מה קובע את מהירות סריקת האנטי-וירוס - המעבד, הקשיח, או משהו אחר בכלל? - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קובע את מהירות סריקת האנטי-וירוס - המעבד, הקשיח, או משהו אחר בכלל?


benyben

Recommended Posts

שלום.

אני חושב ששורת הנושא ממצא.

בעקרון, כדי להאיץ את משך הזמן שלוקח לפראנויד להריץ מספר סריקות [maleware, AV, Search and Destroy, Avast, וכן הלאה], איזה מן הרכיבים הוא אשר משפיע?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בהכרח שהכונן הקשיח מגביל. חלק גדול ממהירות הסריקה תלוי במנוע התוכנה ובהגדרות הסריקה.

נכון שבמקרה של סריקה צוואר הבקבוק הראשון כשמדברים על חומרה מודרנית הוא מערך האחסון (בייחוד עם ברקע נעשות פעולות שונות באותו כונן) אך לא כל האנטי-וירוסים "שוויים" מהבחינה הזאת.

והערה שלא ממש קשורה. אין צורך להגזים עם סריקות האבטחה. הסיבה לכך היא כפולה:

1. אם אתה מסכן את המערכת שלך בעצם הפעולות שאתה מבצע (גלישה באתרים מפוקפקים, הורדת קבצים או פתיחת קישורים שאינך יודע בוודאות מה הם מכילים וכדומה), אז שום מערך תוכנתי לא ייגן עליך כי אתה מעמיד את המערכת שלך בסיכון. רוב המזיקים חודרים למחשב ביוזמת ובאישור המשתמש.

2. אם אתה לא מסכן את המערכת שלך בעצם הפעולות שאתה מבצע, אז בעקרון אפילו אין צורך באנטי-וירוס. במקרה כזה גם אם אתה משתמש באנטי-וירוס ותוכנה לבדיקת מזיקים אחרים, כדי להתגונן מאיזה מזיק אקראי שמגיע דרך הדוא"ל, התקן חיצוני וכו', אין צורך ביותר מהמגן הפעיל (Resident Shield) של תוכנת האנטי-וירוס, ואם ממש ממש מוטרדים אז גם בדיקה שבועית עד חודשית בתוכנות השונות (וגם לא צריך להסחף בכמות שבה משתמשים, לרוב בשגרה מספיק להשתמש בשתי תוכנות-שלוש לכל היותר) שאותן לרוב ניתן לתזמן מתוך התוכנה. ממש אין צורך בבדיקה יומית או בעודף בדיקות.

אבטחת המערכת היא נושא מורכב יותר מסתם שימוש באנטי-וירוס (שנותן ברוב המקרים False sense of security), מדובר באסטרטגיה קצת יותר נרחבת שבבסיסה עומדים ההיגיון הבריא והשכל הישר של המשתמש בכל מה שנוגע לשימוש במערכת, שהם אבני היסוד החשובים ביותר שלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...