עבור לתוכן

חנות מחשבים איננה מוכנה לכבד עסקה שנעשתה דרך האתר שלהם עקב טעות במחיר.

Featured Replies

פורסם

הישראלי המכוער בהתגלמותו.

  • תגובות 34
  • צפיות 7.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

אפשר לסגור את הנושא.

כבר אתמול בצהריים שלחתי אימייל למוכר, שנסגור את העניין ללא נקיטת שום פעולה ושיזכה אותי על העסקה.

המוכר שלח הודעת ביטול ממערכת האתר שלו.

בכל מקרה, כמו שאמרתי, אני סגרתי את העניין הזה איתו, וכבר אתמול קניתי יחידת קירור מחנות אחרת, שזולה ממנו ביותר מ40 אחוז.(עלות כולל משלוח)

תודה על כל העצות.

המשך יום נעים.

פורסם

הזכרתם לי מקרה על חברת גלישה עולמית שהציעה באתר שלה ציוד למכירה בדולר במקום באלף דולר.

בחור אחד נכנס והזמין ואם אני לא טועה העסקה התבצעה או שזה לא נתן לו להכניס פרטי אשראי.

בכל אופן, פתחו על זה דיון בפורום הגלישה העולמי והוא קיבל את הציוד חינם, לא גבו ממנו אפילו את הדולר. ;D

נו טוב, אמריקאים :hat:

פורסם

לי היה סיפור דומה עם סניף אחר של אותה חנות.

באתר היה רשום NISSAN Z69 ב200 שקל. (הם שכחו לרשום ""אלף").

הזמנתי 20 יחידות והחנות מסרבת לכבד את ההסכם.

איזו מין חנות זו שלא מכבדת הסכמים.

אין לה כבוד.

האם אני צודק למרות שהחנות טעתה ?

האם החוק צודק למרות שאני טועה ?

האם חיים סוף סוף יבין שאם יורם גאון אז אריק אינשטיין ?

כל זאת בתוכנית הבאה...

לך ל FXP, אתה תכנס יופי במשבצת הספאמר האינטילגנט.

פורסם

שלום רב ושבת שלום.

אני לא מרבה להגיב בפורום, אבל אחרוג במקצת משום שסוף סוף יש לי מה לתרום לפורום הזה.

הידע בחומרה שלי אינו רחב במיוחד, אבל עם משפטים את מתמודד.

לענייננו,

קיים בחוק החוזים התשל"ג סעיף 14 העוסק בטעות.

14. (א) מי שהתקשר בחוזה עקב טעות וניתן להניח שלולא הטעות לא היה מתקשר בחוזה והצד השני ידע או היה עליו לדעת על כך, רשאי לבטל את החוזה.

--- סעיף קטן ב' לא רלוונטי לענייננו.

(ג) טעות אינה עילה לביטול החוזה לפי סעיף זה, אם ניתן לקיים את החוזה בתיקון הטעות והצד השני הודיע, לפני שבוטל החוזה, שהוא מוכן לעשות כן.

(ד) "טעות", לענין סעיף זה וסעיף 15 - בין בעובדה ובין בחוק, להוציא טעות שאינה אלא בכדאיות העסקה.

מכאן,ייתכן שלפי סעיף 14 (א) בעל החנות היה יכול לבטל את העסקה, שכן באופן מהותי הוא אינו מוכן לקיום העסקה ודורש לבטלה. אוסיף ואציין שעל הטעות אכן להיות מהותית (מחיר לא סביר ביחס לשאר המקומות, נמוך באופן דרסטי מהמקובל) , ושללא הטעות המוכר לא היה נכנס לעסקה. אם אכן כך היה המצב, הוא יכול לבטל ללא צורך בבית המשפט, פשוט להודיע שהעסקה בטלה. Voidable -בשפה המקצועית יותר.

אבל,

קיים סעיף ד' כשבסייפא שלו נאמר : "להוציא טעות שאינה אלא בכדאיות העסקה" , מכאן ששורה זו נכתבה בשבילך. סכום הכסף אכן יכול להתפרש כטעות בכדאיות העסקה.

========================================================

בנוסף, שילמת על המוצר. הגישו לך קבלה ומס' הזמנה.

אם זו הייתה חנות ברחוב, היית יוצא מהחנות עם הרכיבים בידך.

עוד אוסיף, ההתנהגות של המוכר בכך שלא סיפר לך מראש שהטעות הייתה שלו, ו"הנפיץ" לך שחסר במלאי , תוך כדי שהוא מעודד אותך לבטל מיוזמתך את העסקה , כאילו עושה לך "טובה" ...

היא התנהגות לא נאותה,

ואף אתה יכול לטעון כי זו פגיעה בתום הלב, לפי סעיף 12 לחוק החוזים, כמובן שגם המוכר יטען אותו דבר שכן הוא יגיד שהיה עלייך לדעת כי המחיר אכן זול בצורה בלתי סבירה - ואתה הוא מי שנהג בחוסר תום לב.

- טיעונים אלו הם המרכזים שלטובתך, כמו שראית סעיף 14 פועל בעיקר לטובת המוכר.

בשורה התחתונה, תדקלם לו את זה, תגיד לו שאם הוא לא שולח לך בדואר אקספרס עם שליח עד הבית את המוצרים, תפגשו בבית המשפט :) , מה שלא מומלץ שכן זה לא מקרה של שחור-לבן. כמו כל מקרה. יום טוב.

(כל האמור לעיל זה רצון לשתף בידע, אין להסתמך עליו ולפעול על פיו - אלא על פי שיקול דעתך בלבד) = כסת"ח.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים