לוח אם H67 וזכרונות ל- undervolting של i3-2100 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח אם H67 וזכרונות ל- undervolting של i3-2100


Recommended Posts

לא בדיוק הנושא הרגיל, נכון? בדרך כלל מדברים על overvolting.

המטרה: שרת בייתי. ירוץ headless, אז הדרישות מ"כרטיס המסך" מינימליות - שיאפשר למחשב לאתחל. ה- IGP שמשולב ב- i3 אידאלי לזה. ירוץ 24/7 במקום עם תחלופת אוויר מוגבלת, אז מומלץ שיהיה קר ככל האפשר. ה- i3-2100 די קריר וחסכוני גם ככה, אבל אפשר להוריד מתחים ותדרים ולחסוך הרבה יותר. נכון, הביצועים ירדו, אבל גם ככה ה- 2100 חזק בהרבה מהמינימום שאני צריך. השאלה היא איזה לוח אם מומלץ ואיזה זכרונות.

הדרישות: לוח mATX עם לפחות שישה חיבורי SATA, השאר לא רלוונטי. לא אכפת לי אם זה SATA2 או SATA3, לא אכפת לי כמה חיבור יUSB יש והאם הם USB2 או USB3, לא אכפת לי כמה חריצי יש או כמה חריצי PCI יש. מחיר? כולם בערך באתו אזור, נגיד 500-600 ש"ח.

מי מכיר, מי יודע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה בדיוק יעשה השרת הזה? מדובר על שרת קבצים בלבד?

אם כן, למה שלא תבחר בפתרון המבוסס על ATOM? יותר חסכוני מזה באנרגיה לא תמצא היום.

Core i3 הוא לגמרי Overkill בשביל זה וגם ב-Undervoltage לא תחסוך באנרגיה באופן שיתבטא לך בחשבון החשמל (את עיקר האנרגיה יצרכו הכוננים הקשיחים גם ככה בהנחה שהמעבד יהיה במנוחה רוב הזמן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה, אבל יש לי עוד תוכניות למחשב. למשל שרת DLNA. למשל הורדת קבצים מ- Usenet כולל תיקון Par2 ופריסה. למשל גיבוי אוטומטי. אין שום סיכוי שאטום יעמוד בזה.

נכון, 95% מהזמן המעבד יהיה ב- idle. אלא מה, 90% מהזמן גם הדיסקים יהיו באתו מצב...

ובכלל, למצוא לוח לאטום עם שש חיבורי SATA זה קצת מסובך. אפשר לקחת את הלוח הסטנדרטי של ולהוסיף לו בקר, אבל אז המחיר מגיע לרמה של i3+H67 ובמקרה הזה, למה לא ללכת על פתרון הרבה יותר חזק באותו מחיר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי מה אתה מחפש. חסכון באנרגיה או ביצועים מסף מסוים?

אם אתה מחפש חסכון באנרגיה, לא תמצא משהו חסכוני יותר מ-Atom ולכן לא נכון להשוות את המערכת הסופית מבחינת עלות. אם אתה מחפש ביצועים מסף מסוים ויודע להגדיר אותם, אז הרי שהחסכון באנרגיה הפוך לשיקול משני ואז ניגשים לעניין בצורה אחרת.

אתה גם יכול לבסס מערכת על מעבד כמו Sempron, אפילו על Athlon IIx2 במנוחה שני המעבדים הללו יהיו חסכונים למדי באנרגיה (בטח שה-Sempron).

בכל מקרה, גם אם אתה "מתעקש" על פלטפורמת SB, אני מציע לך לשקול את החלפת ה-Core i3 ב-G6950 לדוגמה. זול יותר, חסכוני יותר באנרגיה (ללא HT ואם תבטל ב- i3 את ה-HT למה לשלם עבורה?).

מבחינת לוח, כל לוח יתאים. אולי אפילו לוח H61. אם אתה מחפש יכולת Undervoltage אין ממש דרך לדעת מראש איזה לוח מאפשר זאת יותר מאחרים. במקרה כזה כדאי לך קודם לבחור 2-3 לוחות שעונים על הצרכים שלך במסגרת התקציב, ואז תוריד את חוברת לוח האם, ותעבור על פרק ה-BIOS/UEFI כדי לראות מהן האפשרויות שמציע כל לוח. ברגע שמצאת את הלוח הזול ביותר שעונה על כל הצרכים האלו שלך, פשוט קנה אותו.

לגבי הזכרונות. אני לא חושב שאתה צריך יותר מ-2GB של זכרון. קנה זכרון 1333 במתח של עד וכולל 1.5V ואני אפילו לא רואה ממש טעם להוריד לו את המתח, אבל רוב הזכרונות הללו יוכלו לעבוד בתדר הזה (או קרוב) גם המתח של 1.35V.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מחפשים חיסכון, הדבר הכי חסכוני זה מארז ריק - צריכת ההספק שלו היא בדיוק אפס, כל הזמן. אלא מה, גם הביצועים הם אפס.

בדקתי: אטום לא יספיק. סמפרון לא יספיק. אתלון יותר חסכוני מ- i3? קשה לי להאמין. ובכל מקרה, ההבדל בביצועים אדיר - הרבה יותר ממפצה על התוספת, אם ישנה, בהספק ל- i3.

G6950? אולי, אני צריך לבדוק. אבל אתה מכיר חנות בארץ שיש לה את המעבד הזה? אני לא מדבר על חנות שזה מופיע באתר שלה - אני מדבר על חנות שגם יכולה לספק. כי ה- i3-2100 הוא הבחירה השלישית שלי, אחרי ששתי הראשונות התברר שאמנם מופיעות במחירונים אבל אי אפשר לקנות אותן. H61 מאפשר שימוש ב- IGP המובנה של המעבד? אם כן, למה לא. אם לא, למה כן.

הלוח הזול ביותר הוא לא בהכרח הלוח האמין ביותר. יש לי בעיות די רציניות עם הלוח של השרת הנוכחי שלי, אני לא רוצה לחזור על הסאגה. אם עוד דצת כסף יתן לי עוד קצת ביטחון, אני בעד. בניגוד לחשמל, זו הוצאה חד-פעמית.

רק 2GB? אתה צוחק? אני מדבר על מערכת שתרוץ מ- DoK. כלומר ללא swap partition. כלומר הכל חייב להיות ב- . כלומר 4GB עם אופציה ליותר. ואם אני הולך על ZFS (לא סביר אבל אני עדיין בוחן את האפשרות) זה כנראה יהיה בכלל 8GB. בכל מקרה, הזיכרונות כ"כ זולים היום אז למה לא להתפרע? אבל אני מסכים שאין שום טעם להוריד את המתח לזכרונות, ממילא כמעט ולא מתבזבז שם הספק.

עדכון: הצצתי קצת. כמו שזה נראה, גם אם אני אוריד את ה- i3-2100 לרמה של ה-i3-2100T, הוא עדיין יהיה הרבה יותר חזק מה- G6950. וצריכת ההספק שלו, הן במנוחה והן בעומס, תהיה הרבה יותר קטנה. הפער במחירים (שוב, בהנחה שאפשר בכלל לקנות את ה- G6950, לפי זאפ הוא מופיע רק בשתי חנויות וזה אומר דרשני) מספיק קטן כדי לפסול אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יכול להגיד לך שיש חנות שבוודאות מחזיקה אותו במלאי. אם אתה רוצה תברר, אם לא, אז לא.

אין קשר בין מחיר הלוח לאמינותו. לוח זול בהשוואה ללוח יקר מאותה סדרה הוא בדרך כלל לוח עם היצע תכונות קטן יותר וזה הכל. זה לא שאם תקנה לוח יקר תקבל משהו בגזרת האמינות. זאת העצה שלי. תרצה תקבל, לא תרצה, תפעל כפי שאתה מבין לנכון.

למה לשרת אתה צריך 8GB של זכרון זה נשגב מבינתי, אבל אני לא מכיר את המערכת והתכנון שלך. אם אתה יודע בוודאות שאתה צריך נפח מסוים, אז תקנה אותו כמובן.

H61 מאפשרת שימוש בליבה הגרפית המובנית שבמעבד, אחרת לא הייתי מציע לך, אבל השרת גם ככה Headless אז למה אתה צריך בכלל ליבה גרפית?

פלטפורמת SB היא לא כזאת חסכונית כמו שאתה אולי חושב. זה נכון שהיא חסכונית במדדים מסוימים בהשוואה לדורות קודמים, אבל זה לא אומר שהיא אוטומטית צורכת פחות, או פחות באופן משמעותי, בהשוואה לפלטפורמות אחרות. ה- IIx2 הוזכר כי מצד אחד הוא מעבד חסכוני בחשמל, מצד שני הוא בהחלט אמור להספיק לפעולות שציינת ובנוסף הוא זול בערך ב-50% מה- i3, ולכן לטעמי צריך להיות מועמד. אם אתה רואה את הדברים אחרת, זה כמובן לגיטימי לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנת. אני לא אומר שלוח יקר יותר הוא בהכרח אמין יותר. לו הייתי חושב כך, הייתי פשוט קונה את הלוח הכי יקר שאני יכול להרשות לעצמי ובכלל לא הייתי צריך לשאול. אבל אני לא חושב שהמחיר הוא מדד לאמינות. מצד שני, אני בטוח שלא כל הלוחות זהים מבחינת אמינות. אז אני שואל אנשים שיש להם יות ניסיון ממני - אותך, למשל.

אם אתה לא יודע למה אני צריך 8GB, סימן שמעולם לא השתמשת ב- ZFS... ;D המינימום שמערכת הקבצים הזו דורשת עבור ה- cache שלה זה 4GB. ואתה צריך איזה קילובייט או שניים למערכת ההפעלה ושאר התוכנות. כאמור לא נראה לי שאשתמש ב- ZFS (מסיבות אחרות) אבל זול, אז למה לא להתפרע? 2GB בשום פנים ואופן לא יספיק. אני מריץ את השרת הישן שלי עם 2GB ועל החדש אני מתכנן להעמיס הרבה יותר. אז עוד 2GB עולים, מה, עוד 130 ש"ח? יש לי רושם שאני אצליח לגרד את הסכום הזה.

ניסית פעם לאתחל מחשב בלי כרטיס מסך? בפעם האחראונה שאני ניסיתי, הוא לא הסכים לעבור POST. אבל זה היה מזמן, אולי היום אפשר. אבל גם אם זה אפשרי, יש בעיה אחרת: shit happens. ומה אני אעשה כשזה יקרה? אם אני לא יכול להגיע ל- Webmin או להתחבר ב- SSH, איך אני אמור לבדוק מה נדפק? ע"י חיבור מסך כמובן. שלא לדבר על כך שבלי מסך קצת קשה להתקין את השרת מלכתחילה. אז השרת ירוץ ללא מסך, אבל האופציה חייבת להיות שם.

אם לוחות H61 יאפשרו להשתמש ב- IGP אז הם בהחלט אפשרות. אלא מה, הספקתי להסתכל קצת בינתיים והם לא זולים בהרבה, מצד שני עוד לא ראיתי אחד עם שישה חיבור יSATA. אז שוב, בקר נוסף ואני מגיע לעלות של לוח H65. במקרה הזה עדיף לי ללכת על הלוח המתקדם יותר.

איזה אתלון II? יש הרבה דגמים. לאלו שאני מכיר יש TDP של 65W, לא כל כך מעט. ל- i3-2100T, שהוא בסה"כ גירסה מונמכת של ה- i3-2100, יש TDP של רק 35W. אני לא מכיר מעבד שמסתפק בכ"כ מעט, למעט האטום, סמפרון ומעבדי - השניים הראשונים חלשים מידי, האחרונים קשים מאוד להשגה ודורשים לוחות שונים, גם הם קשים להשגה. ה- i3-2100, אם אצליח להנמיך אותו, הוא פשרה נהדרת. זכור שהאתלונים הרבה יותר חלשים, כך שהם יהיו בעומס מקסימלי לעיתים קרובות יותר ולזמן ארוך יותר מאשר ה- i3. בנוסף, גם ה- idle של ה- i3 מאוד נמוך.

חישוב מטריצת ריד-סולומון לתיקון Par2 יכול להיות תובעני למדי. השולחני שלי, פנום 955, משהק לפעמים כשהוא צריך לעשות את זה. מה שאומר שאם אני הולך להעמיס את זה על השרת, כדאי שיהיה לו מעבד עם שרירים. גם transcoding ל- DLNA מצריך לא מעט כוח עיבוד, למרות שאפשר להעמיס חלק נכבד מזה על כרטיס המסך, אם הוא תומך. לא מתכנן לעשות את זה כרגע, אבל אני חושב קדימה.

אני לא מתלונן על הניסיון שלך לחסוך לי כסף, אבל אני לא חושב שזה נחוץ. אני מוכן להוציא את הסכום הדרוש של כ- 1300 ש"ח. אני רק רוצה לוודא שאני הולך לקבל את מה שאני רוצה תמורת הסכום הזה.כי להוציא אותו ולגלות שקיבלתי משהו שלא מתאים, זה כבר סיפור אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא ציינת שמדובר ב-2100T כל מה שאמרתי עד עכשיו מתייחס ל-2100 ה"רגיל".

2. ערך ה-TDP לא מעיד על צריכת חשמל בפועל, אז ככה שזאת קצת טעות להתייחס אליו כעל מדד של צריכת אנרגיה. הוא משמש כמדד להספק לצורך חישוב מעטפת החום שאיתה נדרש להתמודד גוף הקירור בעומס.

3. אני לא ממש מבין למה אתה צריך ZFS בשרת שלך, אבל כאמור, אתה יודע מה אתה מתכנן ולא אני.

4. לא התכוונתי שתוותר על מעבד גרפי לגמרי, ציינתי שאם השרת הוא גם ככה Headless למה אתה מייחס חשיבות לסוג הליבה/שבב. כל שבב גרפי/ליבה יספיק פה הרי. כלומר זה לא ממש צריך להיות שיקול.

5. הצעתי את ה-H61 כאפשרות, יש כאלה עם שבבי הרחבה שמספקים 6 חיבורי SATA (אם אני לא טועה). לא אמרתי שאתה חייב לקנות כזה, פשוט שתבדוק כדי שתמצא את הלוח המשתלם ביותר.

6. אין קשר בין מחיר הזכרון לבין הנפח. אם אתה צריך נפח מסוים תקנה אותו, אבל אני לא רואה טעם לקנות סתם .

כל מה שכתבתי היה כי קיבלתי את הרושם שאתה מחפש לחסוך באנרגיה. מחשב לביצועים וחישובים זאת קצת סתירה למחשב חסכוני באנרגיה. כמובן שניתן למצוא שביל ביניים כלשהו בו המערכת תהיה בעלת כוח עיבור מחד וצריכת אנרגיה סבירה מאידך, אך באופן כללי המערכת שאתה מתכנן היא לא בדיוק "חסכונית" באנרגיה כפי שאני הגדרתי והבנתי בתחילת הדיון (לא שאני אומר שהיא לא טובה, פשוט אני ואתה התייחסנו למונח חסכונית באנרגיה באופן קצת שונה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני באמת לא יודע האם אני כותב כל כך לא ברור או שאתה פשוט לא מבין.

1. לא מדובר על 2100T. אי אפשר להשיג אותם בארץ. אני מדבר על i3-2100 רגיל שיעבור underclocking ו- Undervolting לרמה של ה- i3-2100T.

2. יודע. זה (בערך) הצריכה שלהם במעמס מקסימלי. גוף הקירור צריך להתמודד עם כזו כמות של חום כי זה מה שהמעבד משחרר וכדי לעשות את זה, הוא צריך להוציא לפחות הספק כזה. מעבד חלש שינסה להתמודד עם אותן משימות כמו מעבד חזק יגיע לעומס מקסימלי לעיתים קרובות יותר בגלל שהוא חלש יותר. בנוסף, לפעמים הוא יאלף לעבוד זמן רב יותר כדי להשלים את אותה המשימה וכך ישהה זמן רב יותר בעומס מקסימלי. כלומר מעבד חזק עם TDP מסויים עדיף על מעבד חלש עם TDP דומה מבחינת ניצול החשמל. ה- i3 גם מאוד חסכוני במנוחה - יש דיווחים על מערכות שלמות שמנצלות פחות מ- 30W!

3. למה צריך? לא צריך. רוצה. כי RAIDZ זה דבר נהדר. אבל יש לי יותר מידי השגות בקשר ל- ZFS ולכן קרוב לוודאי שאני לא אשתמש ב- ZFS. כמה פעמים אני צריך לכתוב את זה כדי שזה יהיה ברור? כרגע כמעט וודאי שזה יהיה RAID5.

4. גם את זה כבר כתבתי.

5. וגם כתבתי, בתגובה להצעה שלך להשתמש ב- H61, שאם הוא מאפשר שימוש בליבה בגרפית של המעבד, אין לי שום בעיה איתו. אני לוקח את ההצעות שלך ברצינות. הלכתי לחפש לוחות מבוססי H61 ולא ראיתי אחד עם שישה חיבורי SATA במחיר זול יותר מלוח H67 זול עם אותו מספר של חיבורים. כך שאין מבחינתי שום יתרון לשימוש ב- H61. אם אמצא לוח שכזה, הסיפור יהיה שונה.

6. בהחלט יש קשר. אין דבר כזה "צריך" . אני לא צריך שרת ביתי חדש. אני רוצה שרת ביתי חדש. אני רוצה שימלא משימות מסויימות. יש סבירות מאוד גבוהה שאי אפשר יהיה לבצע אותן עם 2GB ומאחר שהוא הולך לרוץ ללא swap, זו לא שאלה של יעבוד מהר מול יעבוד לאט - זו שאלה של יעבוד מול לא יעבוד. במקרה הזה, יש חשיבות מאוד גדולה לנפח הזיכרון. הגורם המגביל היחיד הוא המחיר: האם משתלם להוציא את הסכום הנוסף כדי לדעת שאין מצב (למעת תקלות חריגות) שלא יהיה מספיק והשרת יקרוס? וכשהמחיר כ"כ נמוך, התשובה היא "בטח".

אני מחפש לחסוך באנרגיה וגם רוצה מחשב עם ביצועים מסויימים. מי אמר שיש סתירה? המחשב יהיה כמעט כל הזמן ב- idle. אני רוצה שב- idle, הצריכה תהיה מינימלית. חלק קטן מהזמן הוא יעבוד בעומס. אני רוצה שהוא יהיה מסוגל בכלל לעבוד בעומס הזה, אחרת צריכת ההספק שלו לא רלוונטית. ומאילו שייכולים לעמוד בעומס, אני מעדיף את המעבדים החסכניים על הבזבזניים מבחינת הספק, הן בגלל החיסכון (המאוד נמוך) בחשמל והן בגלל שהוא יהיה בתוך מארז לא מאוד מאוורר (כי אני רוצה שקט) שיהיה באזור לא מאוורר במיוחד (מסיבות של מחסור במקום) כך שממעבד חם פשוט לא בא בחשבון. לכן מעבד עם TDP שנמצא בסביבות ה- 35W (אחרי undervolting) עדיף על מעבד עם TDP של 65W או יותר. ואם הוא גם הרבה יותר חזק באותה הזדמנות, מי אני שאתלונן?

חיסכו הוא תמיד יחסי לערך אחר. אחרת, כפי שכבר כתבתי, המערכת החסכונית ביותר היא זו שבכלל לא מחוברת לחשמל - נראה אותך בונה מחשב עם צריכת הספק שנמוכה מאפס וואט. המחשב השולחני שלי לא חסכוני כי רציתי את מקסימום הביצועים שאני יכול להשיג בתקציב נתון. בשרת, לעומת זאת, אני רוצה להגיע לפחות לרף ביצועים מסויים במינימום הספק וחום, שוב בתקציב נתון. אני מעדיף מערכת חסכונית יחסית על פני מערכת בזבזנית יחסית. בשרת הישן, שנבנה כדי להיות זול ככל האפשר, יש כיבים בזמזניים למדי אבל זולים. כתוצאה מכך נאלצתי להעביר אליו פחות מטלות ממה שהייתי יכול. עכשיו אני יכול להרשות לעצמי לעבוד אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אתה פשוט מפרש את כל עניין ה-TDP בצורה קצת לא נכונה. אין קשר ישיר בין ה-TDP וצריכת האנרגיה בפועל, בטח לא שבמנוחה. אם מתעלמים לרגע מהליבה הגרפית המובנית ב-Core i3, אז הוא וה- II לדוגמה הם בעלי ערך TDP קרוב מאוד. גם ל- II וכל מעבד אחר ניתן לבצע Undervoltage ולהפוך אותם לחססכוניים עוד יותר על חשבון התדר. לגבי ביצועי המעבדים לא אכנס פה לויכוח שהוא ככל הנראה מיותר, ברור שה- i3 יציג בחתך רוחב ביצועים עדיפים, אבל זה לא נכון להגיד שהפרש הביצועים שלהם הוא אדיר, וחוץ מזה זה מאוד תלוי שימוש (אולי בשימושים שלך ההשקעה שווה לך, בשימושים אחרים אולי לא יהיה הבדל או לא הבדל גדול). אם אתה רוצה לחסוך עוד יותר בפליטת החום (וגם קצת בצריכת האנרגיה) תבטל גם את ה-HT אלא אם כן יש לך רווח בגזרת הביצועים מהשארתה פעילה.

2. לגבי כל השאר, אם אתה יודע מה אתה רוצה, אז לך על זה.

3. אין לי בעיה עם הבחירה שלך ב- i3, פשוט זאת לא מערכת שאני מגדיר כחסכונית. בתחילת דבריך ציינת שאתה מחפש מערכת חסכונית. כאשר מכניסים את מכלול השיקולים המלא שלך כפי שתארת, אז התמונה קצת משתנה. אתה מחפש מערכת עם סף ביצועים מסוים ומנסה להשיג את החסכונית ביותר (בתיאוריה) שעונה על הדרישות. לגיטימי.

שיהיה בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מדבר על אנשים שבנו מערכת ומדדו כמה היא צורכת. לא TDP, צריכה בפועל. פחות מ- 30W במנוחה. אני לא מאמין שאגיע לזה, גם 45W יעשו אותי מאוד שמח. בטח לעומת השרת הנוכחי, שביימי הקיץ החמים שתכף חוזרים זוכה לביקורים מחוץ לגומחה שלו בגלל התחממות.

אפשר להנמיך גם את ה- , אין ספק. אבל על האינטלים אני יודע בוודאות שזה אפשרי כי אני רואה אנשים שעשו את זה. ושוב, המטרה הראשית אינה חיסכון ולא יכולה להיות חיסכון (כי המחשב הכי חסכוני וכו'). המטרה היא מחשב שיצליח לבצע את מה שאני רוצה שיבצע. החסכות היא מבין כל המפרטים שמתאימים לדרישה הזו. כרגע, ה- i3-2100 וכנראה ה- G6950 מתאימים, האתלונים קרוב לוודאי שלא. את האינטלים (או לפחות את ה- i3) אפשר להנמיך בצורה משמעותית ועדיין הוא יספיק, האתלונים מתחילים מלכתחילה מאוד נמוך מבחינת הביצועים, אני לא חושב שיש לאן להוריד.

כשאני מדבר על חסכונית, אני לא מדבר על המערכת הזולה ביותר, לא לקניה ולא לתפעול. אני מדבר על מערכת קרירה בגלל מגבלות בשטח. ממילא ההבדלים בחשבון החשמל זניחים.

אני דווקא אוהב את ורוצה בהצלחת החברה. השולחני שלי, שוב, מריץ . גם הקודם וגם זה שלפניו. אבל כרגע ולצורך הספציפי הזה, עדיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בכלל לא עניין של Intel לעומת .

ה- II הוא דווקא כן חסכוני באנרגיה (יחסית), והמעבדים המבוססים על הליבות האחרונות הם גם לא רעים בכלל כשזה נוגע ל-undervoltage (אם IIx4 הגעתי נמוך מאוד יחסית בתדר הסטוק, אבל אין לי נקודת ייחוס להשוואה ל- i3 אז אני לא יודע אם זה בשיעור דומה, פחות או יותר). הוא גם מעבד קריר למדי, גם בהשוואה ל- i3, אבל לא משנה, החלטת ואני מכבד את החלטתך.

כשאני אומר חסכוני אני לא מדבר על מחיר, התכוונתי לצריכת אנרגיה. רק שההגדרה שלנו הייתה קצת שונה ולאחר שהרחבת יותר על השימושים הבנתי שההגדרה שלך שונה משלי. השלב הבא הוא לבחור מערכת משתלמת. לדעתי, ה- i3 לא כזה משתלם, ייתכן שאני טועה כשזה מדובר בצרכים שלך (שאותם אתה מכיר טוב יותר ממני). מה הכוונה? הכוונה היא שאם יש לך שיתנו לך פחות או יותר אותו דבר בבחינת היכולת לבצע את הפעולות שאתה מחפש וברמת צריכת אנרגיה ופליטת חום, כדאי לבחור בפלטפורמה הזולה יותר (אלא אם כן ההפרש הכספי הוא שולי). לכך אני התכוונתי.

אם לסכם, הדיון למעשה הסתיים כי החלטת כבר מה אתה רוצה מבחינת פלטפורמה, אז קודם כל שיהיה בהצלחה.

שנית, לגבי הלוח, אז כמו שציינתי אין איזה לוח שהוא בוודאות טוב מאחרים. כדאי לעבור על פרקי ה-BIOS/UEFI בחוברת לוח האם של הלוחות המועמדים רק כדי לוודא מהי השליטה שהם נותנים לך על הגדרת המתח והמכפלה, כדי שלא יהיו הפתעות לרעה בהמשך (בדומה ל-OC שם יש לוחות שלא מאפשרים שליטה ידנית על המתח וזה קצת מפספס את המטרה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, לא החלטתי. כבר אמרתי שה- G6950 הוא אופציה, אם הוא זמין, לא? גם ה- H61, אם יש כזה עם שישה חיבורי SATA במחיר שנמוך מלוחות H67. העסק יהיה סופי רק כשהרכיבים יהיו אצלי ביד.

מפרט זה דבר נחמד, אבל אם אנשים יודעים (מניסיון אישי או מקריאה במקומות אחרים) שיש לוחות שכדאי/לא כדאי לקנות, אשמח לשמוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...