת להתאים בכל רזולוציה את הטקסט שיהיה נוח לקריאה. גם לאלמנטים של עצמה (תפריטים, סרגלי כלים, אייקונים) אפשר לשנות גודל, אם כי זה לפעמים לא הכי פשוט ויכולות להיות לזה תופעות לוואי מעט מציקות. עם זאת, בגרסאות האחרונות של (החל מויסטה) יש שיפורים מתמידים באלגוריתמי הרנדור ובערכי ברירת המחדל שגם מראש יותר מותאמים לרזולוציות גבוהות (למשל אייקונים גדולים) וגם מתמודדים בצורה טובה יותר עם שינויי גודל.

לכן, לסיכומו של עניין, לטעמי, כל עוד לא מדובר ברזולוציות מטורפות (למשל , מסכי ה"רטינה" של Apple), בעיית ה"טקסט הקטן" היא משהו שהוא בגדול נחלת העבר. לכן - לך על מסך ברזולוציה גבוהה בראש שקט.

3. פאנלי מקושרים לקצב רענון מקסימלי של 60Hz כאשר לרוב כאשר דורשים "ביצועים" מכרטיס המסך מדברים על fps קצת יותר גבוה מזה, ובכל זאת המון המלצות מכוונות לכיוון הפאנלים הללו.

כמעט כל מסכי הLCD תומכים עד 60HZ בלבד. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר המסכים שתומכים בקצב רענון גבוה יותר של עד 120HZ ולפעמים אף מעבר לכך. הצורך המרכזי הוא 3D - כדי לתת לכל עין 60HZ - הקצב האמיתי צריך להיות כפול. אבל על הדרך יש לכך גם יתרונות נוספים. למרבה הצער, מסכים אלה עדיין יקרים באופן יחסי ואין ביניהם רבים שהם (והIPS המעטים שיש - יקרים באופן בלתי-פרופורציונלי). לפחות בפעם האחרונה שבדקתי זה היה המצב.

בגדול - 60 פריימים לשנייה מספיקים להכל בלי יוצא מן הכלל. משחק שרץ על 60FPS קבוע הוא חלק לחלוטין. רוב האנשים יסכימו שכן רואים הבדל כשעולים בקצב הרענון, וחלק גם יאמרו שבגיימינג FPS תחרותי זה יכול בפירוש לשפר ביצועים. אבל זה לא חובה לשום דבר, ואם אתה לא תחרותי לא תיפגע בשום צורה, גם תאורטית ממסך שנעול על 60HZ.

לכן בבחירה בין 120HZ לבין אעדיף - כי אני מעדיף מסך שיהיה נעים לעיניים בכל מצב ובכל זמן על כזה שמביא לי יתרונות מסוימים במצבים מסוימים ונדירים.

למה בכל זאת אנשים מתעניינים בקצב FPS יותר מ60 כשמדברים על כרטיסי מסך? כמה סיבות:

* יש את הגיימינג התחרותי שציינתי, שם עשוי להיות הבדל (רבים טוענים שיש ולא ראיתי שום מחקר שהוכיח אחרת).

* כמו כן, תמיד יש לך דרופים של FPS, ולכן חשוב לא רק הממוצע, אלא גם המינימום. אם הממוצע שלך הוא 60FPS, בהחלט ייתכן שבמצבים מסוימים זה ייפול ל30FPS ואז זה כבר עשוי להיות מקוטע באופן מורגש. לעומת זאת אם אתה כל הזמן על 90FPS עם נפילות ל60, הרי שאת ה60 שלך תקבל באופן מובטח ואז הכל סבבה.

* לבסוף יש את אלמנט "מדידת אורכי הפין" שבהם אנשים לפעמים אוהבים לעשות תחרות ראש בראש בין כרטיסים רק כדי להגיד "זה יותר טוב מההוא" בלי לתת את הדעת להאם בפועל יורגש ההבדל או לא.

מקווה שזה ענה לך על רוב השאלות. :)

מתשובתך אני מבין שבכלליות עבור משחקים כבדים מסך 27" לא מומלץ? אתה ממליץ על 24"? ואם כן איזה פאנל? האם קצב הרענון באמת כזה קריטי (בהתחשב ביכולות כ. המסך שלי) או ש IPS על כל 60 ה Hz שלו יספק את האיכות הנדרשת?
לא הייתי אומר את זה (כם לא ראיתי איך זה משתמע מתשובתו). מה שהוא אמר - לא ללכת על מסך "27 ברזולוציה של FHD, כי זו רזולוציה נמוכה יותר לגודל הזה, ופה אני מסכים. זו רזולוציה טובה למסכי "23-24.

דווקא במקרה שלך הייתי ממליץ על מסך "27 עם רזולוציה של 2560X1440. ראשית - השימוש העיקרי שלך הוא תכנות, ואתה תרוויח המון מהרזולוציה הגבוהה. שנית, כרטיס המסך שלך חזק דיו כדי שתוכל להריץ משחקים רבים על הרזולוציה הטבעית. לבסוף, במשחקים שבהם הכרטיס לא יסחוב את הרזולוציה הגבוהה (ותמיד יהיו משחקים כאלה - אם לא היום, אז בעוד שנתיים), תמיד אפשר להוריד רזולוציה. בעבודה עם טקסט מאוד חשוב להישאר ברזולוציה טבעית, אחרת יש טשטוש. במשחקים זה הרבה פחות חשוב, כי גם ככה יש החלקות והגדלות והקטנות. לשחק בFHD על "27 לא ירגיש לך פחות טוב מאשר על "24 שאצלו זו הרזולוציה הטבעית. אולי אפילו יותר טוב, רק בגלל הגודל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב נראה לי שהחלטתי להגזים עוד טיפה... כרגע נראה שאלך על surround של 3 מסכי 24. ההתלבטות היא בין u2412h ו u2414h.

הפיתוי ב u2412 הוא הרזולוציה העדיפה, וב u2414 שולי המסך הצרים, עד לא קיימים, שנראה לי שהרבה יותר מתאימים ל surround. מה אתם אומרים? רזולוציה גבוהה יותר או התאמה גדולה יותר ל surround?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב נראה לי שהחלטתי להגזים עוד טיפה... כרגע נראה שאלך על surround של 3 מסכי 24. ההתלבטות היא בין u2412h ו u2414h.

הפיתוי ב u2412 הוא הרזולוציה העדיפה, וב u2414 שולי המסך הצרים, עד לא קיימים, שנראה לי שהרבה יותר מתאימים ל surround. מה אתם אומרים? רזולוציה גבוהה יותר או התאמה גדולה יותר ל surround?

גם אני בתהליך של החלפת מסך, וגם אני רוצה 3 מסכי 24", ומתלבט אם ללכת על ה U2414H המאוד מפתה או ללכת על רזולוציה אופקית גבוהה יותר בשביל לקבל עוד שטח מסך שיהיה נוח לקריאה וכו'.

אני כל יום משנה את הדעה שלי, ואני מאוד רוצה ללכת על ה U2414H, הוא מושלם.. עיצוב, תכונות ובעיקר השולים הדקים

לא יודע מה לעשות..

ד"א, סליחה שאני נדחף ככה לשירשור, אבל אם אני מעוניין לחבר את המסך במקביל גם לממיר הוט HD

מישהו יודע אם רמקול שאחבר ליציאת הסאונד במסך ימשוך את הסאונד של הממיר מכבל ה שאיתו הוא מחובר למסך, או שהרמקול ישמיע מהמחשב?

*אני מדבר על ה U2414H..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפיתוי ב u2412 הוא הרזולוציה העדיפה, וב u2414 שולי המסך הצרים, עד לא קיימים, שנראה לי שהרבה יותר מתאימים ל surround. מה אתם אומרים? רזולוציה גבוהה יותר או התאמה גדולה יותר ל surround?

השאלה היא מה המטרה - להציג חלון ענק אחד או משחק על 3 המסכים יחד - עדיף מסגרת צרה. לעבודה עם חלונות נפרדים על כל מסך - פחות משנה המסגרת ואז הייתי מעדיף רזולוציה גבוהה יותר (במיוחד לגובה).

מישהו יודע אם רמקול שאחבר ליציאת הסאונד במסך ימשוך את הסאונד של הממיר מכבל ה שאיתו הוא מחובר למסך, או שהרמקול ישמיע מהמחשב?

ימשוך את הסאונד שמגיע דרך כניסת הוידאו הפעילה כרגע. כלומר - הסאונד יגיע מאותו מקור שממנו מגיע הוידאו.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...