פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים מי שחושב שהוא שם פה על מישהו חי בסרט הם לא שמים קצוץ על אף אחד ומורחים את כולם ביותר קלות משוקולד למריחה. {מי אמר שיטת המצליח?? - מצליח בגדול}ואני מאמין שכנראה זה דבר שכל אחד מאיתנו היה עושה במקומם כולל אותי...עד שיבוא מישהו כמו כחלון ויעשה סוף להפקרות
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים מחבר ויק אם תוכל לפתור את הסוגיה הזאת של האם עכבר זה מוצר מתקלה או מוצר אלקטרוניקה ולנסות למצוא רשימה של איזה מוצרים נכללים בתוך הקטגוריה הזאת זה יהיה מעולהאני לא חושב שתמצא רשימה כזו כי בחוק הגנת הצרכן לא מצויינים סייגים כלשהם. מכאן, שהכוונה היא לכל מוצר אלקטרוני או חשמלי - לרבות עכברים, רמקולים, מאווררים (שעלותם יותר מ150 שקל) וכולי. אם מר קיריל טוען שלא, בהצלחה לו בלהסביר לשופט בבית משפט לתביעות קטנות, אם וכאשר ידרש לכך ע"י לקוח שדרישתו לשירות נדחתה על סמך התקנון של החנות שלו, איך בדיוק עכבר שעולה 200 שקל אינו "מוצר אלקטרוניקה", או מה בדיוק מתכלה בו.
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים נראה לי אגב, בטח לגבי KSP שיש להם מחזור מכירות עצום וכד' - שמדובר בכר פורה לתביעה ייצוגית. VIC, בזמן האחרון אני רואה שאתה מתעסק בכך די הרבה - אתה לומד משפטים/עוסק בנושא? אם כן, לך על זה ובהצלחה
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים מחבר אני לא עורך דין ואני לא לומד משפטים. פשוט נמאס לי מהמצב. יחד עם זאת, אני לא יכול להרים תביעה ייצוגית מסיבה פשוטה: אני, אישית, לא נפגעתי מתקנונים שכאלה מחנויות שעדיין קיימות. נפגעתי מפנדה, בזמנו, אבל אז לא היה לי הזמן להתעסק בזה וממילא הם פשטו רגל פחות משנה אח"כ. היו לי נסיונות לא מעימים אחרים, אבל בסופו של דבר (ועם לא מעט מאמצים) הבעיות הללו נפתרו באופן מניח את הדעת מבחינתי גם ללא התערבות משפטית.זו הבעיה ב"שיטת מצליח", איש קריות: מי שלא הצליחו עליו, קיבל את זכויותיו ממילא ואין לו עילה לתביעה (פרט, אולי, לעגמת נפש). מי שכן הצליחו עליו, הוא אדם שלא מודע לזכויותיו וממילא לא הולך לתבוע - הוא כלל לא חושד שיש לו על מה.
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים בקשר למוצרים כמו עכבר ומקלדת... וזו רק דעתי!!! במוצרים עלו יש יותר מנעים מכנים מאשר אלקטרונים. ורוב התקלות שלהם הם מכניות שנגרמות עכב... הקלדה רועשת ופריקת עצבים על המקלדת או עכבר {במשחק למשל}ובעיה אלקטרונית שאני לפחות מקיר במוצרים אלו זו שה USB במחשב מקצר וקיצר את המקלדת. כל השער התקלות אפשר לראות תוך ימים ספורים מיום הרכישה
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים מוצר לא מפסיק להיות אלקטרוני בגלל אופי התקלות הנפוצות שלו. או לפחות לא ידוע לי על הגדרה כזו בחוק.בעכבר אופטי ממוצע אין שום רכיב מכני מלבד הלחצנים. במה הוא שונה מטלפון סלולרי ממוצע (שגם בו רוב התקלות הן ממכות/נפילות וכדומה), או שלשיטתך גם סלולרי לא ייחשב למוצר אלקטרוני?
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים מחבר חוץ מזה, שהחוק כולל תחת ההגדרה של מוצרים החייבים באחריות גם "מנגנונים מכאניים ברהיטים", אז עכבר זה לא מספיק?
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים אני לא יודע מה כתבו מתחתיי, לא אקרא עכשיו 6 עמודים, אבל אני קונה מזה כמה שנים ב-logicpc.co.il ואני מאד מרוצה.הם אומרים שמות יבואנים (אם אתה שואל) וגם משתדלים מאד לעבוד רק עם יבואנים טובים שעומדים מאחורי האחריות שלהם, הם מספקים לך שירות מלא אצלם, הקבלה = אחריות ויש להם רישום במחשב על העיסקאות שעשית, ועם הזמן למדתי להכיר אותם אישית ואני מפנה אליהם אנשים כל הזמן.נכון, הם לא הכי זולים, אבל שירות טוב שווה עוד קצת כסף, וגם אצלם מדי פעם יש פאשלות, אבל הם טורחים לתקן אותם כמיטב יכולתם.אז פשוט תחפש חנות כזו שעונה לך על הצרכים, תפרסם אותה בחברה ותתמוך בה, וככה תדאג שיהיו חנויות טובות יותר מהממוצע.
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים מחבר באמת? הנה פנינים נבחרים מהתקנון של לוג'יק PC:"מאווררים,מקלדות,עכברים,רמקולים,מדיות לצריבה,כבלים וג'ויסטיקים אין אחריות.""אם הזמנתה מוצר ומחירו אינו נכון הזמנתך תוקפא ויצרו עמך קשר למתן אישור המשך הזמנה במחיר הנכון .""מוצר להחזרה יתקבל באריזתו המקורית בלבד עם כל המוצרים הנלווים. לא יינתן החזר כספי על משלוח ודמי טיפול הלקוח אחראי לשלוח את המוצר לחנות. במידה והלקוח רכש מוצר ומחירו ירד יינתן זיכוי על המחיר הנמוך יותר (העדכני) מבניהם."ורק הערה כללית אחת - יצא לי לבקר בחנות הזו לפני כמה שנים. אנשים חביבים, ללא ספק - אבל כפי שאתה רואה, גם הם לא בדיוק צדיקים.
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים אגב, בדקתי את התקנון של אייבורי.הדבר היחיד שכתוב לגבי אחריות:4. האחריות הינה אחריות מוגבלת. תנאי האחריות כפופים לתנאי תעודת האחריות ותנאי היבואן.
פורסם 2012 באוגוסט 213 שנים זה לא משנה בכלל מה כתוב בתקנון לגבי האחריות. מה שמשנה זה מה שכתוב בחשבונית או תעודת האחריות שאתה מקבל עם הקניה.וזה מה שכתוב בחשבונית של אייבורי:תנאי אחריותלמוצרים בהם תקופת האחריות גדולה משנה אחת, האחריות מעל השנה הראשונה הינה אחריות נוספת מוגבלת כמפורט בתעודת האחריות. סה"כ שנות האחריות המופיע בחשבונית כולל את שנת האחריות הראשונה. בכל מוצר, בו לא מצוין יבואן/יצרן או צד ג אחר כנותן האחריות, האחריות תינתן על ידי אייבורי מחשבים. חשבונית זו מהווה חלק בלתי נפרד מתעודת האחריות. במידה ולא קיבלת תעודת אחריות התקשר/י 8280*(ההדגשה במקור)בעיקרון נראה שהם מכוסים חוקית טוב יותר מרוב החנויות הקטנות, וזה לא בהכרח מוכיח שהם רוצים להיות טובים יותר ללקוח - להיפך, דווקא כשיש לך סיכוי טוב לעצבן לקוחות כדאי לך להיות מכוסה משפטית. אותו דבר עם KSP, שהם היחידים שראיתי שמצרפים תעודת אחריות מלאה עם כל התנאים, בצד האחורי של כל חשבונית.
פורסם 2012 באוגוסט 313 שנים העניין הוא ש"תעודת האחריות" של KSP היא לא תעודת אחריות כלל, אלא התקנון המזוויע שלהם, והוא לא חוקי. בשל היותו לא חוקי, הוא לא יגן עליהם משפטית במקרה של לקוח שנפגע ויודע את זכויותיו. כל כוונת התקנון הזה הוא לייאש לקוחות שלא יודעים את זכויותיהם.
פורסם 2012 באוגוסט 313 שנים בעיקרון נראה שהם מכוסים חוקית טוב יותר מרוב החנויות הקטנות, וזה לא בהכרח מוכיח שהם רוצים להיות טובים יותר ללקוח - להיפך, דווקא כשיש לך סיכוי טוב לעצבן לקוחות כדאי לך להיות מכוסה משפטית. אותו דבר עם KSP, שהם היחידים שראיתי שמצרפים תעודת אחריות מלאה עם כל התנאים, בצד האחורי של כל חשבונית.האחריות צריכה להימסר בזמן הרכישה, כדי שהלקוח יוכל לראותה ולהחליט החלטה מודעת אם לרכוש. לרשום "תתקשרו", לא מכסה אותם בגרוש נגד התנערות כלשהי בתקופה האחריות הנוספת, במידה ולא נמסרה תעודה אחריות עם כל התנאים מראש.לי ידוע שבמקרים רבים הם אינם מוסרים תעודת אחריות כלל. אז אין לזה כל תוקף משפטי במקרים אלו, והם חייבים לתת אחריות מלאה גם על השנים הנוספות.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.