האם ה-PC מת? - עמוד 12 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם ה-PC מת?


RayZ

Recommended Posts

  • תגובות 208
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
אף אחד לא אמר ש-100% מהמידע יהיה על ענן.

אבל דברים כמו משחקים, סרטים, שתופסים המון מקום ובמקרה של משחקים שמצריכים כח מחשוב גדול, הענן הוא פתרון טוב.

המון מקום...?

עניין של סדר וארגון נכון, תמיד אפשר גם לגבות למדיה אופטית זולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע אם מיחשוב יהפוך לדבר מרכזי.

ולא חושב שזה יקרה ב10 שנים הקרובות.

למחשוב מצפה תהליך ארוך ומאתגר.

הרעיון נחמד, הביצוע וההטמעה הם סיפור אחר לגמרי.

יותר סביר להניח שהביצוע יהיה לקוי.

שחברות יתעמרו בלקוחות וידחפו להם מודלים שנואים.

מחשוב זה תהליך אבולוציוני ארוך ועמוס, מלא גרסאות של רעיונות שונים.

קשה לדבר על מחשוב כדבר יחיד.

דברים מסויימים יצליחו.

דברים אחרים יכשלו.

הרבה אנשים יעדיפו להימנע משירות תוכן ומיחשוב מרכזי.

רוב הצלחות מחשוב הענן יתרחשו על האינטרנט בשילוב/תוספת לחומרה האישית, ולא כתחליף אליה.

כל נושא החופש וזכויות הפרט עומד בפני מבחן עם מחשוב הענן.

כשכל המידע מרוכז בידם של חברות, מה מונע מחברות אחרות וממשלות להתערב בתכנים?

הסיפור הזה עוד אפילו לא התחיל, ואף אחד לא יודע איך זה יגמר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחשוב ענן במובן מסוים ,היה קים עשרות שנים

הפעם רק מקדמים את המודלים החדשים שלו ,ובנוסף אופכים את זה שיהיה גם לשוק הביתי

העניין שפעם מחשוב ענן ,נוצר כי מחשבים היו גדולים ויקרים ,אז ישתמשו במחשבים מרכזים ובעמדות קטנות וזולות שמחוברות להם

(עזבו את העניין שזה לא היה ,ולא באינטרנט )

אז זה גם עזר מאוד להעביר מידע בין מסוף למסוף ,כי הדברים נישמרו במערכת מרכזית

היום שיש חומרה חזקה וזולה לאנשים אפילו בסמארטפון ,ומספיק שטח אכסון לרוב השימושים ,אני חושב שהערך של מיחשוב ירד ולא עלה

כן יש את עניין הגיבוי ברשת שמאוד נחמד

אבל המחשבה שהענן יתן לכם יותר כוח מיחשוב ,ניראת לי טיפשית לרוב השימושים

מי צריך את זה ?

לגימרים זה יצור בעיות בגלל המהירות

לסרטים \תמונות\שירים\מסמכים \וכו וכו ,יש מכשירים מספיק חזקים וזולים

אז מי צריך את זה ?

גיבוי קבצים דרך ?-כן

אבל החלפת המכשיר שלכם באיזה מסוף תלוי -בחיים לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה וירטואליזציה אם לא סוג של ענן? רוב השרתים כיום, צריכים עוצמה כשבריר ממה שהחומרה המודרנית הממוצעת מספקת. לשים מכונה פיזית נפרדת לכל תפקיד של שרת, זהו בזבוז משווע של כסף - גם עלות כל שרת נפרד, וגם עלויות חשמל ישיר ושל מיזוג, וביזבוז שטח.

אז במקום זה, קונים שרת אחד חזק מאוד עם הרבה זכרון, ומריצים עליו 20 ויותר שרתים וירטואלים. וישנו פלוס נוסף.. בשרת הזה השקעתם במעבדים המהירים ביותר, לא כמו שהייתם משקיעים בכל שרת אם היה נרכש בנפרד. ולכן כאשר ב 1% מהזמן דרוש לאחד השרתים הוירטואלים עוצמה רבה, הוא יקבל יותר עוצמה בתור וירטואלי מאשר אם הוא היה רץ על שרת פיזי נפרד וחלש יותר.

עוד דוגמה. בארגונים כבר שנים מכירים ביתרונות של שרתי טרמינל/סיטריקס/וכו'. במקום להחזיק סתם מחשבים יקרים שגם עולים יותר, גם צורכים יותר חשמל וגם מצריכים תחזוקה רבה תמיד, במקום זה מחזיקים שרת אחד שמחזיק עשרות משתמשים, ואצל המשתמשים מתקינים תחנות רזות שחלקן חלשות עד כדי גיחוך. ולמרות זאת, חווית השימוש שמשתמשי הקצה מקבלים, טובה בהרבה מהחוויה שהיו מקבלים ממחשב אשר בממוצע היה איטי יותר, ועם הרבה יותר תקלות.

אותם יתרונות נכונים גם לשוק הפרטי. המחשב הפשוט שנמכר כיום מהיר בהרבה ממה שבאמת דרוש למשתמש הממוצע. רוב עוצמת המחשוב פשוט נרכשה ללא שום צורך, וב 99.5% מהזמן פשוט מיותרת. אז הוא גם משלם יותר עבור החומרה, וגם לא משתמש ביכולות שלה ברובו המוחלט של הזמן.

אז בעבר ובמידה מסויימת עדיין כיום, לא היתה לאותו משתמש הרבה ברירה. לא היו קיימים אלטרנטיבות למחשב קלאסי, וגם לא פיתרון ל 0.5% מהזמן שבו דרוש לו עוצמה רבה יותר.

אך כל זה עומד להשתנות בשנים הבאות. החלו להימכר סוג של מחשבים שנותנים לו כל מה שהוא צריך ב 99.5% מהזמן, ובעלות מזערית. בנוסף, אותו צרכן ממוצע עומד לחסוך כסף בצורה עקיפה על תחזוקה יקרה של מערכת מחשב ותוכנה מורכבת שישנה במחשב האישי. וכאשר הוא יצטרך יותר עוצמה, אז הענן בעתיד יתן לו את זה לפי דרישה.

אפילו עבור שחקני מחשב, שרותים כמו ואחרים, בעתיד יספקו לא רק משחקים, אלא גם את עוצמת המחשוב הדרושה לאותם משחקים. תקבלו פלוס מינוס מה שאתם מקבלים כיום ממחשב יקר ב 4000-5000 אלף שח, אך בעלות נמוכה יותר. וזאת כי נותן השירות יכול להמשיך לספק את העוצמה שבה השתמשתם למשתמשים אחרים, כאשר אתם לא משחקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואתה מניח שסטים ישימו שרת מקומי בכל מדינה? ותזכור שלא מדובר בשרת קבצים/ווב אלא בשרת משחקים עם חומרת משחקים לאלפי אנשים ויותר במקביל. הרבה יותר סביר שהם פשוט יתמקדו באיזורים הרוחיים וינטשו את המדינות הקטנות והרחוקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא רק שינטשו מדינות קטנות אלא שרק במטרופולינים הגדולים יהיה אפשר לשחק ככה. אפילו בפרברים יהיו תקלות.

וגם נניח שיש כמות פסיכית של אנשים שמשחקים , אתה באמת מעדיף לשחק עם קרטועים מאשר להריץ את המשחק על המחשב שלך ?

ענן זה יפה והכל , אבל כל מי שמאמין שזה יחליף למשחקים צריך לשתות קפה דחוף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחשוב ענן זה פתרון גרוע למשחקים. בגלל זה השקות של משחקי אונליין (דיאבלו, סים סיטי) תמיד כאלה גרועות - החברות האלה פשוט לא רוצות להשקיע בחוות שרתים גדולה מספיק כדי שתעמוד בעומס של ההשקה, ומעדיפות לספק השקה צולעת ומקרטעת עד שכמות השחקנים תרד. ופה אנחנו מדברים על אונליין עם תעבורה מינימלית!

הענניסטים טוענים שגיימינג ענן יעיל יותר כי הוא מאפשר ניצול של אותה החומרה ע"י משתמשים שונים בזמנים שונים ושזה יעיל יותר. אבל הם שוכחים שהשימוש לא מחולק באופן שווה - אנשים משחקים הרבה יותר בשעות הערב, בסופי שבוע - ובעיקר בזמן השקות של משחקים פופולריים, כשאז העומס על השרתים הוא אדיר. ואף ספק ענן לא ישקיע בחוות שרתים שתוכל לעמוד בעומס שיא כדי שבזמנים אחרים החומרה תעמוד ללא שימוש.

אז הפתרון המתבקש הוא להוסיף תעריף פרמיום לאלה שמשחקים בפריים טיים. גם ספקי האינטרנט לא פריירים, ובטח יוסיפו תעריף משלהם כדי לספק לך קו אמין עם latency נמוך (גיימינג זה התחום הביתי היחיד שבו latency הוא קריטי - בתחומים אחרים כמו סרטים ומשחקים יש buffer שמאפשר קצת מרחב נשימה).

נוסיף לזה את העובדה שלא ללקוח, לא לספקית ולא לספק הענן אין שליטה מלאה על כל הדרך שהאות עושה ממחשב הלקוח עד שרת הענן. לי, לדוגמה, הייתה לפני כמה שנים בעיה מאוד מעצבנת ב-World of Warcraft למשך כחודשיים, ואף אחד לא באמת ידע מה מקור הבעיה. אותו דבר קורה לי עכשיו עם .

עוד בעיה היא שכשמשחק מאבד מהפופולריות שלו לא שווה לחברה להחזיק אותו על השרתים, והמשחק יכול פשוט להתפוגג, בלי שום אפשרות לשחק בו לעולם - לא קראקים ולא אמולטורים. EA עושה את זה המון במשחקים שלה.

בקיצור, אם הרעיון החולני הזה יתפוס, זה יהפוך למסחטת כספים, וגם אם בסופו של דבר זה יצא קצת יותר זול ללקוח (וגם זה לא בטוח) זה ישאיר אותו בידיים ריקות ועם ערמה של בעיות שיהפכו מחשב או קונסולה שיושבים לידך, ושיש לך גישה מלאה אליהם בכל זמן שתרצה לפתרון חלומי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני קצת יותר מ 10 שנים לא היה מהיר, פינג של 200ms היה מעולה, וכל רגע היה מתנתק האינטרנט. לפני 5-6 שנים, רוחבי הפס של היום היו פנטזיה, האמינות היתה נמוכה יותר, ופינג מינימלי של 100ms היה מעולה.

אני לא טענתי שהענן מוכן למשחקים. אני כן טוען שהוא יהיה מוכן מהר מכפי שהרוב כאן חושבים. כל הקשיים שהזכירו כאן, הם קשיים שניתן להתגבר עליהם . הם לא מכשוליים פיזיקליים או כלכליים.

ובכלל, טוב שנדבקתם לנקודה אחת מכל מה שכתבתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהתחשב בעובדה שגם היום עם 15 מגה אני נאלץ פעמים רבות להתפשר ולצפות בסרטונים בYoutube על 144P, יש כנראה עוד כברת דרך ארוכה עד שאפשר אפילו לרמוז על השטות שנקראת מחשוב ענן.

אגב, מציעים היום שירות של דרייב 200GB ב-10$ לחודש. איזו סיבה יש ללכת על השטות הזו כאשר אפשר להשיג 500GB ב250 שקל ו1TB בפחות מ350? תוך 3 חודשים של מנוי כבר מתחילים להפסיד כסף (לפי תעריך של מחצית המחיר של 500)..

אם הם רוצים שנעבור לענן, הם צריכים לדחוף את זה באופן יותר אגרסיבי מזה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...