Gigabyte - תוכנית החלפה / שדרוג ללוחות B2? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Gigabyte - תוכנית החלפה / שדרוג ללוחות B2?


-LosNir-

Recommended Posts

אהלן,

לא חשבתי שאגיע לאיזשהיא אי הסכמה עם זיגזג, מעצם היותה חנות עם שירות לקוחות יוצא דופן, ואני רוכש ממנה באופן קבוע עוד מהתקופה שהיו בוילה במונסון (עם שגיא ופבל), ורק משבח אותה פה בפורום, אבל שימו לב למקרה הבא:

ב 28 בפברואר רכשתי לוח אם של Gigabyte מדגם P67A-UD3 מזיגזג. עוד לפני שהספקתי להרכיב את המחשב החדש - התחילו להגיע כל השמועות על הכשל של אינטל - ולכן נמנעתי מלהרכיב אותו. כשהתחילו להגיע לוחות B3 מתוקנים - דחיתי את ההחלפה מכיוון שבדיוק נכנסתי לתקופה של שיפוצים וגם רציתי לחכות ל Z68 שייצא. בנתיים, ב 11 במאי, נאמר לי מתומר רינות (זיגזג) שאקבל זיכוי על הלוח שברשותי, במידה וארצה לשדרג ל Z68. שמתי את כל העניין בצד, מכיוון ששיפצתי את החדר, ולא היה שום טעם / זמן להתחיל להרכיב את המחשב החדש.

היום, שלחתי מייל לתומר כביכול - כדי לבדוק משהו לגבי ה Z68 וכדי לבצע את ההחלפה ללוח החדש יותר. לאחר מכן, קיבלתי תגובה מבחור בשם ריין, שטען שתומר ירד מהארץ ושנציג מכירות יחזור אלי.

לפני חצי שעה (20:00) טלפן אלי בחור בשם גיא בשביל לוודא את הפרטים. לאחר 10 דקות שוב חזר אלי וטען כי אין ברשותי האפשרות לממש זיכוי, וגם לא להחליף את הלוח ל B3. כלומר - אני תקוע עם לוח דפוק.

מה דעתכם? מה לעשות בדיוק?

תודה.

עריכה:

לאחר לא קצת התכתבויות, זיגזג טוענים שהייתה אי הבנה ושהם מוכנים להחליף ל B3.

Gigabyte יצאו בהצהרה כי הם יחליפו לוחות B3 ואף ישדרגו אותם או יציעו החזר כספי:

http://event.gigabyte.com/intel-6-series-swap-request/

כעת נותר לבדוק מהו תוקפה של התוכנית בארץ. עם זאת זיגזג / היבואן (מור לוי?) מתעקשים לא לספק תשובות עד שיקבלו ביד. תמוהה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 141
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא ברור אם הלוח נמצא אצלך סגור בקופסא בלי שנעשה בו שימוש מעולם.

על פניו נראה שהחנות לא עומדת בהבטחה שלה, מצד שני זאת גם רשלנות מצדך שלא דאגת להחזיר את המוצר. לא יודע מה אומר החוק אבל יש כאן מילה כנגד מילה.

אגב לפי הקול כנראה שמדובר בריין מסקאי פיסי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הלוח אם נשאר בקופסא סגור, ולא נעשה בו שימוש מעולם.

אכן לא דאגתי להחזיר את המוצר מיידית, אבל זה כמובן לאחר שהובטח לי שאקבל זיכוי, ומכיוון שלוחות ה Z68 עוד לא היו זמינים באותו הזמן, ולא רציתי להגיע לחנות פעמיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא התעמקתי בנושא כבר זמן די ארוך, והדברים באים מובאים למיטב זכרוני, אז יש לקחת את הדברים הבאים בערבון מוגבל וחשוב לאמת אותם:

1. צריך לבדוק מהי מדיניות תכנית החלפת הלוחות של היצרן. חלק מהיצרנים קבעו תאריך יעד שלאחריו הלוחות לא יהיו זכאים להחלפה. בעקבות כך היבואנים לא יכולים להזדכות מול היצרן והחנות בתורה לא יכולה להזדכות מול היבואן. כבר יותר מחצי שנה שהלוחות המתוקנים זמינים בשוק וייתכן שפשוט פג תוקף התוכנית. יש בקביעת פרק זמן שכזה גם הגיון מכיוון שהם (יצרני הלוחות ויצרנית ערכת השבבים Intel) העדיפו, כך אני מניח, לגמור עם זה כמה שיותר מהר ולא לגרור את זה לנצח כשכל פעם צצים פה ושם לוחות בודדים תקולים, אפילו כאשר הפלטפורמה כבר ירדה מייצור.

2. עד כמה שזכור לי, Intel כפתה מגבלות משלה על היצרנים כדי שלא יתאפשר להמתין ואז להחליף לוח P67 ב-Z68. בזמנו הציעה לקבל זיכוי מלא על מחיר הלוח ולא רק להחליף אותו בדגם זהה ותקין, כך שבאופן עקיף אפשרה ללקוחות "להמיר" את הלוח שלהם ב-Z68 בבוא העת (כמובן שבפרק זמן הביניים הם נשארו ללא לוח, כך שלא לכולם זה היה מעשי). יצרנים אחרים, אם זכרוני אינו מטעני, אפשרו רק להחליף דגם לוח מסוים באותו דגם לוח רק ממהדורה B3. לכן ייתכן שבזמנו נאמר לך מה שנמאר על-ידי החנות שבנתה, ייתכן, על זיכוי כספי מלא ולאו דווקא על החלפת לוח בלוח.

הנקודה השנייה פחות רלוונטית ככל הנראה כי לפי מה שאתה אומר לא מסרבים להחליף לך לוח P67 ב-Z68 אלא אומרים שאתה כלל לא זכאי להחלפה. . במקרה כזה הייתי מנסה לברר עם החנות מדוע אתה לא זכאי להחלפה (בפירוט). אם התשובה שאתה מקבל לא מספקת אותך, או אפילו במקביל, הייתי יוצר קשר עם GB בעצמם ומברר לגבי הנושא הזה והאם הם הקציבו פרק זמן מסוים עבור הזכאות להחלפה.

ולסיכום, במקרה כי גרוע שבו פספסת את ההחלפה, לא סוף העולם. מדובר בסך הכל על תקלה אפשרית בבקר ה-SATA 3Gb/s. אם יש לך מספיק חיבורי SATA 6Gb/s בלוח עבור התקני ה-SATA שלך תוכל להשתמש בהם, וגם אם אתה משתמש בבקר ה-SATA 3Gb/s אין כל בטוחה שהתקלה תופיע אצלך בשלב כלשהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פה יש הסבר די מפורט של אינטל על התוכנית: http://www.intel.com/support/chipsets/6/sb/CS-032521.htm?iid=en_US_01_chipset%20gg_headline%22

וכאן נאמר ש-

What is the process for returning opened or integrated Intel® 6 Series Chipset motherboards to distributors?

Intel is requesting that distributors accept returns from their customers opened or unopened (even beyond 30 days) if affected by this issue.

זאת כבר התקדמות - אני אצור קשר עם זיגזג.

בכל זאת, מה אפשר לעשות בעניין הזיכוי?

א. אם הלוח באמת יוחלף ל B3, אני לא מבין איך זיכוי יכול להוות בעיה: החנות מקבלת לוח חדש, סגור בקופסא, שניתן למכור הלאה לצרכן אחר מבלי לספוג שום הפסד כספי. אני מקבל זיכוי על הלוח, ובוחר אחד אחר. אין לי בעיה אפילו לקבל זיכוי מופחת ב 10% על מנת "לכסות" על אובדן ערך, למרות שזה בהחלט לא הכרחי.

ב. בנוסף לסעיף א' - קיבלתי הבטחה אישית וכתובה מתומר רינות שהלוח יוחלף. זה פשוט לא מקובל שהחנות תשים פס על מה שנאמר ללקוח.

נ.ב. אני מודע לכך שהסיכוי לכך שתיהיה לי בעיה עם B2 הוא "קלוש", אבל: א. כבר קראתי דיווחים על משתמשים שנתקלו בעיות עם פורטים של SATA3Gb/s ב. אני צריך את מלוא הפורטים (כ- 6/7 התקני SATA) ג. הכי חשוב, אני צריך את אפשרות ה SRT שקיימת אך ורק ב Z68 - במיוחד אחרי שכבר רכשתי 2 כונני .

תודה על התגובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

What is the process for returning opened or integrated Intel® 6 Series Chipset motherboards to distributors?

Intel is requesting that distributors accept returns from their customers opened or unopened (even beyond 30 days) if affected by this issue.

כתוב שמבקשים להחליף רק לוחות שבאמת תקולים.

א. אם הלוח באמת יוחלף ל B3, אני לא מבין איך זיכוי יכול להוות בעיה: החנות מקבלת לוח חדש, סגור בקופסא, שניתן למכור הלאה לצרכן אחר מבלי לספוג שום הפסד כספי. אני מקבל זיכוי על הלוח, ובוחר אחד אחר. אין לי בעיה אפילו לקבל זיכוי מופחת ב 10% על מנת "לכסות" על אובדן ערך, למרות שזה בהחלט לא הכרחי.

ב. בנוסף לסעיף א' - קיבלתי הבטחה אישית וכתובה מתומר רינות שהלוח יוחלף. זה פשוט לא מקובל שהחנות תשים פס על מה שנאמר ללקוח.

א' זה כבר שיקולים שלהם שיכולים לנבוע מהרבה גורמים, בקשר לב' - מתי הם הבטיחו לך, ומתי ביקשת להחליף?

אם ביקשת חצי שנה אחרי שהבטיחו לך - בוא ניהיה רציניים, אתה לא באמת מצפה שתבוא גם עוד 4 שנים עם הלוח ויחליפו לך, נכון?

נ.ב. אני מודע לכך שהסיכוי לכך שתיהיה לי בעיה עם B2 הוא "קלוש", אבל: א. כבר קראתי דיווחים על משתמשים שנתקלו בעיות עם פורטים של SATA3Gb/s ב. אני צריך את מלוא הפורטים (כ- 6/7 התקני SATA) ג. הכי חשוב, אני צריך את אפשרות ה SRT שקיימת אך ורק ב Z68 - במיוחד אחרי שכבר רכשתי 2 כונני .

שורה תחתונה קנית לוח, ועכשיו אתה רוצה לקבל עליו זיכוי אחרי 10 חודשים רק כי אתה רוצה לשדרג ללוח אחר.

החנות באמת לא צריכה לספוג דבר כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אומנם עבר הרבה זמן וזה כאילו ליפול על החנות, אבל נראה שהוא היה איתם בקשר רציף וכל פעם אמרו לו שלא תהייה בעיה (גם נתנו הבטחה בכתב). לכן לא ברור למה מנסים לנער אותו :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתוב שמבקשים להחליף רק לוחות שבאמת תקולים.

אבל כתוב שאפשר להחליף גם לוחות שלא נפתחו, איך תדע אם הם 'באמת' תקולים?

Intel is requesting that distributors accept returns from their customers opened or unopened (even beyond 30 days) if affected by this issue.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתוב שמבקשים להחליף רק לוחות שבאמת תקולים.

yonizaf צודק, הכוונה ב "affected by this issue" היא לכך שיש במוצר את הפגם המדובר, ללא כל התחשבות אם יש בעיה בפועל או לא.

חלק מהאתר של אינטל שמבסס את הטענה:

What products are affected?

This issue only impacts Intel® 6 Series Express Chipsets (B2 stepping). This issue does not impact previous generation Intel® chipsets.

א' זה כבר שיקולים שלהם שיכולים לנבוע מהרבה גורמים, בקשר לב' - מתי הם הבטיחו לך, ומתי ביקשת להחליף?

אם ביקשת חצי שנה אחרי שהבטיחו לך - בוא ניהיה רציניים, אתה לא באמת מצפה שתבוא גם עוד 4 שנים עם הלוח ויחליפו לך, נכון?

בהחלט שיקולים שלהם - אבל פשוט מדובר בהיגיון בסיסי. אני לא מדבר איתך על לוח לסוקט 775, זה עוד לוח "טרי" שנמכר.

ב 11 במאי קיבלתי את ההודעה הבאה מתומר:

היי ניר

הZ68-UD4 הגיע והוא זמין במלאי:

http://www.zigzag2000.co.il/catalog/product_info.php?products_id=15396

ביקורת על הלוח:

http://www.vortez.net/articles_pages/gigabyte_z68x_ud4_review,3.html

ניתן לקבל זיכוי לקניה של 600 ₪ על הלוח הישן שלך .

תומר,

זיגזג

המשכתי להתכתב איתו עד ה 7 ליוני וכמובן שההצעה עדיין היתה בתוקף. אפילו אז ביוני, ציינתי שאקח עוד קצת זמן להתייעץ וליהיות סגור על הלוח. אם הייתה בעיה כלשהי של זמן, אני בטוח שהוא היה מציין אותה.

מה קורה בפועל? תומר עזב, אז אפשר להתנער מההבטחות הקודמות שלו.

שורה תחתונה קנית לוח, ועכשיו אתה רוצה לקבל עליו זיכוי אחרי 10 חודשים רק כי אתה רוצה לשדרג ללוח אחר.

החנות באמת לא צריכה לספוג דבר כזה.

שורה תחתונה - קניתי לוח שהתגלה כפגום, ולאחר מספר התכתבויות הובטח כי אקבל זיכוי עליו במידה וארצה לשדרג אותו (וזה מה שרציתי לעשות, אפילו התכתבתי עם תומר לגבי איזה לוח עדיף), אבל בפועל החנות מתנערת מהבטחות, ואינה אפילו מוכנה להחליף אותו ב B3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פה יש הסבר די מפורט של אינטל על התוכנית: http://www.intel.com/support/chipsets/6/sb/CS-032521.htm?iid=en_US_01_chipset%20gg_headline%22

אתה צריך להפריד בין המדיניות של כיצרנית השבבים, בין המדיניות של כיצרנית לוחות ובין המדיניות של היצרנים השונים המשתמשים בערכת השבבים. הכל כמובן מתחיל מ- יצרנית השבבים ונגזר מהמדיניות שלה. בשורה התחתונה, , כיצרנית השבבים, ביצעה איסוף מהשוק של המוצרים החשודים כתקולים והחלה בתכנית להחלפתם. בשלב הזה כל יצרן לוחות נכנס והוסיף (או לא הוסיף) את המדיניות שלו. לדוגמה, בשלב מסוים ביקשה להרשם מראש להחלפה והגבילה את תקופת ההרשמה לחודשיים-חודשיים וחצי מרגע ההכרזה על התכנית. למיטב זכרוני GB הייתה היחידה שהציעה בשלב הזה לקבל החזר כספי מלא על מחיר הלוח כדי שתהיה לך את הגמישות הגדולה ביותר בהחלפתו, כולל המתנה ל-Z68 (שהושק ממש בסמוך להופעת הלוחות מהמהדורה המתוקנת) או רכישה של לוח מיצרן אחר.

כך שמה שקובע את מסגרת התנאים בנוגע למימוש הזכאות היא מדיניות היצרן לאו דווקא זאת של Intel שכשיצרנית השבבים רק הכריזה על איסוף מהשוק של כל הלוחות והחלפתם.

זאת כבר התקדמות - אני אצור קשר עם זיגזג.

בכל זאת, מה אפשר לעשות בעניין הזיכוי?

אני הייתי מתחיל מלברר מדוע אתה לא זכאי להחלפה, כמובן שהכוונה לסיבה אמיתית ולא לתשובה כמו "ככה". אם הסיבה היא שפגה תקופת האחריות הייתי מאמת זאת מול היצרן.

א. אם הלוח באמת יוחלף ל B3, אני לא מבין איך זיכוי יכול להוות בעיה: החנות מקבלת לוח חדש, סגור בקופסא, שניתן למכור הלאה לצרכן אחר מבלי לספוג שום הפסד כספי.

לא מדויק. היום כמעט אף אחד לא יקנה לוח P67 במחיר שבו קנית אותו באותה נקודת זמן (לפני כ-10 חודשים). כך שאם החנות לא יכולה לקבל החזר כספי מלא מהיבואן, היא נשארת תקועה סתם עם לוח שגם קשה למכור ושגם זיכתה אותך עליו במחיר גבוה משוויו היום.

ב. בנוסף לסעיף א' - קיבלתי הבטחה אישית וכתובה מתומר רינות שהלוח יוחלף. זה פשוט לא מקובל שהחנות תשים פס על מה שנאמר ללקוח.

לא בטוח שיש לה תוקף משפטי. בהנחה שהיה בסמכותו להבטיח משהו כזה והכל חתום, מתוארך ואינו מוגבל בזמן, ולא היו שינויים במבנה הבעלות, אז ייתכן שאתה צודק ויש לך עילה לדרוש את מה שהובטח.

עריכה: בזמן שכתבתי הגבתם. לעניות דעתי, להתכבות כזאת בדוא"ל אין תוקף משפטי משום שאמנם לא מוזכרת בה מסגרת זמן, אבל גם אין הבטחה מפורשת להחליף לך את הלוח בכל מצב ו/או גם לאחר חצי שנה עד שבעה חודשים ממועד ההתכתבות.

אני לא מתכוון להיות בוטה ובטח שלא לשפוט, אבל לדעתי גם לך אחריות מסוימת על המצב. התקלה התגלתה לפני 10 חודשים והלוחות הראשונים התקינים היו זמינים בשוק כבר לפני 8-7 חודשים. היית יכול לגשת באותה נקודת זמן ולהחליף את הלוח או לבקש את הזיכוי הכספי שהציעה GB ואז לקנות לוח חדש במועד שהיה נוח לך. גם לוחות Z68 זמינים בשוק כבר יותר מחצי שנה כך שגם אם חיכית עוד חודש-חודשיים לאחר הגעת מהדורה B3 לשוק כדי להחליף את הלוח בלוח Z68, זה עדיין היה אפשרי כפי שנאמר לך על-ידי החנות. כמו שהלוח הנוכחי שכב אצלך בחוסר מעש, היה יכול לשכב בדיוק באותה מידה לוח P67 חלופי תקין או אפילו לוח Z68 או הכסף שקיבלת עבור הזיכוי. מסיבותיך שלך החלטת להמתין ולחכות. למעט מקרים של כוח עליון, את החנות ממש לא אמור לעניין שלא החלפת את הרכיב בזמן אמת משום שהעדפת להתמקד בעיסוקים אחרים. בדיוק כמו שאם מגיע לך שירות מסוים מהחנות אז אותך לא צריך לעניין אם העיתוי לא הכי נוח להם או שיש להם דברים "חשובים יותר" מאשר לספק לך את השירות המדובר. כך שאם לפי מדיניות היצרן מגיעה לך החלפה או זיכוי, על החנות לספק אותם ואין פה שאלה בכלל. בכל מקרה אחר, לא חושב שהוגן מצדך לבוא בטענות לחנות.

ושוב, אני לא בא לשפוט התנהלות ולא לקבוע עובדות כי אני לא מכיר את המדיניות הפרטנית של כל יצרן ואת מצב העניינים הנוכחי בנושא הזה (חלפה כבר כמעט שנה). אני כן בא להגיד שזה נושא שקל מאוד לברר מול היצרן שמכתיב אותה. אם היצרן עדיין מכסה החלפת לוחות הרי שמגיעה לך לפחות החלפה של הלוח בדגם זהה ותקין. אם פגה תקופת הזכאות, אז אני מבין את עוגמת הנפש, אבל אין לך עילה לבוא בטענות לחנות.

אז כך שאני מציע להפסיק את הדיון בשלב זה בכל הנוגע לאיכות השירות של החנות, קודם לברר את כל הפרטים והעובדות נכון לרגע זה, ורק לאחר שהם יתבררו וימוצו הניסיונות לקבל את השירות שייתכן שמגיע לך מהחנות, ניתן יהיה להעיד משהו על התנהלותה של החנות לאורם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסיתי למצוא את המדיניות של GB בעניין - אך לא הצלחתי, ולכן פניתי למדיניות של אינטל.

אשמח תוכל לעזור בלמצוא את אותה המדיניות.

לא מדויק. היום כמעט אף אחד לא יקנה לוח P67 במחיר שבו קנית אותו באותה נקודת זמן (לפני כ-10 חודשים). כך שאם החנות לא יכולה לקבל החזר כספי מלא מהיבואן, היא נשארת תקועה סתם עם לוח שגם קשה למכור ושגם זיכתה אותך עליו במחיר גבוה משוויו היום.

זה למה הצעתי גם לקבל זיכוי בערך מופחת של 10% - אין לי בעיה עם זה.

בנוסף, ערך הלוחות אינו ירד ואותו לוח נמכר אף באותו מחיר: http://www.shirion-computers.com/Product.asp?Pid=GIGABYTE-GA-P67A-UD3&Cat2Cat1ID=4&Cat2ID=27&aff=Zap〈=he

לא בטוח שיש לה תוקף משפטי. בהנחה שהיה בסמכותו להבטיח משהו כזה והכל חתום, מתוארך ואינו מוגבל בזמן, ולא היו שינויים במבנה הבעלות, אז אתה צודק ויש לך עילה לדרוש את מה שהובטח.

ע"פ הבנתי - תומר ניהל את החנות. בנוסף בכל נושא שהיה מנהלתי הופנתי ישירות לתומר. בנוסף, עד כמה שידוע לי, להתכתבות מתועדת במייל יש תוקף משפטי. כמובן שההצעה לא הייתה מוגבלת בזמן (לפחות לפי מה שנאמר לי), אחרת לא היינו פה.

בנוגע לשאר התגובה שלך: לוחות ה B3 התחילו לצוץ רק בסוף אפריל/תחילת מאי. ההצעה לזיכוי הייתה ב 11 למאי, מתי שלוח ה Z68 הראשון (שלא התאים לצרכים שלי) הופיע בזיגזג. בתחילת יוני צץ ה Extreme4 שענה לצרכים שלי, ואפילו המשכתי עם ההתכתבות עם תומר עד ה 7 ליוני, שבו ההצעה עדיין הייתה תקפה, אבל העדפתי לחכות לעוד ביקורות / התייעצות על מנת לעשות קניה נבונה, ואפילו ציינתי זאת בפני תומר, שאני בטוח שאם הצעתו הייתה מוגבלת בזמן - היה מציין זאת בפני.

מאז העניין נשכח - אם זה היה לחץ בעבודה או השיפוצים, לא ממש רלוונטי.

עריכה:

כך שאם החנות לא יכולה לקבל החזר כספי מלא מהיבואן, היא נשארת תקועה סתם עם לוח שגם קשה למכור ושגם זיכתה אותך עליו במחיר גבוה משוויו היום.

החנות לא מקבלת שום החזר כספי. היא נותנת B2 ליבואן, ומקבלת B3 בחזרה.

שהזיכוי יהיה בגובה המחיר שאותו החנות מוכרת את אותו ה B3 - אני אספוג את ההפרש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...