ביצוע Root והתקנת תיקון יישור לימין ב-SGS II - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביצוע Root והתקנת תיקון יישור לימין ב-SGS II


About:blank

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני מנסה לעזור לחבר. הוא קנה את ה-SGS II לפני כשבוע. הטלפון, לפחות למיטב ידיעתי, לא עבר Root ואין בו יישור לימין (מה שמשגע את אותו חבר). הבנתי שאפשר להתקין יישור לימין אך זה דורש קודם ביצוע Root.

מכיוון שאני חסר ידע לחלוטין בתחום ה- (התעסקות ראשונה שלי עם המערכת), עד לרמה שאני אפילו לא מכיר מקורות מידע לחפש בהם, אשמח אם מישהו יוכל להכווין אותי. אני כמובן לא מצפה שתכתבו פה את כל התהליך אבל מאוד אעריך אם תוכלו להפנות אותי למדריכים, רצוי מפורטים עד כמה שאפשר, בעברית או באנגלית לא ממש משנה כל עוד הם אמינים, מסודרים וברורים, שמסבירים כיצד לבצע את התהליך.

אותו חבר מעוניין להשאר עם ה-ROM סטוק (של עם ה-Touchwiz) מכיוון שהוא כבר "התרגל" אליו. ניסיתי להסביר לו שיש גם ROM אחרים (לא שאני ממש יודע להסביר מה ההבדלים מלבד זה שהם אולי מכילים פחות "זבל" וכנראה מספקים פונקציונליות קצת שונה ו/או זמן סוללה ארוך יותר) אבל הוא די מתעקש להשאר עם הסטוק נכון לעכשיו. אין לי ממש מושג אם אפשרי להתקין יישור לימין לתוך ה-ROM סטוק או שבעצם צריך להתקין ROM אחר כדי להשיג יישור לימין (או שאולי יש ROM סטוק שכבר מכיל יישור לימין שאותו צריך להתקין).

ולסיכום, אני אשמח ואודה אם תוכלו להפנות אותי למדריך המסביר כיצד:

1. לבצע גיבוי מלא של סטוק ה-ROM (כמו Image במחשב) למקרה שיהיה צורך לחזור אליו. הבנתי שזה אפשרי (כך לפחות אני חושב)

2. את גיבוי האפליקציות והנתונים הבנתי שאפשר לבצע באמצעות Titanium Backup או דומות, ובלי קשר גם אם הכל "יאבד" זה לא נורא.

3. ביצוע ה-Root.

4. התקנת היישור לימין לתוך ROM הסטוק ו/או התקנת ROM אחר.

קצת ניסיתי לקרוא בנושא ברחבי הרשת כדי להכיר את המונחים השונים הכרוכים בהתעסקות הזאת בכלל -- Recovery לדוגמה ועוד -- את המונחים הבסיסיים של ROOT, ROM הבנתי, אחרים לא ממש הבנתי (כמו Recovery לדוגמה), אבל לא נורא. כשאגיע לשלב במדריך שבו לא אבין משהו אחקור עליו באופן נקודתי או אתייעץ כאן באופן נקודתי יותר (אז גם בטח אדע להסביר קצת יותר איפה נתקעתי או מה הבעיה כי עכשיו אין לי אפילו מושג כללי איך הולך כל התהליך הזה).

תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בשביל לתקן ישור לימין לבד אתה צריך לעשות קודם כל DEODEX

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1132724

ואחר כך להריץ תיקון

http://iandroid.co.il/forum/topic5657.html

לחילופין, אתה יכול להשתמש ברום סטוק שכבר עשו את העבודה בשבילך

למשל זה:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1083187

או אפילו תמיכה גדולה יותר בעברית פה:

http://iandroid.co.il/forum/topic41336.html

אלו רומים סטוק מתוקנים כבר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מה שאתה צריך נמצא בXDA ובIANDROID.

מדריך למתחיל:

http://iandroid.co.il/forum/topic32894.html

עוד רום שאני רואה שמפורסם בXDA זה

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124396

רק רשום שכדאי לחכות לגרסה 1.5, בכל מקרה אפשר לנסות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב תודה. יש הרבה לקרוא וללמוד (וזה בסדר כמובן).

בהתאם לזמינות של אותו חבר כנראה שאנסה לבצע זאת בשבוע הבא, אעדכן לאחר שאתחיל בתהליך.

לא ממש הייתי מעוניין ב-ROM של מפעילה סלולרית, אם כי טוב לדעת שהם קיימים למקרה הצורך.

שוב תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אם חבר שלך לא משתמש מתקדם הוא יכול לשים רום של ספקית הסלולר שלו

http://iandroid.co.il/forum/topic41061.html

לדעתי כדאי לו לצרוב CF-ROOT ואז לשים את הרום של cognition עם התיקוני עברית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא רחוק מלהיות משתמש מתקדם (כל העניין הזה בכלל שהוא קנה הוא לדעתי יותר בגלל "לחץ חברתי" ומניעים דומים ולא ממניע מעשי כלשהו). אני זה שאעשה בכלל את כל התהליך כי לבן אדם אין חוש טכני בכלל.

קראתי את כל הקישורים שניתנו בדיון כאן, אני חייב לציין שעכשיו אני "חכם" יותר ומרגיש הרבה יותר בשל לגשת לתהליך. נכון לעכשיו החלטתי לאמץ את ההצעה של OMRIJ להשתמש ב-ROM הסטוק שכבר מכיל תיקוני עברית (זה מ-iadndroid). אני פשוט אבצע ROOT, אצרוב Recovery (או פשוט אצרוב CF-Root), אבצע גיבוי דרך ה-Recovery שיהיה לכל מקרה, ואז אתקין את ה-ROM הזה. נראה לי כמו התהליך התכליתי ביותר כדי להשיג את מה שמבוקש.

ROM של מפעילה סלולארית פחות מועדף עליי, אבל זה מילא, זאת החלטה שלו ואם היה רוצה לא הייתי נלחם בזה. אבל הוא מתעקש להשאר עם ROM הסטוק ולא רוצה לנסות ROM צד-שלישי (כמו cognition) מהסיבות שהוא כבר "רגיל" לממשק. לדעתי זה כי מי שהמליץ לו על הטלפון שטף לו את המוח על ה-Touchwiz הזה וכמה שהוא נפלא... ניסיתי להסביר במגבלות הידע הדי מוגבל שלי שזה לא בדיוק שיקול ענייני, אבל אין עם מי לדבר, אז שיהיה כבר ככה, לי אין כוח למלחמות מיותרות מהסוג הזה, שכל אחד יעשה מה שטוב לו.

אז שוב תודה, כרגע נראה מתי זה יצא לפועל, אני מקווה שבהמשך השבוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לנסות להסביר לו שהוא רק ירוויח. הממשק ישאר דומה, הכל יהיה מהיר יותר, פחות זבל לא שימושי, מראה יפה יותר וחשוב מכל - זמן סוללה

ארוך יותר.

לפעמים אנשים עם ראש סגור מעלים לי את הסעיף (חבר שלא מעוניין לשדרג מויסטה ל-7 וגם לא סומך על פייפאל)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסיתי :). מבחינת מראה, מילא, זה עוד עניין של טעם ואפשר להתווכח על הנקודה הזאת. כשהגעתי לנקודות של פונקציונאליות משופרת/מותאמת, זמן סוללה ארוך יותר והתקנת פחות רכיבי זבל (שאלו כל היתרונות היחסיים של ROM צד-שלישי שאני מודע אליהם), שלאחריה הפונקציונאליות הנדרשת תתווסף באמצעות אפליקציות, נתקלתי בתגובה שאותו חבר לא מאמין ש- שהיא חברה מכובדת ואמינה תתקין בטלפון שלה רכיבי זבל שאין בהם צורך. על זמן סוללה אין בכלל מה לדבר, הוא לא מבין איך הדברים האלה עובדים בכלל וממה מושפע זמן סוללה, ושוב, למה ש- תגרום לבזבוז מיותר במכשיר כזה יקר... אז אני התייאשתי. מי שלא רוצה להקשיב, חבל על הזמן והאנרגיה שבלנסות להסביר לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם ברום של cognition יש את הTWLAUNCHER

זה אותו דבר גם מבחינת עיצוב (שלא כמו רומים כמו הlightning)

רק תגיד לו שסמסונג חברה מעולה אבל בלתכנן מערכות הפעלה שירוצו כמו שצריך על הפלאפונים שלה יש לה הרבה מה ללמוד מחברות כמו למשל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסיתי :) . מבחינת מראה, מילא, זה עוד עניין של טעם ואפשר להתווכח על הנקודה הזאת. כשהגעתי לנקודות של פונקציונאליות משופרת/מותאמת, זמן סוללה ארוך יותר והתקנת פחות רכיבי זבל (שאלו כל היתרונות היחסיים של ROM צד-שלישי שאני מודע אליהם), שלאחריה הפונקציונאליות הנדרשת תתווסף באמצעות אפליקציות, נתקלתי בתגובה שאותו חבר לא מאמין ש- שהיא חברה מכובדת ואמינה תתקין בטלפון שלה רכיבי זבל שאין בהם צורך. על זמן סוללה אין בכלל מה לדבר, הוא לא מבין איך הדברים האלה עובדים בכלל וממה מושפע זמן סוללה, ושוב, למה ש- תגרום לבזבוז מיותר במכשיר כזה יקר... אז אני התייאשתי. מי שלא רוצה להקשיב, חבל על הזמן והאנרגיה שבלנסות להסביר לו.

למעשה הוא די צודק

רום סטוק מציג כנראה את זמן הסוללה הטוב ביותר

בטח יחסית לרום של CYANOGEN ונגזרות שלו (MIUI ושות')

רומים של COGNITION ושות' זה רום סטוק שעשו לו DEODEX ושמו לו THEME אחר

זה לא ישפר את חיי הסוללה.

ובקשר לתוכנות של - הם לא משפיעות על הסוללה אם אתה גם ככה לא משתמש בהן ובטח לא על המהירות

סתם PLACEBO של משתמשים שבטוחים שעכשיו המכשיר "טס".

כמובן שההשוואה היא תפוחים לתפוחים, אני משווה את הרום של COGNITION לרום סטוק עליו הוא מבוסס וכו'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, מצוין.

את מה שאתה כותב על זמן הסוללה לא ידעתי (כמובן שאת זה שתוכנות שנמצאות כחלק מה-ROM אך לא בשימוש אינן משפיעות על צריכת האנרגיה ידעתי), דווקא הרושם שקיבלתי הוא שיש ROM שונים שמשפרים את זמן הסוללה, אבל אני לא מדבר מניסיון. בכל מקרה, אני לא באמת חושב שיש לזה חשיבות גדולה מדי כי בפועל גם אם הוא יצטרך להטעין את המכשיר פעם ביום זה לא משהו שיפריע לו.

אין לי התנגדות ל-ROM סטוק, אני ממש לא מבין בזה עדיין, וגם לי לא ממש ברור למה ROM סטוק זה "רע", אבל מקריאה ברחבי הרשת גם אצלי נוצר רושם שהוא מלא ב"זבל" (דומה למה שקורה בלפטופים נניח) ושיש בו בעיות קלות (תגובתיות, ניצול משאבים לא אופטימלי, יישור לימין) שלכאורה נפתרות בצורה מלאה או חלקית ב-ROM של צד-שלישי.

אז אם באופן כללי אין איזו מניעה חד-משמעית להשאר עם ROM הסטוק, לפחות בשלב זה, אני חושב שאמשיך עם מה שתכננתי במקור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...