שאלה לגבי מייצב מתח של מנורת לד לגינה - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי מייצב מתח של מנורת לד לגינה


ofeky1

Recommended Posts

שלום קניתי את המנורה הזאת(ראה בתמונה)

ואחי חיבר אותה ל220V עם שקע ונשרף המעגל (ראה תמונה) הלד עצמו עובד!

אני מניח שזה מייצב מתח

השאלה שלי אם חייב אותו או שכדאי לקנות חדש מאיביי??

והאם הלד הזה עובד על 12V?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדים חייבים להיות מחוברים למקור זרם ולא למקור מתח

לד כזה (הלד עצמו לא הדרייבר) עובד על משהוא בסדר גודל של 10V 1A, אם ניקח קצת מקדם ביטחון (עדיין, זה LED, נורה שלא מצטיינת באמינות יתר...) אז 800mA... כל מקור זרם של 800mA שיכול להוציא 10V ויותר יתאים

ורצוי שצלמד קצת את האח שלך איך נראה מעגל שמיועד לחיבור ל 240 ואיך נראה מעגל שלא. אם החוטים הכחול והחום הולכים ישר ל 2 הרגליים של קבל אלקטרוליטי כנראה שהמעגל הזה לא מיועד ל 240V.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מזל שאחיך ייצא ללא פגע.

הלד דרייבר מתוכנן למתח ישר של 12 ולא ל-220 וולט.

בכול מקרה אל תנסה לחבר את הלד ללא נגד טורי למתח של 12 וולט בכדי לבדוק את תקינותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת מזל שלא קרה לו כלום הדרייבר היה בתוך קופסא שאטומה לגמרי והחוט היה דומה לחוט של מוצר חשמלי רגיל ובגלל זה הוא חשב...

אני יזמין בערב את הדרייבר מצאתי אחד באיביי שממש דומה לזה שנשרף והוא גם מתאים ללד של 10W

http://www.ebay.com/itm/1pc-10W-High-Power-LED-Light-Power-Driver-Supply-12V-24V-DC-DC-out-9V-12V-900mA-/261223454748?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cd221981c

והמשפט "לדים חייבים להיות מחוברים למקור זרם ולא למקור מתח" זה אומר שהזרם יותר חשוב ללד מאשר המתח?

והמשפט הזה תקף גם לגבי דיודת נכון?

וד"א

זה לא ממש קשור לזה אבל באוטו הרכבתי מנורות לד כאלה

http://www.ebay.com/itm/T10-W5W-168-24SMD-5050-LED-White-Light-Panel-Interior-Car-Wedge-Lamp-Blubs-017-/281128969364?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item417497a494&vxp=mtr

והם מתחילות להבהב ונשרפות דיי מהר אם אני ישים דרייבר לפני המנורות הבעיה הזאת באוטו תיפתר נכון?

תודה רבה לכם על העזרה ועל הדאגה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"מזל שלא קרה לו משהוא" - מכיון שהקופסה סגורה המקסימום שהוא קיבל זה הפתעה מהניצוץ הגדול בשקע.... והקפיץ את המפסק בלוח, כמו שאמור לקרות. ואת זה אני אומר שתהיה הערכה לפעולות שהן מסוכנות ופעולות שהן לא ממש. במקרה הזה כל מה שהיה יכול להתפוצץ או לעלות באש היה סגור בתוך הפרוג'קטור לכן הסכנה גם באירוע הזה היתה נמוכה - לתשומת לב מי שרוצה לתקוע בחשמל דברים שלא מיועדים לזה או בודק ספקי כוח אחריי ניסיון תיקון וכדומה - אם הם סגורים בקופסה עמידה לפיצוצים ואש או שהניסוי נעשה בחוץ, ועושה את זה אם תקע תקני (ולא חוטים לחורים של השקע) אז זה "בסדר"...... (חוץ מהשחיקה למפסק שקופץ בלוח ולשקע, אבל אם פעם אחת הם יתמודדו)

רוב הרכיבים האלקטרוניים/חשמליים מיועדים למתח מסויים - מאוורר של 12V - אתה מחבר אותו למעגל של 12V כלומר קובע לו את המתח כ 12V, והזרם שיהיה הוא תוצאה של המתח ושל המאוורר. בלדים (כולל לדים של לייזר) ומנורות פריקה הכלל הוא הפוך - אתה חייב לקבוע "מבחוץ" כמה זרם אתה נותן ללד, והמתח יהיה התוצאה של הזרם ושל התכונות של הלד. אם תנסה לתת ללד מתח קבוע הוא לא יוכל להשתלט על הזרם, לכן בדרך כלל זה ייגמר בלד שרוף (אוליי לא מיידית). בגללשאנחנו רוצים להשתמש אם הלד במעגלים "רגילים" של מתח קבוע (12V למשל) צריך מעגל "המרת התנהגות" לפניי הלד וזה התפקיד של הדרייבר

המעגל שהבאת ב הוא אכן מקור זרם - של 900mA (תרד למטה יותר ותראה את זה בנתונים), מתאים בדיוק לפרוגקטור הזה. שים לב לנתונים - הזרם מוגדר במדויק וה output voltage לא מדוייק, כי המעגל הזה בנוי לכך שהלד יקבע סופית מה המתח ביציאה. הוא יכול לעבוד אם לדים שנותנים מתח של 9-12V. הלדים בפרוגקטורים האלה עובדים במתח של כ 10V (פחות או יותר) אז זה מתאים

דרייברים יכולים להיות מכמה סוגים- יש את הדרייבר הממותג (כמו מה שמצאת ב / מה שנשרף בפרוגקטור), יש מקור זרם לייארי, ואפשר גם סתם לשים נגד בטור ללד. במודולים של לדים הרבה פעמים הנגדים כבר בפנים ואז (אם זה נגדים בערך הנכון) אתה יכול ישר לחבר 12V. יש מודולים שחייבים דרייבר חיצוני. האם המודול שאתה שמת מכיל נגדים ? האם הוא חם כשהוא דולק ? האם חלק מהלדים דולקים בצבע שונה מהאחרים (זה סימן בולט לזה שהוא היה עובד בזרם גבוה מידי) ?

בעיות אחרות שיכולות להיות אם מודול לדים ברכב זה רעידות, ששוברות את ההלחמות של הלדים או את ה bond wires בתוך הלדים. אם ראית שעומד לפניך ברמזור והאור האדום באמצע החלון (הברקס) מרצד בקבוצות של לדים, זה בדיוק בגלל זה - הלחמות שבורות בין הלדים למעגל או בתוך הלדים בין האלקטרודות לגביש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי תודה רבה על ההסבר!

ועוד שאלה קטנה באוטו אני בטוח שהלדים נשרפים כתוצאה מהזרם ולא רעידות ההלחמות יחזיקו לפחות כמה חודשים ופה זה עניין של שבועיים עד שמתחילים הבהובים

והאם אני יכול לשים דרייבר כזה גם באוטו למספר גדול של לדים קטנים?

או שעדיף לשים נגד מתאים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דרייבר לדים מוציא זרם קבוע, הוא יוציא זרם קבוע לתוך כל דבר שתחבר אליו בתנאי שהוא מקיים את הדרישות למתח של הדרייבר (9-12V בדרייב שהבאת כאן)

הבעיות יתחילו אם תנסה לחבר אליו לדים במקביל. נניח שהדרייבר מוציא 900mA ואתה מחבר 3 לדים של 300mA 10V במקביל. אתה עומד בתנאים של הדרייבר (10V) ולכן הוא יוציא 900mA. עכשו, אין לך שמץ איך הזרם יתחלק. יום אחד הדלקת את המערכת והוא התחלק בערך שווה, 250-300-350. אחריי כמה זמן הלדים שקיבלו 350 (בגלל הבדלים פיציים כמו אורך של כבל שהולך אליהם או שהם היו במקום חם יותר....) מתחמים, המתח שלהם יורד ופתאום יות זרם מתחיל לעבור אליהם... אז הם מתחממים יותר, ובקרוב זה מגיע למצב שהם לוקחים כמעט את כל ה 900mA. זה הולך להישרף ומהר......

הדרך הנכונה לחבר כמות של לדים מאותו דרייבר היא בטור. למשל לדרייבר של 10V 300mA ניתן לחבר בטור 3 לדים של 3.4V 300mA - הזרם הראשי במעגל טורי עובר דרך כל רכיב לכן בוודאות כל לד יקבל את ה 300mA שהוא צריך בדיוק. המתח שמתקבל 3*3.4 = 10.2V וזה מתאים לתנאים של הדרייבר

אם אתה מוצא ולדים שמתאימים אלה לאלה בנתונים (ואם אתה רוצה לחבר לדים על דרייבר משותף אז שהמתח שלהם מסתכם לכמה שצריך וכו) אז זה אמור לעבוד

עוד משהוא לדים לתאורה כללית לא מצטיינים באמינות גבוהה, לכן אם אתה יכול לקחת קצת מקדם ביטחון על הזרם - מומלץ. למשל לתת 700-800mA ללדים של 900mA וכו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי תודה רבה על ההסבר!

ועוד שאלה קטנה באוטו אני בטוח שהלדים נשרפים כתוצאה מהזרם ולא רעידות ההלחמות יחזיקו לפחות כמה חודשים ופה זה עניין של שבועיים עד שמתחילים הבהובים

והאם אני יכול לשים דרייבר כזה גם באוטו למספר גדול של לדים קטנים?

או שעדיף לשים נגד מתאים?

מנסיוני הלדים ברכב נשרפים כתוצאה מתכנון לקוי ומאיכות ירודה של לדים תוצרת ובעיקר בגלל ספייקים של מתח שעלולים להגיע גם ל-300 וולט.

התקנת דיודה מסוג 1N4007 או דיודת שוטקי בטור ללדים או/גם התקנת ווריסטור במקביל לקווי אספקת המתח תמנע את שריפת הלדים.

דרך אגב ברכבים שמותקנים לדים בפנס ברקס אחורי עליון או בווינקרים המעגל שדוחף את הלדים לא מבוסס על לד דרייבר עם מקור זרם קבוע אלא נגד טורי+דיודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דרך אגב ברכבים שמותקנים לדים בפנס ברקס אחורי עליון או בווינקרים המעגל שדוחף את הלדים לא מבוסס על לד דרייבר עם מקור זרם קבוע אלא נגד טורי+דיודה.

זה מעניין. למה לדעתך? אמינות?

הרי אחד הרעיונות במקור זרם ממותג ללדים, זו היכולת לתת להם פולסים קצרים של זרם גבוה יחסית, ולקבל ע"י כך נצילות טובה יותר. יותר לומן לוואט, ובקיצור אורך חיים זניח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נצילות לא מעניינת שם, הדבר הזה כולו לוקח בסדר גודל של 2W כולל הנגדים. תוסיף את זה שהאור הזה לא דולק הרבה זמן וזה פשוט לא מעניין לנסות לחסוך שם חשמל (כמו בהרבה מאוד מקומות אחרים - נכון שניתן לחסוך, אבל כל תוספת הסיבוך בשביל לחסוך עוד 2W לא שווה את זה)

הסיבה העיקרית היא ניסיון לחסוך בעלויות. אם הם היו מייצרים את הדבר הזה באיכות קצת יותר סבירה, הוא היה עובד בצורה אמינה ולא כשקבוצות של לדים נדלקות/נכבות אם תדירות של הרעידות של הרכב כי חלק מההלחמות ו/או החיבורים הפנימיים של הלדים התנתקו מהמקום..... היי, יש רכבים שבהם מנורות ליבון מחזיקות יותר מהלדים האלה..... זה כבר לא מצחיק כשהיצרנים מנסים לחסוך ככה עלויות על פנס שמשמש לבטיחות (בלי הפנס הזה אתה מסכן את עצמך וכל מי שנוסע מאחוריך)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, זה לא סוד שתעשיית הרכב נמצאת אי שם שנים אחורה מבחינת אלקטרוניקה. הם מתרצים את זה ב"אמינות", אבל שוכחים שאלקטרוניקה יכולה להיות אמינה יותר מכל דבר אחר שם - אם רק מייצרים אותה כמו שצריך. ונדירים היצרנים שבאמת מייצרים אותה כמו שצריך. בימינו אפילו מחשבי מתוכננים לפעול רק עד תום האחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...