Try HWzone in English English
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Sheik Yerbouti

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    797
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • Days Won

    2
  • זמן מחובר

    664יום 11ש' 48דק' 6שנ'

Sheik Yerbouti last won the day on מרץ 23

Sheik Yerbouti had the most liked content!

דירוג

28 טוב

אודות Sheik Yerbouti

  • דרגה
    Zone Freak
  • יום הולדת 09/09/1977

מידע נוסף

  • מין
    זכר
  • מפרט מחשב
    AMD A10-7850 Kavari
  • גאדגטים
    Cube i7 Stylus
    Sony NEX5R

מבקרים אחרונים

1,137 צפיות בפרופיל
  1. @Buck מסכים אתך לחלוטין לגבי הסינים, הערך של חיי אדם לעומת הקולקטיב אצלם שונה, והמגמה הפוכה מאירופה והמערב בכלל. הם מממנים פרוייקטים עצומים באפריקה ודרום אמריקה, אבל בד"כ לא לרווחת התושבים, שוחד לממשלות, הלוואות ענק או זכויות מחצבים שמשעבדות את המדינה לסין, ופרוייקטים לא נחוצים.
  2. דברי הוצאו מהקשרם: 1. מכוניות חשמליות הם אכן אלטרנטיבה, אבל לא בהכרך הטובה ביותר כעת. 2. טורבינות גז עדיפות על שריפה ישירה של תוצרי זיקוק, גם אנרגטית (פועלות במחזור משולב ויעיל יותר) וגם מבחינת פליטות לסביבה - גם כמות וגם מיקום הפליטה מחוץ לעיר. אבל שאתה רוצה להמיר את האנרגיה הזו לאנרגיה בתוך הסוללות, צריך להתחשב בתהליך הייצור של הסוללות וביעילות הולכת חשמל, זמינות ואמינות רשת, טעינה והפריקה שלהן - ולכן אנחנו עדיין לא שם. כורים גרעיניים שמבוססים על ביקוע כיום אינם אנרגיה מתחדשת. צריך לכרות את האורניום, לעבד אותו ולאחר שהדלק עובד יש להטמין את תוצרי הפסולת שישארו מסוכנים לעתיד הלא ברור (סטטיסטית) באדמה. ככל שידוע לי היתוך כטכנולוגיה מסחרית גם לא נראה באופק. תאים אלקטרוכימים (סוללות, תאי דלק מימניים או מבוססי אתנול, ברזל וכ"ו) אפשר לייצר מכל שני חצאי תא שיש ביניהם הפרש פוטנציאלים, לדוגמה נחושת וברזל ואלקטרוליט (SPUD): לרכב צריך צפיפות אנרגיה גבוהה, אתה לא רוצה להניע משקל לא נחוץ, לכן תאים מבוססי מימן וחמצן אטמוספרי הוא אטרקטיבים מבחינת צפיפות האנרגיה. סוללות הן בעייתיות מכיוון שהן מאחסנות גם את האנרגיה וגם את הממשק לשחרורה באותו המקום. טסלה לא פורקת יותר מ20% מהסוללה מכיוון שזה פוגע ביכולת הטעינה שלה. יש סוללות שטעינה שלהן לאחר פריקה עמוקה יוצרת מחטים (דנדריטים) על האלקטרודות ומובילה לקצר => מדורת סמסונג למשל. לגבי כליאת CO2 מהאוויר, אכן נושא מעניין, צמחים ואצות מסויימות עושים את זה באופן טבעי בעזרת פוטוסינטזה. הבעייה היא שCO2 באטמוספרה הוא בריכוז ~400 חלקים למליון, קשה לתכנן תהליך אינטנסיבי כלכלי שצריך לשאוב כמויות גדולות של אוויר רק כדי להפוך 200 חל"מ למשהו אחר. גישות יותר טובות הן טיפול במקור הפליטה כי שם הריכוז גבוה, תעשייתי/מחצבים/תחבורה/חקלאות. אופציה נוספת היא תהליכים אקסטנסיבים, לגדל יותר צמחים/ חוות של אצות כחולות באוקיינוס וכ"ו. אכן הדיון מעניין.
  3. הפוך, כורים גרעיניים מתיישנים ולא מוחלפים. אחרי פוקושימה יש רתיעה משימוש באנרגיה גרעינית. בתמונה גרף של ייצור אנרגיה גרעינית לפי יבשת ושנים. מכיוון שמדובר בנתונים אבסולוטים, המיתון הנראה בגרף הוא בעצם צמצום יחסית לכלל ייצור האנרגיה. במערב אירופה, יש צמצום אבסולוטי: לדוגמה צרפת כנראה תסגור 17 כורים עד 2025.
  4. אני עדיין מחכה לכור של הדלוריאן. פחית קולה משומשת מסביב לעולם, רק שהאירנים לא יתפסו אותנו.
  5. גם גז וגם כורי ביקוע קיימים הם לא אנרגיה מתחדשת. רק פתרון זמני. לגבי כורים גרעינים, יש טכנולוגיה שנקראת FBR, שבה מוטות הדלק ממוחזרים וניתן להגיע לניצולת גבוהה שגוררת פחות פסולת להטמנה. יש גם קונספט של ניצול הפרשי טמפרטורת מי ים באוקינוס ההודי/קריבי OTEC, תיאורטית יספיק לכולנו + אפס זיהום + מים מותפלים כתוצר לוואי. מעשית הוצאות הקמה של מתקנים כאלו מביאת להחזר השקעה ROI שהוא חמישית מתחנת כח שמבוססת על טורבינת גז. ללא מימון גלובלי (או"מ, ארה"ב, סין, גרמניה וכ"ו) אין יתכנות מסחרית לפרוייקטים כאלו.
  6. לחלוטין, בתרחיש של ייצור חשמל בפחם, הזיהום למחזור חיים של רכב חשמלי הוא אפילו גבוה יותר מרכב רגיל
  7. גיל מלמד הוא עיתונאי רכב ישראלי, שלושה מרכיבים שהאפקט שלהם אסינרגי - בישראל אין עיתונאות ואין תעשיית רכב.
  8. זה עדיין, נטו, לא מפחית פליטות לסביבה! את החשמל/מימן צריך לייצר בתחנות כח שמונעות בדלק על בסיס פחמן. וליתיום לסוללות זה תהליך מזהם עם חומרים רעילים ומסוכנים לסביבה, רובו מתבצע בסין ולא במערב. לא רק לובי, אלא הרבה NIMBY ברמה גלובלית, המערב רוצה את המוצר המוגמר ולא את הפסולת שנלוות לו.
  9. כן, טסלה עוד מעט בפשיטת רגל, ומכוניות מימן עולות כמו דירה קטנה. רשת החשמל לא ערוכה לטעינה המונית של מכוניות חשמליות, אבל מנוע הבעירה הפנימי בדרך החוצה => שטויות. חלק מהמחקר שלי הוא בהוזלת עלויות של תא דלק מימני, לדעתי לפחות עוד עשור או שניים לתא דלק בעלות סבירה לרכב, לפני השקעה (מאסיבית) בתשתיות לתדלוק. ד"א השפיץ של הרכבים החשמליים, טסלה, מצריך טונה של סוללות למכונית ומחייב פריקה מקסימלית של 20% , 800 ק"ג של משקל סוללה מיותר. אמריקאים יאכלו הכל אם תארוז להם יפה + גבינה למעלה.
  10. רק שלא יהיה פלופ כמו xeon phi, מובילפלופ ושאר השטויות שהם עושים במקום להתחרות בAMD.
  11. אני מניח שזה קשור להגדרות שפה, תבדוק שאכן מוגדרת עברית כשפה לתוכניות non-unicode. לי העדכון מחק את הקישור למחיצת הEFI, מסכים כחולים לפנים, הייתי מסתפק בסוליטר בג'בריש.
  12. נראה שזה פורום יותר מתאים לשאלות שלי. התחלתי להתעניין בבוטקאמפס, בייחוד בתחום ביג דאטה/למידת מכונה. יש כמה חברות בתחום בישראל, לדוגמה: https://experis.co.il/kickstart/experis-kickstart-data-science/ https://www.itc.tech/fellows-data-science/ https://yandexdataschool.com/israel/program חלקן משלבות השמה, חלקן בתשלום (עבדות?). יש למישהו ניסיון/תובנות עם התוכניות הללו? קצת על עצמי, מסיים (אמור) דוקטורט בהנדסה כימית באוקטובר, בתחום של סימולציות מולקולריות. מתכנת קצת, בעיקר סקריפטים בTCL שיטות נומריות במטלב. לומד עכשיו לעשות סטטיסטיקה בפייתון עם פנדס. עשיתי גם קורס ברשתות עצביות לפני ~15 שנה. אני מעריך שאני יכול ללמוד את רוב החומר לבד, אבל מעדיף כניסה רכה יותר לתחום.
×
  • צור חדש...