מה הסיפור של מרכזי הערכה? - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הסיפור של מרכזי הערכה?


Googleness

Recommended Posts

חחח איזה קטעים,

שעה 7:51 מתקשרים אליי מחברת כוח אדם כלשהי שמחזרת אחריי, אתם מכירים את הסגנון.

אני אומר לבחורה שם שאני מוכן ללכת לכל עבודה אבל אני לא מוכן ללכת למרכז הערכה, אחרי ניסיונות שכנוע כושלים היא נכנעת ואומרת לי שהיא תבדוק מה יש להם בלי מרכז הערכה במחשב שלהם ותחזור אליי תוך חמש דקות.

השעה 11:33 ולא קיבלתי מהם טלפון עדיין. חחחח

עריכה:

עוד דבר ששמתי לב. נכנסים לאתרי דרושים למיניהם ומחפשי משרות שבאזור המגורים הקרוב אליכם. מה מקבלים? משרות ממטולה ועד אילת. אנשים באמת חושבים שאני אגיע לבאר שבע מחיפה בשביל לעבוד בתחנת דלק?

יש דברים הגיוניים נאמר משרה של מכירות עם שממילא צריך להסתובב במלא מקומות או ניהול של איזה מפעל או משהו רציני שיצדיק את הנסיעה אבל כל משרה חייבים לכתוב שזה מתאים לכל תושבי הארץ?!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 96
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הייתי במרכז הערכה 3 פעמים: פעם ראשונה, פעם אחרונה ופעם אחת יותר מידי.

די מהר התחוור לי שזה סתם בזבוז של זמן שאפילו לא משלמים לך על זה. אם זה היה רק בשביל לסנן אנשים על משרות במינימום, אז ניחא. אותי שלחו לעשות מרכז הערכה על משרת מהנדס תוכנה ברפאל.

אני ממליץ לכל אחד שרוצים לשלוח אותו למרכז הערכה פשוט לסרב ואם הם מתעקשים, אז פשוט לקום וללכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה פשוט תלוי במנטליות של החברה,

ברפא"ל אפילו למעבר תפקיד רוחבי שולחים למרכז הערכה.

מהניסיון המוגבל שלי ,צריך לשחק את המשחק, אבל לשים לב לכללים - יש תפקידים שדורשים מהנדס שיודע "לצאת מהריבוע".

ייעוץ שלי זה לקרוא ספר טוב על מרכזי הערכה ובחינות מסוג זה.

אני נעזרתי בספר של "מכון נועם",

מכין את המועמד, גם מנטלית לכל הבולשיט "קבוצתי", וגם טכנית למבחני "תפעול עיפרון".

:angryfire::mavet::angryfire:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בזבוז זמן משווע. מי שדורש ממני ללכת לחרא הזה אני מציב לו אולטימטום - "או שאתה לוקח אותי בגלל שאני סמל מין, או סאלאמת." הגיחוך כמובן לא מאחר להגיע, ואז אני מציין להגנתי שדיגמנתי ארונות ל "IKEA" ומשאיות ל "M.A.N".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממליץ לכל אחד שרוצים לשלוח אותו למרכז הערכה פשוט לסרב ואם הם מתעקשים, אז פשוט לקום וללכת.

בהרבה עבודות בכירות גם בחברות הבכירות במשק זה פשוט הכרחי,

אותי פעם שלחו לאדם מילוא בשביל הפרוטוקול למרות שהכירו אותי מצויין בחברה ורצו אותי, רק כי זה הנוהל שלהם לגיוס עובדים.

אז פשוט צריך לשחק את המשחק.

כשלוקחים את זה בהומור זה לא כ"כ נורא :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב עדכון...

אז כאמור יום שישי הייתי בראיון עבודה בחברת מחשבים לתמיכה טכנית... הלך סבבה ועניתי על כל השאלות בואך צחוקים ודוחקיות עם המראיין.

היום... פיטרו אותי במייל. זה חדש.... פעם ראשונה שמפטרים אותי לפני התחלת העבודה במייל. אבל חביב בכל מקרה לפחות יש תשובה.

בקיצור ממשיכים לחפש עבודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אקפיץ את הדיון כי זה רלוונטי והפעם זה ממש היה מוזר.

אני יהודי, ואני צריך כסף אז סביר להניח שזה היה קורה במוקדם או במאוחר... הלכתי לעוד מרכז הערכה, הפעם בתור נציג פרונטאלי של חברת פלאפון.

כדי לתת לעצמי יתרון החלטתי הפעם במקום להיות עצמי (מה שהכניס אותי למספר מקומות עבודה תוך ריאיון קצר של 25 דקות) לשקר, להתחזות וללכת דרך חברת כוח אדם (מנפאוור) כדי לקחת כמה מדריכים ועצות מבפנים.

בקיצור קבעו לי מספר ימים מראש להגיע ל"יום היכרות" בחברת פלאפון.

מי שלא מכיר יום היכרות זה בעצם מרכז הערכה שעושים אותו בחור כל כך רחוק כי זה המקום היחידי שהיה פנוי בשביל לראיין את כל המתמודדים לתפקיד הנחשק בו זמנית.

במקרה שלי הריאיון וכל החוויה המהנה התרחשה במלון "נוף" אשר נמצא בשדרות הנשיא בחיפה. למי שלא מכיר זה רחוק.. מאוד רחוק. למעשה מתחנה מרכזית דרך מנהרות הכרמל על קו מהיר (23) שיוצא כל 15 דקות לקח לי יותר מ30 דקות נסיעה. בקיצור יצאתי מהבית בשעה 9:50 עליתי על האוטובוס הראשון אל התחנה המרכזית ב10:10 והגעתי לתחנה מרכזית (של מי הרעיון לעשות קו לרכבת קלה מנהריה ועד לזכרון?!) ב10:32. לצערי כמו ששמתם לב פספסתי את האוטובוס ב2 דקות ולכן האוטובוס הבא הגיע ב10:45 ככה שלבסוף הגעתי אל מלון נוף בשעה 11:20.

איחור של 20 דקות! אללי. למעשה המרכז הערכה התחיל כבר אבל נתנו לי להיכנס.

כאן המקום לשתף שבכוח אדם הסבירו לי שלמרכז הערכה אני צריך להגיע מגולח (אם אני חרדי?) ולבוא בלבוש מחויט ואלגנטי. שלפתי מהארון את חליפת הפינגווין אשר שימשה אותי בתור מנהל בבית מלון בנוסף לנעלי העור הזוועתיות והבלתי נוחות בעליל שמגיעות איתה. על עניבה וויתרתי.

בנוסף קורס מזורז ביו טיוב על שפת גוף (לדוגמא כשמישהו מסתכל לכם בעיניים תסתכלו לו בגבות ככה זה נראה כאילו אתם מסתכלים לו בעיניים ומצד שני אתם לא תמצמצו), 2 חוברות הכנה של חברת כוח האדם וכתיבה מראש על פתק של כל מה שאני ארצה להגיד (הצגה עצמית, למה אני רוצה בתפקיד, למה חברת פלאפון, 2 תכונות טובות, 2 תכונות רעות).

התחלנו 14 איש. בקיצור מגיע שלב ההצגה העצמית כולם מציגים את עצמם והפעם הקפדתי לשבת באמצע אך בקרבת המדריכה בנוסף הקפדתי לא להיות האחרון. במהלך ההצגה העצמית סיפרתי תוך כדי שאני מישיר מבט אל המדריכה ואל שאר המתמודדים על תפקידי בבית המלון בתור מנהל, כל כך שחברת פלאפון היא חברה חדשנית אשר מתפתחת ללא היכר בנוסף לעובדה שהיא פועלת למען הקהילה (ליקוק תחת וציטוט של שני פרויקטים) ובנוגע לתפקיד ציינתי שברצוני לפתח קריירה בפלאפון ומשום כך אני מעוניין להתחיל מהרמה של נציג בסיסי ולאחר שאלמד את רוח החברה ואתפתח בתפקיד אשמח גם לצמוח לתפקידים טובים יותר.

בנוסף היא ביקשה שכל אחד ייתן תכונה טובה ותכונה רעה. כמו שאמרתי הכנתי מראש. ההבדל הוא שהפעם היה לי מידע פנימי מהחברת כוח אדם ומסתבר שכל המטרה של השלב הזה היא לא לתת תכונות אלא לנמק.

לדוגמה כאשר נתתי תכונה טובה ציינתי איך היא באה לידי ביטוי במקום העבודה האחרון שלי.

כאשר נתתי תכונה רעה ציינתי איך אני מתמודד ומתגבר עליה.

אני היחיד שנימק.

עברנו לפעילות הקבוצתית וכמו נדרשנו לדרג 6 עובדים לפי ההתאמה שלהם לתפקיד. קודם כל כולם דירגו לבד ואחרי כך כולם דריגו ביחד. השלב הקבוצתי היה כאוטי לחלוטין אומנם השחלתי משפט או שניים בצורה מתורבתת. לאחר הפעילות הקבוצתית נשאלתי על ידי המדריכה מה הדירוג מ1 עד 10 שאני נותן לעצמי על הפעילות, כאן זיהיתי הזדמנות לתת בראש ונתתי לה תשובה לפי הספר.

דירגתי את עצמי 6 מתוך 10 ונימקתי בכך שאני העדפתי למרות שהיו לי דברים נוספים לאמר לקחת צעד אחורה ולתת לכולם לדבר כדי שנוכל להצליח במשימה הקבוצתית.

יצאנו החוצה והיה ניפוי ראשוני ואז נשארנו 6 מתמודדים. עברנו לשלב הסימולציה בו היו 3 מתמודדים בחדר בכל פעם וכל אחד קיבל מוצר כלשהו אותו עליו למכור. לי נתנו 2 דקות להמציא חברת כבלים חדשה ועליי היה לשווק מנוי למתמודדת אחרת. לפי ההדרכה באינטרנט והחוברות של החברת כוח אדם המטרה כאן להמציא, אין שום צורך להיות הגיוני רק להמציא מהראש.

אחרי 3 דקות המתמודדות שהייתה הלקוחה שלי כמעט נכנעה ואז המדריכה התחלפה איתה. מה שאני עשיתי בעצם היה לתת כל פעם פרט קטן כדי לשמור את הלקוחה "בדוכן המכירה" לאורך כל השיחה עד שהמדריכה החליטה שמספיק.

יצאנו החוצה ומתוך ה6 הנותרים אני היחיד! שעבר את המרכז הערכה. מסתבר ששקרים, הצגה ולהמציא תכונות מטופשות שלא קיימות בנוסף לקורס 101 בשפת גוף ולבוש שגורם לכם לרצות למות הוא הפתרון.

המדריכה זימנה אותי לחדר ואיחלה לי ברכות ואיחולים לרגל העובדה שעברתי את המרכז. לאחר מכן היא שאלה האם אני פנוי להגיע למחרת אל קורס ההדרכה של הנציגים והשבתי בחיוב.

היא התקשרה אל סניף חוצות המפרץ של פלאפון ושאלה משהו ולאחר מכן הדריכה אותי לנסוע אל המרכז בחוצות לעבור בחינה ממוחשבת ולאחר מכן ריאיון אישי עם מנהלת המוקד.

נסעתי לחוצות המפרץ שם המתנתי קרוב לשעה עד שהתפנו אליי, לאחר מכן הכניסו אותי לחדר הדרכ עם מחשבים כדי לעשות מבחן פסיכוטכני מטופש במחשב שכלל את מיטב המבדקים כמו מה המיקום של המספר ביחס לצורה וכמובן הבלתי נשכח האם יש T אדומה בטבלה. פרט שולי ששכחו לציין הוא שבזמן שאני עושה את המבחן המוגבל בזמן על המחשב נערך באותו חדר ממש קורס הדרך לסוכני מכירות Door to Door אשר מעבר לעובדה שהם טיפשים כמו נעל ובחורה בת 20 מדריכה אותם ואיך מוכרים ללקוח מבלי להראות לו את כל פרטי התוכנית הנסתרת שהם שומרים לעצמם וכמובן האהוב עליי איך לשמור פרטים של לקוח במאגר תוך כדי ניסיון מכירה.

עברתי את המבחן הממוחשב ונשלחתי להמתין. לאחר מכן מגיעה בחורה בהיריון שאני לא יודע איך נותנים לה להגיע לעבודה בחודש תשיעי (הייתי בלחץ מטורף כל פעם שהיא עברה לידי מחשש שתיפול תוך כדי הליכה או משהו) , היא אמרה לי שהמנהלת יצאה למקקרה חירום בסניף אחר ולכן היא תראיין אותי. המתנתי בזמן שהיא הלכה לראות מה היו התוצאות של המבחן ההמוחשב שעשיתי וכמובן שעברתי אותו בהצלחה.

ואז הגיע הריאיון האישי....

מוכנים?

מרכז הערכה סיבוב 2....

הצגה עצמית

תרגיל אישי

תרגיל קבוצתי

סימולציה - תמכור לי מגהץ

בסוף לקראת השעה 17:30 היא אמרה לי שהקורס יתחיל מחרתיים (זה היה יום ראשון ה18 לחודש אז הקורס נקבע ל20 לחודש) ושמכיוון שהמנהלת לא נמצאת עקרונית מבחינתה הכל בסדר ויום למחרת (ה19 לחודש) יתקשרו אליי ויודיעו לכוח אדם את כל מה שצריך שאני אתחיל את הקורס.

שימו לב מ9:50 עד 18:15 שחזרתי הביתה כל הזמן הושקע בחברת פלאפון.

יום למחרת עד שעה 14:00 אין שום טלפון, כלום. התקשרתי לכוח אדם והם לא הצליחו להשיג את חברת פלאפון בכלל בשום מספר. עד שעה 17:00 לא הצלחנו לא אני ולא מהחברת כוח אדם את פלאפון. בשעה 17:00 נסגר המשרד של חברת הכוח אדם ואני ניסיתי להשיג נציג כלשהו של פלאפון שיעזור לי להשיג מישהו מכיוון שהקורס צריך להתחיל למחרת! התקשרתי להנהלה הראשית ולמספרי השירות לקוחות ולכל המוקדים של פלאפון.

כל המספרים הם מענה אוטומטי שמפנה למוקד המכירות של פלאפון, מוקד המכירות של פלאפון שם אותי בהמתנה עד שהקו מתנתק.

באחד המקרים נפלתי על איש מכירות חביב שהעביר אותי למוקד השירות העסקי שם החזיקו אותי על הקו ואמרו לי שאין להם שום קשר עם נקודות המכירה והסניפים והם לא יכולים ליצור עמם קשר. יתרה מזאת כאשר ביקשתי לבקש עם אחראי משמרת המנהלת של הנציגה צעקה מהצד בזלזול תוך כדי שאני שומע "יאללה יאללה אין מה לעשות תגיד לו שזה מה שיש ואם יש לו בעיה שיילך לחוצות".

ניתקתי בזעם. היום יום רביעי שעה 14:30 לא חזרו אליי מהחברת כוח אדם ולא חזרו אליי מפלאפון.

המלצה שלי:

מרכז הערכה - לא ללכת ולא לתת לזה יד. רוב הסיכויים שתעברו את הכל עוד פעם.

פלאפון - חברה בזויה ששמש אצבע משולשת על כולם ולא מעניין אותה לשרוף לאנשים יום שלם.

חברות כוח אדם - אינטרסנטים ששולחים אנשים למרכזי הערכה וברגע שאומרים להם בלי מרכזי הערכה הם מנתקים קשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...