עזרה בבחירת מסך 23-24 אינץ', פנל IPS או VA - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בבחירת מסך 23-24 אינץ', פנל IPS או VA


Roy-L

Recommended Posts

שלום, אני חדש כאן ואעריך את עזרתכם.

אני משתמש ותיק של ה- 2209WA (מאז שהוא יצא, והיו לי שני הREVים), ולאחרונה עברתי ללפטופ (DTR, לא כזה שיוצא מהבית) ולכן מכרתי את הנ"ל. לצערי מסך הלפטופ לא ראוי למאכל אדם, אז כנראה שאין מנוס מלחזור למסך נורמלי.

המועמד המיידי הינו ה U2312HM, שביחס לאיך שהוא אמור להיראות לא יכאיב לי בכיס מי יודע מה. עם זאת, התבאסתי לגלות כי פנל ה שמונה ביט שהיה ב 2209WA הוחלף בפנל של שישה ביט, ואני חושש לרמת תמונה נמוכה ממה שהתרגלתי (אם כי בהשוואה ללפטופ הכל יהיה שיפור). כמו כן, רמות השחור של ה- 2209WA היו גרועות מאוד מאז ומעולם, ואני משער שב U2312HM זה עדיין לא טוב (כנובע מפנל ה- IPS).

אז בקיצור:

1. האם מישהו מכיר מסך עדכני עם פנל 8 ביט בגודל של עד 24'' במחיר סביר (לא של Eizo וכדומה...)? תקציב- לא אוציא יותר מ 2.5K, אבל אם אפשר לסגור את העניין ב 1-1.5K, מה טוב...

2. האם מישהו השווה U2312HM ל- 2209WA ויכול לומר אם יש ירידה באיכות התמונה? האם לפחות אולי רמות השחור שופרו?

לא איכפת לי לקנות מסך 6 ביט אם אין ירידה מורגשת באיכות התמונה.

3. האם מישהו מכיר בכלל מסכי VA? הקונטרסט הטוב שלהם מאוד קורץ לי, אבל קשה מאוד למצוא כאלה.

רוב תודות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

המסך האחרון שאני זוכר שהוגדר בתור 8BIT עם פאנל IPS במחיר סביר הוא הDELL U2410 אשר מגיע עם פאנל H-IPS:

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=793958

כל המסכים החדשים משתמשים בפאנל E- ובמגוון צבעים של 6BIT, ולכן המחיר הזול.

שדרוג מ2209WA לU2410 יהווה רק עלייה באיכות (מעבר מפאנל E- לH-IPS)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי איך אתה מגדיר איכות תמונה. ההבדל הוא רק ביכולת להציג מכלול צבעים "מלא" ולא מדובר על פגיעה בחדות או במאפיינים אחרים של הפאנל. בנקודה הזאת זה כבר תלוי במכלולי הצבע שאיתם אתה עובד, בסוגי החומרים שאיתם אתה עובד וברגישות שלך לנושא. לדוגמה, עבור עבודות גרפיקה ייתכן שהפאנל הזה פחות מתאים, אך בעיקר כשמדובר בעבודת גרפיקה "מקצועית" שאליה נלוות דרישות וציפיות מסוימות בנוגע לדיוק הצבעים. לעומת זאת אם אתה משתמש במסך לעבודה שגרתית (עבודה משרדית, ניגון , משחקים מדי פעם וכן הלאה) לנתון הזה חשיבות פחותה בהרבה, ואלא אם כן אתה מאוד רגיש לנושא סביר שלא תבחין בשום הבדל (אלא אם כן תחפש בכוח). כך שזהו בהחלט מסך משתלם למי שמחפש מסך ברזולוציה הזאת, ארגונומי, בעל מכלול צבע טוב וזוויות צפייה רחבות.

אם אתה מחפש מסך cPVA יש את ה-2333T שבסך הכל הוא מסך לא רע, אך הוא אינו ארגונומי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות. הסמסונג לא כ"כ נראה לי. ראיתי סמסונגים בחנויות והם ממש צעצועי פלסטיק.

חשבתי אבל על עוד רעיון: מה עם איזו טלוויזיית LED בגודל 26 אינץ'? אני לא סגור על מה ההבדל בין מה שמוגדר "טלוויזיה"

למה שמוגדר "מסך", אבל די בטוח ש- 99% מהטלוויזיות משתמשות בפנל VA כלשהו (חוץ מפנסוניק שמשתמשים ב ,

אבל הקטנה ביותר שלהם היא 32 אינץ', גדול מידי לישיבה מול שולחן). הבעיה עם טלוויזיות כאלה היא שאף אחד לא טורח לכתוב ביקורות

מקיפות עליהן בדומה למסכים, משום שקהל היעד שונה לחלוטין. עם זאת, אולי מישהו בדק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסמסונג לא כ"כ נראה לי. ראיתי סמסונגים בחנויות והם ממש צעצועי פלסטיק.

כל מסך בפני עצמו. יש כאלה באיכות בנייה נמוכה יותר ופחות. לדעתי אל תפסול מראש אלא תנסה לראות אם יש את המסך המסוים שבו אתה מתעניין בתצוגה (או לפחות לנסות לראות סרטון שבו הוא מוצג) כדי לבחון את איכות הבנייה שלו.

חשבתי אבל על עוד רעיון: מה עם איזו טלוויזיית LED בגודל 26 אינץ'? אני לא סגור על מה ההבדל בין מה שמוגדר "טלוויזיה"

למה שמוגדר "מסך", אבל די בטוח ש- 99% מהטלוויזיות משתמשות בפנל VA כלשהו (חוץ מפנסוניק שמשתמשים ב ,

יש גם טלוויזיות TN ואם כי אני ממש בקיא ומתמצא בתחום הטלוויזיות, לדעתי טלוויזיות 26 הן ברובן ייצור כלאים שמבוסס מסך מחשב עם טיונר או משהו דומה (ולפי המחיר אפשר בדרך כלל לדעת, או לפחות לחשוד, אם מדובר בפאנל TN או לא).

אגב, מישהו מכיר את זה?

סמסונג F2380, פנל PVA.

ספק אם תמצא אותו במלאי, הוא די הוחלף ב-233T. כמו כן מדובר ב-cPVA בדיוק כמו ה-233T שהוא המקבילה ל-e- בקטגוריית ה-. לא שלדעתי יש לזה משמעות בפועל בהנחה שאין לך דרישות מאוד מסוימות בנוגע לדיוק הצבעים.

מעבר לזה אני לא חושב שיש מסכים עם פאנל VA שאינם טלוויזיות (וגם בטלוויזיות למיטב ידיעתי הלא רבה, יש מעבר הדרגתי ל-IPS).

בסך הכל, אם אין לך דרישות מאוד מיוחדות מכל עניין מרחב הצבע, ה-2312 יהיה בחירה טובה מאוד לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על תגובתך המפורטת שי.

לגבי טלוויזיות, אני מגיע מתחום הקולנוע הביתי בעצמי, ומניסיון עשיר יכול לספר לך שאין שום מעבר הדרגתי ל- . היחידים שמשתמשים בו הם פנסוניק (ובעבר היטאצ'י שייצרו בשת"פ עם פנסוניק לפני שחדלו לייצר מסכים לחלוטין). כל השאר- סוני, שארפ, סמסונג, LG, פיליפס וטושיבה משתמשים בתת גרסאות שונות, איכותיות יותר ופחות, של VA. הסיבה- על מנת להציג נתוני קונטרסט גבוהים. התוצאה- ב 95% מהטלוויזיות- קטסטרופה. זוויות צפיה נוראיות וצבעים מלאכותיים מאוד. יש טלוויזיות VA שנראות טוב (ולא יותר), אבל ממש מעטות ויקרות.

הלדים של פנסוניק (עם פנל ה- IPS) נראים לאין שיעור טוב יותר (האמת, על גבול המדהים), רק שהשחורים שלהם ממש לא משהו (קונטרסט אמיתי בערך 1:1000, כאשר לסוני יש מסכים של 1:5000, ממש כמו פלזמות).

במסכי מחשב, ה 2209WA נראה נהדר, רק שהשחורים שלו היו ממש גרועים, מה שגורם לי לשקול מסך VA (או טלוויזיית VA) על אף המגבלות.

קיצר, אי אפשר לקבל הכל אני מניח. אבל עם תאורת לד, 8 ביט, הייתי בכיף לוקח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא בטוח שאתה מדייק לחלוטין, Roy-L.

ידוע עובדתית שLG משתמשת בפאנלי בחלק ניכר מקו טלוויזיות הLCD. ככל הנראה גם Philips, שכן קונצרן LG-Philips הוא יצרן פאנלי הIPS הגדול בעולם.

זה נכון שלא כל מסכי LG מגיעים עם - חלקם גם עם VA. לומר על VA "זוויות צפייה נוראיות" זה חטא ענק לאמת. זה לא היה נכון אפילו במסכי הVA הכי ישנים - למרות אובדן ניגודיות מורגש ועיוותים מסוימים בצבעים בצפייה מזווית, המצב אף פעם לא היה נורא כמו למשל בTN. וודאי וודאי במסכים החדשים, שלפעמים כמעט אין הבדל בצפייה בינם לבין .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי יש את הF2380, כבר מעל שנה, מעולם לא השתמשתי בPIVOT שלו, אבל איכות התמונה מצויינת.

מה שכן, בהגדרות ברירת המחדש, התאורה האחורית חזקה מדי עד שהמסך ממש מסנוור.

וידאו ומשחקים נראים מצויין, ללא מריחות. מה שכן, הוא לא זול במיוחד. אני בכל זאת ממליץ עליו בחום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא בטוח שאתה מדייק לחלוטין, Roy-L.

ידוע עובדתית שLG משתמשת בפאנלי IPS בחלק ניכר מקו טלוויזיות הLCD. ככל הנראה גם Philips, שכן קונצרן LG-Philips הוא יצרן פאנלי הIPS הגדול בעולם.

זה נכון שלא כל מסכי LG מגיעים עם IPS - חלקם גם עם VA. לומר על VA "זוויות צפייה נוראיות" זה חטא ענק לאמת. זה לא היה נכון אפילו במסכי הVA הכי ישנים - למרות אובדן ניגודיות מורגש ועיוותים מסוימים בצבעים בצפייה מזווית, המצב אף פעם לא היה נורא כמו למשל בTN. וודאי וודאי במסכים החדשים, שלפעמים כמעט אין הבדל בצפייה בינם לבין IPS.

סורי, אבל אני רואה זאת יומיומית וגם כיילתי ושיחקתי עם המון מסכים. LG דווקא מהגרועים שבהם, אם כי אכן LG יצרנית פאנלי IPS גדולה (הפאנלים של בין השאר). במסכים שלה היא אכן השתמשה בעבר ב- ברבים ממסכיה ואז הם נראו ממש טוב. כיום, יש ויש (לא הצלחתי לקבל תשובה ישירה מהיבואן), ורובם נראים ממש לא משהו.

לגבי זויות הצפיה במסכי VA (סמסונג, ושארפ- כולם בוודאות VA מהיכרות עם היבואנים)- שוב, מניסיון יומיומי- רע מאוד. בסוני למשל זה ממש קיצוני, עם החריג היחיד של ה- HX920 החדש, שהוא מסך Local dimming יקר מאוד ושהפתיע אותי לטובה לאחרונה. (יש לסוני כמובן יתרונות אחרים). אם כי כמובן שיש בזה דבר מאוד אינדיבידואלי. כמובן ש- TN גרוע בהרבה, אבל אני בספק אם עושים טלוויזיות TN בימינו חוץ מקטנות ממש.

אני אישית מעדיף בכלל פלזמות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול, התמונה נשטפת בלבן, הצבעים נהיים דלילים וחיוורים מאוד, וכל השחורים נעלמים לחלוטין והופכים לעננות כחולה.

המצב כ"כ גרוע בחלק מהטלוויזיות (כולל היקרות), שאם תשתמש בקובץ כיול רמות אפור או כיול קונטרסט, תגלה שאם אתה עומד מול החלק השמאלי של המסך (במיוחד במסכים גדולים, 46'' ומעלה), תכונות החלק הימני שונות. הדרך היחידה לכייל את המסך היא לשים את הראש ממש מול המרכז.

ולזה אני קורא זוויות צפיה גרועות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבדוק את הנושא לעומק (יש לי גישה לטלוויזיות VA וIPS, חבל רק שלא תמיד זו לצד זו). התחושה שלי שאתה צודק בתיאור התופעות, אך מגזים בעוצמה שלהן. מצד שני, ייתכן שזה באמת תלוי טלוויזיה.

לצערי, גם מסכי לא חפים מכל זה. הזכרת בעצמך את ה2209WA והשחורים הבעייתיים שלו. כמעט כל מסך שיצא לי לעבוד מולו סבל לא מעט מאובדן ניגודיות בצבעים הכהים בצפייה מזווית (לפעמים בשילוב הילה סגולה שיכולה להיות חזקה מאוד).

מצד שני, אין לIPS אובדן ניגודיות או color shift בגוונים בהירים, כמו שיש לVA.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשקול בשנית שימוש במסך 32. אמנם הוא יראה גדול מאוד תחילה, אך מתרגלים די מהר וזהו גודל בסדר לישיבה של כחצי מטר ממנו.

תוכל להשיג טלויזיות איכותיות עם פאנל במחירים נמוכים בהרבה מאשר מסכי מחשב מקבילים (בגודל 27+)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...