לימודי מהנדס חשמל/תעודת הוראה - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לימודי מהנדס חשמל/תעודת הוראה


Ash Binary

Recommended Posts

אני רוצה ללמוד לתואר מהנדס חשמל, ולהוציא תעודת הוראה כדיי ללכת להוראת חשמל/אלקטרוניקה ברמת בית ספר תיכון/מכללה

מבחינת אוניברסיטה, בן גוריון נראית לי טובה (מהשוואה ובדיקה שעשיתי). אבל זה עדיין אוניברסיטה וביא תצתרך הרבה השקעה של זמן וכו'

יש לי חברים שממליצים על תל חי, ותל חי נראית טובה אבל זו מכללה - הם נותנים רק הנדסאי

האם יש משמעות לעשות חלק התחלתי כלשהוא מהקורסים בתל חי (ברמה של מכללה) ואם זה ללכת לבן גוריון ? (כדיי להרוויח תקופה של לימודים פשוטים יותר, שבו ניתן להתעסק בדברים אחרים)

או האם רצוי להתחיל מהתחלה בבן גוריון ? ואם כן - האם ניתן בו זמנית לעבוד בתל חי על תעודת הוראה (כלומר האם הם מכירים בקורסים המתאימים מהאוניברסיטה כדיי שאני לא אצתרך לעשות אצלהם תוכנית מלאה), לפניי שאני מסיים בבן גוריון ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנם קורסים מסויימים של מכללות\אונברסטאות שמכללות\אונברסטאות אחרות מכירות בהם, ויש כאלה שלא.

אני לא יודע מה מערכת היחסים בין תל חיי לבן גוריון, ההמלצה הכי טובה היא להתקשר לבן גוריון למנהל הסטודנטים ולשאול אותם על הקורסים שחשבת לעשות שם, זה בדיוק התפקיד שלהם.

מה שכן, אני באופן כללי נגד הרעיון.

ממה שאני רואה אצלי ב"כיתה" (קבוצת האנשים שהתחילו את התואר ביחד) יותר קשה לאלה שהצטרפו בשלב מאוחר יותר או באמצע מאשר לאלה שהתחילו ביחד.

בניגוד לבית הספר שבו תוכנית הלימודים אחידה באונברסטאות לפעמים המרצים שמים דגש יותר על נושא אחד מאשר על האחר, והמעבר יכול לבלבל אותך, מה גם שעם הרמה הקשה תצטרך להתמודד בסופו של דבר בכל מקרה, אז אולי כדאי שתתחיל עם הרמה הקשה כשהיא עוד הגיונית ולאט לאט תגביר את הקצב... (נגיד שאתה צריך לקחת את הקורסים חדווא 1 וחדווא 2. אם תתחיל במכללה חדווא 1 והקורס יהיה קל לאורך כל הדרך, כשתעבור לאונברסיטה לא תדע מה נפל עליך עם חדווא 2. אם מצד שני מלכתחילה תתחיל חדוא 1 באונברסיטה הרמה אומנם תהיה קשה, אבל המרצה לא יניח שאתם יודעים את הכל ויתחיל אתכם מהבסיס, ואז כשתגיע לחדווא 2 תהיה כבר רגיל לרמה)

עוד דבר אחד שחשוב לי לציין, וזה דווקא בגלל שקראתי כמה תגובות שלך על חשמל. ובתור סטודנט להנדסת חשמל דיי התבעסתי כי לא הבנתי חצי ממה שאתה אומר...

לימודי הנדסה לא כוללים בתוכם הרבה לימודי הנדסה :silly:

רוב התואר שלך (לפחות השנתים הראשונות, שם אני כרגע) יהיו מתמטיקה ופיסיקה. אז תהיה מוכן להרבה חפירות ונוסחאות ופחות דיבורים על דיודות והספקים.

שיהיה המון בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשרי לשאול למה אתה לא שוקל את המכללות (HIT ואפקה) ואוני' ת"א?

בכל מקרה, בדר"כ למכללות יש מסלול מיוחד לאנשים עובדים שכולל 2 ערבים באמצע השבוע ויום שישי אחד. -שווה לשאול אותם על זה.

לימודי הנדסה לא כוללים בתוכם הרבה לימודי הנדסה :silly:

בדר"כ בשנתיים הראשונות עוסקים ב"מבוא לאלק'" (מיתוג וכו'), בדר"כ מתעסקים יותר בלימודי אלק' בשנה השלישית והרביעית תלוי בסוג ההתמחות (וכמובן בגבול הטעם הטוב - לא נראה לי שמתעסקים באלק ברמה גבוה כמו שלך בלימודי מהנדס).

בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה שוקל ללמוד בבן גוריון אז אני מניח שאתה יכול להתקבל לאונ'.

שאלה- למה שתרצה להיות מורה, כאשר המשכורת של מורה נמוכה למעלה מפי 2 מאשר של מהנדס חשמל?

שים לב שקיים תואר "מוסמך למדעים בהוראת ה.. (השלם הנדסת חשמל במקרה שלך)", ששונה מתואר בהנדסת חשמל (גם בדרישות גם בתכנים )

לפחות ככה זה בטכניון, ממליץ לך לבדוק את מחלקת הוראת המדעים שלהם (לא מכיר מקומות אחרים)

קורסים מתל-חי לבן גוריון כמו שאמרו- כדאי לבדוק האם יש הסדר בנושא ומה הדרישות שיכירו לך בזה, כי סביר שזה לא יקרה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נשמע קצת מגוחך שאתה רוצה ללמוד את אחד המקצועות הכי קשים שיש היום, ועוד באוניברסיטה והכל כדי ללכת לקבל שכר עלוב בתור מורה?

בשביל זה אתה יכול ללכת ללמוד במכללה הוראה בדגש על מדעים.

אם אתה כן יכול ללמוד הנדסת חשמל ועוד באונ', תחשוב על להיות מהנדס כבר ולהשתלב בתעשייה. המקצוע מאוד מבוקש ויש אפשרויות תעסוקה רבות ושכר מפתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי ניסיון מסויים בהוראה (מדצים, מורה מדריך באלקטרוניקה בבית ספר בצורה לא רשמית, תגבורים במתמטיקה וכו). זה מעניין אותי יותר מלשבת במשרד ולהנדס

עכשו מה הקטע יש את כל הרפורמות חרטא של משרד החינוך, ואני לא יודע אם יכול לקרות מצב שתהיה דרישה לתואר מסויים בקבלה לעבודה

למכללה יש יתרון בכך שהלימודים הם יותר מעשיים, מובנים, ובמכללות מסוימות ממה שהבנתי (תל חי) יש לי סיכוי להשתלב בהוראה כבר בתוך המכלללה עצמה. אם כן, זה יתרון ענק לכיוון של מכללה. אבל מה אם התואר לא מספיק ? יש כאן מורים שיכולים לאמר משהוא אל זה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצב ההוראה זה באמת שאלה שכדאי לשאול מורה, לא חושב שיש פה כאלו.

אם אתה אוהב את זה לך על זה למות הכל

ה"לימודים מעשיים" נשמע לי חרטא, ואם באמת יש יותר אנשים מדרישה יעדיפו את בוגר האונ'

בקשר ללהשתלב בהוראה במכללה עצמה- נשמע לי מוזר, מה זה בדיוק להשתלב בהוראה?

בתעודת הוראה מלמדים איך להתמודד עם תלמידי תיכון\חטיבה

בתואר:

להיות מרצה- צריך תואר ונסיון הרבה יותר מתקדם, אי אפשר ללמד משהו שלמדת באותה רמה לפני שנה כמו שצריך

להיות מתרגל\צוות זוטר- בכל אוניברסיטה את התפקיד עושים סטונדטים מתואר שני\מצטיינים מתואר ראשון, בלי שום קשר לתעודת או יכולת הוראה

ותבדוק באמת האם קיים במקומות המעניינים אותך תואר ספציפי להוראה ולא רק הנדסת חשמל, יוצא שאתה לומד 4 שנים הנדסת חשמל, כאשר רוב הידע שתצבור לא ישמש אותך אף פעם כמורה.

תואר הוראת המדעים (שכולל גם תעודת הוראה וגם לימודים בתחום הספציפי המעניין אותך) לדעתי זאת נקודת התחלה מצויינת, כאשר לחלק נכבד מהמורים שלי בתיכון היו 12 שנות לימוד שאותם עשו בקושי (ואז איכשהו תעודת הוראה אלוהים יודע)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי ניסיון מסויים בהוראה (מדצים, מורה מדריך באלקטרוניקה בבית ספר בצורה לא רשמית, תגבורים במתמטיקה וכו). זה מעניין אותי יותר מלשבת במשרד ולהנדס

עכשו מה הקטע יש את כל הרפורמות חרטא של משרד החינוך, ואני לא יודע אם יכול לקרות מצב שתהיה דרישה לתואר מסויים בקבלה לעבודה

למכללה יש יתרון בכך שהלימודים הם יותר מעשיים, מובנים, ובמכללות מסוימות ממה שהבנתי (תל חי) יש לי סיכוי להשתלב בהוראה כבר בתוך המכלללה עצמה. אם כן, זה יתרון ענק לכיוון של מכללה. אבל מה אם התואר לא מספיק ? יש כאן מורים שיכולים לאמר משהוא אל זה ?

יופי, גם אני הייתי מדריך בצופים, זה לא אומר שאני יכול להתמודד עם ילדים מתבגרים על בסיס יומיומי. תחשוב טוב טוב אם אתה רוצה ללמד מתבגרים ידע בסיסי בצורה רפטטיבית או שאתה רוצה ליצור וליזום.

זכור גם כי סביבת העבודה שלך תהיה מורכבת מבחורות, ועוד לרוב כאלה נשואות או כאלה שסביר להניח שלא תמצא איתם שפה משותפת.

הרפורמות חרטא של משרד החינוך סך הכל באות לצ'פר מורים בחטיבה ובתיכון על בסיס הצלחה בבגרות, אם יש איקס הצלחה תקבל קצת תוספת לתלוש. 8000 לשנה זה בדיחה למשכורת לא גבוהה למדי.

בנושא הוראה בתוך המכללה, אז אתה לא מבין איך זה עובד- המסלול הוא לרוב (במיוחד במדעים) לקחת אנשים לתארים מתקדמים ולתת להם להיות מתרגלים או חוקרים. באוניברסיטה מי שחוקר גם מחוייב להרצות , ולאט לאט משתלב בסגל המרצים. מכיוון שבמכללות אין פורמט של חקר מה שעושים

הוא או להביא מרצים מהאוניברסיטה או להביא מהתעשייה אותם, כלומר ממי שרכש ניסיון מקצועי.

יהיה לך מאוד קשה להשתלב אחרת.

לעניין העבודה, במערכת ההוראה חסר כוח אדם מדעי בצורה חמורה. לא תהיה לך שום בעיה להתקבל עם נתונים סבירים ומעלה, להיפך יעשו הכל כדי שתגיע (אולי אפילו מלגות מוגדלות)., השאלה היא אם תישאר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה ללמוד לתואר מהנדס חשמל, ולהוציא תעודת הוראה כדיי ללכת להוראת חשמל/אלקטרוניקה ברמת בית ספר תיכון/מכללה

מבחינת אוניברסיטה, בן גוריון נראית לי טובה (מהשוואה ובדיקה שעשיתי). אבל זה עדיין אוניברסיטה וביא תצתרך הרבה השקעה של זמן וכו'

יש לי חברים שממליצים על תל חי, ותל חי נראית טובה אבל זו מכללה - הם נותנים רק הנדסאי

האם יש משמעות לעשות חלק התחלתי כלשהוא מהקורסים בתל חי (ברמה של מכללה) ואם זה ללכת לבן גוריון ? (כדיי להרוויח תקופה של לימודים פשוטים יותר, שבו ניתן להתעסק בדברים אחרים)

או האם רצוי להתחיל מהתחלה בבן גוריון ? ואם כן - האם ניתן בו זמנית לעבוד בתל חי על תעודת הוראה (כלומר האם הם מכירים בקורסים המתאימים מהאוניברסיטה כדיי שאני לא אצתרך לעשות אצלהם תוכנית מלאה), לפניי שאני מסיים בבן גוריון ?

1. מוסד להשכלה גבוהה שמכבד את עצמו לא יקח כמרצה מן החוץ בוגר תואר ראשון. עם זאת, אני מאמין שאם תסיים בהצטיינות באוניברסיטה, כן תוכל לתרגל.

2. אוניברסיטה זו רמה אחרת ממכללה, על כל המשתמע מכך. אם אתה יכול ללמוד באוניברסיטה, זה עדיף.

3. לא מומלץ לחפש קיצורי דרך כשאתה הולך ללמוד תואר אקדמי. השנתיים הראשונות לתואר בונות בסיס למה שתלמד בהמשך, ואם תגיע עם בסיס לא טוב, אתה תאכל אותה. אם בכל זאת אתה רוצה לעשות זאת, אתה צריך לבדוק מול מזכירות הפקולטה באוניברסיטה באילו קורסים הם מכירים ממכללות. לכיוון ההפוך אני מאמין שזה תמיד עובד - כלומר מכללות תמיד יכירו בקורסים מקבילים מאוניברסיטה.

למכללה יש יתרון בכך שהלימודים הם יותר מעשיים, מובנים,

לא ברור מה זה מובנים, אבל בקשר למעשיים זה בולשיט. מכללות מוכרות את זה בשביל למשוך קהל, כשפועל בשום מקום לא יגידו לך "אנחנו מעדיפים בוגרי מכללות, הם יותר מעשיים."

אפילו אם זה היה נכון, זה לא היה יתרון. בעולם הטכנולוגיה וההנדסה, המושתת על , הידע התאורטי חשוב לא פחות ואף יותר מהידע המעשי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אתה יודע שאתה פשוט יכול ללכת לאוניברסיטה ולקחת פחות קורסים כן? זה לא שבודקים מה אתה עושה.

אני דיי בטוח שסטודנט במצב טוב יכול לקבל עבודה כמורה מחליף בלי בעיה ואפילו בתור מתרגל באוניברסיטאות עצמן אם אתה מצליח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...