סודני דקר שישה - למה אני, שדואג להתעדכן בחדשות כל צהריים וערב, מגלה על זה רק למחרת? - עמוד 19 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סודני דקר שישה - למה אני, שדואג להתעדכן בחדשות כל צהריים וערב, מגלה על זה רק למחרת?


vic07

Recommended Posts

התופעה שאתה מתאר הוא הבעיה המרכזית של השמאל (אפילו שאתה אינך שמאלני למיטב הבנתי): יש מקרים שיש בהם מקום להשקפות שונות, אבל יש מקרים שאין בהם. למשל, הטענה לפיה "רוב הערבים רוצים במותי", כמו גם הטענה "רוב הערבים רק רוצים לחיות בשקט", נכנסות שתיהן לקטגוריה הראשונה למרות שעובדתית הן נראות כסותרות אחת את השניה, ואחת מהן לפחות בהכרח תהיה שגויה. עם זאת, הטענה לפיה "יש מספיק ערבים הרוצים במותי בשביל שאני ארצה להגן על עצמי מפניהם" אינה פתוחה לפרשנות. מי שטוען אחרת אינו "בעל נקודת מבט אחרת", אלא אדיוט או שקרן. באותה מידה, אדיוט\שקרן מי שטוען שיש מקום להשוות בין יחס הנאצים ליהודים לבין יחס היהודים לערבים, או שהבניה ביו"ש היא הבעיה כרגע ב"משא ומתן" בינינו לבין הפלשתינאצים. אין פה "אמת של צד אחד" ו"אמת של צד שני". יש כאן אמת ויש כאן שקר.

רוב חוליי העולם המערבי נובעים מחוסר הבנה של העובדה הפשוטה הזו - מציאות יש רק אחת. מי שבוחר לתאר אותה אחרת הוא שקרן בעל אינטרס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 275
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אינני שמאלני, אך אינני יודע אם אני ימני. אני לא יושב טוב בהגדרות כנראה. וגם ימין ושמאל בסופו של דבר זה משהו יחסי ולא קבוע.

עכשיו, חוץ מהקרם-דה-לה-קרם של ההזויים ביותר בשמאל, אני לא חושב שיש שם הרבה שמסתייגים מהטענה ש-"

יש מספיק ערבים הרוצים במותי בשביל שאני ארצה להגן על עצמי מפניהם

", אלא שהם חושבים שהמצב הזה ניתן לשינוי בדרכים לא אלימות. האם ניתן? אינני יודע. אני לא חושב, אך אל לי לקבוע. אינני רוצה לאכול את הכובע בסוף, ואני לא פוסל דבר באופן מוחלט. זה פשוט לא סביר בעיני, או שלא יהיה שקט יציב.

ושוב, אתה לא רואה את המציאות במלואה. אף אחד לא. המציאות מורכבת מדי ואנחנו יצור פשוט מדי, אפילו עם כמה שאנחנו נראים לעצמנו מורכבים נורא. גם אם יש אמת אחת, אף אחד לא מסוגל לדעת מהי, כיוון שהתפיסה שלנו מוגבלת. צריך בהתאם ליכולות שלנו לנווט את הספינה על הצד הטוב ביותר, וחוץ מקיצוניי שני הצדדים, זה בסופו של דבר מה שמנסים לעשות גם הימין וגם השמאל. פשוט כל אחד רואה את טובת כולנו במקום אחר.

אין זה מן הנמנע שבמצב היפותטי, שני הכיוונים יוכלו להביא לתוצאה רצויה. אין זה מהנמנע ששני הכיוונים יכשלו במטרתם, וההפלגה לכל אחד מהכיוונים היתה דבר עקר מלכתחילה. אנחנו לא יכולים לדעת מה יהיה טוב מבחינתנו ומה לא, ולכן אנחנו מושכים את ההגה לכיוון שנראה לנו נכון. מבחינת "חכמת ההמון", אפשר לראות למה הדמוקרטיה בסופו של דבר היא משטר חכם- כי הכיוון הממוצע אליו בסוף מסובב ההגה הוא שיקלול של סך הדעות באוכלוסיה.

אולי זה מה שהופך את הדמוקרטיה לגרועה- שאף אחד מאיתנו לא יודע לאן לסובב את ההגה באמת. אבל אני אופטימי בקשר לספינה הקטנה שלנו, כבר ניווטנו אותה במים סוערים בהרבה, ועוד נוכל להגיע רחוק. לא יודע אם לחוף מבטחים, אינני יודע אם חוף כזה קיים, ואני לא יודע מה קיים מעבר לאופק, אך אני מאמין שנוכל לנווט יפה לעוד תקופה מסויימת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להיכנס לסערות גדולות ולהניח שתמיד תוכל לצאת מהם בגלל שבעבר יצאת מסערות אחרות, זה לשחק ברולטה בחיי מדינת ואזרחיה.

אומרים שחכם לא נכנס למקום שרק פיקח יכול לצאת ממנו.

מסערות מסויימות מעולם לא יצאנו אגב. הסכמי אוסלו למשל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמעתם על ערוצי החדשות הישראלים הבינלאומים שמוקמים ע"י פטריק דרהי ? (מבעלי הוט)

ערוצי חדשות באנגלית, צרפתית וערבית.

http://www.i24news.tv/

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000859012

תוספת: כתבה מחדשות 2: http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast/Article-51d5078a190af31004.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משה, בקשר להודעתך הקודמת, לדעתי אתה מבלבל בין המושגים "ניתוח המציאות" ו"תפישת המציאות". למרות שלכאורה מדובר במושגים דומים, משמעותם שונה בתכלית.

לדעתך השמיים כחולים ונקיים מעננים, ולכן אתה שמח שכן הולך להיות יום בהיר. גם לדעתי השמיים כחולים ונקיים מעננים, אלא שאני עצוב שכן הולך להיות יום חם. שנינו רואים את אותה המציאות, אבל מנתחים אותה אחרת. לעומת זאת, חברינו המשותף (בלי שמות, כמובן), נמצא כרגע בהשפעת מנה נדיבה של LSD, ולדעתו השמיים צהובים. ההבדל בין ההשקפות שלי ושלך לבין ההשקפה של אותו חבר אינו רק הבדל בפרשנות, אלא הבדל יסודי הרבה יותר. אני ואתה לא יודעים מי משנינו צודק יותר, שכן ייתכן שהיום יהיה בהיר אך נעים, וייתכן שיהיה חם ומגעיל. שנינו, עם זאת, בטוחים לחלוטין שהשמיים אינם צהובים. האם העובדה שאותו חבר בטוח באותה מידה שהם כן הופכת את דעתו בעניין לשוות תוקף לדעתינו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...