פורסם 2011 במאי 1714 שנים השיטה של בטר פלייס היא לא רק החלפת סוללות, כל מי שנכנס לחוזה השירות איתם מקבל עמדת טעינה ביתית. זה כמו לטעון מהחשמל בבית, רק שאתה משלם יותר על "חשמל אגסי".
פורסם 2011 במאי 1814 שנים מחבר הצלחה אדירה לבטר-פלייס - 50,000 מכוניות חשמליות שנוסעות 100 ק"מ ליום (די הרבה) - מיליון קוט"ש ליממה - בשיטת בטר-פלייס הצריכה היא בשעות שנוחות לחברת חשמל.יכולת היצור הנוכחי של חברת חשמל - למעלה מ-11,000 מגהואט = 264 מיליון קוט"ש ליממה. אפילו אם הפרויקט של בטר-פלייס יצליח מעל ומעבר, אין כל קושי לספק את החשמל הדרוש לו.בשנים האחרונות בימי קיץ חמים כבר היו הפסקות יזומות של חברת חשמל אם אני לא טועה, כמה עשרות אלפי מכוניות חשמליות לא ישפיעו על חברת חשמל ?
פורסם 2011 במאי 1814 שנים הפסקות יזומות היו בשעות העומס. טעינת מכוניות חשמליות היא בשעות השפל.יתרון נוסף - חשמל ניתן לייצר בקלות משני מקורות אנרגיה שישראל משופעת בהן - אור שמש ולאחרונה גם גז.מעבר לתחבורה חשמלית יהפוך את משק האנרגיה בישראל לבעל תלות מזערית בגורמי חוץ (יהיה צורך בנפט לטובת ציוד שימשיך להיות מצויד במנועי בעירה פנימית כגון כלי רכב צבאיים, דלק סילון ותעשיה פטרוכימית - אבל אלו כמויות קטנות יחסית).
פורסם 2011 במאי 1814 שנים ברור לך שהלקוחות של בטר-פלייס יהיו אנשים שיש להם עוד מכונית בחניה וזאת תהיה המכונית לנסיעות הרגילות ולא לטיולים (שמהווים אחוז קטן מכלל הנסיעות בכל מקרה).בנוסף, זאת טכנולוגיה בחיתוליה, מי שיחליט לאמץ אותה בשלב מוקדם זה יאלץ גם לסבול מהעוקץ ולא רק ללקק את הדבש. בקנה יש טכנולוגיות שיגדילו את תכולת האנרגיה בסוללות פי שלוש ויותר. כפי שכתבתי - שהכסף הגדול יתגלגל הטכנולוגיה תתחיל לרוץ.
פורסם 2011 במאי 1814 שנים יעני, אם בא לי להגיע לאילת , אני חייב לבצע שתי עצירות להחלפת הסוללה ( כי אני נוסע עם מזגן, ספרו למישהו אחר על 185 ק"מ ). וכמה פעמים בשנה אתה נוסע לאילת שזה מפריע לך? תזכור שבנסיעה כזו תצטרך לעצור פעמיים, אבל ביום-יום לא תצטרך לעצור אי פעם, בניגוד לעכשיו שאתה צריך לעצור לתדלק כל שבוע.
פורסם 2011 במאי 1814 שנים מי אתה מכיר שנוסע יותר מ-150 ק"מ לעבודה? להזכירך, גם בעבודה מתקינים לך עמדת הטענה (ובהרבה מקומות עבודה וחניונים כבר יש עמדות פרוסות בכל החניון), ככה שאתה יכול להטעין גם בעבודה וגם בבית.לאנשים שנוסעים מרחקים כאלה (כמו לדוגמה אנשים שנמצאים ברכב כל היום - טכנאי חוץ, נהגי מוניות וכו') זה פשוט לא מיועד עדיין.
פורסם 2011 במאי 1814 שנים 150 ק"מ ליום זה הרבה מאוד.איש היי-טק היפותטי שעובד ברמת החייל וגר בצפון נתניה, לא גבעתיים, יסע לעבודה 35 ק"מ לכל כיוון, תוסיף לזה לקחת את הילד לגן, קניות, קצת סידורים ואתה אולי מגיע ל-80 ק"מ ליום.אפילו אם אותו איש הייטק החליט להרחיק ולגור בשכונת ברנע באשקלון, עדיין מדובר בפחות מ-140 ק"מ נסיעה יומית (הלוך ושוב). אשקלון!
פורסם 2011 במאי 1814 שנים יותר מזה - אפילו מישהו שגר בנהריה ועובד בת"א לא יצטרך לעצור בדרך להחליף סוללה, בהנחה שיש לו עמדת הטענה גם בעבודה וגם בבית.
פורסם 2011 במאי 1814 שנים יש עוד גורם "קטן" ששוכחים-ה 160 ק"מ טווח הם בנסיעה "רגילה" כפי שמוגדרת ע"י BP, או בפועל, בנסיעה של 90-95 קמ"ש.מכיר מישהו בישראל שנוסע על כביש בין עירוני במהירות כזו?
פורסם 2011 במאי 1814 שנים כיוון שמדובר במנוע חשמלי זה לא ממש משנה. הנצילות שלו גבוהה הרבה יותר משל מנוע בנזין, ולכן ההשפעה של מהירות הנסיעה על צריכת האנרגיה היחסית היא קטנה.
פורסם 2011 במאי 1814 שנים מכונית חשמלית לא צורכת חשמל בעת עמידה, היא גם הרבה יותר יעילה ממכונית בנזין בתנועה זוחלת. מה שצורך חשמל בהזדחלות בפקק זה המזגן - בסביבות חצי קילוואט ביום חם. זה משמעותי, אבל לא מספיק בשביל לרוקן את המצבר גם בפקק מאוד משמעותי. אני גם משער שיותר מודעות לצריכת החשמל של המזגן יגרום אפילו לנהג הישראלי להפעיל את המזגן מעט פחות (בישראל יש מנהג נפוץ לכוון את המזגן לטמפ' נמוכות מדי). זה מתחיל להישמע כמו וויכוח על מוצר של אפל מי שמתאים לו - בין אם זה חלבן ובין אם זה איש הייטק מברנע - שיהנה. זה לא עניין אם מתאים או לא. להערכתי בעוד 20-25 שנה רובנו נסע במכוניות חשמליות.
פורסם 2011 במאי 1814 שנים קשה לי להבין איך אנשים פוסלים את המגרעות של רכבי בעירה-פנימית. מתי פעם אחרונה הסתכלתם על בנגקוק/שנחאי/לוס-אנג'לס? הזיהום שיש שם באוויר הופך את השמיים לכתומים.
פורסם 2011 במאי 1814 שנים על סמך מה בדיוק אתה טוען את הטענה הזאת? היית באחת מהערים האלה פעם?אני הייתי. האוויר והשמיים בסדר גמור.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.