חייב הסבר קצר על כל הקטע הזה של הנפט ואיראן - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חייב הסבר קצר על כל הקטע הזה של הנפט ואיראן


redead

Recommended Posts

לאחרונה כל הזמן שומעים בתקשורת דיבורים על המחיר שמשלמים גם בארץ וגם בעולם בגלל שלא קונים נפט מאיראן

עכשיו אני רוצה להבין , כל הנפט של העולם נמצא באיראן ?

מה עם : ארה"ב , קנדה , ערב הסעודית , קטאר , עיראק , כוויות , איחוד האמירויות , רוסיה , לוב , ועוד

כולה איראן , באמת שאני כבר לא מצליח להבין אם זה ספינים או שזה אמיתי הקטע הזה שכולכך חשוב לקנות נפט דווקא מאיראן ובלעדיהם המחירים מרקיעים שחקנים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

איראן היא אחת המפיקות הגדולות של נפט גולמי. כאשר המקור הזה נסגר נוצר חוסר בשוק, והמחיר עולה בהתאם לחוקי היצע-ביקוש. ככה זה במערכות כלכלה ליברליות-קפיטליסטיות שהמחיר לא שייך להוצאות או לעלויות אלא כאשר יש ביקוש מעלים מחירים בהתאם.

בנוסף יש ביקוש גדול מהרגיל בעולם בגלל החשש של מדינות רבות שמלחמה באיזור קרובה ואז מקורות אספקה נוספים לא יוכלו לספק בצורה סדירה. לכן יוצרים מאגרים גדולים לשעת מחסור, וזה מעלה עוד את הביקוש מעבר לצורך הרגיל.

ולאחר כל זה, מחיר נפט גולמי לפי מה שנקרא "חבית נפט" (כמות סטנדרטית של נפט גולמי לצרכי מסחר, לא זוכר כמה זה בליטרים) בערך 108 דולר. מחיר הדולר יחסית לשקל הוא פחות מ-3.78.

לפני כ-4 או 5 שנים מחיר הנפט הגולמי היה 135 דולר ל"חבית". שער הדולר היה 3.90. מחיר ליטר נפט בתחנות הדלק היה בערך 6.5 ש"ח. אל "תתפוס" אותי במספרים המדויקים, הם מציגים את העיקרון. את המספרים המדוייקים תוכל למצוא לבד.

המסקנה: כאשר מחיר הנפט היה יותר מאשר היום, ושער הדולר קצת יותר מאשר היום, ואין סיבסוד של הדלק למכוניות, בכל זאת המחיר היה פחות משמעותית מאשר היום. ההפרש הוא הגדלה מלאכותית ומכוונת ברישעות של המס המוטל על הדלק, ואשר אינו קשור באחוזים למחיר הדלק אלא הוא סכום קבוע. למס הזה קוראים "בלו". מס כזה הוא דוגמא לפגיעה במי שאין לו (רוב העם), לא מדאיג את מי שיש לו, והקלה לחברות העיסקיות הגדולות (שעלויות תובלה ותחבורה הן חלק מהמערך העיסקי ומועמסות על הלקוחות).

אבל נתניהו הבטיח שלא יגדילו את המיסים ויש כאלה שמאמינים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני ניסיתי להבין מה בעצם קורה פה, איך קורה שהמחיר לחבית נפט היה גבוהה בהרבה ב-2008 (בסביבות 135$ אז וכ110~$ כיום כפי שהחתול ציין) ושלמנו הרבה פחות, אבל היום מחיר הנפט לחבית נמוך בכמעט 20% מהמצב ב-2008 ואנחנו משלמים הרבה יותר

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Brent_Spot_monthly.svg

ובכלל, אם חבית עולה 110$ והיא מכילה 159~ ליטר, לפי שער דולר של 3.8 זה יוצא 418 שקל לחבית נפט שזה 2.6 שקל לליטר, כמה ת'כלס עולה לזקק ליטר נפט לשימוש בכלי תחבורה? ואם משהו ראה אי פעם גרף של מס הבלו על הדלק פר שנה אשמח אם יקשר לפה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא האזור בו שוכנת אירן יותר מאשר הנפט עצמו שיוצא מימנה. ברור לך שדרך הים הערבי עובר רוב הנפט בעולם כי זו הדרך אל רוב מיצבורי הנפט שנמצאים במדינות שאתה הזכרתה בעצמך, עכשיו המפרץ הפרסי, מפרץ עדן, מצר הורמוז, מפרץ עומאן....ועוד מפרצים ומיצרים כאלו ואחרים, כולם יחסית קרובים זה לזה ומשפיעים אחד על השני רבות. יש כאן גם הרבה פוליטקה...נראה לך שלא נוח לשאר המדינות שהן הופכות להיות הספקיות היחידות של נפט כאשר אירן מחוץ למשחק...הן לא ממהרות להגדיל את התפוקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסים,מסים על המסים ועוד מסים לצד המסים

לא יכול להיות הרי ביבי הבטיח שלא יעלו מיסים ושהוא מיטיב עם האזרח אז מי שמתנגד למה שביבי עושה הוא סמול קיצוני שונא יהודים עוזר לאויב.

לא ככה?

תשאלו כאן בפורומים כמה אוהדי ימין/ביבי שזה בערך הנימוק העיקרי שלהם לכל ביקורת על מהלכי הביב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ביבי הבטיח לא להעלות מיסים ישירים כגון מס הכנסה, אפילו הבטיח להוריד אותם וכך עשה...

אבל על הדרך הוא העלה את המיסים העקיפים, כי את החסרון צריך בכסף בתקציב צריך להביא מאיפשהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוכח בכל העניין שביבי הוא בכלל מרכז-שמאל

אתם בחרתם אותו, לא הימין השפוי.

כן, ביבי הוא איש שמאל ידוע בכלל בוגד ולא נאמן. שמענו על זה. במיוחד כשהוא לחש באוזנו של הבאבא שאנשי שמאל שכחו להיות יהודים. ועדיין צריך לבדוק מה פירוש המושג "ימין שפוי" ובמיוחד צריך לבהדוק את השימוש שלך במילים "אתם בחרתם בו". מן הסתם בעיניך מי שלא איש תנועת זבל כמו "כך" הוא איש שמאל אוהב ערבים וכו' וכו' שאר הבלים ששומעים בטיעונים כאלה.

וזה עדיין לא שייך לעובדה שהוא דוגל במדיניות כלכלית-חברתית מסויימת שמביאה להעלאת מיסים עקיפים המקשים על כלל האוכלוסיה והטבה עם שכבה קטנה עשירה מאד, וזה למרות שכך השיטה לאט לאט גורמת לחורבן המדינה.

זה ביחד עם מדיניות פוליטית-גלובלית מסוימת שלאט לאט גורמת לסיוע למטרות החמאס (כמו שאר אנשי הימין) ותביא לחיסול מדינת , בין אם על ידי הערבים המשחרים לטרף ובין אם על ידי מדינות העולם כמו שעשו ללוב וכפיית מנדט של האו"ם הנשלט על ידי הערבים.

ביבי הבטיח לא להעלות מיסים ישירים כגון מס הכנסה, אפילו הבטיח להוריד אותם וכך עשה...

אבל על הדרך הוא העלה את המיסים העקיפים, כי את החסרון צריך בכסף בתקציב צריך להביא מאיפשהו.

בדיוק כך. איש המכירות הזה מאד עיקבי בדרכו ובאחיזתו במשנה כלכלית-חברתית קיצונית שכבר בכל העולם מעלים נגדה טענות גדולות מאד ומחפשים דרך להביא אותה ממשנה ותורה (מטרה) לכלי מבוקר ונשלט (כלי). אבל הוא עדיין ממשיך בדרך שגוןרמת נזק לרוב האוכלוסיה ומטיבה עם מיעוט קטן ועשיר ומושחת. זה אומר משהו על האיש ויושרתו, או ליתר דיוק היעדרה. עיקר כוחו בדברי חלקלקות לצרכי מכירות, לכן התפקיד היחיד שמילא טוב ומועיל בשירות המדינה היה נציג המדינה באו"ם, שם צריך בעיקר לדבר ולמכור. עמדתו בעמדת מפתח מביאה בעיקר לנזק מתמשך שמשעותו תתברר רק עוד שנים.

וכל ההבלים ונפיחות האויר על "שנאה לביבי" הם לא יותר מאשר תירוצים ותקיפה של הכותב במקום התיחסות לכתוב

שזו שיטה ידועה של דמגוגיה ימנית נפסדת, שמביאה בעיקר להמשך הנזק למדינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המסקנה: כאשר מחיר הנפט היה יותר מאשר היום, ושער הדולר קצת יותר מאשר היום, ואין סיבסוד של הדלק למכוניות, בכל זאת המחיר היה פחות משמעותית מאשר היום. ההפרש הוא הגדלה מלאכותית ומכוונת ברישעות של המס המוטל על הדלק, ואשר אינו קשור באחוזים למחיר הדלק אלא הוא סכום קבוע. למס הזה קוראים "בלו". מס כזה הוא דוגמא לפגיעה במי שאין לו (רוב העם), לא מדאיג את מי שיש לו, והקלה לחברות העיסקיות הגדולות (שעלויות תובלה ותחבורה הן חלק מהמערך העיסקי ומועמסות על הלקוחות).

אבל נתניהו הבטיח שלא יגדילו את המיסים ויש כאלה שמאמינים.

לרוב העם אין בכלל מכונית. השכבות היותר מבוססות נפגעו מעלייה במחירי הדלק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרוב העם אין בכלל מכונית. השכבות היותר מבוססות נפגעו מעלייה במחירי הדלק.

כן לרוב העם אין מכוניות....

פקקים זה בכלל דבר נדיר כאן במחוזותינו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקשר? רמת המינוע בישראל היא הנמוכה במערב וצי הרכב מאוד מיושן. פקקים נגרמים בגלל ריכוז אוכלוסין, ערים שלא תוכננו כראוי (רק אשדוד ומודיעין תוככנו מהלבנה הראשונה), היעדר נאותה, תאונות ותשתיות גרועות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...