מאוכזבי הליכוד/נתניהו - למי תצביעו עכשיו בעקבות ההתקפלות בעמוד ענן? - עמוד 26 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מאוכזבי הליכוד/נתניהו - למי תצביעו עכשיו בעקבות ההתקפלות בעמוד ענן?


Judas Iscariot

למי תצביע?  

1150 הצבעות

  1. 1. למי תצביע?

    • נשאר עם הליכוד-ביתנו
    • הבית היהודי
    • עוצמה לישראל (מיכאל בן ארי ושות')
    • עם שלם
    • ש"ס
    • יש עתיד
    • קדימה
      0
    • העבודה
    • מרצ
    • המפלגות הערביות
      0
    • מפלגה "קטנה"(עלה ירוק, הירוקים, מגמה ירוקה, אור, לב ועוד ועוד)


Recommended Posts

מצחיק מאוד. אתה כותב שהפריטו. מי, מה, איך, לא חשוב. אתה כותב שזה היה רע. למה, לא חשוב. תסדרו לבד. תסביר מה היה, מה שינו ולמה זה רע. או, כמו שאומרים באינגליש, put up or shut up. כי הרקורד שלך בתחום ההפרטות לא מוצלח במיוחד...

הרקורד שלי??? אתה הבאת חברה וחצי שהיו כל כך מסואבות עד שהפרטה הועילה במקצת (וגם לזה הגיבו לך) ועל כל דוגמא אחרת אתה מוצא תירוץ למה ההפרטה טובה אבל זה לא הצליח.

לעניין ביטוח החובה - לפני הרפורמה חברת אבנר ביטחה ללא הבדל את כל המבוטחים. ההפרטה לקחה את כל השוק הזה (סביבות מיליארד ש"ח הכנסות מול 700 מיליון התחייבויות בשנה - אני כותב מהזכרון) והעבירה אותו לחברות הביטוח. ניתנה האפשרות לחברות הביטוח לקבוע בעצמן את המחירים. הפול נוצר למי שחברות הביטוח לא היו מוכנות לבטח (הפרטה, כן?).

מצד אחד הדבר הוביל להורדה במחירי ביטוח החובה לטווח הקצר, מצד שני חברות הביטוח החליטו למקסם את הרווחים ע"י העלאת המחירים לדו"ג תוך כדי הצגת מצג שוא של הפסדי הפול ומירור החיים למי שצריך להשתמש בביטוח. כל ההפרטה היתה בנויה על כך שתשלומי החובה מלכתחילה כיסו גם את הדו"ג, משאיות ושאר מרעין בישין. כאן חוזר המשל שהבאתי על האב החולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 436
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש הצדקה למימון של הביטוח של רוכבי הדו"ג.

לא תופסים מקום בכביש , לא יוצרים פקקים , פחות זיהום , כמעט אין סכנה לאנשים אחרים ועוד.

אני אישית משלם בשנה בערך 3000 אלף שקל רק ביטוח חובה וקיבלתי בערך 11000 אלף בסה"כ אחרי כל השנים שאני רוכב על שתי תאונות שלא היו באשמתי אחרי מריחה של שנה של הביטוח עם בית משפט וכל השאר.

בחישוב כל השנים שאני מבוטח , אני שילמתי אלפי שקלים יותר ממה שקיבלתי = רווח לחברת הביטוח.

ואם חברת הביטוח הייתה הוגנת ולא מורחים כל דבר והולכים למשפט על שטויות , אז הם היום משלמים אלפי שקלים פחות שהלכו לאגרות ולעורך דין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הנהגים של המכוניות ילמדו להתייחס לרכב דו"ג כרכב לכל דבר , אז אנחנו נהיה פחות בסיכון.

וכמו שהמיסים של חשמלי הם פחותים , בגלל הנזק הפחות שהוא יוצר , כך הביטוח של רוכבי הדו"ג צריך להיות נמוך יותר בגלל התועלת בשימוש בדו"ג.

לנהגים צריך להיות אינטרס שיהיו כמה שיותר דו"ג על הכביש וכמה שפחות רכבים גדולים שתופסים מקום מלא על הכביש , בזבזניים ומזהמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הביטוח תמיד היה של חברות . פשוט סוף סוף הפסיקו לסבסד אותכם. גם אני בעד שביטוח הבריאות שלי כמעשן יעלה כמו של מישהו שלא מעשן...

א.אני לא נוהג ומעולם לא נהגתי בדו"ג.

ב. קראת בכלל משהו ממה שכתבתי? אתה לא הפסקת לסבסד אף אחד, הכסף שאתה משלם פשוט עובר ישירות לחברות הביטוח. ההיפך, עכשיו מדברים על כך שרכבים רגילים יסבסדו דו"ג. נוצר מצב אבסורדי - התשלום שלך שמלכתיחלה כלל "סבסוד" לדו"ג הולך לכיסי חברות הביטוח ותה תצטרך לשלם שוב כי הן לא מוכנות להשתמש בכסף למטרה שיועדה לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסיתי להסביר לך מקודם,

עולם ביטוח החובה עבר שינוי מאוד גדול

אבל זה לא היה פירוק אבנר -זה היה הלכת אטינגר

היא הגדילה באופן משמעותי את הוצאות חברות הביטוח על תביעות

תאונות שבעבר היו משלמים בגינם עשרות אלפים הפכו לתביעות שמשלמים עליהם מליונים

ועם כל זה, התשלום בגין ביטוח יורד כל הזמן בגלל שיש תחרות (רצינית) בעולם הביטוח (להבדיל מבנקים למשל)

איך זה קורה? כי עכשיו לא מסתכלים על נוסע כמו על נוסע אופנוע, מתמחרים כל אחד בהתאם לסיכון שלו.

התשלום שלי "שלמכתחילה כלל סבסוד" רק ירד עם השנים במקום לעלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדהים למה נהפכה השאלה המרכזית.

נסיון קלוש לחזור לפסים.

נסים משעל במופע בזיוני בראיון עם נפתלי בנט.

נסים פשוט תפס את הצד התבוסתני והפסימי על סף אובדניות.

כל מה שיצא לו מהפה זה "תמשיך למכור אשליות" ועל טילים בתל אביב הוא אמר "אל תפחיד אותנו".

לחצו על נפתלי להגיד "אני אסרב פקודה" ולכלכו על המפלגה שתקשיב לרבנים ולא למפקדים.

הכניס להם יפה בנט כשאמר "אולי סתיו שפיר ומירב מיכאלי יעשו עבודה יותר טובה".

רינה מצליח כמו פרחה ב"תרגיע תרגיע". לא להאמין איך הוציא אותם מהכלים. נסים משעל קם להשתיק אותו אפילו.

בנט לוקח עוד מנדט על הראיון. אני איתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרקורד שלי??? אתה הבאת חברה וחצי שהיו כל כך מסואבות עד שהפרטה הועילה במקצת (וגם לזה הגיבו לך) ועל כל דוגמא אחרת אתה מוצא תירוץ למה ההפרטה טובה אבל זה לא הצליח.

סלי-חה? הבאתי שתי חברות שההפרטה שלהן היתה מוצלחת. השאר, לפי הדרישות שלכם, לא רלוונטיות, מה לעשות. שוב, איך בדיוק אתה יכול לקבוע אם הפרטת מפעל הנשק הקל של תע"ש היתה מועילה או לא? השירות שאתה מקבל שם השתפר או הורע? מחירי הנשק שאתה קונה שם עלו או ירדו? ומה עם הפרטת צים, אתה משלם שם יותר או פחות? השירות שם טוב יותר אן רע יותר?

התשובה היא "על מה לעזאזל אתה מדבר", כי החברות האלו לא נוגעות לאזרח הרגיל. אז לפי הדרישות שלכם, אני לא יכול לומר האם האזרח הרוויח או הפסיד מההפרטה, פרט לכך שהוא לא צריך לשלם יותר על הפסדים.

לא הצליח? מאיפה הקרצת את זה? איפה הסברתי/תירצתי למה הפרטה בארץ נכשלה? מה שאני עשיתי זה להראות לך שהדוגמאות שהבאת להפרטה גרועה לא היו גרועות או בכלל לא היו הפרטות!

מסואבות? בהחלט! זה מה שקורה לרוב החברות הממשלתיות. ככל שהחברה גדולה יותר, חזקה יותר וותיקה יותר, כך היא יותר מסואבת. הנמלים? רכבת ישראל? חברת החשמל? תע"ש? שכר גבוה, עובדים מיותרים, נפוטיזם, מינויים פוליטיים - והכל על חשבוננו. מי צריך את זה?

לעניין ביטוח החובה - לפני הרפורמה חברת אבנר ביטחה ללא הבדל את כל המבוטחים. ההפרטה לקחה את כל השוק הזה (סביבות מיליארד ש"ח הכנסות מול 700 מיליון התחייבויות בשנה - אני כותב מהזכרון) והעבירה אותו לחברות הביטוח. ניתנה האפשרות לחברות הביטוח לקבוע בעצמן את המחירים. הפול נוצר למי שחברות הביטוח לא היו מוכנות לבטח (הפרטה, כן?).

מצד אחד הדבר הוביל להורדה במחירי ביטוח החובה לטווח הקצר, מצד שני חברות הביטוח החליטו למקסם את הרווחים ע"י העלאת המחירים לדו"ג תוך כדי הצגת מצג שוא של הפסדי הפול ומירור החיים למי שצריך להשתמש בביטוח. כל ההפרטה היתה בנויה על כך שתשלומי החובה מלכתחילה כיסו גם את הדו"ג, משאיות ושאר מרעין בישין. כאן חוזר המשל שהבאתי על האב החולה.

שוב, הפרטה מדומיינת. אבנר לא היתה חברה ממשלתית! אבנר היתה חברה בבעלות כלל חברות הביטוח בארץ. ביטוח החובה לא נעשה ע"י אבנר ישירות, היא היתה מבטח המשנה של חברות הביטוח, במטרה לפזר את הסיכונים בין כלל החברות. בנוסף, כך הבטיחו שלא תהיה שום תחרות בתחום ביטוחי החובה וכולם שילמו בדיוק את אותו מחיר. זכור שלמי שמתחרים עליו התחרות טובה אבל למי שמתחרה התחרות רעה. ברור שחברות הביטוח נהנו מקיומה של אבנר - זה קרטל, אבל בניגוד למקובל הוא היה חוקי לחלוטין.

רווחים? אולי, אבל שוב, הרווחים לא הלכו למדינה, הם הלכו לחברות הביטוח. מאחר שלא היתה תחרות, היה קל להרוויח כי לא היה צורך להוריד מחירים. אז מה עשו? העבירו את הביטוחים ישירות לחברות הביטוח שעכשיו מתחרות זו בזו. התוצאה? רוב הנהגים משלמים פחות! כמה נורא... נהגים שעלותם נמוכה יחסית עבור חברות הביטוח יהיו יותר מבוקשים כלקוחות מנהגים שעלותם גבוהה ולהם הציעו הנחות גבוהות יותר. נהגים יקרים יותר פחות מבוקשים והמחירים שהם נדרשו לשלם עלו. אני מוכן להתערב איתך על כסף שבעקבות הרפורמה, רווחי חברות הביטוח מביטוחי חובה ירדו כאחוז מההכנסות. למה? כי התחרות הורידה את המחירים בלי להוריד את העלות.

טווח קצר? כלומר החירים הריאליים היום לנהגי ארבע-גלגלי יקרים יותר מכפי שהיו באבנר? לא עד כמה שאני יודע.

מיקסום רווחים? למה רק על הדו"ג? הרי יש הרבה יותר נהגי מכוניות מנהגי אופנועים. למה לא לעשות את התרגיל הזה על נהגי המכוניות? במקום להרוויח רק על נהגי האופנועים, אפשר להרוויח גם על נהגי המכוניות! מאז למה לא? כי, מה לעשות, הקנוניה נמצאת רק בדמיון שלך. נהגי הרכב הדו-גלגלי באמת עולים יותר לחברות הביטוח מנהגי ארבע-גלגלי. אם המוצר אינו במחסור (וביטוח אינו מוצר במחסור), אף עסק לא ידחה לקוח שמשלם יותר ממה שהוא עולה. אבל כל חברות הביטוח דחו את הדו-גלגליים. למה? יש שם כסף שממתין שיקחו אותו והחמדנים האלו לא רוצים לקחת?

כי לא היה שם כסף! במחירים שהיו, האופנוען הממוצע עלה לחברות הביטוח יותר ממה ששילם. אף עסק סביר לא ירצה לקוח שמפסידים עליו כסף.

מצג שווא? שטויות. תבדוק בדוחות הכספיים של הפול, לחברה לא היה יום אחד של רווח. ההפסדים האלו ממומנים ע"י חברות הביטוח שחברות בפול.

נכון, ביטוח הלקוחות הזולים סיבסד את ביטוח הלקוחות היקרים. זה הגיוני רק למי שמרוויח מההסדר הזה... בלי הקרטל, הלקוחות הזולים קיבלו הנחה והלקוחות היקרים שילמו יותר. מה בדיוק רע בזה? ללקוחות היקרים זה רע, אבל הרוב מרוויחים.

לחזור שוב על ההצעה שכבר הצעתי לכמה נהגי אופנועים? תקימו חברת ביטוח שלכם! חברה שתבטח גם נהגי אופנועים ותגבה מחירים הוגנים. גם תדפקו את כל החמדנים בחברות הביטוח הקיימות, גם תדאגו ללמחירים נמוכים לכל נהגי האופנועים וגם תרוויחו טוב, כשכל האופנועים יבוטחו אצלכם. אי אפשר להפסיד! משום מה, אף אחד לא הרים את הכפפה. אולי בכל זאת אי אפשר להרוויח מביטוח זול לאופנועים?

אז זו לא היתה הפרטה וזה היה טוב לרוב הציבור. רוצה לנסות שוב? אני לא מאמין שלא היתה הפרטה כושלת אחת בארץ, בטוח שתצליח למצוא, אם ממש תחפש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרמתי ידיים. יש לך נטיה לראות רק את מה שאתה רוצה לראות ולגבות זאת במלל רב. היות שאין לי שמץ של סיכוי להתחרות איתך בכמויות המילים שאתה כותב וכבר הוכחת שאתה מתעלם מאיכות התוכן אני פורש בשלב זה. בהצלחה רבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...