שאלה כדי להיות בטוח + איך לחשב נגדים כדי להגיע ל 3W - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה כדי להיות בטוח + איך לחשב נגדים כדי להגיע ל 3W


Moty_p

Recommended Posts

שלום לכם...

ראשית אני חייב לציין שהידע שלי באלקטרוניקה נמוך אז אני מתנצל מראש אם השאלות קצת מפגרות..

בהמשך לתרד הקודם

קניתי בסוף את הלדים 1W 8mm 140° StrawHat White LED LIGHT 240Kmcd@300m​A

ועכשיו אני רוצה לקנות נגדים מתאימים ל 9V, 5V ו 12V

לפי האתר של חישוב הנגדים ראיתי שאני צריך נגד של 33 אוהם 2 ווט כדי שיפול על הלד 3.5 וולט כאשר אני מחבר את הנגד והלד ל 12 וולט

ל 9 וולט אני צריך נגד של 22 אוהם גם 2 וואט (כדי לעשות פנס)

ול 5 וולט אני צריך נגד של 5.6 אוהם כנ"ל 2 וואט (כדי לעשות פנס למקלדת)

1) האם זה הגיוני שצריך נגד כל כך חלש? אם לא אז איזה נגד אני באמת צריך?

כי אם הייתי מחבר לד של 20 מיליאמפר הייתי צריך נגד של 470 אוהם רבע וואט

2) האם קיימים נגדים של 2, 3, 4 אוהם?

3) אם לא איך אני יכול לחבר נגדים בתור או במקבל כדי לקבל בסופו של דבר 3 וואט?

בתרד הקודם הומלץ לי להשתמש בנגד של יותר וואט לדוגמה 4 וואט במקום 2

4) האם באמת כדי לעשות כך? ואם כן נגד של כמה וואט אני צריך 3 או 4 למטרה שלי?

5) האם אני צריך לחבר ללד גוף כדי שהוא לא ישרף אחרי שחיברתי נגד מתאים?

6) האם אני יכול לחבר נגד של 470 אוהם רבע וואט ללד ולחבר ללד גוף מתאים?

תודה ענקית לעונים מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. 3.4V-שים לב, לא 3.5. זה יכול להשפיע במידה והנגדים לא מדויקים(וסביר שהם לא יהיו מדויקים) ולהוריד את אורך החיים של הלדים

1)כן, אתה צריך נגד ש"יספוג" את שארית המתח(בחיבור טורי). לפי הנוסחה של R=V/i ככל שהמתח יותר גבוה או הזרם יותר קטן אתה תצטרך נגד יותר גדול. במקרה שלך המתח נמוך והזרם גבוה(יחסית), ולכן הנגדים יהיו קטנים. בזרמים קטנים לפי הנוסחה R גדל.

2)אני... מניח שכן, אף פעם לא בדקתי. בד"כ בתחומים האלה מעדיפים לעגל.

3)לא הבנתי איך זה מתקשר לשאלה השנייה =S. בכל מקרה כמובן שאם תשים יותר נגדים(במקביל או בטור) הזרם/מתח על כל אחד מהם יקטן בלי לשנות את האחר ולכן ע"פ נוסחת ההספק p=V*i ההספק שנופל על כל אחד יהיה יותר קטן(כמובן שתצטרך לשנות את ערכי הנגד כדי לשמור על התנגדות כוללת שווה).

4)שים לב שהמחשבון מעגל כלפי מעלה. ההספק של הנגד במעגל הוא למעשה בערך 1.5W והמחשבון ממליץ לך לקחת 2W, כל וואט נוסף הוא מרווח בטיחות שהנגד לא יישרף. כל עוד זה 2W ומעלה זה לא משנה.

5)ללד סביר שלא(שים לב שכאן הוא מקבל הרבה פחות מהזרם שהוא צורך), אבל תראה את זה לפי ההתחממות הראשונית שלו(אם הוא מתחמם לך תקנה גוף קירור=]). יותר סביר שתצטרך גוף לנגד(אם בכלל), עליו נופל יותר מתח והספקו יותר גדול ובנוסף כל האנרגיה ש"מתבזבזת" עליו הופכת לחום(בניגוד ללד, שיוצר גם אור) ולכן הוא יתחמם יותר מהלד

6)כן, אבל אז יגיעו ללד 41 מיליאמפר והוא לא יידלק בכלל(וגם הגוף חימום לא נחוץ, לא נופלת על הנגד כל כך הרבה אנרגיה-כי הזרם מאוד נמוך!)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובות עזרת לי מאוד :-)

בקשר ל - 6 אם אני יחבר נגד של 470 אוהם 1 וואט מה יהיה התוצאה? לד שדולק ממש חלש? כי בכל זאת נופלת עליו הרבה כוח..

ודבר אחרון

האם אני יכול לחבר שלוש נגדים של 11 אוהם 1 וואט בטור וכך לקבל נגד של 33 אוהם 3 וואט?

גם באתר כתוב שאם אני רוצה שיפול על הלד 3.5 וולט בדיוק אני צריך נגד של 28.33 אוהם אבל אין כזה אז הוא נתן לי נגד שהכי קרוב עליו שזה 33 אוהם ואני לא בטוח שאני יכול לעשות השלמות למספר המדויק אז מה אתם מציעים לעשות?

האם במקרה כזה הוולט שיופל על הלד הוא יהיה 2.2 (כי זה הכי קרוב)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה המטרה של הלד ?

מהו מקור המתח ?

אם תחבר נגד ולד אחד למקור מתח של 12 וולט הנצילות תהיה על הפנים.

אם תשתמש בנגד של 33 אוהם ההספק שיתבזבז עליו יהיה 2.25w ועל הלד כמעט 1w.

אתה בעצם מבזבז פי 2 יותר חשמל ואנרגיה על הנגד מאשר על הלד.

אם אתה מתכוון להפעיל את הלד עם סוללה - שים לב שהיא תגמר מאוד מהר.

אם אתה בכל זאת מחליט ללכת על מעגל שכזה קח נגד שמותאם להספק פי 2 מההספק המחושב (ז"א נגד של 5w).

ושים לב שגם נגד כזה, ללא Heatsink יתחמם מאוד וכנראה לא תוכל לגעת בו.

האם אני יכול לחבר שלוש נגדים של 11 אוהם 1 וואט בטור וכך לקבל נגד של 33 אוהם 3 וואט?

גם באתר כתוב שאם אני רוצה שיפול על הלד 3.5 וולט בדיוק אני צריך נגד של 28.33 אוהם אבל אין כזה אז הוא נתן לי נגד שהכי קרוב עליו שזה 33 אוהם ואני לא בטוח שאני יכול לעשות השלמות למספר המדויק אז מה אתם מציעים לעשות?

האם במקרה כזה הוולט שיופל על הלד הוא יהיה 2.2 (כי זה הכי קרוב)?

עם נגד 33 אוהם מקור מתח של 12v הזרם שיזרום בלד יהיה כ260 מיליאמפר, במקום 300 עבור נגד 28.33. עוצמת הלד תהיה קצת יותר חלשה.

נשוב לעניין הנצילות. אם תרצה לשפר אותה ניתן לחבר כמה לדים בתור כך שמפל המתח על הנגד יקטן (כמובן צריך נגד בגודל אחר).

אופציה נוספת ויותר מועדפת היא לקנות מעגל מוכן שיודע לספק זרם קבוע. בדיל אקסטרים מוכרים כמה מעגלים כאלה:

Constant current led driver.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש של זרם קבוע ליניאריים (עובדים כמו "נגד חכם" שמעביר זרם קבוע יציב אבל עדיין מתחמם כמו כל נגד), ו PWM (שממתגים את הלד במהירות והרבה יותר יעילים)

ליעילות טובה מומלץ לשים כזה של PWM

עוד משהוא, הלדים יותר יעילום בהספק נמוך. למשל אם מלד אחד בהספק 1W אתה מקבל X mcd, אז מ 2 לדים כאלה שאתה נותן 0.5W לכל אחד (כלומר סך הכול חשמל עדיין 1W) אתה תקבל יותר מ X mcd.אתה לא חייב להוריד את ההספק פיי 2 אבל אם תוריד קצת (ותשים יותר לדים כדיי לקבל בחזרה את הכמות של האור) אתה תקבל יותר יעילות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מבאס אותי מה שאתם כותבים

כי רציתי לעשות שתי דברים קטנים שאחד מהם זה בסה"כ להחליף את הלד החלש של הפנס ללד הרבה יותר חזק

ואם אני יעשה את זה אז הלד לא יעבוד חזק והנגד לא יהיה יכול להיות בתוך הגוף של הפנס כי הוא יתחמם יתר על המידה ויעשה הרבה באלגן

אם אני יחבר נגד של 10W אז הוא גם יתר על המידה? (אם בכלל יש דבר כזה)

הנה תמונה:

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנגד 10W (וגם נגד 2W) פשוט לא ייכנס לשם

ה W שהנגד מקבל מהמעגל קובע את כמות האנרגיה שמחממת את הנגד - היא תהיה אותו דבר בנגד של 2W או 10W

ה W של הנגד קובע רק את הגודל החיצוני של הנגד ואת החומרים שמהם הוא בנוי - כלומר כמה אנרגיה ניתן להעביר אליו בלי שהוא יישרף. נגד שהוא גדול יותר יתחמם לטמפ' נמוכה יותר (כי אותה כמות של אנרגיה הולכת לשטח גדול יותר), ונגד שבנוי מחומרים עמידים יוכל להתחמם יותר בלי להיהרס בעצמו

עדיין יש לך את ההגבלה של הגודל של הנגד (לא נכנס למקום שאתה רוצה) וההתחממות (הנגד עצמו יכול להיות בנוי לעבוד ב 150 מעלות ויותר, הלד ופלסטיקים של דברים שנמצאים ליד לא)

גם במקרה הכי טוב כשנניח שאתה לא צריך נגד בכלל, יש לך את הפלסטיק הקטן הזה (של המנורה) ואת הלד. הלד עצמו (בהספק של 1W) מייצר משהוא כמו 0.9 W של חום. החום הזה מספיק כדיי להגיע לטמפ, גבוהה של הלד (מספיק גבוהה כדיי לדפוק את הלד ואוליי כדיי להמיס את הפלסטיק של המנורה)

אני מציע :

תחליף את ה "ראש" של המנורה לראש גדול יותר משלך (ורצוי מתכתי) שיוכל להיכנס בו לד + נגד. אתה יכול לייצר "מנורת רחוב קטנה" ממתכת - לחתוך ולקפל, או מפלסטיק - מקופסה קיימת או מתעלת חשמל מרובעת, אבל תצתרך לעשות אותה גדולה יותר

תשים מעגל PWM (למשל 555 או ציפ PWM אמיתי ללדים) כדיי שלפחות חלק מההורדה של ההספק תהיה לא בנגד

אם אתה רוצה להשאיר את הראש הקיים : תוריד את ההספק שאתה רוצה מהלד (אל ידיי הורדת הזרם) כך שתקבל משהוא כמו 0.4 W כולל הנגד (חלש מאוד ממה שהלד הזה יכול לתת, אבל עדיין יותר חזק מהלד המקורי של המנורת USB)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה על התשובה פשוט מדהים אתה ענק.. (:גם כל השאר שהגיבו לי בתרד אחם אחם:)

אם אתה רוצה להשאיר את הראש הקיים : תוריד את ההספק שאתה רוצה מהלד (אל ידיי הורדת הזרם) כך שתקבל משהוא כמו 0.4 W כולל הנגד (חלש מאוד ממה שהלד הזה יכול לתת, אבל עדיין יותר חזק מהלד המקורי של המנורת USB)

חשבתי לעשות את זה אבל איך אני מוריד הספק?

חוץ מזה אין לי מוסג מה זה PWM איפה קונים את זה ואיך משתמשים בזה

בדרך כלל אני קונה את הדברים מאריהב (שאגב הכרתי מפה)

כנ"ל לגבי דרייברים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הספק של הלד = מתח של הלד * זרם = 3.4V * כמה mA שאתה רוצה

הספק של הלד + הנגד = מתח של כל המעגל (ה USB) * זרם = 5V * כמה mA שאתה רוצה

אתה קובע את ה mA שאתה רוצה (אל ידיי הנגד) וכך את ההספק. נגד גדול יותר - זרם נמוך יותר - הספק נמוך יותר

יש כמה אפשרויות לתת זרם קבוע ללד :

אל ידיי נגד. השיטה לא יעילה (כי כל מה שמגיע לנגד הופך לחום). אבל הכי פשוטה

אל ידיי דרייבר ליניארי (מייצב זרם). לא יעיל ומתחמם בדיוק כמו נגד (אבל למייצב יש צורה של רכיב שניתן לחבר אליו צלעות קירור), אבל יותר יציב במתחים שונים (לא קריטי במקרה כאן)

אל ידיי דרייבר PWM. יעיל ולא מתחמם (עדיין לפעמים צריך לחבר נגד קטן לייצוב אבל הוא לא משמעותי)

יש ציפים של דרייבר PWM שמחברים אליהם מתח ולד וזהו, יש כאלה שמחייבים יותר רכיבים בכל מקרה זה משהוא ספציפי לציפ

דרייבר PWM פשוט ניתן לבנות אל ידיי ציפ 555

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...