עבור לתוכן

קניית רכב במימון

Featured Replies

פורסם

ההשוואה שלך לא רלוונטית, אל תשווה פריוס מול מזדה 3 ליסינג. תשווה סיוויק הייבריד מול סיוויק רגילה (בהנחה שהן זהות חיצונית, מקדם גרר וצמיגים, ובעלות אותם יחסי העברה) ועם אותו נהג בנהיגה בינעירונית, התוצאות לא יהיו שונות במיוחד.

  • תגובות 139
  • צפיות 15.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

כן, עכשיו בדקתי באתר kml, שהונדה ג'אז היברידית ולא היברידית

מניבות תוצאות די דומות בצריכת הדלק.

פורסם

זה ברור לי, אבל בשורה התחתונה החסכון בדלק משמעותי(עוד 4-5 ק"מ לליטר)

וזה עוד עם מזגן פתוח ונסיעה במהירות סבירה(120 קמ"ש).

קח את כל אותם "רכבים חסכוניים"(מיני וסופר מיני רגילות), תסע בהם 120 קבוע ומזגן דולק,

אתה תראה שצריכת הדלק שלך צונחת מ 1 ל-17 לפי היצרן, ל-1 ל-12 ואולי אפילו פחות.

כי פה אין שום מנגנון שיחסוך לך דלק, מלבד נסיעה קמצנית.

אני לא יודע לגבי רכבים אחרים, אבל פאביה 1.2TSI (בגרסה היותר חזקה, כלומר הפחות חסכונית) בהחלט עושה 1:16-1:17 בשיוט על 120. עם מזגן, כמובן. אם יורדים ל-100 אפשר גם לראות מספרים כמו 20 במחשב דרך (יותר נכון אפשר לראות 5 ליטר ל-100 ק"מ כי ככה זה מופיע - מה זה השיטת חישוב הלא הגיונית הזאת של האירופאים ::) ).

זה נכון שלעומת צריכת הדלק הרשמית שיוט על 120 נמוך משמעותית - אבל צריכת הדלק הרשמית היא לא 1:17 אלא יותר בכיוון 1:22.

אגב גם בפאביה עם ה-1.6 הישן בלי תחכומים המצב לא היה גרוע משמעותית, ב-120 היא ישבה על 1:14-1:15.

פורסם

זה ברור לי, אבל בשורה התחתונה החסכון בדלק משמעותי(עוד 4-5 ק"מ לליטר)

וזה עוד עם מזגן פתוח ונסיעה במהירות סבירה(120 קמ"ש).

קח את כל אותם "רכבים חסכוניים"(מיני וסופר מיני רגילות), תסע בהם 120 קבוע ומזגן דולק,

אתה תראה שצריכת הדלק שלך צונחת מ 1 ל-17 לפי היצרן, ל-1 ל-12 ואולי אפילו פחות.

כי פה אין שום מנגנון שיחסוך לך דלק, מלבד נסיעה קמצנית.

זה פשוט לא נכון!

בנסיעה בתנאים שציינת (נסיעה במהירות קבועה של 120 קמ"ש עם מזגן) זה בדיוק משהו שניסיתי לפני כמה חודשים. בקרת שיוט על 120, לאורך קטע של כ-60 ק"מ. צריכת הדלק היתה בממוצע 1 ל-16-17.

ואני עם רכב בנזין! עם כוח לא מבוטל.

רכב דיזל, מציג נתונים דומים לזה (1/17) אפילו בנסיעה עירונית. מניסיון.

(יותר נכון אפשר לראות 5 ליטר ל-100 ק"מ כי ככה זה מופיע - מה זה השיטת חישוב הלא הגיונית הזאת של האירופאים ::) ).

ברור לך שאפשר לשנות את זה בהגדרות...

פורסם

ספר הרכב אומר אחרת (או לפחות לא אומר שאפשר לשנות ואיך לעשות את זה).

אבל לא בדקתי את העניין לעומק...

פורסם

אין כזה דבר אצלי לצערי. אני מניח שאתה מדבר על צג מידע בסגנון ה-MaxiDot - זה אבזור אופציונלי בפאביה - ולמיטב ידיעתי זו גם אופציה שבכלל לא זמינה בישראל. בפאביות פה יש צג דיגיטאלי פשוט משהו, בלי הרבה אפשרויות (אין תפריט בכלל, לצורך העניין).

יכול להיות שיש איזה אופציה נסתרת שאני לא מכיר איפשהו, אבל לא נראה לי סביר...

פורסם

האמת שזה בדיוק הרכב שחשבתי לקנות, את הפאביה שעליה אתה מדבר.\

מה ההשלכות של הגיר הרובוטי מול גיר אוטומאט?

אילו פעולות נוספות יש לבצע?

פורסם

להרים בלם יד בחניה, להוריד בלם יד לפני נסיעה, ו... זהו.

פורסם

למה, בגיר אוטומט יש אנשים שלא טורחים לבצע את הפעולה הפשוטה הזו ומסתמכים על הפין של הגיר?

פורסם

נראה לי שהוא ניסה ללגלג על חוסר הידע המוחלט שלי ברכבים :smile1:

אני בכלל חשבתי ש"גיר רובוטי" משמעו רובוט קטן שיוצא ולוחץ לך על הקלאץ'

כל פעם שצריך להחליף הילוך.

פורסם

דווקא לא. (על המשפט הראשון לא על הרובוט)

למה, בגיר אוטומט יש אנשים שלא טורחים לבצע את הפעולה הפשוטה הזו ומסתמכים על הפין של הגיר?

תתפלא.

פורסם

גם ב DSG אתה יכול לעשות את השטות הזאת ולהסתמך על הגיר. יש לו הילוך P והוא יחזיק את האוטו גם בלי בלם יד.

פורסם

תתפלא לדעת גם, שבארה"ב נהוג לא להרים(או לדרוך על) בלם יד בכלל.

פורסם

על ארה"ב אני לא מדבר, מדובר על אוכלוסיה שלא יודעת לתפעל טיפטרוניק, שלא לדבר על גיר ידני, בלם יד, או כל דבר "מתוסבך" אחר....

גם ב DSG אתה יכול לעשות את השטות הזאת ולהסתמך על הגיר. יש לו הילוך P והוא יחזיק את האוטו גם בלי בלם יד.

אתה יכול לעשות את זה בכל גיר רובוטי או אוטומטי, ואפילו בחלק מהרכבים עם גיר ידני (אלו שכוללים hill hold בעיקר)

זה שאפשר לעשות את זה לא אומר שזה חכם במיוחד. במישור ניחא, בעליה/ירידה זה דבילי למדי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים