[עדכון-ביקורת שלי] - תכנון ובחירת 4-5 מאווררים למארז P183 [תמונות בפנים] - עמוד 3 - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

[עדכון-ביקורת שלי] - תכנון ובחירת 4-5 מאווררים למארז P183 [תמונות בפנים]


ksn1981

Recommended Posts

בנוגע לPWM קח את הSS ברסא של בלי ה"נוב" שליטה, בעיקר בגלל העובדה שהוא פועל בRPM נמוך יותר. כאשר אתה לוקח מאורר בעל RPM גבוה יחסית ומוריד אותו לRPM נמוך עלול להיווצר רעש של זמזום מציק.

בקשר לGT הדגמים שהכי בולטים לטובה הם ה1450 וה1850 מבחינת יחס/שקט, לדעתי קח פה את ה1450.

אתה נשמע מאוד חששן לגבי הבחירות הללו אך אם תיקח את ההמלצות שלי והכמות/מיקומים שבחרת יהיה לך מארז מאוד מאורר, למען האמת אפילו ברמה שתוכל לבייש מארז כמו הHAF X וAntec 1200.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

תודה רבה jclarkk - אני ממש מעריך את זה :xyxthumbs:

לאחרונה אני קונה לא מעט מחשבים.. וכשזה מגיע למארז, אני מוצא את עצמי חופר ונובר ברשת בחיפוש אחרי מארז שעונה על צרכיי, עליהם אני מוכן לשלם והמון..

אני לא אומר שמצאתי את המארזים המושלמים, אבל ה- P180-MINI (יש לי כמה כאלה) סגר לי את הפינה של mATX.. וה- P183 (זה השני שלי) עשה זאת "חלקית" ב-ATX..

ב- P183 הראשון נלחמתי ללא הצלחה.. ובזה די התכוננתי לפני, אך לשוא..

שני ה- SS/1200 שקניתי לאור ההמלצות פה, לא סיפקו את הסחורה והנה אני שוב נלחם בתקווה שלא אפסיד הפעם!

מצדיק את היותי "חששן" או לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחלה :xyxthumbs: תודה :xyxthumbs: עזרה אחרונה בבקשה:

היות ואני לא רוצה SS, אני מוותר על PWM למאוורר האחורי.. שיהיה גם הוא GT.

עכשיו, יחסית למצב הקיים:

כמות המאווררים:

לא משתנה (האחורי העליון "עובר" לחריצי ה- 5.25").

קירור וזרימה מיוחלים:

אמרנו שה-GT בקונפיגורציה שדיברנו עליה יהיה בסדר.

רעש:

בנתונים היבשים, שני TriCool/Low ב-25dBA ושני SS/1200 ב-24dBA, מוחלפים בארבעהGT/1450 ב-21dBA.

אני מחפש להפחית את הרעש ככל הניתן, כל עוד זה לא פוגע ממש בקירור ובזרימה המיוחלים שדיברנו עליהם..

-> האם היית מחליף אחד או יותר ממאווררי ה-GT/1450 ב-GT/1150 (ב- 16dBA)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הGT שלא בדומה למאוררים האחרים שציינת מאוד אמיתי בהצהרות יצרן שלו, לכן לך עליו בלב שקט (ה1450).

אגב, להחליף רק אחד או שניים ל1150 לא ממש יעזרו שכן המערכת שלך תרעיש תמיד לפי המאורר שעושה הכי הרבה רעש, לוגיקה פשוטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדידת DBA היא שונה קצת..כאשר כל 3DBA זה בעצם הכפלה של העוצמה..

זאת אומרת שאם יש לך מאוורר שהוא 25DBA ואתה מוסיף עוד אחד שהוא 25DBA..אז רמת הרעש לא תהיה 50DBA..

אלה עולה ב3DB..זאת אומרת ששני מאווררי 25DBA ביחד יגיעו לתוצאה של 28DBA+-..

כאשר 2 מאווררי 21DBA יגיעו לאזור ה24DBA+-..ואז אתה מוסיף עוד מאוורר והגעת לאזור ה27DBA+-..ולזה עוד מאוורר והגעת כבר לאזור ה30DBA..תוצאה דומה לזו של שני מאווררים עם 25DBA..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש איזה עידכון מעניין ?

ה FLIP-S 1200 RPM בעוצמה מלאה ממש רועשים זה אין ספק ,אבל בעזרת בקר אפשר למצוא את המצב השקט ,והם יכולים להיות יחסית שקטים ,יש לי 2 כאלה .

ה S-FLEX 1200 גם כן בעוצמה מלאה חופר כנ"ל לגביו

יש לי גם שתיים של של ה 1000 RPM יותר שקטים בעוצמה מלאה מה FS אבל גם דוחפים קצת פחות אוויר .

איך ה SCYTHE GT ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש איזה עידכון מעניין ?

ה FLIP-S 1200 RPM בעוצמה מלאה ממש רועשים זה אין ספק ,אבל בעזרת בקר אפשר למצוא את המצב השקט ,והם יכולים להיות יחסית שקטים ,יש לי 2 כאלה .

ה S-FLEX 1200 גם כן בעוצמה מלאה חופר כנ"ל לגביו

יש לי גם שתיים של של ה 1000 RPM יותר שקטים בעוצמה מלאה מה FS אבל גם דוחפים קצת פחות אוויר .

איך ה SCYTHE GT ?

הזמנתי את המאווררים אך עוד לא קיבלתי אותם.. כולם 1450RPM.. אני מתכוון לנסות אחד, ולפי הרעש המתקבל, אחליט אם להחליף את השאר ל-1150RPM..

וכמו שאמרתי, אעדכן :)

לפי מה שהבנתי, לא כדאי "להתעסק" עם ה-RPM הטבעי של ה-GT (או מאווררי Double Ball Bearing‎ בכלל), שכן הפחתתו מעלה את ה-dBA או משנה את "הגוון" לנעים פחות!

לגבי ה- FLIP-S, נראה לי שהתכוונת ל-SlipStream.. שם כבר ניסיתי והפעלתי את דגם ה-1200RPM ב-5V.. קיבלתי 800RPM, ודחיפת האוויר והרעש היו נמוכים משמעותית ובאופן ברור, הן בהשוואה למצב המקורי (12V) והן בהשוואה לנתוני ה- TriCool @ LOW שהגיעו עם המארז ושלפי הנתונים 1200RPM/39CFM/25dBA.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר'ה..

קיבלתי GT/1450 אחד (עד שיגיעו השאר)..

אספר לכם עליו ואתייעץ אתכם לגבי שאר המאווררים שאמורים להגיע..

==================================

ההשוואה שלי תהיה מול המאווררים שניסיתי בפועל (ה-SS/1200 וה-TriCool/1200) ובמגבלת ה-"כלים" שעומדים לרשותי! צריך גם לקחת בחשבון שישנם גורמים אחרים כגון המארז, תכולתו, מיקומו, יכולות שמיעה והעדפות אישיות..

==================================

כללי:

נתחיל מזה שרק מלהחזיק את המאוורר (אפילו בקופסה) ניתן להבין שמדובר במאוורר מקטגוריה אחרת.. הוא שוקל יותר ופרטיו מושקעים יותר, משדר "יציבות" כשמסובבים אותו ידנית, ובכלל.. וקל מאוד לראות שהשקיעו בו יותר כשתכננו/בנו אותו..

אגב, למי שזה משנה, צבע הסנפירים הוא אפור ולא לבן כמו שאני הסקתי מהתמונות ברשת.

רעש:

כשהמאווררים עובדים באוויר (ללא התנגדות המארז) ה-TC הוא השקט ביותר, גם ה-SS וה-GT שקטים אבל "גוון" הרעש שמפיקים הוא שונה.. ה-GT "נעים" יותר..

כשהם מחוברים למארז (כקדמיים - מכניסי אוויר), אפשר לשמוע את ה-TC וגם את ה-GT (ושוב ה-GT נעים יותר לאוזן) אבל לגבי ה-SS, אילוצי המארז מקנים לו "גוון" רעש לא ממש נעים.. אני לא מדבר על רעש של מטוס סילון, אבל הרעש מתאפיין בגוון של תדרים גבוהים. התוצאה היתה דומה גם כשדלת המארז הקדמית או הצדדית היתה פתוחה.

אוויר:

נתחיל מזה שאין לי מערך שלם של מאווררים מאף אחד משלושת הדגמים, וגם אז לא הייתי מצליח לכמת ממש את הנתונים.. אבל, דבר אחד אני יכול להגיד בוודאות, ה-TC דוחף פחות אוויר משני האחרים.. ואם להרחיב יותר, אז זה מה שמרגישים בין אם המאווררים מורכבים במארז ובין אם לא.. לגבי GT מול SS.. אני מרגיש שה-GT נותן "טיפה" יותר, אבל נראה לי שלפסיכולוגיה ישנו חלק לא מבוטל בקביעה כזו!

SS/1200 ב-5V ( כ-800RPM):

מבחינת אוויר הייתי אומר שפחות או יותר כמו ה-TC רק שהוא אילם לגמרי (באמת - לגמרי) בין אם מורכב במארז ובין אם לא!

אגב, לא כדאי לחשוב על כיוון זה עבור GT שכן קראתי שהורדת מתח (הנמכת הסל"ד בו תוכנן המאוורר לעבוד) מעלה את הרעש!

==================================

שאר המאווררים:

היות ואני מוסיף עוד 4 מאווררים, אני מפחד לאבד את עניין השקט..

לפי התמונה המצורפת, אני חושב:

#1 GT/1450

#2,#3,#4,#5 GT/1150

מה אתם אומרים??

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...