מה הסיפור של מרכזי הערכה? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הסיפור של מרכזי הערכה?


Googleness

Recommended Posts

השבוע הייתי פעמיים ראשונות (ואחרונות) בחיים שלי במרכזי הערכה.

לא שיש לי סיבה לפקפק בהחלטה שבוודאי מבוססת על מחקר כלשהו של אנשים הרבה יותר חכמים ממני למה לא לעשות ריאיון עבודה למי שמתאים לפי הקורות חיים שלו ולבדוק שהוא מתאים לתפקיד.

אבל אני מתקשה להבין את הסיפור שהולך שם. אז הייתי השבוע בסלקום (שירות לקוחות\תמיכה טכנית\*הכנס כאן תפקיד מעורר גועל*) והיום בנטוויז'ן (תמיכה טכנית עם תעודת שקר כלשהי).

בקיצור פעם ראשונה שלי במרכז הערכה (לפני זה הייתי עצמאי ואז הייתי מנהל במלון לאיזה שנה) אני מגיע אל סלקום בבניין הסיטי סנטר בחיפה, קבעו איתי לשעה 12 ואני מניסיוני בריאיונות עבודה מגיע ב11:50. אחרי שמצאתי במבוך המסדרונות את הסליק הסודי שבו מתחבא המאבטח הבנוי לתלפיות (שבגיל של סבא שלי) הוא אומר לי "הקדמת! תלך תסתובב ותחזור לפה ב12:00".

אני איש חביב שלא אוהב לצעוק ולחרחר ריב ומדון סתם כך שיתפתי פעולה וירדתי אל קומת הכניסה שם המתנתי. בשעה 12:00 אני עולה למעלה בחזרה ולהפתעתי המשרדים בחדר הפיקוד של סלקום פתוחים לכל דיכפין והשומר מק'סבא נעלם. אחרי 5 דקות הוא חזר לקח ממני את התעודת זהות שלי ונתן לי תג פלסטיק שלא מראה או עושה שום דבר מלבד העובדה שהוא מרופט וסביר להניח מכוסה בחיידקי אי-קולי או משהו מזוויע אחר אשר לצערי חויבתי לענוד אותו עד לסיום הטירונות במחנה סלקום.

לאחר שקיבלתי את התג נתנו לי למלא שאלון, אך סלקום מתוחכמים והם רוצים לסנן מכשפות וקוסמים שכותבים בעזרת כוח המחשבה לכן הם לא נתנו לי עט! מתוחכמים שכמותם.

בשעה 12:30 קראו לי למין חדר ישיבות שהיה בעברו חדר ביוב (המשאבות עוד שם) וביחד עם שאר ברי המזל שמתמודדים על תפקיד בחברה מפוארת כמו סלקום המתנו שם. כמובן שעדיין לא קיבלנו עט, הרי חצי שעה זה לא זמן סביר כדי להגיע למסקנה שאני לא מכשפה או שדון גינה עם יכולת אל-חושית לכתיבה ללא עט.

אחרי רבע שעה נוספת בשעה 12:45 הגיעה עלמת חן שנראית כאילו הוצאה לפועל עיקלו לה את המסרק מבעד לדלת ואז בפקודה ישירה "אחריי!". אין שלום, אין מה שלומכם, אין סליחה שאתם עונדים תג מכוסה כולרה בכפייה, רק בואו אחריי כאילו אני כבר עובד אצלה.

ואי אז החל ה"אקסודוס" ! שיירה בת 8 מתמודדים מובלת על ידי משה-מדריכה מבין מדרגות ביטחון\מעליות צדדיות\קפיטריות ושאר דרכים מוזרות שאין לי מושג מאיפה צצו. לבסוף הגענו למקלט צדדי ליד איזה מוקד שמלא בדוסים אז אני מניח שזה לשירות סלקום חרדי או משהו כזה עם כיסאות בצורת פרסם ולמדריכה שולחן של מורה בבית ספר.

היא הציגה את עצמה בתור מדריכה ממכון אדם מילוא והודתה לנו על זה שבאנו (עדיין אין התנצלות על החיידקים בתג ובשלב זה שמתי לב שיוצא ממנו ריח מצחיק) , לאחר מכן מבלי לבקש אפילו רשות ללכת להתפנות אחרי איחור של שעה בריאיון היא הכריחה את כולנו לצפות בכפייה בסרט שנרראה כמו פרסומת בערוץ הקניות האמריקאי. הסרטון נוגן במדיה פלייר 7 על מחשב עם XP ובלי קודקים ככה שהוא קרטע בצורה מזווייעה אז עצמתי עיניים והאזנתי לסאונד.

תמצות הסרטון:

"סלקום זה טוב! תעבדו בסלקום! איזה כיף!"

אחרי הסרטון היא התעטשה על כל יושבי החדר ואני רציתי למות מהגועל. לאחר שבורכנו בנוזלי אפיה של מראיינת ממכון אדם מילוא היא ביקשה שכל אחד ידביק מדבקה עם השם שלו על החולצה (ובלי להעליב החולצה הזאת עולה יותר מכל מה שהיא לבשה ביחד ולא ששתי להדביק עליה שטויות) ולאחר מכן כל אחד יציג את עצמו.

מטעמי צניעות הפרט נדלג על שלב ההצגה העצמית.

לאחר מכן הפסקה של 15 דקות.

לאחר ההפסקה קיבלנו עטים! זהו זה! הוכחה שאני לא מכשפה, שדון יער או הארי פוטר. בכל מקרה לא מילאנו את השאלון עדיין אנו נמלא אותו בהפסקה! אבל רגע... לא הייתה לנו כבר הפסקה? היית לנו אבל תיהיה עוד אחת.

בשלב זה קיבלנו כרטיס עם תיאור של 5 עובדים וכל אחד בצורה אישית צריך היה לדרג את העובדים לפי מידרוג של מי העובד הטוב ביותר. פשוט וקל 5 דקות וכולם סיימו. עכשיו הם מתחכמים תחליטו ביחד רשימה אחת המוסכמת על כולכם, פה תהחילו חילוקי דעות כי חלק החליטו שמישהי בוכה בטלפון בזמן שיחה עם לקוחות עושה אותה העובדת הכי טובה ואילו שמישהו מבצע את מלאכתו נאמנה אך לא מוכן לקחת משמרת נוספת פעם ב עושה אותו המחפיר שבחבורה.

אחרי הכישלון המדהים הגענו להפסקה. עכשיו היית הפסקה של חצי שעה ובמהלכה סוף סוף מילאנו את השאלון, ואז חזרנו לחדר. הגענו לשלב של סימולציות התחלקנו לזוגות ואז מועמד אחד היה לקוח ומועמד שישב לצידו היה נציג שירות לקוחות. עברנו את השלב הזה ו.... הפסקה.

אחרי 40 דקות של הפסקה נוספת נקראנו לחדר והמדריכה "אפצ'י" הסבירה לכולנו כמה אנו מוכשרים ואיך היא מחפשת פרופיל מאוד מדויק לתפקיד מאוד ספציפי וזה לא אומר עלינו שום דבר וכו', הקיצר לצאת ידי חובה ממלתעותיו של חוק שוויון זכויות בעבודה.

אחרי ההתנצלות כולם פוטרו מסלקום מלבד שלוש מתמודדים שהגיעו לשלב הבא והם: חייל משוחרר ומגמגם, אם חד-הורית שלא מצליחה להשלים משפט ובחורה שתחתנה בגיל צעיר מדי וצרחה על כל יושבי החדר לאורך כל הריאיון. ראוי לציין שמדובר בשלושת היחידים שנכשלו בסימולציה והגיעו למצב שהם אמרו למדריכה "אני לא יודע מה להגיד\לאמר". מלבד העובדה שהם כמובן לא דיברו ולא שאלו שום דבר שהוא או הביעו סימני חיים במהלך המרכז הערכה כולו.

לא אמרתי נואש והיום ניגשתי למרכז הערכה בנטוויז'ן (הם התקשרו אליי 20 פעם מ2 מספרים שונים לוודא שאני מגיע). בתהחלה אמרו לי תגיע למרכז מת"ם בחיפה בשעה 13:30 לריאיון! עבודה בתמיכה טכנית אבל אחרי זה שינו לי את זה ל12:30 כדי שאני אקח לפני זה מבחן לראות אם אני בעל ידע מספיק במחשבים כדי לעבור קורס דרכם בג'ון ברייס.

שאלתי איך להגיע ואמרו לי שזה מרחק הליכה קצר ממרכזית חוף הכרמל, כמו שאתם מנחשים אחרי 20 דקות הליכה בשעה 12 בצהריים ב30 מעלות רציתי למות אבל בסוף מצאתי את המקום והגעתי לדלפק של המאבטחים.

כאן אני אעצור ואספר לכם שבנטוויז'ן מצטיינים בדבר אחד - קרטיבים. בכל רגע נתון בין 30 ל50 עובדים עם תג של נטוויז'ן אוכלים קרטיב במרפסת.

נחזור אל המאבטח החביב שהתפצל לזוג גורילות בגודל בלתי אנושי אשר ממנו כמו בסלקום קיבלתי תעודה במקום תעודת הזהות שלי ועליה להפתעתי הכיתוב "מרכז הערכה". כל כך הרבה קללות של תסכול רצו לי בראש אהל אמרתי לא נורא באתי מביאליק אני אזרום. שלחו אותי לחכות על ספספל במרפסת - בשמש. אחרי 40 דקות שבמהלכם עוד שני חבר'ה שהוזמנו ל12 הגיעו הרמתי טלפון ומסתבר שהם שכחו במשאבי אנוש שיש ריאיון עבודה\מרכז הערכה שקר באותה שעה והם שלחו איזה טכנאי\מנהל שייקח אותנו לעשות את המבחן של "ג'ון ברייס".

את המבחן עשינו בתוך המוקד הטכני בין הצעקות של המנהל משמרת לתסכול של התומכים. השאלות נעו בין טיפשות לפיגור שכלי מתקדם וכללו מיטב שגיאות כתיב בעברית ובאנגלית כאחד.

לאחר הבחינה המתנו עוד חצי שעה עד שהועילו בטובם להוריד את שלושתנו דרך מבוך סטייל סלקום אל חדר ישיבות בצד אחר של הבניין. נכנסה מישהי צעירה שבלי להעליב נראית יותר צעירה ממני ושוב פעם זכינו בתענוב להדביק מדבקה זולה עם שם כתוב בטוש על חולצה יקרה להפליא (הערה: מהיום לריאיונות עבודה הולכים בטריקו) , ואז הצטרפו עוד 4 חבר'ה.

זה התחיל בסרטון ערוץ הקניות הידוע רק שהפעם להפעתעתי בנטוויז'ן שמעו על והסרט עבד חלק. (טיפ: להבא תגדילו את הסרטון על כל המסך ואז אני לא אראה את הבלון שאומר שיש בעיה עם הרישיון של XP).

המסר העיקרי בסרטון:

"נטוויז'ן זה טוב! תעבדו בנטוויז'ן! יש לנו פלייסטישן בלי מסך בחדר הפסקות וממיר בלי שלט! יאי!"

אחרי הסרטון הגיע שלב בו היא מסבירה איזה יופי זה נטוויז'ן ופיזרה קלפים עם תמונות שנראות כמו סלבדור דאלי וכיתובית של מילה אחת וכל אחד התבקש לבחור.

הגענו לשלב ההצגה העצמית ואז כל אחד הסביר למה הוא בחר את הקלף שהוא בחר.

הגענו למשימה קבוצתית ועכשיו המשימה הייתה *בתופים ובמחולות!* לכתוב על דף כקבוצה מבנה של שיחת תמיכה. בתור מישהו שנתן תמיכה טכנית בטלפון הצעתי מבנה פרקטי של שיחה (בצורה פרטית לא דרך מוקד) ולבסוף אחרי 3 דקות סיימנו את הסיפור. הבוחנת המופתעת לא הבינה איך המשימה הושלמה ב3 דקות ועכשיו יש לה המון זמן פנוי אז החליטה לשאול כל אחד ואחד מה לדעתו צריך לעשות בכל שלב שכתבתנו.

אחרי שעה וחצי של אנשים עילגים שמגמגמים ומספרים בהתלהבות על זה שהעבודה שלהם הייתה טיול אחרי בחו"ל או סבל במפעל שמני שיער והסבר למה חשוב לברר בתחילת השיחה שהלקוח הוא שיחה רלבנטית או סוטה שרצה להתקשר לתשתית שלו הגענו להפסקה.

אחרי רבע שעה פיטרו את כולם מנטוויז'ן עם ההסבר כסת"ח הנוגע לחוק שוויון זכויות בתעסוקה, השלושה שנשארו הם בחור ערבי בן 50 שנוהג להוציא תעודות כל שני וחמישי ומסיבה כלשהי למרות שהוא מהנדס חשמל עם תעודות מסיסקו ועבר בצ'ק פוינט הוא רוצה לתת תמיכה טכנית בנטוויז'ן (מוזר) השאירו את הבחור שהיה בטיול אחרי כעבודה עיקרית ומישהי מגמגמת שעבדה במוקד של אורנג' ופוטרה משם מסיבה כלשהי.

אז הגעתי למסקנה שמרכזי הערכה מטרתם לנפות את כולם חוץ מהעילגים שיעשו כל מה שיאמרו להם ושאפשר לעצב אותם לפי החזון של החברה.

ואין לי שום בעיה עם זה הבעיה שלי שאחרי שקראו את הקורות חיים שלי ושדיברו איתי רבע שעה בריאיון טלפוני חברות מוצאות לעצמן את החוצפה לשרוף לבן-אדם חמש שעות על מוקד הערכה שקר כלשהו שאת כל הפתרונות למשחקי החשיבה שלהם ניתן למצוא באינטרנט - אבל אני לא מוכן לשתף פעולה ולשחק מישהו אחר כדי להתקבל לעבודה בשכר מינימום.

ביזיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 96
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

האמת שכל מה שאמרת, קרה לי גם אבל לא באמת התייחסתי לדברים הקטנים (כמו המדבקה על החולצה) כאילו WTF למה זה משנה לך? זה השאיר חותם על החולצה? משהו שאמא לא יכולה לכבס? נו באמת.

היית במרכז הערכה של בינלאומי, משום מה לא התקבלתי.

יום למחרת הייתי במרכז ההערכה של אורנג' והתקבלתי.

וכן כל מה שאמרת גם קרה שם וזה כנראה גם מה שימשיך לקרות.

אתה פשוט בוחר להסתכל על הדברים הקטנים והחסרי משמעות ולעשות אותם big fucking deal...

למה לא פנית למישהו שם לשאול אם אפשר לשבת בצל או במקום אחר? אני בטוח שהיו נותנים לך פתרון.

בכל מקרה, מה לעשות שירות לקוחות לא מתאים לכל אחד... בייחוד לא במדינה שלנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבת יפה את מה שעברתי לפני כמה שנים. המדהים הוא שבסופו של מרכז ההערכה מחכה עבודה בשכר מינימום, אחמ"שים שצועקים להנאתם ואנשי ניהול מחורבנים, כך שבסופו של דבר רוב הנציגים עוזבים תוך כחצי שנה עד שנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה להתלונן? הרי שילמו לך על השעות שביזבזת אצלם + נסיעות + ארוחות ואם לא אז זה חמור ביותר.

בכל מקרה, בשביל משוכרת מינימום לא שווה לטבול בחרא כזה עמוק. לך לחברת כוח אדם ותמצא שפע של עבודות קלות בשכר עבדות. תתפלא, אבל מספיק שאתה יודע לקרוא ולכתוב ויש לך עבודת מינימום מובטחת! ללא ראיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתיבה מצויינת. מאוד נהנתי לקרוא.

נתקלת במשאבי אנוש. בולשיט נוסף של המאה ה-21. בדרך כלל במשאבי אנוש יושבת ילדה שלמדה תואר קשקוש בסוציולוגיה-פסיכולוגיה ועיקר תפקידה לגלוש באינטרנט, לארוז מתנות ולסנן עובדים על סמך קריטריונים הזויים ומנותקים מהמציאות. במאה ה-21 חברות גדולות לא מחפשות עובדים מוכשרים. החברות מחפשות "יחסי אנוש" וחברתיות. בוסים לא רוצים אנשים שיעבדו כמו שצריך. בוסים רוצים עובדים שפוטים שיסתובבו עם חיוך מזוייף, לא יתווכחו ויהיו ברגים במערכת שמידי יקבלו פירורים. (בונוס)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ושמרתם את נפשותיכם.

אם אתה רוצה לעבוד בתמיכה טכנית/שירות לקוחות, חפש מקום קטן בלי יעדים ובלי "שטויות". (ניירת/שירותים/חסום)

בכל מקרה, לא הייתי ממליץ לך. זה לא שווה את המאמץ והעצבים שאתה חוטף מזה.

אני מבין את התסכול והמרמור שלך, אבל סלח לי ממה שהצטייר בטקסט שלך אתה נשמע לי בנאדם מאוד מתנשא ומרגיש שהוא טוב יותר מכולם.

בלי שום קשר, אני מקווה שילך לך עם החנות מחשבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני באמת לא מבין למה לטרוח כ"כ בשביל שכר מינימום. במיוחד כאשר תמיכה טכנית זה חרא.

לא חסרים מבקשי עבודה.

לכן עדיף לברור את אלו שהמעסיקים מעוניינים בהם במיוחד.

כאלו שיסכימו לעבוד בשכר ותנאים ירודים.

כאלו שיעשו כל מה שאומרים להם בלי לשאול הרבה שאלות.

שלא באמת איכפת להם משום דבר כולל עצמם.

שלא יתבעו את המעסיקים אחר כך בגלל הלנת שכר וקטעים מסריחים אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...