עבור לתוכן

הדיון הראשי: אופניים (עיר /שטח, המלצות ציוד, טכניקות רכיבה ועוד...)

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

טוב, לאחר שהחלקתי בנסיעה השבועית סביב גוש דן החלקתי בנמל תל אביב על המזח מעץ ועשיתי DRIFT על התחת לאורך 10 מטר, נמאס לי.

היום לקחתי את שני גלגלי האופניים ברכב ואחרי שאסיים את העבודה אסע לחנות ואחליף אותם. אני רק מתלבט איזה גלגל לשים כי אני נוסע עיר+שטח...

מצד אחד ככל ש"אזור הקרב" של הגלגל מכיל יותר מרווחים, הנסיעה בעיר על בטון איטית וחלקה יותר כי פחות גלגל נוגע בשטח ואילו ההיפך הוא הנכון כאשר נוסעים בשטח על קרקע מלאת אבנים, חצץ,ענפים, חול וכו...

  • תגובות 63
  • צפיות 11.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני עם צמיגי שטח ונוסע בעיקר באיזור עירוני, האחיזה מספקת בדרך כלל.. כנראה האינטנסיביות שלך גבוהה יותר, מה שמוביל אותי לחשוב שאולי אתה פשוט צריך שני סטים של גלגלים. יקר, אבל הפתרון האידאלי עבורך. כל זוג עם הצמיג המתאים.

פורסם

רק אני מתאב שיכוך מלא? תאמת שלאחרונה עברתי שדרוג עצבני באופני יומיום שלי, מאופניים ש200 שקל, לאיזה KHS ענתיקות אבל נחמדות לעיר, ואני חייב לציין מבחינת תמרון יש שיפור משמעותי גם לעומת האופני שטח שלי (שהם גם לא אייאיי אבל הם סבבה).

פתאום אפשר לקחת סיבובים במהירות גבוהה, האופניים לא רועדות לך ביד. בשיכוך מלא לא רק שאתה מאבד אנרגיה בכל פידול שלך גם אתה מרגיש חסר יציבות מוחלט. לא יודע, אני מחפש שנים אופניים איכותיות שהן לא שיכוך מלא אבל אני לא מוצא.

איזה KHS? תוכל למצוא את השנה מהמספר הסידורי בתחתית ה-BB, ואת הדגם מ - http://www.bikepedia.com/

באיזה סיגנון אתה רוכב, מה ההגדרה שלך לאיכות? מה טווח המחירים שאתה מתכוון אליו?

פורסם

אני רוכב על אופני BMX שאצלי כבר 6 שנים

פורסם
  • מחבר

יצאתי היום ב-05:00 בבוקר לאשתאול (ליד בית שמש וליד סינגל יער חרובית שעשיתי שבוע שעבר).

הצמיגים החדשים שהחלפתי וכתבתי עליהם מקודם(MAXXIS HIGH ROLLER 2.3 מקדימה ו MAXXIS ADVANTAGE 2.1) - פשוט מדהימים.

אחיזה נהדרת, אין החלקה לחלוטין. קודם כל עלינו 800 מטר במסלול שעלה מגובה אפס על הרים ענקיים עד מושב רמת רזיאל בגובה 800 מטר (ליד הר הטייסים, מושב צובה וקיפצובה) ואחרי זה ירדנו את כל זה במהירות מטורפת.

העלייה היא שואה אמיתית, העלייה הכי גדולה שעשיתי בישראל עד היום אז לא להגיע שם בלי כושר.

סיכום:

החליפו לצמיגים איכותיים. זה רכיב שאפשר לשים בכל אופניים בכל מחיר וזה משדרג משמעותית את האחיזה בקרקע.

פורסם

אתה רוכב עם קליטים?

פורסם
  • מחבר

רוב חברי הקבוצה שלי כן, אין לי תקציב לזה בינתיים (קליטים+נעליים).

מה גם אומרים שצריך לרכב ככה בפארקים בהתחלה, להתרגל להוציא את הרגל בחירום מהקליט (וכל פעם אני שומע על עוד אחד שלא הספיק להוציא את הרגל, נפל מהאופניים ולא הספיק להימלט כי היה מחובר אליהם עם הנעלי קליטים).

פורסם

אני די מפחד מקליטים, יש בהם משהו מאיים. לך תדע באיזה מצב תמצא את עצמך שאתה לא מצליח לשחרר את הרגל ותרסק כל סימן גבריות שיש לך :errrr:

האמת שאני גם לא בטוח שהם מועילים כל כך בהנחה שיש פדאלים טובים ונעליים מתאימות.

פורסם
  • מחבר

הם טובים.

1. בקטעים טכניים, חיבור פיזי לפדלים יעזור לך להרים את האופניים כדי לקפץ מעל סלעים ומכשולים ובDROP.

2. ב-DROPים, זה שומר עלייך מחובר לאופניים ולא להחליק מהפדל/לפספס אותו לחלוטין בנחיתה.

3. עם קליטים אתה לא רק דוחף פדל אחד בכל פעם, אלא גם מושך פדל אחד בכל פעם. פעולת המשיכה/דחיפה בו זמנית מייעלת את העברת הכח ממך לאופניים.

4. למתחילים (עצות ששמעתי אתמול בשטח): ישנו "קליט פאניקה" שבעצם מאפשר להוציא את הרגל במגוון מצבים ולא רק ע"י דחיפת הקרסול לצד. בנוסף, משחררים את בורג כוונון הלחץ מתחת לקליט והיציאה קלה.

פורסם

אפשר לרכוב עליהם גם אם אין לך נעליים מתאימות??

פורסם
  • מחבר

מצד אחד אתה חייב נעליים מיוחדות עם חורים בנעל כדי שאפשר יהיה להבריג אליהן את הקליטים.

מצד שני, אתה יכולך לרכב על הקליטים עם נעליים רגילות, אם כי זה לא מומלץ ומחליק כי זה לא פדל רגיל עם שפיצים ושטח נוגד החלקה.

ככה זה נראה (יש לחפש את המילים: "קליט"/"קליטים"/"קליפלס")

http://shop.harim.co.il/default.php?cPath=61_70

פורסם

אני זוכר שהיו פדאלים של EGG שהיו עם מדרס גדול לרכיבה גם ללא נעלי קליטים, היו נפלאים בזמנו.

בעניין הצמיגים אני מסכים שיש צורך דצמיגים איכותיים, אבל לא מסכים בעניין שכאלה עם קוביות מרוחקות יתגלגלו בקלות יותר על אספלט. הצמיגים עם התנגדות הגלגול הנמוכה יותר דווקא באים עם קוביות רבות וצפופות ועם סידור מיוחד שזורם עם הגלגול. כמו כן צמיגי סליקס לרוב יהיו קלים יותר לסיבוב (כל עוד לא מדובר בסליקס אורבן רחבים של 2.3 ומעלה).

פורסם
  • מחבר

קובי איפה ראית כתוב ש"צמיגים עם קוביות מרוחקות יתגלגלו בקלות יותר על אספלט" ? פשוט אני אומר את זה כי אני מסכים אתיך לחלוטין :)

פורסם

בתקופה שעבדתי בבאג מכרנו את המוצר הזה

http://www.holux.com/JCore/en/products/products_content.jsp?pno=349

יש לו מספר יתרונות:

א. אין חוטים

ב. דיוק לוויני (מהירות, מרחק, גובה)

ג. עמיד מאוד

ד. תאורה אחורית (שימושי מאוד בערב)

המוצר היה להיט. לא יודע למה הפסיקו למכור אותו. בכל מקרה אני רוצה להזמין אחד מ-ebay.

  • 1 חודש מאוחר יותר...
פורסם

היי.. שלום לכולם.. בהמשך של שרשור שכבר פתחתי : http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=514660.0

חשבתי אולי להעלות כמה שאלות בשרשור הזה מכיוון שהוא הדיון הראשי בנושא ונראה לי שיש פה אנשים עם ידע מקצועי.. מקווה שזה בסדר.

בעיקרון עשיתי קצת סקר שוק, מפרטים ודרישות והגעתי למסקנות הבאות של מה אני בעצם מחפש (רוכב מתחיל, נסיעת עיר, שטח קלה).

1. זנב קשיח, בולם סביר - לא בררן כרגע.

2. מעצור Vbrake. אני אפעל על פי הרעיון של ראש לשועלים מאשר זנב לאריות. (בלמי דיסק)

3. מהלכים - לפחות אליביו.

4. שלדה - XL - L, אני 1.88 ומאסיבי (נסעתי על כמה שלדות של ספיישלייזד ו - GT, השלדה XL הרגישה הכי נוח, בעיקר זו של GT).

5. אני מאד מתלבט בנושא גודל הגלגל. ברור לי ש - 26 זה הברירת מחדל. ובתור מתחיל ללכת ישר על 29 אף מוכר לא המליץ לי.. אבל עדיין.. אשמח לדעות מכם כאן בנושא.

6. תקציב - גמיש אבל נע בין 1600 ל - 2300.

7. מעדיף להימנע מיד שניה. נכון - מכיר ביתרונות של זה.. אבל יש לי העדפה לחדש ונראה לי בנתיים שזה אפשרי בתקציב הנ"ל.

מה שמוביל אותי למספר התלבטויות - הראשונה - גודל הגלגל כפי שנאמר, השניה - הדגם הספציפי עצמו. נסעתי על ה - AVALANCHE 3 שנת 2009, שיש במבצע ב - 1600 שקלים. היו מאד נוחות. קצת מבאס אותי אבל שזה דגם 2009 שבטח פשוט מנסים להיפטר מהעודפים ואני תוהה האם יש טעם לקרוץ לדגמים היותר חדשים. האם יש אופניי 29 ללא מעצורי דיסק בתקציב הזה?

אשמח להמלצות לדגמים על פי הסעיפים שרשמתי.

המון המון תודה :)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים