חוויית השירות המרנינה שלי (או: עוד סיבה לא להכנס לרשת KSP).... - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוויית השירות המרנינה שלי (או: עוד סיבה לא להכנס לרשת KSP)....


vic07

Recommended Posts

מעשה שהיה כך היה:

ינואר 2010: לוח אם מסויים נקנה בסניף פ"ת של רשת KSP, עם אחריות ל3 שנים, עבור מחשב שנקנה בחלקים בכמה חנויות שונות.

תחילת 2012: לוח האם המדובר התחיל לעשות בעיות, כשהמציקה ביותר הבטאה בכך שלא כל הדלקה של המחשב הוא היה מזהה את כרטיס המסך החיצוני. התקלות הללו החמירו עם הזמן, עד למצב בו אי אפשר היה להשתמש כלל בכרטיס מסך חיצוני. הכרטיס המובנה בלוח עבד בסדר. כרטיס המסך, אגב, עבד גם הוא בסדר גמור במחשב אחר, בו הוא נמצא גם כרגע.

19 בספטמבר, 2012: נמאס לי מהמצב הזה, לוח האם נמסר לתיקון במסגרת האחריות (לה נותרו עוד 3 חודשים) לאותו סניף של KSP. שימו לב - זה היה לפני כמעט חודש. הבחור בדלפק השירות הטכני בדק את הלוח (חיצונית), רשם את התלונה וקיבל את הלוח.

24 בספטמבר (כמדומני): התקשרתי לברר מה הולך עם הטיפול בעניין. נאמר לי כי הלוח נבדק ונמצא אכן תקול, ונשלח לסניף המרכזי להמשך הטיפול.

3 (או 4) באוקטובר, חול המועד סוכות: ניסיתי לברר בטלפון מה מצב התיקון\החלפה. אין תשובה למרות שהתקשרתי מספר פעמים. היות וממילא תכננתי להיות בסביבה, ניגשתי לסניף לשאול. הבחור בדלפק בדק ומצא כי אכן הגיע לוח להחלפה בשבילי - אלא שבעוד שהלוח שהיה לי תמך בזכרונות , הלוח שהוצע לי במקום התאים רק לDDR3! אמרתי שפתרון זה אינו מתאים לי. הבחור הציע לי לקנות זכרון "בהנחה" (90 ומשהו שקל במקום 120 ומשהו שקל). אמרתי שאין בכוונתי להוציא כסף על המחשב הזה, בטח ובטח שלא בשביל להחליף חלקים תקינים. דרשתי את המגיע לי לפי חוק - או לוח חלופי תואם או השבת כספי. הבחור אמר שהוא יכול להציע לי זיכוי על הלוח, אך לא זיכוי מלא כי המוצר ישן. הסברתי לו שהיות ונכתב שעל הלוח הזה ניתנות 3 שנות אחריות מלאה, ללא סייגים כלשהם, אין לו זכות לזכות אותי בפחות ממחירו המלא של הלוח, וכי הצעה שכזו מהווה עבירה על החוק. הבחור עשה כמה טלפונים, ובסופו של דבר אמר לי כי נמצא לוח חלופי עבורי מאותו הדגם כמו הלוח המקורי שלי, וכי אוכל לקבלו אחרי החג.

11 באוקטובר, צהריים: קיבלתי טלפון מKSP (לא ידוע לי האם מהסניף או משירות הלקוחות) והודיעו לי שהלוח החלופי הגיע לסניף וכי אני יכול לבוא לקבלו. שימו לב - ביום זה חלפו 11 מתוך 14 ימי העבודה המוקצבים להם על פי חוק לטיפול בתקלות, וגם זה רק אם לא סופרים ימי שישי או ערבי חג בהם הם עובדים (יצויין כי החוק מורה שלא לספור שבתות וחגים במניין 14 הימים, אך לא מחריג ימי שישי או ערבי חג בתנאי שהעסק פתוח בימים אלו).

12 באוקטובר, צהריים: הגעתי לסניף פ"ת לקחת את הלוח. הלוח אכן היה מדגם זהה לשלי, אך הגיע בקופסה פתוחה וללא הכבלים שאמורים להגיע איתו. אמרתי לעצמי "נו טוב, מה אכפת לי מה מצב הקופסה, וכבלים חדשים אני ממלא לא צריך - העיקר שהלוח יהיה תקין". הדאיגה אותי העובדה שעל הקופסה היה רשום RMA, אך המוכר טען שזה בגלל שהלוח עבר בין כמה סניפים בהסטורייה שלו עד שהגיע אלי, והיה מיועד להחלפת לוחות שהוחזרו תקולים - ושהלוח אינו משומש בניגוד לחששותי. בלית ברירה לקחתי את הלוח - היה זה יום שישי, קרוב לשעת סגירת הסניף.

12 באוקטובר, אחה"צ: הרכבתי את המחשב עם הלוח ה"חדש". מייד התברר כי הלוח תקול, ושאיתו המחשב כלל לא עולה ברוב הנסיונות, וגם כשהוא עולה ישנן בעיות חמורות. בנוסף, באחת הפעמים הבודדות שהמחשב כן עבר POST ונתן תצוגה, הביוס הזהיר כי עלי לעדכן גרסה בשביל שהמעבד שלי ייתמך במלואו - וזאת למרות שהמעבד שלי נתמך ע"י הגרסה הראשונה של הביוס ללוח זה. בנוסף, לאחר שפירקתי את הלוח מהמחשב והחזרתי אותו לקופסה, שמתי לב שעל הפלסטיק הזה שמגן על תושבת המעבד לצרכי הובלה ואחסנה כתוב , בעוד שהלוח הוא של Asus! בקיצור, נהיה ברור שזה לוח שהתעסקו איתו.

14 באוקטובר (היום), בוקר: חזרתי זועם למדי לסניף. הסברתי לבחורים בדלפק השירות את הבעיות שעלו עם הלוח החדש, ואת טענותי בדבר היותו משומש. בינתיים, התברר גם שבנוסף לכל האמור, על חלקו האחורי של הלוח, אותו כלל לא טרחתי לבדוק, יש כתם משמעותי של משחה תרמית לבנה (בעוד שלא רק שאני הרכבתי עליו את המעבד רק לאחר שהלוח הורכב במקומו במארז, אלא שאני משתמש במשחה תרמית כסופה - כך שאני יודע בוודאות שהכתם לא ממני). דווקא על זה לא עשו לי בעיות. הטכנאי ציין כי הלוח ייבדק, אבל ספק רב שיימצא לוח חלופי - גם את זה שהחזרתי בקושי מצאו. כשהתעמתתי איתו על כך שהביאו לי לוח משומש בלי לטרוח לבדוק אפילו את תקינותו, הוא אמר שאין לו יד בעניין וכך הסניף שלהם קיבל אותו. היות והבנתי שממנו לא אוכל לקבל עזרה, פניתי למנהל הסניף.

מנהל הסניף הקשיב לסיפור שלי בלי עניין רב כשהוא דוחק בי לדלג על פרטים (אליהם בכל זאת נאלצנו לחזור בהמשך, כי התברר שהם מהותיים), ולאחר מכן אמר שאין לו מה לעשות בעניין ושהלוח יחזור לסניף המרכזי ושזה יקח זמן. אמרתי לו שאין בכוונתי להמתין יותר, והוא בתגובה ענה שאין לו פתרון אחר להציע. כששאלתי אותו מדוע קיבלתי לוח משומש, הוא ענה , בחוצפה יתרה, "מה חשבת, שתקבל חדש?" - ולא שינה את עמדותיו לאחר שהבהרתי לו שעל פי חוקי הגנת הצרכן, אין לו זכות למסור לי לוח משומש, ויתרה מכך, שהיות והלוח הנוכחי לא הוחזר להם במסגרת האחריות אלא כתקול "ישר מהקופסא", אין לו זכות למרוח אותי שבועיים נוספים כמו במקרה של תקלה נפרדת. הוא ניסה להפנותי למחלקת שירות לקוחות, בטלפון, אך הבהרתי לו שמבחינתי הוא נציג החברה ואין לי כוונה לחכות לאותה מחלקת שירות שיואילו לטפל ב"בקשתי" - ואף סירב לדון בשאלת הפתרון שיוצע לי במקרה ואין לוח תקין המתאים למחשב שלי להביא לי. בינתיים, הטכנאי שדיברתי איתו בתחילה בדק את הלוח, מצא כי הוא אכן תקול, וניסה לתפוס את מנהל מחלקת שירות לקוחות בטלפון ללא הצלחה. בסופו של דבר, עקב סידורים אחרים, נאלצתי להשאיר את הלוח בסניף ולעזוב - תוך הבטחה מצידם שהעניין יטופל "בהקדם".

עד כאן הסיפור בינתיים. את המסקנות אני אשאיר לשיפוטכם. אני רק אוסיף ואומר כאן, למקרה שנציג KSP בפורום ייתקל בדיון הזה, את אותם הדברים שאמרתי בעוזבי את הסניף היום בבוקר - היום יום ראשון. מחר אני יוצא לאימון מילואים של 3 ימים. יום חמישי, על הבוקר, אני חוזר לחנות. אם כשאני חוזר לא ימתין לי שם לוח חלופי, חדש ותקין (ואני לא אעזוב את החנות עד שיודגם בפני שהוא אכן תקין), או פיצוי כספי בגובה מלוא עלותו של הלוח, או כל פתרון אחר שבסופו יהיה לי מחשב תקין מבלי שאצטרך לשלם שקל אחד נוסף, אני לא הולך להמתין יותר, ועוד באותו היום תוגש תביעה נגד KSP בכלל ונגד סניף פ"ת בפרט (המבוססת על טיוטה זו), לא רק על סחבת בטיפול במסגרת האחריות, אלא גם על הנסיון לרמות אותי ו"לדחוף" לי לוח משומש ותקול (או לכל הפחות, לדחוף לי לוח משומש שתקינותו אינה ידועה - יעבוד, מה טוב, לא יעבוד, מקסימום הלקוח יבזבז את הזמן שלו - לא זו צורת החשיבה שלכם?) - ואז אני כבר ממש לא הולך להסתפק בפיצוי על עלות הלוח.

בכל מקרה, באי הפורום - ראו הוזהרתם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

חוק הגנת הצרכן (1981), תקנות משנה בעניין אחריות ושירות לאחר מכירה, סעיף 6:

6. אופן ביצוע התיקונים

(א) תיקון קלקול בטובין בתקופת האחריות יחזיר את הטובין למצב שבו

היו אלמלא הקלקול, בכפוף להוראת תקנה משנה (ב).

(ב) היה תיקון הטובין בתקופת האחריות כרוך בהחלפת חלקים בהם,

יהיו החלקים המחליפים מקוריים וחדשים.

(ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן

טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את

התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן.

http://www.moit.gov.il/NR/rdonlyres/7C9F7B6F-F7E8-4E18-B57F-57008F625AF3/0/tak6468.pdf

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כרגע לא רוצה להתייחס באופן מלא למקרה, חוץ מזה שאם מקבלים משומש, אין לדעת מה הבעיות שלו אם יש, ובנוסף אם אכן יש לו בעיות, איזה נזק הוא יכול לעשות לשאר הרכיבים במחשב (ולך תוכיח אח"כ שהרכיבים האחרים נהרסו לך בגלל הלוח אם, זה עניין רגיש).

שמתם לב שהחנויות בארץ אונסות את הלקוח ההדיוט להיות בקי בחוק הגנת הצרכן, אחרת הן מנצלות את חוסר ידיעתו לטובתן בחוסר תמימות. לדעתי צריך לעצור בצורה כלשהיא את שיטת המצליח הזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו מוזר לי כאן, הרי זה לא בדיוק שיטת מצליח, הלוח תקול בלי כל ספק, אגב, אני חושב שלא הייתה אמור לקבל אותו גם אם הוא היה תקין אבל בלי הכבלים.

מה קורה אם המוצר שמיועד להחלפה כבר לא קיים בשוק?

איזה זיכוי אתה מקבל- מה ששילמת או כמה שהוא שווה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"יצרן/יבואן שאינו יכול לתקן את המוצר באופן שיחזיר את המוצר למצב שלפני התיקון, או אינו יכול להתקין חלקים שאינם חדשים ומקוריים, יספק לצרכן מוצר חדש זהה או מסוג דומה ושווה ערך, או יחזיר לצרכן את התשלום ששילם הצרכן בעד הנכס - לפי בחירת היצרן/יבואן."

אני גם במצב דומה עם מור לוי, חודשיים בלי כרטיס מסך. הביאו לי מחודש ברמה זהה אחרי שבועיים (אמרתי טוב נו, שיהיה גם ככה קניתי מיד שניה) אבל הוא לא היה תקין, ועכשיו כבר חדוש וחצי "לא שומעים מהיצרנים לגבי ההחזר של שני הכרטיסים (שלי והמחודש שהביאו)."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה שהחברה הזו עושה הכל כדי לעשות את המינימום האפשרי ופחות מכך.

לא ברור מדוע, כי לעיתים הרבה יותר פשוט וזול לא להתעסק עם קקה כל הזמן כפי שהם מתעקשים לעשות. הזמן שכל חבורת העובדים שלהם מבזבזת על כל הסיפור הזה, אמור להיות יקר להם הרבה יותר מלוח אם מסכן. תשלחו ליבואן ותתעקשו על החלפה לחדש כמו שכל חנות נורמאלית עושה. אתם היבואנים? תשלחו ליצרן. אתם אמורים לספוג את עלויות המשלוח אם יש לכם מראש מתח רווחים של יבואן.

אגב, לא פעם אחת החלפתי אצל חברה אחרת גדולה בישראל לוחות אם פגומים, לפעמים חודשים ספורים לפני תום האחריות. תמיד קיבלתי חדש באריזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון: בינתיים התקשרו אלי מKSP (לא הייתי זמין) והשאירו שתי הודעות על כך שנמצאו לוחות חליפיים של חברת התואמים למפרט שלי. ניסיתי להתקשר אליהם חזרה אך לא קיבלתי תשובה, ועל כן איני יודע האם הלוחות הללו חדשים או שלא. בכל מקרה, הם הבטיחו שיהיה לוח חלופי בסניף פ"ת ביום שלישי או רביעי... נחיה ונראה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, הלוח לתושבת 1156? אם כן אז אני יכול אולי להבין למה הם מתקשים/התקשו למצוא לך לוח... זה תירוץ לא רע.

בכל מקרה אחר אין להם שום תירוצים, וזה פשוט יח"ץ נפלא עבורם. באמת היו כאן הרבה תראדים עליהם בזמן האחרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, הלוח לתושבת 1156? אם כן אז אני יכול אולי להבין למה הם מתקשים/התקשו למצוא לך לוח... זה תירוץ לא רע.

בכל מקרה אחר אין להם שום תירוצים, וזה פשוט יח"ץ נפלא עבורם. באמת היו כאן הרבה תראדים עליהם בזמן האחרון.

יש לו כרגע לוח עם DDR2

SOCKET 1156 לא תומך בDDR2 (יותר נכון המעבדים שבהם בקר הזכרון לא תומכים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...