פורסם 2013 ביוני 512 שנים מחבר התכנון היה להעתיק את ההתנגדות מהדימר, אבל לא כשהיא נמדדת מבחוץ,אלא כשהיא נמדדת במפנים, על הפוטנציומטר שלו.(ז"א, שאחרי שמצאתי את הטמפרטורה המתאימה, אז לנתק הכל מהחשמל, לפרק את הדימר, ואז למדוד את ההתנגדות שם)האם זה לא רעיון טוב?
פורסם 2013 ביוני 512 שנים לא, כי כאמור, דימר סטנדרטי מכיל גם מעגל הצתה ולא רק פוטנציומטר. יש גם כמה צורות לבנות את זה, ככה שקשה לענות מפה על דימר תיאורטי כלשהו.
פורסם 2013 ביוני 512 שנים מחבר אני מבין. דרך אגב, זוכרים את המלחם מאלקטרודראגון, עם הטמפרטורה המשתנה, ב-13.5$? נתקלתי בו שוב עכשיו, באתר אחר: http://www.banggood.com/Huanghua-907-220V-60W-Ultra-fast-Electric-Pencil-Heat-Soldering-Iron-p-75483.html האתר הזה מוכר רק כמה מלחמים בודדים, ובינהם, המלחם הזה שוב. זה כנראה דגם שהולך טוב חח אני תוהה רק למה הסינים שמו את ההארקה שלו בחוט נפרד.. לאן הם רוצים שאנשים יחברו את זה? הרי לא כל אחד נמצא במעבדה שבה ההארקה זמינה בצורה פתוחה. אצל רוב האנשים, ההארקה היא רק בשקע.....
פורסם 2013 ביוני 512 שנים המלחם הזה לא צריך הארקה (לכאורה) כי הוא בעל בידוד כפול. את גיד הארקה שיש לו מחברים למשטח מוארק שעליו עובדים, למטרות הגנה מ ESD. הוא שומר על המלחם והמשטח באותו פוטנציאל.
פורסם 2013 ביוני 512 שנים מחבר המלחם הזה לא צריך הארקה (לכאורה) כי הוא בעל בידוד כפול.מעניין..איך רואים שיש לו בידוד כפול?את גיד הארקה שיש לו מחברים למשטח מוארק שעליו עובדים, למטרות הגנה מ ESD. הוא שומר על המלחם והמשטח באותו פוטנציאל.הבעיה היא שאם אתה מלחים בבית,בד"כ לאנשים בבית אין משטח מוארק..כך שלא יוכלו לנצל את זה(ממש מוזר לי שהם לא שמו את זה בתקע, הרי שם בד"כ שמים את זה..) נערך 2013 ביוני 512 שנים על-ידי card
פורסם 2013 ביוני 512 שנים האמת שלא רואים. הסימון של בידוד כפול הוא ריבוע בתוך ריבוע. העניין הוא שהתקן (הישראלי לפחות..) מגדיר מוצרים שאינם חייבים בחיבור הארקה ככאלו בעלי בידוד כפול. לזה אין הארקה, אז אני מניח שהוא בעל בידוד כפול... עכשיו כשאני כותב את זה, אז יש מצב שהתקן הסיני הוא לעשות מה בראש שלו.הבעיה היא שאם אתה מלחים בבית, בד"כ לאנשים בבית אין משטח מוארק..בד"כ לאנשים בבית אין מלחם מתכוונן... נערך 2013 ביוני 512 שנים על-ידי ZiggyMan
פורסם 2013 ביוני 512 שנים מחבר עכשיו כשאני כותב את זה, אז יש מצב שהתקן הסיני הוא לעשות מה בראש שלו. אני מבין. חשבתי שראית את זה מהרכיבים איכשהו.. אוקיי. אז אי אפשר לדעת. הבעיה היא שאם אתה מלחים בבית,בד"כ לאנשים בבית אין משטח מוארק.. בד"כ לאנשים בבית אין מלחם מתכוונן... נערך 2013 ביוני 512 שנים על-ידי card
פורסם 2013 ביוני 612 שנים הנה דימר קטןhttp://www.ebay.com/itm/1pc-Lamp-Light-Dimmer-DC-310-AC220V-120W-Color-Black-no-wire-no-Scale-/130800875031?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e7456f617תוכל להלביש אותו על הכבל ובכלל לא תרגיש שהוא שם.
פורסם 2013 ביוני 612 שנים מחבר רעיון מגניב לא ידעתי שיש קומפקטיים כאלה שמתלבשים על החוט.. חשבתי רק על הרגילים שבאים בצורה שמותאמת להכנס לקיר.. תודה אלעד זה אמור להיות בסדר עם מלחם נכון?
פורסם 2013 ביוני 612 שנים האם דימר כזה יתאים גם למאורר של 40W?יש חשיבות לאופן החיבור?האם זה ינמיך את המהירות שלו?האם זהhttp://www.ebay.com/itm/200W-SCR-AC-220V-Voltage-Regulator-Lamp-Dimmer-Fan-Speed-Controller-with-Switch-/170929163663?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27cc2c0d8f גם יתאים?תודה!
פורסם 2013 ביוני 912 שנים דימר עובד בצורה דומה ל PWM (חוץ מהבדל מסויים בהשוואה ל PWM ששולט על המאווררים במחשב : הדימר חותך חלק קבוע מהגל של ה AC שהוא מקבל מבחוץ, ו PWM במחשב מייצר את הגל בעצמו לגמרי)ניתן לשלוט על "נגדים" על ידיי דימר - בכלל זה מנורות ליבון והלוגן, וגם מלחםמאוורר הוא בעיה גדולה יותר :למאוורר יש מנוע ומנוע הוא עומס השראותי, כלומר, אם מנתקים לו את הזרם לפניי שהזרם "נגמר" מעצמו (כשגל ה sin יורד ל 0), הוא יוצר מכת מתח גבןוה. המכה הזאת מגיעה לטריאק ופורצת אותו. לכן ניתן לנסות את זה (כלומר, בתקווה שלא יהיו בעיות נוספות) רק אם דימר שחותך את ההתחלה של הגל - leading edge ולא את הסוף שלו - trailing edgeאבל לדימרים כאלה יש בעיה אחרת : אם דימר כזה בגלל גליצ' כלשהוא בעבודה שלו (שכנראה יותר סביר במצבים "נמוכים" של הדימר) יעביר רק חצי 1 של הגל, הוא למעשה יתפקד כמו דיודה וישרוף את המנוע של המאוורר (ואוליי גם אם קצת אש)במחשב אין את כל הבעיות האלה ולכן ניתן ליצור בקלות PWM אמין לשליטה על המאווררים
פורסם 2013 ביוני 912 שנים או על ידיי מנוע שיש כבר מהירויות במנוע שלו (יציאה נפרדת מהסליל לכל מהירות), או אם מעגל של דימר אבל אם אותן מגבלות (יכול להיות שבדימר למאווררים יש משהוא שאמור לוודא שלא יהיה גליצ' כזה - אין לי שמץ)
פורסם 2013 ביוני 1012 שנים ראיתי את האשכול רק עכשיו.אקדח חום זו הדרך הטובה ביותר. אפשר גם עם מצית, אבל רק באיזורים שצריך לבצע כיווץ איטי של השרינק, או באיזורים שאקדח חום עלול לפגוע תוך כדי הפעולה (למשל שיש פלסטיק שלא עמיד בחום). אם מדובר בכיווץ של הרבה שרינקים, ההמלצה היא לעבוד רק עם אקדח חום. עם מצית אגב, צריך יותר מיומנות ולהזהר לא לשרוף דברים. באקדח חום הסיכוי לשרוף משהו קטן משמעותית כי זה אוויר ולא להבה.אני קניתי אחלה אקדח חום ב 200 שקל, מחנות כלי עבודה נחמדה מאד בפ"ת (י טכניק או משהו כזה). ישנם מקומות נוספים שמוכרים במחיר הזה ואולי במעט פחות, ממליץ לחפור קצת בזאפ. נערך 2013 ביוני 1012 שנים על-ידי adi518
פורסם 2013 ביוני 1012 שנים מחבר תודה עדי מדהים ש-כל כך הרבה אנשים פה קנו אקדח חום לא חשבתי שזה יהיה משהו ש-כל כך בשימוש
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.